Holebi Actueel

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Re: Holebi Actueel

Bericht door idk » 10 okt 2018 18:53

Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

idk

Bericht door idk » 01 nov 2018 15:52

Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.

Fighter
New user
New user

Bericht door Fighter » 01 nov 2018 16:12

:wtf: Als ik ooit in Tanzia kom neem ik toch echt een regenboog vlag mee. Waarschijnlijk een dom idee maar de komende paar jaar kom ik daar toch niet
I love you, my little angels
for always and ever
to the moon and back
:ibi:

idk

Bericht door idk » 01 nov 2018 17:58

Fighter schreef:
01 nov 2018 16:12
:wtf: Als ik ooit in Tanzia kom neem ik toch echt een regenboog vlag mee. Waarschijnlijk een dom idee maar de komende paar jaar kom ik daar toch niet

'dom idee' = juiste omschrijving ;)

Fighter
New user
New user

Bericht door Fighter » 01 nov 2018 18:32

idk schreef:
01 nov 2018 17:58
Fighter schreef:
01 nov 2018 16:12

'dom idee' = juiste omschrijving ;)
Dat heb ik door, je zou het misschien niet zeggen maar ik kan soms nogal impulsief zijn :)
for always and ever
to the moon and back

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 01 nov 2018 22:16

:supersad:
Afrika heeft zo'n mooie landen en een boeiende cultuur, maar helaas ook een veel te sterk en letterlijk godsgeloof...
Ik duim voor alle LGBTQI+ in Tanzania (maar reken gerust Oeganda, Kenia en bijna volledig Afrika) dat ze niet gevonden worden, want helaas betekent dat in die landen meestal dood, vaak nog door steniging :(

TD163
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door TD163 » 09 nov 2018 19:35

Nothing sounds like a straight six TD.

idk

Bericht door idk » 09 nov 2018 19:45

Wauw! Hopelijk komt er bij ons ook een plaatsje vrij in de nieuwe leerplannen voor een aantal specifieke leerplandoelen rond LGBT+

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 09 nov 2018 22:50

Cho, wat algemene vorming is natuurlijk goed nieuws, maar geschiedenis gaat al wat te ver, vind ik. De LHBT-geschiedenis is gewoon té specifiek om op school te geven. De geschiedenis van linkshandigen, zwarten en andere verdrukte bevolkingsgroepen moet immers ook wijken voor de grote geschiedenis zoals ik die tijdens de lessen heb gezien.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

FienS
New user
New user

Bericht door FienS » 10 nov 2018 20:02

idk schreef:
09 nov 2018 19:45
Wauw! Hopelijk komt er bij ons ook een plaatsje vrij in de nieuwe leerplannen voor een aantal specifieke leerplandoelen rond LGBT+
ik heb er bij ons op school voor gezorgd dat er nu elk jaar in het 3de middelbaar les gaat gegeven worden over LGBTQIA+!
I did it my way - Frank Sinatra

Met dank aan Shaun het Schaap

idk

Bericht door idk » 10 nov 2018 20:13

FienS schreef:
10 nov 2018 20:02

ik heb er bij ons op school voor gezorgd dat er nu elk jaar in het 3de middelbaar les gaat gegeven worden over LGBTQIA+!

SU-PER, FienS!!!
Well done #proud

FienS
New user
New user

Bericht door FienS » 10 nov 2018 20:29

idk schreef:
10 nov 2018 20:13
FienS schreef:

SU-PER, FienS!!!
Well done #proud
Merciii

Fighter
New user
New user

Bericht door Fighter » 10 nov 2018 20:44

FienS schreef:
idk schreef:
Ongelooflijk! Als ik er de moed voor verzameld heb zou ik dat bij mij op school ook willen doen.
for always and ever
to the moon and back

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 11 nov 2018 08:36

FienS schreef:
idk schreef:
Zalig! Ik hou van jonge mensen met strijdlust en moed! Goed bezig! :rock:

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 11 nov 2018 11:10

geeninspiratie schreef:
09 nov 2018 22:50
Cho, wat algemene vorming is natuurlijk goed nieuws, maar geschiedenis gaat al wat te ver, vind ik. De LHBT-geschiedenis is gewoon té specifiek om op school te geven. De geschiedenis van linkshandigen, zwarten en andere verdrukte bevolkingsgroepen moet immers ook wijken voor de grote geschiedenis zoals ik die tijdens de lessen heb gezien.
+1
Dat er ingezet moet worden op sensibilisering is vrij duidelijk. De aanwezigheid van holebi's in de media, het publieke debat en het dagelijkse leven kan voor meer gewenning zorgen. In een ideale wereld laat iedereen iedereen met rust en exposure is mijns inziens nog altijd de beste manier om dat te benaderen. Kinderen in lessen seksuele opvoeding bewust maken van het feit dat het ook anders kan dan het klassieke mannetje en vrouwtje vind ik bijvoorbeeld heel evident. Desnoods vervang je het heterokoppel in vraagstukken wiskunde af en toe met een holebikoppel, ik zeg maar iets.

