Twijfel over geaardheid

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
Camille02
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Twijfel over geaardheid

Bericht door Camille02 » 12 jan 2019 00:05

/
Laatst gewijzigd door Camille02 op 31 jan 2019 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Twijfel over geaardheid

Bericht door Florre » 12 jan 2019 12:08

Hoi Camille02,

eerst en vooral welkom op het forum,
neem je tijd om te snuisteren in de vele verhalen die hier te vinden zijn
of neem je tijd om te praten met leden, dit was voor mij een enorme verrijking.

In je verhaal zijn er heel veel herkenbare aspecten, de belangrijkste tip die ik kreeg was om eerlijk te zijn met mezelf
en vanaf dat je dat toelaat gaat soms je beeld over jezelf helemaal veranderen en er meer inzicht komen.
Hopelijk helpt dit warrig antwoord je wat, :D

groetjes
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Camille02
New user
New user

Bericht door Camille02 » 12 jan 2019 12:39

Hey Florre,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop dat ik hier snel wat mensen vind om mee te praten, maar ik vermoed van wel :)
En ik snap je tip wel ergens, soms denk ik ook dat ik iets niet wil toegeven aan mezelf? Maar ik denk niet dat ik al concreet op een meisje verliefd geweest ben, daarom weet ik het niet zo goed. Ik durf het ook tegen niemand te vertellen aangezien ik bang ben dat ik misschien ooit nog zou ontdekken dat ik toch niet op meisjes val? Het is heel verwarrend allemaal.. Tijd brengt raad zeker? Maar ik wil mijn lief nu ook niet aan het lijntje houden, en ik heb het gevoel dat ik dat nu wel doe...

Groetjes!

Florre

Bericht door Florre » 12 jan 2019 14:27

Camille02 schreef:
12 jan 2019 12:39
Hey Florre,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop dat ik hier snel wat mensen vind om mee te praten, maar ik vermoed van wel :)
En ik snap je tip wel ergens, soms denk ik ook dat ik iets niet wil toegeven aan mezelf? Maar ik denk niet dat ik al concreet op een meisje verliefd geweest ben, daarom weet ik het niet zo goed. Ik durf het ook tegen niemand te vertellen aangezien ik bang ben dat ik misschien ooit nog zou ontdekken dat ik toch niet op meisjes val? Het is heel verwarrend allemaal.. Tijd brengt raad zeker? Maar ik wil mijn lief nu ook niet aan het lijntje houden, en ik heb het gevoel dat ik dat nu wel doe...

Groetjes!
Hey

Graag gedaan,
een vriend had mij opgedragen om er eens op te letten naar welk geslacht ik het meest kijk
bv. als je ergens binnenkomt naar wie kijk je het eerst.
Dat was toen keihard voor mij, maar aan de andere kant een echte eye-opener :D
want ja daar kwam toch wel supersnel uit dat mijn ogen steeds naar jongens gingen :lol:

Camille02
New user
New user

Bericht door Camille02 » 12 jan 2019 16:52

Florre schreef:
12 jan 2019 14:27
Camille02 schreef:
Hey Florre,

Groetjes!
Hey

Graag gedaan,
een vriend had mij opgedragen om er eens op te letten naar welk geslacht ik het meest kijk
want ja daar kwam toch wel supersnel uit dat mijn ogen steeds naar jongens gingen :lol:
Hahaha dat ga ik ook eens proberen, het zou ook wel kunnen dat ik sneller naar meisjes kijk dan. Maar ik kan jongens ook wel echt knap vinden. Dan zou ik natuurlijk ook biseksueel kunnen zijn. Er is in elk geval dat ene meisje, dat niet per se een fotomodel is, maar ze heeft iets over haar dat ik zo aantrekkelijk vind. Ik weet niet goed of dit een teken is dat ik mij effectief tot meisjes aangetrokken voel? In elk geval vind ik het niet zo tof om met jongens te kussen en ben ik altijd al nieuwsgierig geweest, hoe dat met een meisje zou zijn.
Hoe verwarrend allemaal :crazy:

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 12 jan 2019 19:57

Florre schreef:
Camille02 schreef:
Hey Florre,

Groetjes!
Hey

Graag gedaan,
Bij mij werkt dat niet :P . Ik heb gewoon niet de neiging om mensen te gaan bekijken als ik een ruimte binnenkom. Toch niet op die manier :P .

En aan Camille02:

Je relatie maakt de dingen inderdaad wat lastiger, in die zin dat er natuurlijk gevoelens gekwetst kunnen worden afhankelijk van wat je nu precies bent. Misschien kan je hierover praten met vrienden? Heb je holebivrienden? Naar mijn ervaring kan zo een gesprek altijd heel veel deugd doen.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Camille02
New user
New user

Bericht door Camille02 » 12 jan 2019 20:23

geeninspiratie schreef:
12 jan 2019 19:57
Florre schreef:
Camille02 schreef:
Hey Florre,

Groetjes!
Hey

Graag gedaan,
Bij mij werkt dat niet :P . Ik heb gewoon niet de neiging om mensen te gaan bekijken als ik een ruimte binnenkom. Toch niet op die manier :P .

