Hi, hier ben ik dan! En nu?

Holebi’s in Vlaanderen: wie zijn ze, wat doen ze, waar komen ze vandaan? Stel jezelf hier even voor!
Plaats reactie
chloé93
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Hi, hier ben ik dan! En nu?

Bericht door chloé93 » 15 nov 2018 11:31

Hey iedereen,

Ik ben 24 en ik kom uit regio Dendermonde, als student ben ik echter meestal terug te vinden in Gent. Ik ben pas sinds eind juni uit de kast gekomen na een jarenlange innerlijke strijd met mezelf. Mijn omgeving reageerde zeer goed en ook ik begin mezelf te aanvaarden. Dus: coming out – check. “Coming in” … da’s iets anders. Mijn vrienden zijn allemaal hetero dus ik voel me nogal “alleen”. Begrijp me niet verkeerd, sinds mijn coming out heb ik een bijzonder hechte band gekregen met elk van hen, maar zij kunnen uiteraard nooit helemaal vatten hoe ik me precies voel (incl alle angsten en onzekerheden). Hoe moet ik hier in hemelsnaam aan beginnen? Het voelt allemaal bijzonder onwennig aan..

Liefs,
Chloé

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Re: Hi, hier ben ik dan! En nu?

Bericht door redwings » 15 nov 2018 12:34

Hey Chloé!
Eerst en vooral welkom en leuk dat je de stap gezet hebt om hier iets te posten, een goeie beslissing om te starten met je coming-in lijkt me :wink:
én in de week bevind je je in de stad bij uitstek om aan coming-in te doen! Ik woon zelf in Gent en je hebt echt verschillende mogelijkheden om mensen te leren kennen, of je nu houdt van het zotte uitgaansleven of liever gezellig op café zit, allemaal geen probleem!
Voor de echte studenten die de overpoort graag zien is er Acantha, dat is een studentenclub voor LGBT http://www.acantha.be
Als dat echter minder weggelegd is kun je ook zeker eens naar Verkeerd Geparkeerd gaan (ik ben daar ook vaak te vinden, echt een heel leuke organisatie met gezellige café-avonden en leuke activiteiten). https://www.facebook.com/verkeerdgeparkeerd
Zij hebben ook een onthaalteam dat je opvangt als je voor de eerste keer langskomt, zodat je niet alleen in een volledig nieuwe groep moet binnenstappen, ze geven je wat uitleg, ...
Dan heb je in Gent ook nog RAB30, zij organiseren iedere maand activiteiten voor mensen tussen 24-30 jaar. http://www.roundabout30.be.
Organisaties genoeg dus, maar je kan ook gewoon eens uitgaan naar feestjes, maar die vinden vaak in het weekend plaats dan wel. Enkele voorbeelden hiervan zijn Lush, Playground, Love boat, ...

Wij met het forum proberen ook geregeld eens een activiteit in elkaar te boksen, in december gaan we trouwens samen met Verkeerd Geparkeerd naar de kerstmarkt hier in Gent (net voor de blok). Meer info hierover vind je bij het subforum uitgaan en activiteiten.

Ik zou zeggen, lees hier wat rond, laat je vele info over je heen komen en zie wat jou het beste zou liggen. Je hoeft ook geen zotte coming-in te doen als je dat niet wil, voor veel mensen is dat oké, maar uit ervaring kan ik wel spreken dat het ook eens leuk is om dingen te doen met gelijkgezinde mensen. Er heerst echt een sfeer van openmindedheid (dat is geen echt woord denk ik, maar je snapt het wel :wink: ) in 'het wereldje' en iedereen is er echt lief voor iedereen, ongeacht je voorkeuren, kleuren, gender, ...

Je kan ook bij wijze van coming-in hier gewoon wat meepraten, meediscussiëren en zo de mensen hier online wat leren kennen, wat kan leiden tot minder drempelvrees om offline eens af te komen :)
Als er vragen zijn, je mag gerust iemand van de moderatoren hier pb'tje sturen of ze gewoon in de groep smijten :smile:

groetjes
redwings

chloé93
New user
New user

Bericht door chloé93 » 15 nov 2018 13:14

Hey redwings,

Dankjewel voor de info! Verkeerd Geparkeerd was ik via fb al op het spoor gekomen en dat ziet er best leuk uit. Ik hoop mezelf (en evt. een vriend/vriendin want zo'n angsthaas ben ik wel :mrgreen: ) te kunnen overtuigen om een van de komende weken eens langs te gaan. Ik denk dat het voor mij wel betekenisvol is om inderdaad eens te praten met "gelijkgestemden" :-). Dus misschien tot dan!

Groetjes,
Chloé

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Bericht door Florre » 15 nov 2018 17:22

Hey Chloé,

alvast van harte welkom!!! :welkom:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -