Wat ben ik?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
anon1998
New user
New user
Geslacht: Man

Wat ben ik?

Bericht door anon1998 » 10 jan 2019 18:26

Hallo iedereen

Ik ben een jongen van 20 en heb eigenlijk nooit nagedacht over mijn seksualiteit, het is nu al 2 jaar geleden sinds mijn laatste relatie en tot nu toe was ik altijd al exclusief tot vrouwen aangetrokken. De laatste tijd begin ik hier slechts meer en meer over te twijfelen, dan zie ik jongens over straat lopen waarvan ik duidelijk kan zien dat ze aantrekkelijk zijn.

Ik begin steeds vaker zo'n momenten te hebben en vraag me af of ik er fysiek tot aangetrokken ben, of dat ik ze gewoon objectief mooie mannen vind. Ik weet niet zo goed wat ik met deze gevoelens moet doen en ben bang dat, indien ik hierop inga, ik het leuk zal vinden. Dit zou heel verwarrend zijn en mijn leven overhoop halen. Hoe kan ik, zonder dat mijn omgeving dit te weten komt, uitzoeken wie ik echt ben?

Ik zou dit geheim willen houden voor mijn omgeving omdat ik zelf niet goed weet wat dit precies is en of het wel iets is om te beginnen. Zou ik, indien ik niet heteroseksueel was, dit niet eerder ondervonden hebben? Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij hierover advies geven?

Alvast bedankt

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Re: Wat ben ik?

Bericht door AGE-411 » 10 jan 2019 21:03

Hallo,

Als eerst moet je ophouden met in hokjes te denken. "Ben ik nu hetero, of ben ik homo?", Je bent gewoon wie je bent. Je hoeft jezelf niet te labelen en je hoeft er ook niet van wakker te liggen.
Ten tweede ken ik een hele hoop mensen die pas als twintiger er achter kwamen dat ze ook op mensen van hetzelfde geslacht vielen.
Ten derde: The proof of the pudding is in the eating.

:)

Jo97
New user
New user

Bericht door Jo97 » 11 jan 2019 22:39

Hey,

Volgens een nieuwe studie is niemand 100% hetero (artikel: https://nl.metrotime.be/2018/03/15/must ... we-studie/ ). Zoals hierboven reeds is gezegd is er geen druk om je in een bepaald hokje te duwen.

Indien je toch echt wil weten wat dit betekent, kan je altijd volgende test doen: https://www.alle-tests.nl/quiz27/quiz/1 ... roseksueel Als je echt oprecht antwoord zou dit in principe toch al een indicatie moeten geven wat je geaardheid is. Natuurlijk kan je het ook gewoon eens proberen.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 12 jan 2019 13:05

Beste anon1998,

Ik zou als raad willen meegeven om een open geest te houden. Leef op het gemak verder en leer jezelf ondertussen kennen.
Tussendoor kan je ook informatie opzoeken of video's bekijken over homo/biseksualiteit. Belangrijk is dat je geen schrik moet hebben voor jezelf of voor je eigen gevoelens. Laat het gewoon op je afkomen.

Jo97 schreef:
11 jan 2019 22:39
Indien je toch echt wil weten wat dit betekent, kan je altijd volgende test doen: https://www.alle-tests.nl/quiz27/quiz/1 ... roseksueel Als je echt oprecht antwoord zou dit in principe toch al een indicatie moeten geven wat je geaardheid is. Natuurlijk kan je het ook gewoon eens proberen.
Pas toch op met die tests. Ze kunnen een zekere indicatie geven, maar uiteindelijk is elk individu verschillend en kunnen twaalf vraagjes onmogelijk zoiets complex als je seksuele geaardheid bepalen.

Veel succes :).
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 12 jan 2019 14:33

geeninspiratie schreef:
12 jan 2019 13:05
Beste anon1998,

Ik zou als raad willen meegeven om een open geest te houden. Leef op het gemak verder en leer jezelf ondertussen kennen.
Tussendoor kan je ook informatie opzoeken of video's bekijken over homo/biseksualiteit. Belangrijk is dat je geen schrik moet hebben voor jezelf of voor je eigen gevoelens. Laat het gewoon op je afkomen.

Jo97 schreef:
11 jan 2019 22:39
Pas toch op met die tests. Ze kunnen een zekere indicatie geven, maar uiteindelijk is elk individu verschillend en kunnen twaalf vraagjes onmogelijk zoiets complex als je seksuele geaardheid bepalen.

Veel succes :).
Bedankt voor jullie vlotte antwoord Jo97 & geeninspiratie
zulke tests zijn inderdaad eens leuk om te doen maar een echte meerwaarde zijn ze niet
laat je dus zeker niet leiden door deze "antwoorden".
Als je echt internet wilt gebruiken zou ik zeggen: zoek veel info op, je leert veel bij en wat mij ook enorm veel helpt is om naar coming-out story's te kijken op youtube. En inderdaad zoals geeninspiratie zegt: wees eerlijk met jezelf, geef jezelf wat tijd om het te ervaren en dat komt dan allemaal wel goed :D
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Plaats reactie