Een Nieuwe Weg Inslaan?

Holebi’s in Vlaanderen: wie zijn ze, wat doen ze, waar komen ze vandaan? Stel jezelf hier even voor!
Gesloten
The Thinker
New user
New user
Geslacht: Man

Een Nieuwe Weg Inslaan?

Bericht door The Thinker » 31 okt 2019 23:22

Dag dames en heren,

Bij deze stel ik me alvast even voor, ben een man van zo goed als 30 jaar (volgende maand) uit Vlaams-Brabant en heb zeer vele jaren terug hier ook heel even vertoefd op het forum. Niks noemenswaardig of zelfs lang, en de vragen die er toen waren zijn er nog steeds. Om het even samen te vatten:

Ik had toen al interesse in jongens, althans qua aangetrokken voelen, ervan dromen, over denken overdag en qua seksuele drang. Maar heb zelf nooit de stap gezet om daadwerkelijk iemand aan te spreken of erover te vertellen tegen iemand persoonlijk. Toen was ik nog jong en maagd, wat ondertussen niet meer geldt. Heb twee relaties gehad, telkens met een vrouw en dat beviel mij erg goed. Het is dan ook niet afgelopen omwille van gevoelens voor dezelfde aard.

En toch kom ik er steeds weer op uit dat die geregeld wel passeren. Heb geen idee of het normaal is om te dromen over seks met een jongen of over een leven samen terwijl je daar nooit aanstalten hebt voor gemaakt. Is dit een seksuele fantasie? Ik vermoed het niet gezien niet enkel seks mij interesseert.

Het spreekt ergens voor zich dat ik er nooit effectief mee begonnen ben om het "uit te zoeken" gezien de risico's die er aan vast hangen. Iemand die zich zo goed als 110% voelt als homo of lesbienne kan die stap nemen, maar iemand die maar op 50% zit, wel dat vind ik erg risicovol. Jullie weten allemaal hoe vrienden, familie of collega's kunnen reageren als iemand daarvoor uit komt of zou worden op betrapt. Niet iedereen zal dat accepteren.

Akkoord, dat is geen reden om jezelf niet te zijn of om te zien wie je "kan" zijn. Maar helpen doet het niet. En doch wil ik wel te weten komen hoe het zit, misschien zijn er mannen of vrouwen die in dezelfde situatie zitten of ooit hebben gezeten en advies kunnen geven. Ga gerust je gang in dat geval. Want ik zou niet de zoveelste man willen zijn die na x jaar en x aantal kinderen tot het beseft komt dat hij eigenlijk op mannen valt. :smile:

Gesloten