Besnijdenis wordt verboden in Belgie

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Plaats reactie
gertbollen
New user
New user
Geslacht: Man

Besnijdenis wordt verboden in Belgie

Bericht door gertbollen » 12 mar 2018 19:32

Eindelijk een moedige beslissing van de Vlaamse Overheid om een debat te voeren over de invoering van een verbod op besnijdenis in Belgie.
Besnijdenis is het verminken van de penis, het wegnemen van alle gevoelige zenuwen en het verhinderen van masturbatie. Een barbaarse inreep van de jaren 1700 wat volkomen abnormaal is in 2018... Medische redenen zijn overdreven of onbestaand: iedereen weet hoe hij zich moet wassen! De voorhuid heeft een erg belangrijke functie: het soepel houden, gevoelig houden en beschermen van de eikel. Zonder voorhuid droogt de eikel uit, wordt ongevoelig. Uit testen blijkt dat een onbesneden penis 90% gevoeliger is dan een besneden , die amper nog 10% gevoeligheid heeft. Je kan het vergelijken met het afknippen van je vingertoppen of puntje van je tong.

Besnijdenis is ook vooral een sexuele verminking. Zowel bij jongens als meisjes. "Culturele" besnijdenissen moet daarom eindelijk verboden worden in ons land , vooral omdat het bij onschuldige kinderen uitgevoerd wordt! Een besnijdenis kan je NOOIT terugdraaien!

Daarom : Eindelijk een debat voor het verbieden van besnijdenis; een middeleeuwse en verminkende ingreep die niet meer thuishoort in een normale samenleving!

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Re: Besnijdenis wordt verboden in Belgie

Bericht door idk » 12 mar 2018 19:47

Ik snap ergens wel je punt, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij het weerleggen van medische redenen.
Er zijn wel degelijk jongens die, omwille van serieuze medische redenen, deze ingreep moeten ondergaan. En dit is niet enkel omdat ze zich niet wassen etc.
Zeer zwart-wit denkend van jou en redelijk respectloos t.o.v. eventuele jongeren die besneden zijn en hier op het forum zitten.
Dat is net hetzelfde als dat je zou zeggen dat 'dikke' mensen maar minder moeten eten. :roll:
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

geeninspiratie
Senior user
Senior user

Bericht door geeninspiratie » 12 mar 2018 20:24

Zelf ben ik wel voorstander van een verbod op besnijdenissen onder de 18, maar dan enkel wanneer het gaat over culturele redenen. Zeker omdat het in zulke situaties geen enkel voordeel oplevert en het allemaal gebeurt zonder toestemming van het kind.

Net als idk ga ik niet akkoord met je weerlegging van de eventueel medische achtergrond. Volgens mij verwar je die met hygiënische redenen. Deze laatste zijn inderdaad wat overroepen, nu iedereen snelle toegang tot proper water heeft, maar een halve of volledige besnijdenis is tot op de dag van vandaag nog steeds de veiligste ingreep om het probleem van een te strakke voorhuid op te lossen.

En ten slotte merk ik ook heel wat vooroordelen op tegenover het seksleven van een besneden man. Het is al lang aangetoond dat het idee dat een besneden penis gevoelloos is, overroepen is. Er zijn al verschillende onderzoeken naar gedaan en de algemene conclusie is dat er een klein verschil is, maar die evenaart zeker niet de 90 % die jij vernoemt. Sterker nog, de overgrote meerderheid van besneden mannen ervaart geen problemen bij de seks. Wanneer de man besneden werd omwille van een te strakke voorhuid, gaat het zelfs beter: nu heeft hij immers geen pijn meer bij het masturberen of bij de seks.

