Welk stukje poezie of passage uit een verhaal dat handelde over de liefde is jou altijd bijgebleven?
Voor mij is dat het gedicht "Having a coke with you" van Frank O'Hara.
(Een linkje naar dat gedicht is hier te vinden: http://www.goodreads.com/quotes/164277- ... e-fun-than )
Je favoriet liefdescitaat
-
- New user
- Geslacht: Man
-
- Experienced user
Re: Je favoriet liefdescitaat
Heel het boek liefde in tijden van cholera van Gabriel García Márquez met het wondermooie einde:
Toen ik het las stond dit nummer in repeat op mijn MP3
die twee tezamen; da's mijn favoriet liefdescitaat!
Spoiler! :
Spoiler! :
die twee tezamen; da's mijn favoriet liefdescitaat!

Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.
Anytime you want, you can cross the state line.
-
- I have no life
- Contacteer:
“My love for Linton is like the foliage in the woods: time will change it, I'm well aware, as winter changes the trees. My love for Heathcliff resembles the eternal rocks beneath: a source of little visible delight, but necessary. Nelly, I am Healthcliff! He's always, always in my mind: not as a pleasure, any more than I am always a pleasure to myself, but as my own being".
Emily Brontë, Wuthering Heights, 1847
Emily Brontë, Wuthering Heights, 1847
Fluctuat nec mergitur
"Ik hou van je omdat ik een droom heb gehad, een koning heb ontmoet en kristal heb verkocht, omdat de stammen de oorlog hebben verklaard en ik bij een put ben gaan vragen waar de alchemist woonde. Ik hou van je omdat het hele universum heeft samengespannen om mij tot bij jou te laten komen." (De alchemist. Paulo Coelho)
![]() | Dubbelpost verwijderd. - Wall |
-
- Forum addict
Ik vind het antwoord daarop net heel mooi.-Matteo- schreef: "Ik hou van je omdat ik een droom heb gehad, een koning heb ontmoet en kristal heb verkocht, omdat de stammen de oorlog hebben verklaard en ik bij een put ben gaan vragen waar de alchemist woonde. Ik hou van je omdat het hele universum heeft samengespannen om mij tot bij jou te laten komen." (De alchemist. Paulo Coelho)

Deze dialoog vond ik het meest ontroerend/leerrijk:[i]Paulo Coelho[/i] schreef: 'Ik ga weg', zei hij. 'En ik wil dat je weet dat ik terugkom. Ik hou van je omdat...' 'Zeg niets', onderbrak Fatima hem. 'Je houdt van iemand omdat je van iemand houdt. Liefde kent geen redenen.'
[i]Paulo Coelho[/i] schreef:'Mijn hart is verraderlijk', zei de jongen tegen de alchemist, toen ze stopten om de paarden wat te laten rusten. 'Het wil niet dat ik doorga.' - 'Dat is goed', antwoordde de alchemist opnieuw. 'Het bewijst dat je hart leeft. Het is logisch dat je bang bent om alles wat je bereikt hebt te ruilen voor een droom.' - 'Waarom moet ik dan naar mijn hart luisteren?' - 'Omdat je het nooit stil zult kunnen houden. En zelfs al doe je net of je niet hoort wat het zegt, het zit toch in je borst en blijft maar herhalen wat het denkt over het leven en de wereld.' - 'Zelfs al is het verraderlijk?' - 'Verraad is een overval waar je niet op bedacht bent. Als je je hart goed kent, zal het je nooit kunnen overvallen. Want je zult alle dromen en wensen die het heeft, kennen en daarmee om weten te gaan. Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt. Zodat je nooit verrast wordt.'

Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias