Een nieuw, onbekend hoofdstuk begint

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
mil03
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Een nieuw, onbekend hoofdstuk begint

Bericht door mil03 » 01 aug 2018 20:50

Op een paar maanden tijd heb ik toegegeven dat ik niet op jongens val... het is een begin, maar hoe vertellen aan vrienden, familie, werk... enzoverder? Degenen aan wie ik het heb verteld hebben heel goed gereageerd ookal was dat het laatste wat ze dachten. Ik wil niet meer mijn hoofd volgen maar volledig mijn hart... iedereen vraagt: 'Heb je een vriend?' maar wat niemand vraagt als je nee zegt is: 'Heb je een vriendin?' Ik heb nog geen vriendin gehad, maar toch weet ik dat ik niet op jongens val.

Ik kijk op naar mensen die volledig zichzelf zijn, naar mensen die gewoon houden van ongeacht wie die persoon is. Ik heb mezelf leren ontdekken en accepteren hoe ik ben, maar nog niet volledig. Hoe ouder ik werd hoe moeilijker het was voor mij om dat bepaald hoofdstuk uit mijn leven te accepteren. Elke keer opnieuw maakte ik mezelf andere dingen wijs, dat geluk samenging met het ideale leven zoals sommigen dit zien. Ik houd van jongens. Ik amuseer me, ik lach, ik zever, ik ween, ik deel... alles met jongens, maar ik word er niet verliefd op. Mijn hoofd heeft heel lang mijn beslissingen bepaald in mijn leven en wat mijn hart zei heb ik achterwege gelaten, maar ik ben niet gelukkig. Ik wil me niet meer verstoppen achter het ideale leven want dit is niet mijn ideale leven. Alles heb ik eraan gedaan om dit gevoel te vergeten, maar het is me niet gelukt.

Nu ben ik verliefd op iemand van mijn werk... het is zo een eng gevoel maar tegelijk zo leuk. Ik weet niet of dit wederzijds is. Af en toe merk ik bepaalde handelingen bij haar die zij niet doet bij anderen. Ze maakt me gek en zolang ik geen ja of nee heb gekregen ga ik 'haar hoofdstuk' niet kunnen afsluiten. Het is één van de moeilijkste situaties waarvoor ik heb gestaan.

Ik schrijf dit bericht om gelijkaardige verhalen te horen en om dat van mij eens met anderen te kunnen delen. Ik hoop dat mensen geïnspireerd geraken hoe ik geïnspireerd ben geraakt door de moed van bepaalde mensen.

Plaats reactie