hoe reageerde je omgeving, vrienden?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
eefie_corex3
New user
New user
Geslacht: Vrouw

hoe reageerde je omgeving, vrienden?

Bericht door eefie_corex3 » 17 sep 2009 22:11

HEEEY :) kvroeg me af hoe jullie vrienden en omgeving reageerde
benje vrienden kwijtgeraakt? wordt er naar je geroepen op straat?
let me know

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Re: hoe reageerde je omgeving, vrienden?

Bericht door Genner » 17 sep 2009 22:48

Toen ik me op m'n 13e/14e outte als bi, deden m'n ouders het af als een fase. Ze hebben me wel altijd gezegd dat ze me er zeker niet minder graag om zouden zien mocht blijken dat het echt zo is en dat het niet uitmaakt of ik met een meisje of een jongen thuiskom.
Intussen lijkt enkel mijn zus door te hebben dat van dat bi zijn niet zoveel meer aan is. We praten er iig niet echt over, toch niet rechtstreeks ivm met mij.
Ik heb ook sterk de indruk dat mijn ouders nog steeds denken dat ik met een man zal thuiskomen. Ze vinden ook dat ik nog te jong ben om het zeker te weten en dat alles kan veranderen.

Mijn vrienden... ik heb nooit gezegd 'ik ben lesbisch' of 'ik ben bi'. Ik weet nog dat M. de allereerste was die het wist, en ik weet nog precies waar we reden op de fiets enz :] Ik zei dat ik meer voelde voor E., en zo wist ze het. Andere vrienden raadden mijn verliefdheid op R. (rond m'n 15e) en dat ontkende ik vervolgens niet. Dan zijn er een paar aan wie ik verteld had over mijn meest recente crush, maar ook nooit rechtstreeks. Ik vind het zelf ook gemakkelijker om te zeggen 'Ik ben verliefd op x' dan 'Ik ben lesbisch'.

Ik werd nooit nageroepen op straat, maar toen een aantal mensen op school er lucht van kregen werd ik er wel serieus mee gepest. Dat was dan zwakke grappen uithalen, of heel luid staan fluisteren over mij als ze vlak naast mij stonden, mij nawijzen, uitschelden enz. In het begin had ik het daar moeilijk mee, maar later heb ik besloten het gewoon te nemen van wie het kwam. Ik was het pesten ook al wel gewend, aangezien ik altijd gepest ben geweest omdat ik dik en lelijk ben.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Falcon Horus
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Falcon Horus » 30 sep 2009 22:50

Het waren mijn beste maatjes die het er uiteindelijk uitgesleurd hebben, toen ze al een tijdje doorhadden dat er wat scheelde. Ik ben zeer introvert als persoon, dus voor hen was dat een hele uitdaging. Je kan je dus inbeelden dat zij opgelucht waren dat het dat maar was.

Wat familiale omgeving betreft - enkel mijn zus weet het hier, een neef en een nicht. De laatste twee waren enthusiast genoeg om mij onmiddelijk aan een vriendin te helpen (wacht nog steeds trouwens :P) en mijn zusje had zoiets van "Meh, zolang ik je maar niet kussend op de zetel betrap".

Mijn kennissen en vrienden hebben tot zo ver zeer positief gereageerd. In mijn werkomgeving zijn er een paar die het weten, en worden er al eens grapjes gemaakt maar nooit negatief bedoeld.
Afbeelding

Sibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sibel » 14 okt 2009 15:12

Bij mij weten ondertussen ongeveer al mijn vrienden het, en mijn broer en twee oudere nichten. Eerst heb ik het aan mijn beste vriendinnen verteld en aan m'n lesbische nicht, nog voor ik er zelf al echt zeker van was. Toen ik een tijd geleden voor het eerst verliefd werd op een meisje en die 'relatie' na een maand gedaan was, besloot ik me hier maar te registreren. :-)

Van mijn vrienden was er eigenlijk niet één persoon die slecht reageerde, de meesten vermoedden het dan ook al een tijdje. Enkel mijn broer viel volledig uit de lucht, en ik vrees dat dat bij mijn ouders, die ik nog steeds niet op de hoogte gebracht heb, ook het geval zal zijn.
"Bir elin nesi var, iki elin sesi var."

