Holebiwerking in kinderschoenen: Sint-Truiden

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Holebiwerking in kinderschoenen: Sint-Truiden

Bericht door JellyBellyKelly » 03 jun 2006 18:45

Hey allemaal!

Ik heb gehoord dat er veel mensen uit Sint-Truiden op het forum zitten. Zijn er mensen die zin hebben om eens met een bende af te spreken?

Het is jammer dat er behalve in Hasselt weinig georganiseerd wordt voor holebi's vind ik. Misschien moet daar maar eens verandering in komen... ;-)

Mensen uit de buurt of uit andere provincies zijn uiteraard ook welkom! Wat denken jullie? Doen?

Greetz

Converse
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

st tr

Bericht door Converse » 03 jun 2006 19:03

Er zitten idd een hoopje forum gebruikers van sint-truiden hier.
Waar ze nu uithangen weet ik niet, een hoopje ervan zal wel aan het studeren zijn (zoals ik).

Maar ze zullen wel gaan reageren
If I go crazy then will you still call me Superman
If I'm alive and well, will you be there holding my hand
I'll keep you by my side with my superhuman might
Kryptonite

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 03 jun 2006 19:15

Ja, ben ook aan het studeren :) En dat over samenkomen; ik heb het over de grote vakantie.

Zou jij (en iedereen die dit leest) dat zien zitten om zoiets es hier te doen?

Veel succes met het blokken!

JbK

Converse
Regular user
Regular user

Bericht door Converse » 03 jun 2006 19:17

Zeker zeker, we hebben het er al eens over gehad, en er zijn er al een paar die mekaar ondertussen kennen, en misschien dat we er dan es in de "grande" vakantie es tijd voor gaan maken!

Da komt wel in orde :wink:

Succes met studeren! xx
Kryptonite

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 03 jun 2006 19:59

Ik geen examens, gelukkig!

Hmm voorlopig is er inderdaad nog niet veel te doen in Sint-truiden, maar female heeft me erop attent gemaakt dat daar verandering in kan komen, want de stad wil een holebiwerking oprichten als er voldoende kandidaten zijn (jaja!)
Dus allen inschrijven maar bij de welzijnsdienst van st tr haha :P

Succes aan alle blokkertjes, en laat maar komen, die bijeenkomst! :D
*He who laughs last, thinks slowest*

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 03 jun 2006 20:12

Hiphoi! allen daarheen! ;-) Euhm, hoe weten ze of er genoeg kandidaten zijn? Niet iedereen gaat daar een formulierke komen invullen waarschijnlijk...:-)
Laatst gewijzigd door JellyBellyKelly op 03 jun 2006 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Converse
Regular user
Regular user

Bericht door Converse » 03 jun 2006 20:14

converse goes politiek :d paaah stel u voor :d
Kryptonite

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 03 jun 2006 20:14

sunflower schreef:Ide stad wil een holebiwerking oprichten als er voldoende kandidaten zijn (jaja!)
Dus allen inschrijven maar bij de welzijnsdienst van st tr haha :P
Hiphoi, allen daarheen!:-D Euhm, hoe weten ze of er genoeg kandidaten zijn? Niet iedereen gaat daar een formulierke komen invullen waarschijnlijk...;)

female
Regular user
Regular user

Bericht door female » 03 jun 2006 22:13

hier nog wat meer info ivm de holebi werkgroep die het stadsbestuur van Sint-Truiden wil oprichten:
---
Ben je holebi en ben je bereid om met een aantal mensen ideeën uit te werken of bepaalde thema's extra in de kijker te zetten? Neem dan contact op met Klara Delwiche of Inez Londoz van de welzijnsdienst, tel. 011-69 70 44

