Argh, de gruwel van online datingapps

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Vanille
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Argh, de gruwel van online datingapps

Bericht door Vanille » 08 dec 2018 23:35

Dag mede-forummers

Wat een hele poos geleden dat ik hier nog wat schreef! Ik herinner me mijn eerste verliefdheid op een vrouw en de ontdekking dat ik biseksueel was, zo'n 7 jaar geleden. Ik las hier berichten, won advies in en raapte mijn moed bijeen om een jaar later eindelijk aan haar toe te geven dat ik gevoelens voor haar had. En ik had geluk. Iets meer dan vier jaar duurde ons DIY-sprookje. Helaas eindigde ons verhaal niet met "en ze leefden nog lang en gelukkig".

Na nog een knipperlichtrelatie van anderhalf jaar met een andere vrouw, ben ik nu ondertussen zes maand vrij gezellig. Helemaal klaar voor een nieuwe relatie ben ik niet, dat moet gezegd, maar ik mis ontzettend het fysieke luik. Dààr ben ik dus wel naar op zoek. Ik hoor het je denken: Tinder is de oplossing! Of Zoe, de variant voor vrouwen die op vrouwen vallen. En natuurlijk is er nog een hele waslijst aan andere apps, zoals Once en Happn. Apps die ik installeer en een week later al terug wil verwijderen.

Ik denk dat het aan mij ligt, maar vraag me af wat ik nu toch precies mis doe... Een match met een andere verloren ziel komt al niet zo heel erg vaak voor. (Ik geef toe, ik ben ook wel best streng.) Toch een match? Joepie! Maar een berichtje in de chatbox volgt bijna nooit. Komt dat bericht er wel en start je een gesprek, dan heeft het helaas vaak iets weg van een sollicitatie-interview of is het ronduit een saai gesprek. Nog pijnlijker wordt het als iemand zonder aankondiging de match opheft. Knettergek en onzeker word ik van al die online datingapps.
:goodbyecruelworld:

Misschien ben ik eerder het type dat mensen in het echt moet leren kennen, maar speed daten is dan ook weer niets voor mij. Zoals gezegd: een relatie is niet meteen wat ik zoek. Hoewel ik erg veel (te veel) werk, blijf ik tijd maken voor mijn hobby's. Daar leer(de) ik nieuwe mensen kennen, maar er zit helaas voorlopig geen gelijkgestemde tussen. In het weekend wil ik wel eens uitgaan met de hoop een scharrel te versieren, maar mijn vrienden hebben allemaal een lief en zij zitten liever knus onder een dekentje naar de televisie te kijken dan om mee een stapje in de wereld te zetten. En in mijn eentje heb ik daar nu ook weer niet zo'n zin in.
-_-

Kortom: Help! Hoe kan ik mensen leren kennen in het echt? In je uppie op café gaan voelt wat gek aan en bovendien heb ik niet veel weet van LGBTQ-horeca in Antwerpen. (De link in het topic Uitgaan in Holebiland werkt overigens niet.) Ik ontdekte daarnet wel dat het Roze Huis één keer per maand spelletjesavonden organiseert, maar op de eerstvolgende gelegenheid kan ik er al sowieso niet bij zijn. Dus... alle tips en uitdagingen zijn welkom! Alvast ontzettend bedankt!

Liefs
Vanille
:merci:
You're never fully dressed without a smile.

Plaats reactie