eefie_corex3
New user
New user

Bericht door eefie_corex3 » 15 okt 2009 19:00

Sibel schreef:Bij mij weten ondertussen ongeveer al mijn vrienden het, en mijn broer en twee oudere nichten. Eerst heb ik het aan mijn beste vriendinnen verteld en aan m'n lesbische nicht, nog voor ik er zelf al echt zeker van was. Toen ik een tijd geleden voor het eerst verliefd werd op een meisje en die 'relatie' na een maand gedaan was, besloot ik me hier maar te registreren. :-)

Van mijn vrienden was er eigenlijk niet één persoon die slecht reageerde, de meesten vermoedden het dan ook al een tijdje. Enkel mijn broer viel volledig uit de lucht, en ik vrees dat dat bij mijn ouders, die ik nog steeds niet op de hoogte gebracht heb, ook het geval zal zijn.
jammer van die stukgelopen relatie,
maar tof daj nu hier geregistreerd bent ej :)
bij mij is da eig et eerste da'k erby zeg als'k me voorstel aan iemand x)
ma jmoe zekr nie bang zijn om da tgn ou'kes te zegge, ik eb da ook gwn,
wel nice da u frienden gwn reageerden, by my ben'k der mega kwijtgeraakt enal derdoor x)

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Zathura » 11 jan 2010 17:20

.
Laatst gewijzigd door Zathura op 07 aug 2013 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 11 jan 2010 17:30

:o Wat een bende eikels.
Zit je op de kleuterschool ofzo? :o Wat een niveau aldaar :o

Nuja, dat beterd wel in het hoger. Dan kom je meeste in een klas met mensen die meer sociaal-maatschappelijk ontwikkeld zijn in hun denken.
Jong zijn is soms toch een hersenafwijking. :-?

Δημήτρης
Regular user
Regular user

Bericht door Δημήτρης » 11 jan 2010 17:52

Ja, het is zoals AGE zegt, in het hoge onderwijs reageren ze meestal niet zo kinderachtig ;). Bij mij in het middelbaar was het helemaal hetzelfde. Maar je mag je dat gewoon niet te veel aantrekken (al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan).

(ik stelde mij trouwens altijd de vraag waarom ze dan wel altijd in de kleedkamer elkaar besprongen en dan rare neukbewegingen maakten :roll: )
My ear should catch your voice, my eye your eye.
My tongue should catch your tongue's sweet melody.
My tongue, your tongue, were the world mine.

Jo1990
Experienced user
Experienced user

Bericht door Jo1990 » 11 jan 2010 18:59

Δημήτρης schreef: (ik stelde mij trouwens altijd de vraag waarom ze dan wel altijd in de kleedkamer elkaar besprongen en dan rare neukbewegingen maakten :roll: )
Idd daar kunnen ze bij mij op school ook wat van... dan denk ik van doe gezond... te hoog libido gehalte fzo... maar ja u ni druk in maken zeker

Nu op school weten enkel 3 vriendinnen het, buiten school weet heel men vast klikje het en iedereen reageerde goed.. voor hen maakte het niet uit zolang ik maar gelukkig ben , natuurlijk kunnen ze me er goed doorsleuren hoor maar dat brengt natuurlijk hilarische momenten met zich mee.
En moesten er in de toekomst mensen zijn die minder goed reageren dan ga ik het me misschien even aantrekken maar daarna echt niet meer hoor, is hun probleem dan maar :wink:

Pol Morris
Regular user
Regular user

Bericht door Pol Morris » 12 jan 2010 02:12

Mijn vrienden/vriendinnen hebben eigenlijk allemaal geweldig gereageerd. Iedereen waarvan ik een positieve reactie verwachtte, heeft ook een postieve reactie gegeven. De mensen waarvan ik iets meer schrik had, hebben zo mogelijk nog beter gereageerd. De band met die mensen is na mijn outing ook nog veel hechter geworden, omdat ik vanaf dan echt alles tegen hen kon zeggen.