Het stadsbestuur wil mensen samenbrengen om een werkgroep op te richten om zo de problematiek van deze doelgroep meer bespreekbaar te maken.
---
Meer info heb ik niet, wat dat in de praktijk precies gaat worden weet ik ook niet, maar het lijkt mij wel een goed, interessant initiatief.
Ik heb mij deze week ervoor opgegeven. Ze hebben minstens 6 à 7 mensen nodig om mee te kunnen starten (ik was de vijfde). Dus aan de truienaarkes hier, geef u op. :) :wink:

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 03 jun 2006 22:19

Merci Female, heel erg interessante info! Misschien bel ik ook wel maandag.. Waarom niet hé.. Er is dringend nood aan zo'n werkgroep me dunkt!
Laatst gewijzigd door JellyBellyKelly op 03 jun 2006 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Converse
Regular user
Regular user

Bericht door Converse » 03 jun 2006 22:20

ik denk da ik nog net iets te jong ben om daar al in de volwassen werkgroep te gaan zetele :d
veel succes in ieder geval!!!
Kryptonite

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 04 jun 2006 12:00

maar neen gij converse, ik neem u mee op sleeptouw! :P

Lexen
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Lexen » 04 jun 2006 16:13

Mijn lief is van Sint-Truiden! En hij kent er ook een heleboel gasten die holebi zijn. Wat me wel opvalt: veel van die gasten komen er niet openlijk voor uit! Het lijkt me alsof het moeilijker is om jezelf te outten in Sint-Truiden t.o.v. Hasselt.

Anway, ik zit zelf bij de WJNH-groep in Hasselt. (Inderdaad). Daar komen af en toe ook wel mensen van Sint-Truiden naar toe, maar ik denk dat er idd toch nood is aan een eigen groep in Sint-Truiden! Zin om aan die koord te trekken? :)

Volgend jaar gaat Inderdaad op een "ronde door Limburg". Ze gaan dan in 5 Limburgse steden een holebi-activiteit geven, in de hoop dat lokale jeugd er naar toe komt, en de goesting krijgt om zelf een groep uit de grond te stampen.

Persoonlijk vind ik het project een doodgeboren kind. Het eist veel energie van de Hasseltse vrijwilligers, en de kans dat in een van die steden een groep doorbreekt is praktisch nihil. Maar misschien, als er genoeg mensen zoals jullie naar toe komen.. dat het toch kan lukken? :)

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 04 jun 2006 17:02

Ieps Lexen,

Ik wist niet dat Inderdaad volgend jaar op tournee gaat. Lijkt me wel leuk. Als ik kan, zal ik zeker komen piepen. Ben een of twee keer naar een activiteit gekomen in Hasselt en dat was wel gezellig. :)

Ja, er is zeker nood aan een groep in Sint-Truiden! En ik heb wel zin om aan die koord te trekken, als ik er tijd voor vind - studeer in Gent en vriendin in A'pen, ben tijdens het schooljaar meestal niet thuis.

Eerst en vooral ga ik morgen eens bellen naar de welzijnsdienst om me op te geven voor die holebiwerkgroep die de stad wil oprichten.. (zie hogerop) Daarna zien we wel weer, misschien hebben zij al wel concretere plannen.

Steden met met holebigroepen zijn volgens mij ook een aangenamer klimaat om je coming out te doen! Bij mij is dat vergemakkelijkt door het holebikamp en de jongerenwerking min 19, niet iedereen zet die stap...

Groetjes!

Kelly

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 04 jun 2006 22:50

ik weet ook nog niet precies hoe en wanneer de tijd te vinden, maar ik kom graag meetrekken aan dat touw :P

neen denk ook wel dat het een groot gat in st tr is, hopelijk kunnen we het vullen, en dat van die tournee van hasselt zou voor ons nog wel eens interessant kunnen zijn...

bomarilyn

Bericht door bomarilyn » 05 jun 2006 10:23

haha, ge moet niet afkomen dat er in St-truiden niks te doen is.
Probeer hier dan maar es..