Ik las ook je bericht in het Turn-offtopic. Vermoedelijk heb je gewoon enkele ervaringen gehad met de zeldzame gevallen waarin er inderdaad problemen opduiken in het seksleven. Of misschien is het gewoon anders en steken je vooroordelen weer de kop op?
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 12 mar 2018 21:57

gertbollen schreef:Medische redenen zijn overdreven of onbestaand: iedereen weet hoe hij zich moet wassen!
Je betoog was bijna geloofwaardig, maar hier schoot ik toch ferm in de lach. Wat 'n drogreden :roflmao:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 12 mar 2018 22:05

Het debat over besnijdenis mag gevoerd worden van mij. Ik sluit me aan bij de twee reacties boven mij. In geval van een te strakke voorhuid is het zeker aangewezen. Het is properder al is dat zeker geen doorslaggevend argument meer. Maar ik heb het gevoel dat een verbod meer kwaad dan goed gaat doen. Zal het geen stigmatiserende werking hebben? Het drukt de islamitische en joodse gemeenschap nog maar eens in het defensief. Verwachten dat ze besnijdenis gaan afzweren is ijdele hoop denk ik. Als westerse niet gelovige of mens met heidens / christelijke achtergrond bekijk je de zaak waarschijnlijk helemaal anders dan mensen met een compleet andere achtergrond.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

ceke
New user
New user

Bericht door ceke » 14 mar 2018 01:16

Oke toen ik je bericht las, moest ik echt zo hard beginnen lachen dat mijn buurjongen op kot is komen vragen wat er scheelde en toen kwam meteen de inval bij mij serieus, waar haal jij in godsnaam je informatie ?
Ik ga even je stukje proza er terug bijnemen met enkele opmerkingen...

1. Besnijdenis is het verminken van de penis, het wegnemen van alle gevoelige zenuwen en het verhinderen van masturbatie.
Even hier al op inspelen. Als jij en ik denk niet dat je daar zoveel medische kennis voor nodig hebt ALLE zenuwen in een orgaan, dat toch wel wat prikkels van buitenaf nodig heeft of sensatie om recht op te kunnen staan, zou ontzenuwen denk ik niet dat er nog veel mannen onbesneden een 'boner' zouden kunnen krijgen...
Masturbatie die onmogelijk wordt lijkt me ook echt wel totaal achterhaald want dan vraag ik me echt af wat de doorsnee Amerikaanse jongens doen als ze opgewonden geraken. ( even een ingevingkje voor je , ja aan de andere kant vd Atlantische oceaan doen ze dit heeel veel)
2. Een barbaarse inreep van de jaren 1700 wat volkomen abnormaal is in 2018... Medische redenen zijn overdreven of onbestaand: iedereen weet hoe hij zich moet wassen!
Jongen jongen toch, jij zou eens dringend een kijikdagje op een kinderurologie afdeling ofzo moeten doen denk ik want dit slaat echt helemaal nergens op.
De voorhuid wordt bij deze jongens weggenomen net omdat deze te strak zit en echt problemen kan veroorzaken. De meeste van die jongens kunnen daar zelfs infecties en serieuze ontstekingen aan overhouden. Ik ben zeker geen voorstander van dingen wegsnijden die je van moeder natuur hebt gekregen maar moet je wel ingrijpen in sommige situaties.
3. De voorhuid heeft een erg belangrijke functie: het soepel houden, gevoelig houden en beschermen van de eikel. Zonder voorhuid droogt de eikel uit, wordt ongevoelig.
Dit is nog de meest intelligente zin in heel je verhaal eigenlijk, op het feit na dat de eikel niet volledig ongevoelig gaat worden. Het gaat een verandering krijgen vh bovenste epitheel waardoor het sterker wordt en daardoor minder gevoelig wordt (niet ongevoelig).
4. Uit testen blijkt dat een onbesneden penis 90% gevoeliger is dan een besneden , die amper nog 10% gevoeligheid heeft. Je kan het vergelijken met het afknippen van je vingertoppen of puntje van je tong.
hahaha :laugh: omg hier ga ik zelfs niet op ingaan , heb je die cijfers uit de Flair of Libelle ofzo gehaald ? ( effe off topic, ik heb niets tegen Flair of Libelle lezers :) )
5. Besnijdenis is ook vooral een sexuele verminking. Zowel bij jongens als meisjes. "Culturele" besnijdenissen moet daarom eindelijk verboden worden in ons land , vooral omdat het bij onschuldige kinderen uitgevoerd wordt! Een besnijdenis kan je NOOIT terugdraaien!
Daarom : Eindelijk een debat voor het verbieden van besnijdenis; een middeleeuwse en verminkende ingreep die niet meer thuishoort in een normale samenleving
Even op dat laatste , ik snap je punt over het feit als het niet gedaan wordt om medische redenen. Aan de andere kant is het onderdeel van hun cultuur en dit kan soms heel ver gaan in sommige gemeenschappen. Weegt de besnijdenis op tegen het niet volgen van de tradities van je gemeenschap ? Ik zit niet in zo een gemeenschap dus ga er dan ook wijs geen antwoord op geven maar is wel een vraag die je in je achterhoofd moet houden.
Daarenboven doordat het nu nog legaal is en mogelijks gecontroleerd kan worden heeft zo ook wel zijn voordelen. Kijk dit zijn gemeenschappen die dit toch blijven uitvoeren of je nu met een debat komt of niet en ik denk dat je dat zelf ook wel beseft. Je moet niet verwachten dat die mensen bij iedere besnijdenis een aangifte gaan doen bij de gemeente ofzo (lol). M.a.w. door het in het illegale te duwen gaan deze mensen het dan ook in het geniep doen en mss door echt profiteurs en charlatans met alle gevolgen van dien.
Wat me ook opvalt aan heel die heisa is en ik ben benieuwd wie daar een eigenlijk een deftig argument/antwoord op kan geven is dat het net nu wnr moslims/joden maw minderheidsgroepen omwille van hun o zo barbaarse tradities worden geviseerd terwijl een superstaat als de VS waar blanken dit al generaties doen en daar nooit kritiek is op gekomen ... Zij doen het zogezegd omwille van hygiënische redenen maar dat is idd achterhaald en je moet daarom ook niet iemand besnijden maar vind die tendens wel heel verkeerd dat ze weer specifiek die groepen gaan viseren...

