Nieuw

Holebi’s in Vlaanderen: wie zijn ze, wat doen ze, waar komen ze vandaan? Stel jezelf hier even voor!
Plaats reactie
Lilith
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Nieuw

Bericht door Lilith » 10 feb 2018 15:17

Hallo

Een forum, lekker ouderwetsch. Aangezien ik geen social-media heb besloot ik mij in te schrijven op het forum van Wel Jong Niet Hetero. Ik ben zelf 28, vrouwelijk en afkomstig uit de groene long van België: Limburg. :) Ik zou graag uitgaan op plaatsen waar ik gelijkgezinden tegenkom, maar tot nu toe heb ik het nog nooit aangedurfd om alleen naar een holebi café te gaan. Dit komt omdat ik mij nog grotendeels in de kast bevind (ik ben lang samen geweest met een man), mijn vrienden weten van niks en ik denk ook niet dat ze zouden meegaan naar een holebi café... (De enkeling daargelaten.) Ik schaam mij niet voor wie ik ben en zit goed in mijn vel, maar er zijn gewoon zoveel vooroordelen ten opzichte van mensen die anders zijn en ik heb daar echt geen zin in... (Misschien herkennen enkelen van jullie dit wel?) Ook ken ik niemand van jullie en ik wil er niet voor piet snot bijzitten als ik ergens naartoe ga. Het komt er dus op neer dat ik gewoon een beetje bang en onzeker ben. :)

Ik dacht let's take a gamble en ik schreef mij dus in op dit forum. Ik hoop wat nieuwe mensen te leren kennen op deze manier!
''Take the risk or lose the chance''

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Nieuw

Bericht door Florre » 10 feb 2018 16:05

hoi Lilith

eerst en vooral van harte welkom op het forum,
je leert wel snel genoeg hier iedereen kennen!
:welkom:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 10 feb 2018 18:26

Hallo Florre

Ik hoop het. :) Het zou leuk zijn om mijzelf te kunnen zijn en onder gelijkgezinden te zijn. Gelukkig zijn de meeste van mijn vrienden en collega's wel open-minded, maar toch. Het is toch altijd 'gemakkelijke' om gewoon hetero te zijn.

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 11 feb 2018 14:39

:welkom:

Van harte welkom! :)
Spoiler! :
Hou je van mythologie of is er een andere reden voor je forumnaam?
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 11 feb 2018 15:28

Hallo

Danku. :)

Mijn forumnaam => Lilith is één van mijn favoriete godinnen/demonen omdat het een powervrouw was. Volgens sommige bronnen was ze de eerste vrouw van Adam, maar ze pikte het niet dat ze minderwaardig was aan haar man, dus trapte ze het af. Bam! Feminisme avant la lettre, I love her. :) En ja, ik houd van mythologie, kunst, literatuur en alles daarrond. :D

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 12 feb 2018 12:13

Hey, Lilith. Welkom op het forum! :wuif:

Maak je geen zorgen. Als je een beetje met iedereen babbelt word je binnen de kortste keren opgenomen in de groep. Zo gaat dat hier. :)

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 12 feb 2018 18:55

Dat zal geen probleem zijn, ik praat altijd en ook met iedereen. :D

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 22 feb 2018 14:26

welkom!

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 09 apr 2018 23:06

Danku allemaal, maar ik heb toch de indruk dat er bitter weinig activiteit is op deze fora en ik vraag mij nog steeds af waar ik gelijkgezinden tegen kan komen. :) Het is hier niet veel soeps in N-Limburg.

Thestral
Regular user
Regular user

Nieuw

Bericht door Thestral » 23 apr 2018 02:20

Lilith schreef:Danku allemaal, maar ik heb toch de indruk dat er bitter weinig activiteit is op deze fora en ik vraag mij nog steeds af waar ik gelijkgezinden tegen kan komen. Afbeelding Het is hier niet veel soeps in N-Limburg.
Beetje laat, maar alsnog welkom!