En aan Camille02:

Je relatie maakt de dingen inderdaad wat lastiger, in die zin dat er natuurlijk gevoelens gekwetst kunnen worden afhankelijk van wat je nu precies bent. Misschien kan je hierover praten met vrienden? Heb je holebivrienden? Naar mijn ervaring kan zo een gesprek altijd heel veel deugd doen.
Ik voel me heel schuldig ten opzichte van hem, aangezien ik nu zo begin te twijfelen en hij hier niets van weet. Ik ken hem nog niet heel lang en ik durf het hem ook niet echt vertellen. Ik zou zoals je zegt echt eens een goed gesprek kunnen gebruiken. Maar ik durf het echt niet aan mijn dichte vrienden vertellen, aangezien het echt om twijfels gaat en ik weet niet hoe ze zouden reageren. Ik ken wel een aantal holebi's, maar niet zo goed eigenlijk. Ik ben al langer aan het overwegen om misschien eens bij een psycholoog te gaan, dat zou mij wel deugd doen.

Florre

Bericht door Florre » 12 jan 2019 23:40

@geeninspiratie, niet gezegd dat het voor iedereen werkt hé :roflmao:
geef maar wat tips die voor mij werkten, kan me perfect inbeelden dat dat niks voor jou is :D

@Camille lijkt me inderdaad lastig om daar zomaar tegenover hem over te beginnen, misschien iemand anders uit je vriendenkring waar je je goed bij voelt, want het delen met anderen geeft wel een echte verzuchting. Dat hoeft daarom nog niet echt uit dichte vriendenkring zijn, en psycholoog kan inderdaad ook een hulp zijn :)

Groetjes
Florre

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 12 jan 2019 23:40

Hey Camille,

Misschien kan je eens naar een activiteit komen van -19 (ik denk dat je daar net nog naartoe kan?) of VG (verkeerd geparkeerd)?
Dan kan je eens face to face met mensen praten die misschien wel in gelijkaardige situaties zaten en leer je nieuwe mensen kennen. Ik denk dat er maar 1 manier is om erachter te komen, en dat is: experimenteren! :) Het zou jammer zijn samen te blijven met iemand waarbij je je toch niet 100% op je gemak voelt toch?

Groetjes!

Camille02
New user
New user

Bericht door Camille02 » 13 jan 2019 09:25

Mevrouw Burton schreef:
12 jan 2019 23:40
Hey Camille,

Misschien kan je eens naar een activiteit komen van -19 (ik denk dat je daar net nog naartoe kan?) of VG (verkeerd geparkeerd)?
Dan kan je eens face to face met mensen praten die misschien wel in gelijkaardige situaties zaten en leer je nieuwe mensen kennen. Ik denk dat er maar 1 manier is om erachter te komen, en dat is: experimenteren! :) Het zou jammer zijn samen te blijven met iemand waarbij je je toch niet 100% op je gemak voelt toch?

Groetjes!
Hey Mevrouw Burton,

Ik had inderdaad op Facebook eens zitten rondzoeken en kwam al snel bij VG terecht. Lijkt me wel interessant om mensen te leren kennen die mij hierbij kunnen helpen. Maar die drempel is zo groot, begrijp je? Ik ben zo bang op een manier dat mensen die ik ken mij daar zouden zien en mij vragen of ik lesbisch ben, terwijl ik het zelf nog helemaal niet weet...

Groetjes :)

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 13 jan 2019 11:02

Camille02 schreef:
13 jan 2019 09:25
Mevrouw Burton schreef:
12 jan 2019 23:40
Hey Camille,

Groetjes!
Hey Mevrouw Burton,

Ik had inderdaad op Facebook eens zitten rondzoeken en kwam al snel bij VG terecht. Lijkt me wel interessant om mensen te leren kennen die mij hierbij kunnen helpen. Maar die drempel is zo groot, begrijp je? Ik ben zo bang op een manier dat mensen die ik ken mij daar zouden zien en mij vragen of ik lesbisch ben, terwijl ik het zelf nog helemaal niet weet...

Groetjes :)
Dag Camille
Allereerst welkom en leuk dat je het forum gevonden hebt om je verhaal te doen!
Ik denk dat je inderdaad in een soort 'ontkenning' zat en dat je nu begint te twijfelen..dat hoeft daarom niet in te houden dat je lesbisch bent of zelfs bi. Misschien val jij op personen, of je vindt voornamelijk jongens leuk, maar hebt soms eens een girl-crush, het kan allemaal en niks is juist of fout :)
Wat mij heel erg hielp was hier verhalen lezen en (coming-out)filmpjes bekijken op youtube.
Ikzelf ben ook bijna iedere week in VG te vinden en ik begrijp heel goed dat het een drempel is, maar als ik je kan gerust stellen, daar is niemand beoordelend over jou, het doet er echt niet toe op wie je valt, hoe je je identificeert, als je 100% uit de kast bent of net helemaal niet of als je zoekende bent... Ook hebben ze een onthaalpersoon die je de eerste keer opwacht en je voorstelt aan wat mensen, waar je dan gezellig bij kunt zitten en iets drinken :)
Veel succes met je zoektocht alleszins en voel je niet te schuldig tegenover je lief, het is normaal dat je wel eens zoekende bent. :)

Groetjes redwings

Plaats reactie