Probleem met ouders

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
Dobby
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Probleem met ouders

Bericht door Dobby » 20 dec 2018 19:21

Hoi iedereen!

Mijn lief is net terug van 4 maand Erasmus. We verlangen er dus uiteraard naar om elkaar zoveel mogelijk te zien. Ze is nu twee weken terug en we hebben elkaar bijna elke dag gezien. Mijn ouderd beginnen er echter al over te klagen. We zien elkaar volgens hen te veel. Wat is jullie mening? Moet je als 23 jarige nog verantwoording afleggen op dit vlak? Bedankt!

Hanne J.
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Probleem met ouders

Bericht door Hanne J. » 21 dec 2018 17:28

Als koppel elkaar elke dag zien klinkt helemaal niet zo raar. Dat is wat koppels die samenwonen toch ook doen? Zolang het niet ten koste van andere sociale relaties gaat, zie ik niet hoe dit een probleem zou zijn. Geniet ervan zouk zegge! Ik denk dat je ouders ook maar proberen erop te letten dat je relatie gezond blijft. Een ongezonde relatie kan heel belastend zijn en ouders willen hun kind daar niet door zien gaan. Ik ben wel van mening dat je op je 23ste voor jezelf moet kunnen kiezen hoe je relatie eruit ziet. Je ouders geven eventueel raad en jij maakt de beslissingen.
“The path to our destination is not always a straight one ...” —Barbara Hall

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Probleem met ouders

Bericht door Florre » 25 dec 2018 22:15

Hoi Dobby,

ik sluit me aan bij het antwoord van HanneJ.
misschien kan je de vraag ook eens terugkaatsen en vragen waarom je haar niet zou mogen zien
of waarom het je ouders stoort? Zo kom je de achterliggende reden misschien te weten en kan je er zo werk van maken?

Groetjes
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Plaats reactie