Tegen mijn beste vriend was ik te laat om het te zeggen, want de roddelpers op school had zijn werk heel snel gedaan. Hij heeft toen gevraagd of we even samen konden gaan wandelen, want hij moest met mij over iets praten... Ja, toen wist ik wel hoe laat het was. Zijn reactie was echt super, alleen was hij een beetje ontgoocheld dat hij het niet van mij persoonlijk had gehoord. Hij is tegenwoordig enorm trots op het feit dat hij een homo als vriend heeft, en hij heeft ook totaal geen schrik om mij in het openbaar een knuffel of een kus op de wang te geven. (Zijn mama heeft trouwens ooit in een winkel aan de verkoopster vetreld dat ze dacht dat haar zoon ook homo was, omdat hij nogal veel optrok met zijn homovriend, haha)

Mijn ouders willen gewoon dat ik gelukkig ben, en mijn zus haar reactie was : dan kunnen we samen naar knappe mannen kijken.

Natuurlijk is er op school (middelbaar) wel serieus geroddeld over mij, maar daar heb ik mij nooit iets van aangetrokken, mede door het feit dat ik een serieuze achterban aan verdedigers had. Ik weet ook dat er achter mijn rug wel een beetje werd gelachen door een groep jongens, maar ze waren wel altijd vriendelijk als ik er in de klas mee moest samenwerken of naast zitten, dus dat was geen probleem.

So far, so good dus.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 12 jan 2010 16:42

Omg! vandaag :D Blijkbaar wist een vriendin van mij nog niet dat ik bi ben(al dacht ik dat ik het verteld had aan haar :o )
Dus ik had wel een klein beetje zenuwwen om het te vertellen/
dus.
Ik: wel,het kan een grote shok zijn,maar ik ben bi.
zij: oh als het dat maar is.

:D
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Ikk.

Bericht door Ikk. » 16 feb 2010 20:33

Mijn vrienden reageerden allen echt super, ik ben er tot nu toe nog geen enkele verloren...

Mijn Familie daarintegen... Mijn zus praat niemeer tegen me, mijn ouders blijven hopen dat ik ooit zal "genezen" van die "enge ziekte" . Enkel mijn broer met wie ik vroeger zo'n rotte band had praat nog met me :) En dan weten mijn grootouders het nog niet :s K'heb al geluk dat mij band met de familie al ni zo super was :)

xx

Mevr. Gaatje
Regular user
Regular user

Bericht door Mevr. Gaatje » 22 feb 2010 13:19

mijn papa reageerde (zonder dat ik wist dat papa het wist) letterlijk: "ey, dat meisje heeft ook een schoon kontje è!" :D
ideaal toch, :D niet?
Een toffe madam schreef:Toont ne keer uw gaatje

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 22 feb 2010 16:37

Mevr. Gaatje schreef:mijn papa reageerde (zonder dat ik wist dat papa het wist) letterlijk: "ey, dat meisje heeft ook een schoon kontje è!" :D
ideaal toch, :D niet?

mijn vader zou dat toch niet moeten proberen! :evil:

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 24 feb 2010 14:08

Bernard schreef:mijn vader zou dat toch niet moeten proberen! :evil:
Ja, nee, die zal wel doorhebben dat jij het niet zo op vrouwenkontjes hebt, Bernie!
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 07 mar 2010 14:49

heel kort:

iedereen liet me vallen als een baksteen.

gelukkig heb ik op dit forum hele lieve mensen beter leren kennen.
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Turbine
New user
New user

Bericht door Turbine » 10 mar 2010 22:55

Goh, de meeste van mijn vrienden weten het, en hen reageerden allemaal positief. Door die reacties krijg ik steeds weer meer moed om het te vertellen aan andere mensen.

Helaas is het in mijn nieuwe klas een heel ander verhaal. Wij zitten nu aan een hoofdstuk dat gaat over Holibi's en de meerderheid van mijn klas is er echt tegen. Dus ik ben niet van plan mij daar te outen. Het is best jammer dat er nog steeds mensen zijn die er tegen zijn. Wij zijn ook maar mensen van vlees en bloed. :wink:

TVH_
Senior user
Senior user

Bericht door TVH_ » 20 apr 2010 18:05

Ik ben in een hetero-omgeving opgegroeid en heb tot mijn 16e aan mezelf ontkent dat ik homo was. Toen ik het echt zeker was en zelf aanvaard had, ben ik het pas gaan vertellen. Ik zat op een school waar ik vanaf het kleuterklasje tot het 6e middelbaar met hoofdzakelijk dezelfde mensen zat. Dat heeft me veel geholpen, want je kent elkaar door en door...