Bottemline van mijn betoog: jouw idee van een besnijdenis en wat de procedure inhoudt is echt heel verkeerd. I mean een besnijdenis vergelijken met het afhakken van iemand zijn vinger toppen come on ... Je moet de pro en contra s afwegen bij dit soort zaken en oke als het niet om medische redenen gedaan wordt dan mag het zeker in vraag gesteld worden. Maar ik vind niet dat je andere jongens ( en er zullen er wel op dit forum zijn die besneden zijn) het gevoel mag geven dat ze geen of minder seksueel genot kunnen hebben terwijl je dat totaal zelf niet kan weten want die outcome is na zo een ingreep bij iedereen helemaal anders.

D24
New user
New user

Bericht door D24 » 14 mar 2018 07:41

Ik ben niet akkoord met besnijdenis vanwege religieuze redenen (tenzij de persoon daar op latere leeftijd zelf voor kiest), wel om medische redenen.

Er zijn nog heel wat vooroordelen tegenover besnijdenis maar het verhaal dat een besneden penis minder "presteert" is helemaal niet waar. Het kan zijn dat ze inderdaad meer gevoelig zijn maar dat zorgt zeker niet voor impotentie.

Desalniettemin, is het wel een interessante discussie die moet worden gevoerd om er meer openheid over te creëren.

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door idk » 14 mar 2018 11:52

Spoiler! :
Amen.

:klap: :klap: :klap:
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

BadPritt
New user
New user

Bericht door BadPritt » 22 apr 2018 16:52

Ah, lang geleden dat ik nog eens iets van de voorhuid-politie gelezen had :lol: Al valt deze echt wel nog mee.
Wat ik soms lees: gevoel weg, partner vindt er niks aan, masturberen is onmogelijk, geen seksleven meer, meestal aangevuld met wat uitgevonden cijfers en procentjes.

Vreemd, want toen ik (als volwassene) besneden moest worden heb ik bijna uitsluitend positieve ervaringen gevonden, en ik kan die enkel maar bevestigen.

Plaats reactie