Omicron schreef:Ecologie is belangrijk, maar het moet samen gaan met economie en vooruitgang, iets wat groen de laatste tijd vergeten is
Iets wat de donker blauwe soms vergeten is dat problematiek omtrent omtrent ons milieu best wel eens de economie een nieuwe boost kan geven.
Ontwikkelingen van nieuwe energiebronnen, nieuwe materialen, nieuwe markten, nieuwe producten,... Vele producten zitten in vastgeroeste machtsstructuren die weinig nieuw bijbrengen aan een maatschappij.
Nee Groen! kwam niet af met duidelijke en realiseerbare voorstellen... of toch wel... want in mijn ogen komt het donker blauwe ook niet af met realiseerbare voorstellen. Het is maar in welk perspectief je sommige zaken bekijkt en als je altijd blijft kijken met een ik-blik in je ogen en met een 'wij' en 'zij' gedachte zal je het goede van beide nooit kunnen combineren.
Er is een profileringsdrang aan de gang in deze popu-tijden, dus zelf verwacht ik niet van bijvb. Dedecker dat ze de milieuproblematiek grondig gaan aanpakken, net zoals ik niet van Groen! verwacht dat ze gaan schermen met volledig uitgewerkte economische voorstellen. Hebben ze er daarom geen... wie zoekt die vindt, zegt men altijd.
Ik zie me persoonlijk nooit stemmen op platvloers populisme of een groep fascisten, evenals ik - in beperktere mate - nooit zou stemmen op communisten.