vraag aan ervaringsdeskundigen

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
datmeenjeniet
New user
New user
Geslacht: Vrouw

vraag aan ervaringsdeskundigen

Bericht door datmeenjeniet » 09 aug 2018 08:48

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijd mee, maar heb zelf een paar brandende vragen.

Ik ben een tijd geleden voor het eerst verliefd geworden op een vrouw.
Dat had ik echt niet zien aankomen! Ik dacht echt: dat meen je niet! Deze verliefdheid is echter meedogenloos.
En ook nog eens onmogelijk, beiden bezet.

Gelukkig heb ik ergens ver weggestopt ook nog gezond verstand :wink: en weet ik dat verliefdheden ook weer overwaaien. De vraag is alleen:
Is er een manier om in te schatten of dit een 'one time thing' is?

Het voelt alsof die vrouw mijn geaardheid heeft veranderd. Ik zie werkelijk geen man meer staan! Aan de andere kant, ik heb geprobeerd om een voorstelling te maken van een ander leven, waarin ik vrijgezel ben, maar de gedachte om met andere vrouwen te gaan daten maakt me... verdrietig. Het lijkt dus wel allemaal door haar te komen, toch? Ze is ook wel heeeel leuk. :merci:

Misschien zoek ik naar een label om te kunnen voorspellen wat voor impact dit heeft op mijn toekomst en relatie, met een man.

Ik hoop dat iemand tips en ervaringen kan delen, maar ik probeer geen persoonlijke info te delen, okay?

Liefs,

Datmeenjeniet

MoederVan2
New user
New user

Re: vraag aan ervaringsdeskundigen

Bericht door MoederVan2 » 09 aug 2018 11:07

Ik kan hier jammergenoeg niet veel wijzer in maken, ikzelf heb ook jaren tegen dat gevoel gevochten. Heb verschillende mannen gehad maar telkens weer ontbrak er iets ik wist maar al te goed wat dat was, maar ik bleef mezelf wijs maken om beter hetero te zijn omdat ik geen idee had over hoe mijn vrienden en familie erover zouden denken. Maar ik was echt ongelukkig in die hetero relaties, ik dacht dat dit ging veranderen van zodra ik kinderen had. Niet dus nu bijna een jaar alleenstaande moeder en ben de moed bijeen aan het rapen om uit de kast te komen. En volledig voor vrouwen te gaan, de vrouw waarbij ik voor het eerst gevoelens had is bezet en gelukkig met haar vriendin dus ik ga mezelf daar niet tussen steken omdat haar geluk boven dat van mezelf gaat. Soms moet je in de liefde ook leren los laten en dat is wat ik heb gedaan.
Hopelijk vind jij rap het juiste antwoord want ik vond het te laat :headbang:
Tomboy allert, swordfighter, muddiver, lone wolf.
Romanticus, gedichtenschrijver, tekenaar.
Moeder van 2 schattige dochtertjes :love:

datmeenjeniet
New user
New user

Re: vraag aan ervaringsdeskundigen

Bericht door datmeenjeniet » 09 aug 2018 12:53

Dankje. Beangstigend verhaal, dat wel. Voor mij is het feit dat ik gevoelens heb voor een vrouw helemaal niet erg, ik schaam me nergens voor. Maar het voelt een beetje alsof het ijs onder mijn voeten kraakt (niet echt een zomerse metafoor, maar goed :wink: ), alsof de uitkomst van mijn huwelijk afhangt van iets waar ik weinig controle over heb. Ik voel me geen goede en liefdevolle vrouw op deze manier, naar hem toe. Maar je kunt jezelf toch ook niet dwingen om gelukkig te zijn of gevoelens te hebben die je niet hebt?

De tijd zal het leren.

In elk geval hoop ik dat jij snel van je vrijheid gaat genieten, het leven is te kort om dat niet te doen :yeahimcool:

Plaats reactie