Waar ik niet achter sta is indoctrinatie. Op den duur krijgen mensen het gevoel dat ze iets in hun strot geramd krijgen - vergeef me mijn taalgebruik - en dat heeft averechtse effecten. Kinderen gaan onderdompelen in lgbt-geschiedenis en holebicultuur gaat m.i. te ver en staat volgens mij ook haaks op hetgeen we zouden moeten bereiken: de irrelevantie van iemands geaardheid.
Het idee dat we kinderen kunnen kneden zoals wij het willen is overigens sterk overroepen. Verschillende wetenschappers hebben overtuigend aangetoond dat er niets zoiets bestaat als een blank slate, je hebt al van bij de geboorte een bepaalde neiging naar progressieve of conservatieve standpunten, een zekere inclinatie die zich later uitdrukkelijker zal manifesteren. Je kan informeren en eisen om met rust gelaten te worden. Je kan niet indoctrineren, noch eisen om aanvaard te worden.

FienS
New user
New user

Bericht door FienS » 11 nov 2018 13:06

Dj Jonasty schreef:
11 nov 2018 11:10
geeninspiratie schreef:
09 nov 2018 22:50
+1
Dat er ingezet moet worden op sensibilisering is vrij duidelijk. De aanwezigheid van holebi's in de media, het publieke debat en het dagelijkse leven kan voor meer gewenning zorgen. In een ideale wereld laat iedereen iedereen met rust en exposure is mijns inziens nog altijd de beste manier om dat te benaderen. Kinderen in lessen seksuele opvoeding bewust maken van het feit dat het ook anders kan dan het klassieke mannetje en vrouwtje vind ik bijvoorbeeld heel evident. Desnoods vervang je het heterokoppel in vraagstukken wiskunde af en toe met een holebikoppel, ik zeg maar iets.

Waar ik niet achter sta is indoctrinatie. Op den duur krijgen mensen het gevoel dat ze iets in hun strot geramd krijgen - vergeef me mijn taalgebruik - en dat heeft averechtse effecten. Kinderen gaan onderdompelen in lgbt-geschiedenis en holebicultuur gaat m.i. te ver en staat volgens mij ook haaks op hetgeen we zouden moeten bereiken: de irrelevantie van iemands geaardheid.
Het idee dat we kinderen kunnen kneden zoals wij het willen is overigens sterk overroepen. Verschillende wetenschappers hebben overtuigend aangetoond dat er niets zoiets bestaat als een blank slate, je hebt al van bij de geboorte een bepaalde neiging naar progressieve of conservatieve standpunten, een zekere inclinatie die zich later uitdrukkelijker zal manifesteren. Je kan informeren en eisen om met rust gelaten te worden. Je kan niet indoctrineren, noch eisen om aanvaard te worden.
Wat ze bij ons op school vooral met die lessen willen bereiken is de vooroordelen weghalen en ook de homofobie. Het gaat er waarschijnlijk maar 1 les over gaan. Bij ons zitten er ook veel moslims op school en zij hebben zeker een vertekend beeld van holebis, gwn dat al tegen gaan. Meer moeten ze niet doen.

Dj Jonasty
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dj Jonasty » 11 nov 2018 14:30

@FienS

Mijn reactie was zeker geen kritiek op jouw initiatief, eerder een kritische bedenking bij het Schotse voornemen dat m.i. veel verder gaat dan wat jij voorstelt.

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 11 nov 2018 15:23

Ik had het artikel geplaatst omdat ik het een mooi aanknopingspunt vond om eens op school op tafel te leggen :wink: . Dat ze een (heel) korte samenvatting geven van de geschiedenis vind ik ergens wel logisch, de rest hoort thuis is de geschiedenis lessen. Het gaat er vooral om dat het holibi-topic eens wordt aangesneden op school en dat de jeugd er eens over gaat nadenken.
Nothing sounds like a straight six TD.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 11 nov 2018 15:51

Dj Jonasty schreef:
11 nov 2018 14:30
@FienS

Mijn reactie was zeker geen kritiek op jouw initiatief, eerder een kritische bedenking bij het Schotse voornemen dat m.i. veel verder gaat dan wat jij voorstelt.
Met mijn reactie bedoelde ik precies hetzelfde :).
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Plaats reactie