Help, ik twijfel zo

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
onzekermeisje
New user
New user

Help, ik twijfel zo

Bericht door onzekermeisje » 29 jul 2018 11:26

Hallo allemaal,

Ik ben een super verlegen en onzekere jonge dame die al een aantal jaren vreselijk met haar gevoelens zit. Ik kan verliefd worden op bepaalde type mannen en ik heb ook 2 serieuze relatie gehad (1 met nare ervaringen) maar ik merk de laatste anderhalf a 2 jaar dat ik steeds meer en erger naar vrouwen toe trek en verlang, ben zelfs verliefd geweest op een jonge dame. Ik sta ingeschreven bij een datingsite en voor 95% kijk ik eerst naar de vrouw daarna pas de mannen, dit gebeurd op straat ook blijkt want ik werd er pasgeleden door een vriend op aangesproken zonder dat ik het zelf door had.

De laatste paar maanden worden mijn fantasieën en dromen naar vrouwen ook steeds meer en heftiger en als ik een leuke dame zie krijg ik een heerlijk gevoel vanbinnen. Dit gevoel heb ik ook al een paar jaar en krijg ik nu ook steeds sneller en heviger.

Ik ben dus super onzeker een weet niet wat ik nu moet doen en twijfel enorm over mijn geaardheid.
Daarnaast ben ik dus ook heel verlegen en ga nooit echt uit en durf niet op iemand af te stappen, al helemaal niet op een vrouw (schaam me). Via de datingsite heb ik nu 3 berichten van dames gekregen maar ik durf dus niet te reageren omdat ik zo erg twijfel en bang ben. Qua uitgaan ben ik ook heel bang om bekende tegen te komen en dat deze mijn ouders en broer inlichten, niemand weet in mijn kringen dat ik hier zo mee zit.

Jullie zijn dus de eerste aan wie ik dit vertel en dit is dus al een hele stap voor mij.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes onzeker meisje.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Re: Help, ik twijfel zo

Bericht door redwings » 29 jul 2018 17:12

Hallo

Eerst en vooral welkom op dit forum! Goed van je dat je de stap durfde zetten om hier je verhaal te doen.
Dit is een moeilijke situatie, want enkel jij kan jezelf hierin echt helpen, maar wij kunnen je wel steunen. De angst en schaamte (waarom schaam je je dan precies?) kunnen wij niet wegnemen, dat is aan jou.
Weet vooral dat er niets mis is met gevoelens voor hetzelfde geslacht, of voor beide geslachten. Liefde is liefde en daar valt maar moeilijk een beperking op te leggen.
Ben je bang dat mensen over je zullen praten? Dat er nare reacties zullen komen?
Ik kan je alvast zeggen dat ik en velen hier daar ook ooit bang voor waren, maar achteraf bleek die angst helemaal niet nodig te zijn en was uit de kast komen een van de meest positieve en bevrijdende dingen.

Je kan om een kleine stap te nemen eens praten tegen één van die meisjes op de datingsite? je hoeft er zelf niet mee af te spreken, maar zo kun je online wel al eens een kleine stap zetten. Ook hier rondhangen en lezen in de onderwerpen kan je misschien ook al even laten inzien dat je zeker niet alleen bent.

Groeten en succes met de zoektocht, het lukt je wel!
redwings

onzekermeisje
New user
New user

Bericht door onzekermeisje » 29 jul 2018 22:27

redwings schreef:
29 jul 2018 17:12
De angst en schaamte (waarom schaam je je dan precies?)
Schamen het is eigenlijk gewoon angst.

redwings schreef:
Ben je bang dat mensen over je zullen praten? Dat er nare reacties zullen komen?
Ja daar ben ik heel bang voor zeker omdat ik vroeger gepest ben.

redwings schreef:
Je kan om een kleine stap te nemen eens praten tegen één van die meisjes op de datingsite?
Dat heb ik vanmiddag gedaan maar naar een paar berichten heen en weer kreeg ik niks meer want deze dame wil dat ik haar bel en afspreek, dat gaat voor mij veels te snel.

Als ik mag vragen, hoe kwamen jullie er achter?
En wanneer hebben jullie het jullie ouders en omgeving verteld?

Elise88

Bericht door Elise88 » 06 aug 2018 22:26

Hallo verlegen meisje,

Er is absoluut niets mis met te twijfelen over jouw geaardheid. Natuurlijk dien je nu voor jezelf uit te zoeken of je nu op vrouwen valt of op beiden.
Ook kan je eens te rade gaan bij anderen om te zien hoe zij hun outing aangepakt hebben. Dit kan je helpen in gesprekken naar jouw ouders en familie toe.
Wat betreft het deel van verlegen te zijn, dit kan je met tijd ook verhelpen. Je kan bij voorbeeld terecht bij een hulpverlener om jouw onzekerheid te overwinnen of om assertiever te leren zijn.( Er zijn goede holebivriendelijke therapeuten en coaches). En anders kan je misschien al eens trachten om een bericht terug te zenden naar éen van de dames en vragen om te starten met contact via e-mail. Mocht je je er toch niet goed bij voelen dan kan je dit steeds tegen hen zeggen, niet?
Ik hoop alleszinds dat je er uitgeraakt en binnenkort genoeg zelfvertrouwen hebt om jou goed in je vel te voelen.