Ik ben heel blij dat ik een goede aanpak gekozen heb. In het 6e middelbaar pas wist praktisch iedereen in mijn klas dat ik homo was en ik heb dit altijd persoonlijk verteld. Ik had ook twee zussen en kwam goed overeen met vele mensen in hun klas, dus ook deze mensen konden dit appreciëren. Ik heb me nooit openlijk geout (om geen geroddel op gang te brengen), maar een groot deel van de school wist dit.

Ik heb nooit negatieve reacties gekregen, misschien omdat ik wel een beetje een "speciaal" type ben en mensen mij altijd uniek vonden en van mij alles konden verwachten. Maar ook vooral omdat ik in hun ogen nog altijd dezelfde ben en mij niet gay of anders gedraag als vroeger, vooral daarom hebben mijn vrienden er absoluut geen probleem mee :)
-
"Cetero censeo birrum bibendum esse..."

medica
Regular user
Regular user

Bericht door medica » 23 apr 2010 12:12

Δημήτρης schreef: (ik stelde mij trouwens altijd de vraag waarom ze dan wel altijd in de kleedkamer elkaar besprongen en dan rare neukbewegingen maakten :roll: )
In de categorie je bent wild en je jongt wat? Gewoon (buitengewoon irritant) ik-weet-nog-niet-wat-ik-wil gedrag.. goh wat heb jij in je boxer..
Zoals veel jongens dus:)
Spr 7-18: Kom, laten we dronken worden van de liefde,
laten we genieten van het minnespel tot in de morgen.

Mr.Teacher
New user
New user

Bericht door Mr.Teacher » 14 aug 2010 12:43

Hello!

Mijn vrienden en vriendinnen reageerden allemaal fantastisch. De meeste vriendinnen reageerden heel emotioneel met traantjes en veel knuffels. "Eindelijk vertel je het!" "Super, nu kunnen we samen naar de jongens kijken :D ". Mijn vrienden reageerden ook allemaal heel goed. Het viel me op dat ze echt wouden praten. Nadat het eruit was ontweken ze het onderwerp totaal niet. Ze hadden echt wel behoefte om er met mij over te praten. Een vriend van mij had wel een erg leuke omschrijving. "Vroeger zeiden we (nog andere vrienden) tegen elkaar... Da's gewoon Dario. Altijd vrolijk, enthousiast en nogal zachtaardig. Nu heeft het gewoon een naam gekregen :D .". De ouders van die vriend in kwestie kennen mij ook heel goed. Heel het gezin en eigenlijk heel die familie beschouwt mij als een lid van de familie (keitof toch?! :D.) Een paar uur daarna belde zijn moeder. Ze vroeg of ik kon langskomen want ze wou graag mijn verhaal horen. Zelf had ze altijd al een vermoeden, vandaar. Ik werd daar zo warm onthaald en als ik er nu nog aan terugdenk, voel ik instant geluk 8). In mijn vriendengroep kreeg ik dus geen enkele negatieve reactie. Toevallig volgden er na mij nog enkel vrienden en vriendinnen die besloten om zich te outen. Dat was met momenten heel grappig. "Wat gij ook al! Allez dan! :lol: .".

De ervaring leert me wel dat enige voorzichtigheid een must is. Voor sommige mensen is het beter dat ze je eerst als persoon leren kennen.Geef hen eerst tijd en ruimte opdat ze je persoonlijkheid rustig kunnen leren kennen. Er zijn van die mensen die, als ze direct weten dat je ho/le/bi bent, je vanaf het begin minder serieus gaan nemen en al snel gaan spreken over "De homo", ook al ben je een gewone jongen. Kan je het ze kwalijk nemen gezien de ruime verspreiding van alom bekende clichés? In de meeste gevallen niet altijd...

Ik geloof niet dat geaardheid volledig persoonlijkheid en temperament bepaalt. Toch is er nog een vrij grote groep die geaardheid onlosmakelijk linkt aan persoonlijkheid en temperament. Je bent meer dan enkel holebi. Wat ik wil zeggen is: sommige mensen doorprikken dat, anderen dan weer niet. Hoe ouder je wordt, hoe intuïtiever je daarmee zal omgaan en op korte en lange termijn is dat voor beide partijen geen slechte zaak!

Ciao! :greenthing:

Gesloten