Wat moet ik doen?

Je hebt er vaste, open, gefantaseerde, onbestaande, beëindigde, versmachtende, seksuele of verrijkend relatie? Deel het hier!
Plaats reactie
Sportgirl ;-)

Wat moet ik doen?

Bericht door Sportgirl ;-) » 18 nov 2018 00:08

Heyla iedereen,

Ik weet me eventjes geen raad meer in mijn relatie. Ik en mijn vriendin leefden 3jaar op wolkjes en we praten over alle belangrijke onderwerpen in het leven om verdere stappen te zetten.

Maar een maand geleden is daar een vreselijke barst in gekomen. Ze moest naar de kinesist en na een eindje zijn ze via WA beginnen sturen naar elkaar. Alles was eerst super vriendschappelijk maar toen ze echt van smorgens vroeg tot savonds laat stuurde, vond ik dat verdacht. We maakten daar ruzie over en zij zei dat je moet investeren in een vriendschap. Ik liet het daarbij maar erna stopte dit niet. Dus een volgende ruzie volgde. Een aantal dagen later ze haar gsm kwijt. We vonden hem niet omdat die stil stond. Eindje later vond ik hem. Iets wat ik nooit doe anders kon ik nu niet weerstaan. Ik keek in haar gsm. Wat ik dan las. Er was voortdurend geflirt tussen die 2.

Ik kon me niet houden en confronteerde haar daar mee. Ze zei dat ze iets voelde voor haar maar niet zoals bij mij. Ze wou direct een gesprek met dat meisje. Ik liet haar 1 gaan drinken ermee. Maar blijkbaar vertelde ze daar dan dat ze iets voelde voor haar. Dag erna deden ze flirterig door. Terwijl ze tegen mij zij dat ze haar grenzen had gesteld maar dat het super genant was geweest dat ze haar totaal niet als vriendin kwijt wou.

Ze wou donderdag opnieuw afspreken ermee. Ene gaan drinken en ze ging totaal niet over haar grenzen gaan want ze koos voor mij. Ze kwam erna thuis en kuste me direct en deed verslag dat het leuk was en totaal niets was.

Nu enkele dagen terug later stuurt haar dat meisje haar dat ze meer wil. Dat voor haar dit een date was...

Mijn vriendin kan dus maar niet kiezen.
Wat moet ik daarmee doen en kan ik haar ooit nog vertrouwen? Kan ik al haar dubbele en naar de mond pratende woorden nog begrijpen?

Wat moet ik hier toch mee?

Confusion
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Confusion » 18 nov 2018 03:38

Hallo, Sportgirl. :wuif:

Tja, dit is inderdaad een pijnlijke situatie.

Allereerst moet je proberen om af te koelen en de situatie met een open geest te bekijken. Ik weet dat het heel moeilijk is, maar uw pijn en boosheid de overhand laten nemen helpt niemand.

Bespreek dit gedrag eens rustig met haar, zonder verwijten of oordeel. Probeer te ontdekken of er iets achter zit. Misschien ervaart zij binnen jullie relatie toch problemen waar jij je niet bewust van bent. Maar geef wel uw grenzen aan. Tolereer geen oeverloos getetter dat kant nog wal raakt. Alleen met eerlijkheid en klare taal kun je dit nog oplossen. Laat haar zeker uitspreken, maar doe zelf ook uw uitleg. Geef duidelijk aan wat jij voelt bij haar gedrag. En als blijkt dat ze inderdaad met problemen zit, dan kunnen jullie er samen aan beginnen werken. Gun haar tenminste die kans, maar laat ook niet met uw voeten spelen. Dat verdien je absoluut niet.

Als ze achteraf dan toch blijft prossen met die andere vrouw omdat ze nog steeds "niet kan kiezen", dan lijkt het me beter dat jij de keuze in haar plaats maakt...

En als ze geen aanwijsbare rede heeft, dan zeg je haar vlak af dat het gedaan moet zijn. Nogmaals, laat niet met uw voeten spelen en maak de keuze in haar plaats als dit nodig is.

Drie jaar is niet niks. Dat wil je niet zomaar verbreken. Maar hoe graag je haar ook ziet, zij is niet de belangrijkste persoon in uw leven.

Dat ben jij zelf.

Jij staat in voor uw eigen welzijn en geluk. En je moet genoeg respect hebben voor jezelf om weg te stappen uit situaties die niet meer goed zijn voor jou.

Veel sterkte gewenst.
- Confusion

Vanille
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Wat moet ik doen?

Bericht door Vanille » 08 dec 2018 22:22

Dag Sportgirl

Het is een hele tijd geleden dat ik op dit forum rond surfte, maar ik zag vandaag je bericht en wou hier echt op reageren.

Een kleine twee jaar geleden zat ik in een gelijkaardige situatie, weliswaar langs de andere kant van het verhaal. Ik zag mijn lief doodgraag, maar werd verliefd op een andere vrouw. Ik heb daar altijd open over gecommuniceerd met mijn lief: ik vertelde haar van bij het begin over de flirtende sms'jes, over de gevoelens die die andere vrouw en ik voor elkaar hadden, over mijn verlangen naar meer. Het was erg moeilijk, maar we zijn hier op de best mogelijke manier mee omgegaan. Ik hield zielsveel van mijn vriendin, maar leerde ook andere gevoelens kennen die ik nooit eerder had ervaren.

Op een dag konden we het niet meer aan. Zij zette me aan de deur, ik trok terug naar mijn ouderlijk nest en onze relatie was over. Pas achteraf, een aantal maanden nadat ook de relatie met die andere vrouw op de klippen liep, kon ik pas helder de situatie analyseren. Als ik een tip mag geven: ga naar een relatietherapeut. Dat zou in ieder geval voor mijn ex-lief en mezelf een verschil gemaakt hebben, wat de uitkomst ook was geweest.

Het is een veelvoorkomende situatie en zelfs normaal dat je, terwijl je in een relatie bent waar je helemaal niet uit wilt stappen toch verliefd wordt op een ander. Jezelf dan bedwingen is voor de meeste mensen erg moeilijk. Hierbij als koppel professionele hulp vragen is niet beschamend maar net sterk. Dat toont aan dat jullie beiden energie willen steken in jullie relatie en dat jullie voor elkaar willen kiezen.

Als een stap naar een relatietherapeut te groot is, kan ik je aanraden eerst naar publicaties te zoeken van de Belgische Esther Perel. Hier alvast een interessante TedTalk die vanuit een ander standpunt wat licht op de zaak schijnt.

Veel moed, want het is niet gemakkelijk.
Vanille
You're never fully dressed without a smile.

Plaats reactie