Groetjes,

Elise

onzekermeisje
New user
New user

Bericht door onzekermeisje » 07 aug 2018 11:28

Hallo Elise,
Elise88 schreef:
06 aug 2018 22:26
Natuurlijk dien je nu voor jezelf uit te zoeken of je nu op vrouwen valt of op beiden.
Daar ben ik nu uit, ik val op beide :D . Ik durf nu sinds een week tegen mijzelf te zeggen dat ik biseksueel ben.
Elise88 schreef:
Je kan bij voorbeeld terecht bij een hulpverlener om jouw onzekerheid te overwinnen of om assertiever te leren zijn.
Ik heb nu 3 jaar begeleiding van een hulpverlener maar ik kom nooit meer van mijn onzekerheid af, is te veel gebeurd in mijn verleden.
Elise88 schreef:
En anders kan je misschien al eens trachten om een bericht terug te zenden naar éen van de dames en vragen om te starten met contact via e-mail. Mocht je je er toch niet goed bij voelen dan kan je dit steeds tegen hen zeggen, niet?
Ik heb naar 1 van de dames een bericht gestuurd maar helaas was deze persoon super opdringerig en wou meteen afspreken (moest gelijk bellen), toen ik aangaf dat dit voor mij te snel ging en ik eerst wou chatten haakte ze gelijk af. Inmiddels heb ik naar de andere 2 dames ook een berichtje gestuurd maar van beide nu naar 5 dagen geen reactie terug gekregen. Maar het begin is er :D

MoederVan2
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door MoederVan2 » 07 aug 2018 13:18

Hey,

Ik ken het maar al te goed het onzekere gevoel en kwestie van het veel te rap willen afspreken,
Ik zelf ben ook nog niet zo heel lang zeker van het feit dat ik lesbisch ben,
Ik heb jaren met mannen geprobeerd om samen te zijn maar had telkens het gevoel dat ik iets miste en dat ik tegen iets dat sterker was dan mezelf aan het vechten was.
Ik ben er steeds zekerder van geworden dat ik eigelijk voor de vrouwen ben omdat als ik een goede vriendin verloor dat ik tranen met tuiten huilde en als ik een vriend verloor dat het me niets kon schelen.
Ikzelf ben een mama van 2kleine meisjes en kan dus niet zo gemakkelijk afspreken omdat de kindjes op de eerste plaats komen.
Zelf heb ik ook meer crushes gehad op vrouwen en ik ben ook 1keer echt verliefd geweest op een meisje toen ik jonger was ik was op dat moment 15jaar denk ik nu ben ik bijna 27, ik denk vaak terug aan die tijd, Maar zij heeft een vriendin waar ze heel gelukkig mee is en dit wil ik dus niet kapot maken.
Want als je echt iemand lief hebt moet je ze ook kunnen loslaten.

Maar genoeg over mij

Wat ik dus eigelijk wou zeggen is dat het normaal is dat je eerst even een tijdje wilt chatten (wil ik zelf ook) & als er dan een goede klik is misschien over gaan op afspreken (zelf dan ben ik erg op mijn hoede als ik met iemand afspreek kunnen heel andere mensen zijn dan ze zich voordoen)
Voor de rest wens ik dat jij meer succes hebt in het vinden van de ware ^~^
Love is Love

Groetjes x
Tomboy allert, swordfighter, muddiver, lone wolf.
Romanticus, gedichtenschrijver, tekenaar.
Moeder van 2 schattige dochtertjes :love:

Elise88

Bericht door Elise88 » 07 aug 2018 13:18

Hallo onzeker meisje,

Blij om te horen dat je toch al wat klaarheid hebt voor jezelf :)
En leuk dat je stappen hebt ondernomen naar de dames toe!
Ik wens je alvast veel succes bij alles wat je doet en hoop dat alles in zijn plooi valt.
Wat die onzekerheid betreft, is inderdaad moeilijk om ervan af te geraken zeker door zaken uit het verleden.
Anders op termijn eens denken aan assertiviteitstraining ofzo?Psychologen houden zich vooral bezig met het verleden en hoe de zaken zijn gekomen maar om naar de toekomst toe te veranderen kan een training of coaching wonderen doen, ik heb dat zelf ondervonden.

groetjes,

Elise

onzekermeisje
New user
New user

Bericht door onzekermeisje » 08 aug 2018 12:06

MoederVan2 schreef:
07 aug 2018 13:18
ik ben ook 1keer echt verliefd geweest op een meisje toen ik jonger was ik was op dat moment 15jaar denk ik nu ben ik bijna 27, ik denk vaak terug aan die tijd
Ik ben jaren terug toen ik een jaar of 15 was (ben nu 33) bij een klasgenootje/ meisje blijven slapen, ik weet nog goed wat er die avond is gebeurde qua experimenteren en als ik hier aan terug denk krijg dan een heerlijk gevoel van binnen. Wat er toen is gebeurd heb ik nooit aandacht aan gegeven en genegeerd, nu spoken het door mijn hoofd.
MoederVan2 schreef:
Wat ik dus eigelijk wou zeggen is dat het normaal is dat je eerst even een tijdje wilt chatten (wil ik zelf ook) & als er dan een goede klik is misschien over gaan op afspreken (zelf dan ben ik erg op mijn hoede als ik met iemand afspreek kunnen heel andere mensen zijn dan ze zich voordoen)
Dat wil ik ook graag, eerst kijken of er via de chat een klik is en als dat er is dan afspreken. Ik ben ook heel voorzichtig geworden met datingsites
Elise88 schreef:
Anders op termijn eens denken aan assertiviteitstraining ofzo?
Heb ik al 3 keer gehad maar slaat bij mij niet aan, te veel gebeurd vroeger.

Plaats reactie