Wat moet ik hiermee?!

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
xlala
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Wat moet ik hiermee?!

Bericht door xlala » 09 dec 2018 21:59

Ik zit met wat moeilijke gevoelens.
Ik heb een aantal hele goede/ beste vrienden, maar nu heb ik (19 jaar) bij één van mijn beste vriendinnen (17 jaar) al een tijdje dat ik meer voor haar voel.
Ik ben zelf nog niet vooruit gekomen dat ik zowel op jongens als op meisjes val, daarom vind ik het in dit geval best wel moeilijk. Want mijn beste vriendin weet niet dat ik ook op meisjes val, ze weet wel dat ik wel eens zeg van dat ik op beide zou kunnen vallen of met een meisje zou zoenen.

Maar het vervelende is dat ik niet weet of zij voor mij dezelfde gevoelens heeft als ik voor haar. We zijn in een korte tijd (paar maanden) wel heel erg 'close' geworden. Het lastige is dan ook dat het soms wel lijkt alsof zij ook voor mij meer voelt.

Als we bijvoorbeeld samen uitgaan dan gaan we samen tegen elkaar aan staan dansen (sexy) en geeft ze mee ook kusjes op me wang en knuffelt ze me vaak. Laatst was het dan ook zo dat ik met een jongen aan het dansen was maar ik wilde niet meer en toen kwam mijn vriendin ertussen en zei van ze is al bezet door mij en tilde me op en gaf me paar kussen op me wang (ze deed het dan wel zo erg dat mensen serieus dachten dat we iets hadden), dit doet ze overigens vaker en ook als we dan gewoon met een groep aan het dansen zijn en ik dan even met een jongen ga dansen dan vindt ze dat niet heel erg leuk.

Verder als we bij elkaar blijven slapen dan liggen we best wel dicht tegen elkaar aan, bijvoorbeeld met de hoofden tegen elkaar en soort van boyfriend/girlfriend houding (dat zij dan haar benen over de mijne neerlegt). Dit doe met geen een van mijn andere vrienden en zij doet ook als enige 'zo' close met mij in vergelijking met haar andere vrienden.
We hebben ook al een aantal keer gehoord van jullie lijken wel een stelletje, omdat we dan close met mekaar bezig zijn en dan af en toe beetje gekken. Haar reactie daarop is ook niet helemaal duidelijk, want ze zegt dan van 'ja dat was eigenlijk nog een geheim' of van 'wist je dat nog niet', eigenlijk ontkent ze het niet echt.

Maar wat ik me nu afvraag is of ze voor mij nu meer voelt dan vriendschap. Zij zelf zegt soms ook van ja je moet gewoon beide geslachten proberen voordat je weet waar je opvalt. Dus het zou kunnen.

Het is gewoon een beetje dubbel want ik vind het fijn om bv close etc te zijn omdat ik meer voor haar voel, maar zij doet dat dus ook best wel vaak terug, maar ik weet niet of dat puur vriendschap is of ook misschien wel met meer gevoelens en dat ze er ook niet voor uit durft te komen net als ik.

Als iemand advies of iets heeft, hoor ik het heel graag!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Re: Wat moet ik hiermee?!

Bericht door redwings » 11 dec 2018 09:23

Hallo!
Ik verplaatste je berichtje even, omdat het hier beter op zijn plaats leek :)
Alvast moedig dat je het deelt met ons!
Ikzelf heb ook wel in zo'n situatie gezeten vroeger en toen heb ik niks gezegd, maar achteraf bezien had ik dat misschien beter gedaan...
Het is heel eng, maar je kan bijvoorbeeld ook gewoon eens laten vallen dat je denkt dat je ook op meisjes valt, misschien valt er van haar reactie dan al veel af te leiden? Als beste vriendin kun je ze vertrouwen denk ik en je hoeft daarom nog niet meteen te zeggen dat je wat meer voelt ervoor of verward bent, maar wie weet zoekt ze nog meer toenadering nadat je het verteld hebt?
Of niet, maar dan weet je het ook en dan kun je gewoon goeie vrienden blijven en het er misschien later eens over hebben dat je toen (=nu) wel wat verward was? :)

veel succes!

groetjes
redwings

Plaats reactie