ik ben van Tongeren en hier is pas NIKS, rien de knots, zero, nihil, nul de nul!! Ken zelfs geen enkele andere holebi van hier, so.. :roll:
Maar ik zou in tongeren niet willen rondlopen met een holebi-beweging, dan zouden ze me misschien herkennen :wink:

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 05 jun 2006 11:16

bomarilyn schreef:haha, ge moet niet afkomen dat er in St-truiden niks te doen is.
Probeer hier dan maar es..

ik ben van Tongeren en hier is pas NIKS, rien de knots, zero, nihil, nul de nul!! Ken zelfs geen enkele andere holebi van hier, so.. :roll:
Maar ik zou in tongeren niet willen rondlopen met een holebi-beweging, dan zouden ze me misschien herkennen :wink:
Als niemand iets onderneemt, in tongeren of sint-truiden of ergens anders, leert niemand in z'n eigen stad andere holebi's kennen behalve via landelijke organisaties zoals wjnh ( :merci: wjnh!).

Het gaat er niet om waar het het slechtst aan toe is, belangrijker is, denk ik, hoe we stap voor stap mensen ertoe kunnen brengen ergens rond te lopen zonder zich er om te moeten schamen dat hij/zij holebi is...

En daar kan een holebibeweging helpen... Het spijt me dat je bang zou zijn in zo'n beweging, dat is nergens voor nodig, al begrijp ik wel waar het gevoel vandaan komt.

Als je bang bent om herkend te worden, maar wel mensen wilt leren kennen is het holebikamp misschien wel iets voor jou, een 6-daags holebi-eiland te midden van een hetero-oceaan;). Het is in Limburg dit jaar, misschien leer je zo wel mensen uit je streek kennen. 't Is maar een idee... :)

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 05 jun 2006 14:12

Wat vond je nu eigelijk van inderdaad bomarilyn?

bomarilyn

Bericht door bomarilyn » 05 jun 2006 14:17

ja weet je.. het heet hier wel JONG en niet hetero.. maar zo jong ben ik ook al niemeer :D
En kamp is al helemaal niks voor mij. Niet iedereen is zo supersociaal he. Ik ben ook nooit bij de chiro of zo geweest,dus daarmee dat ik weinig mensen ken.HEb wel wat Inderdaad-activiteiten gedaan vorig jaar, maar das dan ook weer zo kampspelletjes-achtig, op de grond gaan liggen enzo.. *gruwel*

Wat we gisteren gedaan hebben was wel SUPER ! Want we gaan meestal naar Vt op zaterdag (of Stokrooie in dit geval) en daarna heb je de zondag die meestal supersaai is. GEwoon thuis rondhangen en van de ene zetel naar de andere dremmelen.. Maar we zijn met ons vieren gaan wandelen in het natuurreservaat en we hebben een uur op een bank in een weiland gezeten. Was gewoon zalig 8)
Dus vanaf nu: elke zondag om 15u aan de ingang van de Kevie te Tongeren ! (eigen drank meenemen :wink: )

En een ander voorstel is voor degenen die nog niet begonnen zijn met bier (zoals ik): we halen in de GB een fles van elke soort bier en die proberen we dan uit a casa mia. Ieder krijgt een lijstje om de smaak-score bij te houden. Dan weten we volgende keer wat we bestellen op cafe :D

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 05 jun 2006 14:21

En een ander voorstel is voor degenen die nog niet begonnen zijn met bier (zoals ik): we halen in de GB een fles van elke soort bier en die proberen we dan uit a casa mia. Ieder krijgt een lijstje om de smaak-score bij te houden. Dan weten we volgende keer wat we bestellen op cafe
Ben er dan mss al wel mee begonnen, maar toch lijkt me dit een grandioos idee :P

Hmm mja het voordeel met de holebiwerking die nog niet uit de grond gestampt is, is dat je die natuurlijk nog helemaal naar keuze kan kneden he! dus kom maar op met die ideeën! :wink:

Gesloten