Het is sowieso weinig “soeps” voor de lesbische community heb ik het idee. Er zijn ook meer mannelijke gay feestjes/bars/activiteiten dan voor vrouwen. Helaas voor ons Afbeelding
"I guess who I am is exactly the same as who you are. Not better than, not less than. Because there is no one who has been or will ever be exactly the same as either you or me"

"The real violence, the violence I realized was unforgivable, is the violence that we do to ourselves, when we're too afraid to be who we really are"

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 23 apr 2018 19:32

Thestral schreef:
Lilith schreef:Danku allemaal, maar ik heb toch de indruk dat er bitter weinig activiteit is op deze fora en ik vraag mij nog steeds af waar ik gelijkgezinden tegen kan komen. Afbeelding Het is hier niet veel soeps in N-Limburg.

Het is sowieso weinig “soeps” voor de lesbische community heb ik het idee. Er zijn ook meer mannelijke gay feestjes/bars/activiteiten dan voor vrouwen. Helaas voor ons Afbeelding

Inderdaad. Ik ben nu al een jaar en een half alleen (eerst had ik daar geen problemen mee en was ik zelfs blij dat ik even op mijn 'gemak' was), maar nu de laatste tijd zou ik toch wel graag wat gelijkgezinden tegenkomen want het is echt moeilijk om lesbiennes te spotten. :p Ik zie er ook nog eens heel vrouwelijk uit waardoor iedereen altijd denkt dat ik hetero ben... :( Ik denk dat lesbiennes mij ook niet durven te benaderen omdat ik er zo hetero uitzie. :p Ik moet dringend eens naar een lesbo fuif, maar ja... WAAR O WAAR! :D Daarnaast zou ik ook graag wat meer vrienden hebben die ook zijn zoals mij, want nu ben ik de enige in mijn vriendengroep die queer is... :D

Thestral
Regular user
Regular user

Bericht door Thestral » 29 apr 2018 12:45

Lilith schreef:
Thestral schreef:

Inderdaad. Ik ben nu al een jaar en een half alleen (eerst had ik daar geen problemen mee en was ik zelfs blij dat ik even op mijn 'gemak' was), maar nu de laatste tijd zou ik toch wel graag wat gelijkgezinden tegenkomen want het is echt moeilijk om lesbiennes te spotten. :p Ik zie er ook nog eens heel vrouwelijk uit waardoor iedereen altijd denkt dat ik hetero ben... :( Ik denk dat lesbiennes mij ook niet durven te benaderen omdat ik er zo hetero uitzie. :p Ik moet dringend eens naar een lesbo fuif, maar ja... WAAR O WAAR! :D Daarnaast zou ik ook graag wat meer vrienden hebben die ook zijn zoals mij, want nu ben ik de enige in mijn vriendengroep die queer is... :D
Hahaha same over here. Ik zie er ook heel vrouwelijk uit, altijd vrij “veel” make up op (vind dat ook heel leuk om te doen gewoon). Plus ik ben ook niet “openly gay”. Slechts een paar vriendinnen weten dat ik er zo een beetje mee bezig ben om het uit te vinden, maar goed, net wat je zegt, vind maar eens een goed lesbienne feestje. It’s hard Afbeelding
"I guess who I am is exactly the same as who you are. Not better than, not less than. Because there is no one who has been or will ever be exactly the same as either you or me"

"The real violence, the violence I realized was unforgivable, is the violence that we do to ourselves, when we're too afraid to be who we really are"

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 29 apr 2018 15:51

Ik heb op gay belgium gezien dat er in Antwerpen wel wat girls only parties zijn. :) Ik denk dat ik er misschien eens naartoe ga gaan. Mijn vrienden weten het wel en ze steunen mij, maar meegaan naar een gay feestje is dan weer te veel gevraagd voor hen... Dusja ofwel moet ik alleen gaan ofwel niet... :( De drempel is ook nogal groot om alleen te gaan. Ik heb er echt spijt van dat ik tijdens mijn studententijd niet eens naar gay feestjes en clubs ben geweest, toen was dat allemaal veel gemakkelijker geweest vermits ik toen in een grote stad woonde....

