Zou ik liever hetero zijn?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
Verwardejongen22

Zou ik liever hetero zijn?

Bericht door Verwardejongen22 » 03 mar 2019 17:33

Hoi Allemaal

Ik ben ondertussen al een paar jaar uit de kast en heb hier tot nu nooit echt problemen van ondervonden. Iedereen accepteerde me gewoon en ik kon altijd mezelf zijn (ik ben 22). Die coming-out was hoe dan ook niet gemakkelijk voor mezelf en ergens is de twijfel toch altijd aan me blijven knagen. Wat ik bedoel is: Ik weet dat ik op jongens val, ik voel me niet aangetrokken tot vrouwen, maar toch voel ik me hier vaak nog onzeker, ongemakkelijk (melancholisch?) over en denk ik hoeveel gemakkelijker mijn leven zou zijn geweest, moest ik gewoon hetero zijn.
Het mogen misschien idealen zijn voor sommigen, maar ik wil graag ooit mijn droomhuwelijk, ik hou enorm van kinderen. Dit zijn dingen die niet onmogelijk zijn in ons land als je homo bent, maar ze lijken mij zoveel meer onbereikbaar. Ik heb de indruk dat oprechte liefde vinden veel moeilijker is voor mannen zoals ik en dat er in onze "community" vaak oppervlakkiger met elkaar wordt omgegaan (Ik weet dat ik hier niet iedereen over dezelfde kam mag scheren, maar dat is hoe ik me er vaak bij voel).
Ook het label dat je ongewild krijgt opgeplakt wanneer je uit de kast komt, zit me dwars. Zoals ik al zei: ik heb me nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot een vrouw (denk ik?), maar stel dat dit ooit wel het geval zou zijn, dan is er geen kans dat daar iets uit voortbloeit, want welke vrouw wil er nu iets beginnen met een homo? Daar kan toch nooit iets goed van komen?
Mijn grote zorg is waarschijnlijk dat ik nooit het geluk zal genieten om mijn eigen kinderen te zien opgroeien. Om dat speciale moment mee te maken dat je als koppel kan aankondigen dat je vrouw zwanger is (klinkt voor velen waarschijnlijk enorm cliché). Ik word weemoedig van de gedachte, dat omwille van mijn seksualiteit de kans groot is dat ik mijn hele leven alleen zal zijn en enkel af en toe de kinderen van mijn zus zal kunnen verwennen.
Waarschijnlijk ben ik gewoon enorm verward en ik ben na al die tijd nog steeds een heel onzeker persoon. Ik ben tenslotte nog maar 22, maar deze gevoelens achtervolgen mij toch al lang.
Zijn er nog mensen die zich hierin herkennen?

Bedankt alvast voor enige reactie.

Bennyboy
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Zou ik liever hetero zijn?

Bericht door Bennyboy » 03 mar 2019 19:34

Ik begrijp wel dat je dat gevoel hebt. Het kan misschien wel zijn dat het leven zwaarder is voor holebi's maar dat betekent niet dat als we hetero zouden zijn alles ineens veel beter zou zijn. Volgens mij zijn er zowel voor- als nadelen aan niet hetero zijn en is het gewoon een kwestie een positieve mentaliteit hier proberen te over hebben. Ik heb ook in de liefde bijvoorbeeld nog niet veel geluk gehad maar als ik gewoon nog maar in mijn eigen vriendengroep kijk zie ik dat ook hetero's hier meer als genoeg last van hebben en dat ik het nog veel beter doe dan sommige van hun.

Ik begrijp ook wel dat je van de clichés die je hebt opgesomd het jammer zou vinden moest jij ze niet kunnen beleven omwille van je seksualiteit maar van alle voorbeelden die je gaf lijkt niks mij zo onmogelijk dat het niet zou kunnen gebeuren als jij en je partner er echt samen voor willen gaan! Ik zal er zelf wel voor zorgen dat ik dat droomhuwelijk heb en kinderen krijg ik ook daar ben ik 100% zeker van! Zelf als mijn partner zal niet zwanger kan worden zal er nog altijd een grootse aankondiging zijn dat we gaan adopteren of een Instagram post met de echografie van de draagmoeder, wie weet?! Wat ik probeer te zeggen is dat je dromen zeker niet automatisch gelimiteerd zijn door je seksualiteit en als ze dat wel zouden zijn moeten we hier samen als maatschappij aan werken om elke vorm van discriminatie tegen te gaan.

Omring je met de juiste mensen en probeer een positieve gedachtegang aan te nemen zou ik zeggen. Er zijn ook genoeg voorbeelden online van mensen die een 'normaal' leven lijken te leiden ook al zijn ze holebi en daar omring ik mezelf ook graag mee. Niet per se celebrities maar ook mensen die in de week gewoon naar hun werk gaan. En dat het lijkt dat relaties veel oppervlakkiger is bij homomannen heb ik ook al gemerkt maar ook hier is het gewoon een kwestie van zoeken en je met de juiste mensen omringen. Ik zie mezelf eigenlijk niet een van die dating apps gebruiken in de toekomst omdat ik bang ben dat het daarop allemaal toch alleen maar voor seks zal zijn. Hoe ik de man van mijn dromen zal ontmoeten weet ik nog niet, maar daar moet ik denk ik nu nog niet te veel van wakker liggen. En volgens mij hebben hetero's hier eigenlijk ook nog veel last van hoor.

En als laatste denk ik, als je het label homo niet automatisch wil opgeplakt krijgen moet je dit misschien proberen te communiceren naar je omgeving dat je eigenlijk geen label wilt, dat je niks uitsluit en dat je momenteel gewoon een voorkeur hebt voor een bepaald geslacht of wat dan ook of een ander label gebruiken waar je je comfortabeler bij voelt. (Ik ben zelf comfortabel met het label homo maar queer zou ik ook niet erg vinden om te gebruiken/ moesten andere mensen dat voor mij gebruiken.)

Ik wens je nog veel succes en geluk toe in het leven! Ik hoop dat deze post toch een beetje hielp en ja misschien ben ik wel te positief en leef ik met mijn hoofd in wolken (dat zeggen mijn vrienden ook soms :wink: ) maar zo ben ik nu eenmaal.
Groetjes, Ben

Plaats reactie