Coming out en verliefd

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
Pizza097

Coming out en verliefd

Bericht door Pizza097 » 15 mar 2019 16:52

Hallo,

Ik ben een jongen van 15 jaar en ik ben bi. Ik ben al voor 3 vrienden uit de kast gekomen. Nu is het zo dat ik al heel lang bevriend ben met een moslima (sinds de kleuterschool) en ik wil wel voor haar uit de kast komen maar haar ouders zijn heel erg streng in hun geloof en ik wil onze vriendschap niet kapot maken... mijn andere dingetje is dus dat 1 van mijn vrienden als reactie van mijn coming out ook uit de kast kwam. Ik vond hem wel al leuk maar ik heb alleen maar meer gevoelens voor hem ontwikkeld en ik durf hem dit niet te zeggen omdat ik ook hem niet kwijt wil als vriend...

Weet iemand wat ik kan zeggen/doen?

ails
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Coming out en verliefd

Bericht door ails » 16 mar 2019 10:59

Hey!
Dit moet best wel vervelend voor je zijn op allebei de fronten. Ik zal beginnen met de coming out tegenover je vriendin. In dit soort gevallen (want dit soort situaties komen pakken vaker voor dan je denkt) raad ik altijd aan om het onderwerp ter sprake te brengen zonder er iets van jezelf bij te zeggen. Zo kan je bv zeggen dat je hebt gelezen dat een celeb uit de kast is gekomen, en dan kan je haar mening proberen vragen of gewoon aflezen. Als de reactie gunstig is, probeer dan subtiele hints te droppen dat je niet hetero bent, zodat het geen schok meer is.

Over die jongen zou ik zeggen dat je eerst kan kijken of je hints vindt dat hij jou ook leuk vindt. Zo niet,heb gewoon een eerlijk gesprek met hem waarbij je zegt dat je hem heel leuk vindt, maar dat als het niet wederzijds is, je nog steeds zijn vriend wilt zijn. Als hij echt een goede vriend is, zal hij je eerlijkheid op prijs stellen.

Ik hoop alvast dat dit iets geholpen heeft en veel succes!

Pizza097

Bericht door Pizza097 » 16 mar 2019 16:18

Dankjewel voor het advies! Ik zal het zeker gebruiken. Nog over die jongen waar ik verliefd op ben.. Sinds ik mijn coming out bij hem heb gedaan lijkt het soms wel alsof hij mij ontloopt hij komt bijvoorbeeld minder naast mij zitten in de klas en allemaal van die dingen. Zou ik mij dit inbeelden of heeft hij mij mischien door...

ails
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door ails » 16 mar 2019 17:18

Beide opties kunnen. Aangezien ik jullie beiden niet in het echt zie kan ik hier dus ook geen objectieve conclusie van maken. Wel kan ik zeggen dat dit des te meer reden is om hem daarop aan te spreken. Gwn hem een berichtje sturen of direct na de les aanspreken met zoiets als "hey alles goed? Ik heb het gevoel dat er iets is te laatste tijd' kan helpen!

Plaats reactie