Thestral
Regular user
Regular user

Bericht door Thestral » 30 apr 2018 00:55

Lilith schreef:Ik heb op gay belgium gezien dat er in Antwerpen wel wat girls only parties zijn. :) Ik denk dat ik er misschien eens naartoe ga gaan. Mijn vrienden weten het wel en ze steunen mij, maar meegaan naar een gay feestje is dan weer te veel gevraagd voor hen... Dusja ofwel moet ik alleen gaan ofwel niet... :( De drempel is ook nogal groot om alleen te gaan. Ik heb er echt spijt van dat ik tijdens mijn studententijd niet eens naar gay feestjes en clubs ben geweest, toen was dat allemaal veel gemakkelijker geweest vermits ik toen in een grote stad woonde....
Als je een keer in Gent bent, let me know. Ik zou graag mee gaan met je ;) Alleen naar zo feestje is voor niemand leuk, en we zitten beide in hetzelfde schuitje haha

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 01 jul 2018 19:43

Thestral schreef:
30 apr 2018 00:55
Lilith schreef:Ik heb op gay belgium gezien dat er in Antwerpen wel wat girls only parties zijn. :) Ik denk dat ik er misschien eens naartoe ga gaan. Mijn vrienden weten het wel en ze steunen mij, maar meegaan naar een gay feestje is dan weer te veel gevraagd voor hen... Dusja ofwel moet ik alleen gaan ofwel niet... :( De drempel is ook nogal groot om alleen te gaan. Ik heb er echt spijt van dat ik tijdens mijn studententijd niet eens naar gay feestjes en clubs ben geweest, toen was dat allemaal veel gemakkelijker geweest vermits ik toen in een grote stad woonde....
Als je een keer in Gent bent, let me know. Ik zou graag mee gaan met je ;) Alleen naar zo feestje is voor niemand leuk, en we zitten beide in hetzelfde schuitje haha
Hey, ik zie nu pas je antwoord! Had het kei-druk met m'n werk en alles. Ik heb je ook een pb gestuurd, maar weet echt niet of dat aangekomen is. Ik ga deze zomer sowieso naar Gent gaan, ik heb er vrienden en familie bij wie ik kan blijven slapen dus ik kan er eens goed uitgaan dan! Haha! Als er een lesbienne fuif is kunnen we mss samen gaan. Ik vind het altijd leuker om een wingman mee te hebben, zo kan je elkaar ook wat in de gaten houden of helpen indien nodig al moet ik zeggen dat ik nog nooit lastig gevallen ben op holebi evenementen! :)

Thestral
Regular user
Regular user

Bericht door Thestral » 05 jul 2018 00:04

Lilith schreef:
01 jul 2018 19:43
Thestral schreef:
Hey, ik zie nu pas je antwoord! Had het kei-druk met m'n werk en alles. Ik heb je ook een pb gestuurd, maar weet echt niet of dat aangekomen is. Ik ga deze zomer sowieso naar Gent gaan, ik heb er vrienden en familie bij wie ik kan blijven slapen dus ik kan er eens goed uitgaan dan! Haha! Als er een lesbienne fuif is kunnen we mss samen gaan. Ik vind het altijd leuker om een wingman mee te hebben, zo kan je elkaar ook wat in de gaten houden of helpen indien nodig al moet ik zeggen dat ik nog nooit lastig gevallen ben op holebi evenementen! :)
Geen zorgen, zelf ook druk geweest met examens etc. Ik heb geen pb ontvangen? Ik weet dat 20 juli sowieso Playground weer is tijdens de Gentse feesten. 13 juli is Popcorn, ook een gayfeestje, tijdens de Gentse feesten ook, maar ik ben de 13e nog niet in Gent waarschijnlijk. Ik ga eens googelen of er nog meer zulke feestjes zijn tijdens de Gentse feesten!

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 08 jul 2018 00:01

Thestral schreef:
05 jul 2018 00:04
Lilith schreef:
01 jul 2018 19:43
Thestral schreef:
Geen zorgen, zelf ook druk geweest met examens etc. Ik heb geen pb ontvangen? Ik weet dat 20 juli sowieso Playground weer is tijdens de Gentse feesten. 13 juli is Popcorn, ook een gayfeestje, tijdens de Gentse feesten ook, maar ik ben de 13e nog niet in Gent waarschijnlijk. Ik ga eens googelen of er nog meer zulke feestjes zijn tijdens de Gentse feesten!
Nice! Ik wil er wel naartoe. Zijn er specifieke feestjes waar jij naartoe wil? :) Ik ga dan eens kijken wat waar wanneer te doen is en dan mijn agenda vrijmaken. :)

Plaats reactie