Slices of Life [9]

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
140 berichten • Pagina 6 van 71 ... 3, 4, 5, 6, 7

Re: Slices of Life [9]

Berichtdoor BartV » 20 sep 2017 23:21
Liefde is: verliefd worden op een leuke gast in Berlijn...

Maar even goed accepteren om hem te laten gaan als dat het beste voor hem is...
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20
Geslacht: Man

Slices of Life [9]

Berichtdoor sterretje » 04 okt 2017 19:28
Ik vandaag, tegen elke vrouw van 8/10 of meer.

Afbeelding
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.
sterretje
Meest hilarische forummer 2016

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor idk » 06 okt 2017 19:54
Iedereen denkt dat leerkrachten pestkoppen zijn ... vandaag heb ik weer met pijn in het hart een nota moeten schrijven. #slicesoflife #levenvaneenleerkracht
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor redwings » 06 okt 2017 23:38
Ik wou naar de burritoshop gaan in joggingbroek, maar er pastten geen schoenen op, waardoor ik toch maar weer mijn jeansbroek aan trok en bijgevolg met open rits toekwam daar, story of my life.

Ik moet meer schoenen kopen die snel aan zijn en gaan onder een joggingbroek
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Berichtdoor BartV » 06 okt 2017 23:49
redwings schreef:Ik wou naar de burritoshop gaan in joggingbroek, maar er pastten geen schoenen op, waardoor ik toch maar weer mijn jeansbroek aan trok en bijgevolg met open rits toekwam daar, story of my life.

Ik moet meer schoenen kopen die snel aan zijn en gaan onder een joggingbroek

Schoenen met een rits gaan snel dicht..
Of koop er met een velcro ;)
BartV
Experienced user
Experienced user

Slices of Life [9]

Berichtdoor sterretje » 07 okt 2017 10:22
BartV schreef:
Schoenen met een rits gaan snel dicht..
Of koop er met een velcro ;)

Afbeelding
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.
sterretje
Meest hilarische forummer 2016

Berichtdoor Thor » 07 okt 2017 17:56
Vandaag mijn meter terug gaan bezoeken in het wzc. Ik blijf dementie een vreselijke ziekte vinden, je kan je zelfs afvragen of het op bepaalde momenten nog menselijk is (de-mens: ont-menselijking letterlijk). Op 6 dagen tijd zie ik haar zo aftakelen (fysiek en mentaal): enkel een blik op oneindig, starend voor zich heen en nauwelijks etend. Terwijl vorige week zondag ze nog rondkeek en zelfs meezong met liedjes. Waarschijnlijk ben ik nu gewoonweg (te) emotioneel. De concentratie gaat bij mij wel achteruit tegenwoordig...
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Hombie » 07 okt 2017 18:28
Skates, skates zijn de oplossing, altijd makkelijk aan en uit en geen velcro of rits :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor BartV » 07 okt 2017 21:41
Thor schreef:Vandaag mijn meter terug gaan bezoeken in het wzc. Ik blijf dementie een vreselijke ziekte vinden, je kan je zelfs afvragen of het op bepaalde momenten nog menselijk is (de-mens: ont-menselijking letterlijk). Op 6 dagen tijd zie ik haar zo aftakelen (fysiek en mentaal): enkel een blik op oneindig, starend voor zich heen en nauwelijks etend. Terwijl vorige week zondag ze nog rondkeek en zelfs meezong met liedjes. Waarschijnlijk ben ik nu gewoonweg (te) emotioneel. De concentratie gaat bij mij wel achteruit tegenwoordig...

Dit doet mij toch even terugdenken aan mijn grootmoeder... de laatste 6 maanden was zij in zo'n toestand, we moesten haar eten/drinken voederen... waar ik het meeste voldoening uit haalde als ik haar bezocht, dat was haar lach... er was altijd wel een manier op haar te doen lachen en da's het mooiste wa er was.. het enige lichtpuntje...

Weet dat je me een PB mag sturen als je erover wilt praten!
:hugs:
BartV
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor TheQuibbler » 07 okt 2017 23:29
Ik had ook een grootvader met dementie, heb hem haast alleen zo maar gekend aangezien het vlak na z'n pensioen begonnen is en hij nog tot z'n 78e geleeft heeft. Gruwelijke ziekte, veel sterkte ermee Thor.

En inderdaad, als je nood hebt om erover te praten, hier kan je altijd terecht :grouphug:
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Thor » 08 okt 2017 19:16
BartV schreef:
Thor schreef:Vandaag mijn meter terug gaan bezoeken in het wzc. Ik blijf dementie een vreselijke ziekte vinden, je kan je zelfs afvragen of het op bepaalde momenten nog menselijk is (de-mens: ont-menselijking letterlijk). Op 6 dagen tijd zie ik haar zo aftakelen (fysiek en mentaal): enkel een blik op oneindig, starend voor zich heen en nauwelijks etend. Terwijl vorige week zondag ze nog rondkeek en zelfs meezong met liedjes. Waarschijnlijk ben ik nu gewoonweg (te) emotioneel. De concentratie gaat bij mij wel achteruit tegenwoordig...

Dit doet mij toch even terugdenken aan mijn grootmoeder... de laatste 6 maanden was zij in zo'n toestand, we moesten haar eten/drinken voederen... waar ik het meeste voldoening uit haalde als ik haar bezocht, dat was haar lach... er was altijd wel een manier op haar te doen lachen en da's het mooiste wa er was.. het enige lichtpuntje...

Weet dat je me een PB mag sturen als je erover wilt praten!
:hugs:

Heel erg bedankt <3! Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zolang zal duren (ze is palliatief), mijn enigste bezorgdheid is dat ze niet te lang zal afzien. Ik denk dat ze wel pijn heeft: ik kan het zien aan haar ogen. Een blik kan veel meer zeggen dan duizend woorden. Dementerenden hebben af en toe heldere momenten waarop ze wel nog kunnen vatten wat er gaande is.
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor Thor » 08 okt 2017 19:23
TheQuibbler schreef:Ik had ook een grootvader met dementie, heb hem haast alleen zo maar gekend aangezien het vlak na z'n pensioen begonnen is en hij nog tot z'n 78e geleeft heeft. Gruwelijke ziekte, veel sterkte ermee Thor.

En inderdaad, als je nood hebt om erover te praten, hier kan je altijd terecht :grouphug:

Ja, dat klopt zeker van een gruwelijke ziekte. Dat is niet zo lang 78 jaar :o . Allemaal heel erg bedankt <3! Ik heb mijn meter ook eigenlijk nooit heel erg goed gekend, ze is immers al sinds haar 76e dementerend. Nu is ze 85. Jongdementie is nog veel erger natuurlijk en ik klamp me vast aan de vele, mooie herinneringen...
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor Perdrix » 09 okt 2017 11:02
Wanneer je pinterestbord voor shopinspiratie veranderd in een bord voor vrouwen die je knap vindt :roll:
Spoiler! :
Afbeelding
Perdrix
Senior user
Senior user

Berichtdoor Pancake » 10 okt 2017 22:52
Als kind/tiener wou ik altijd al films ondertitelen en nu is het eindelijk zover :mrgreen: In het kader van mijn stage kan je vanaf morgen mijn creatie aanschouwen op het Film Fest Gent :egyptian:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Berichtdoor Thor » 11 okt 2017 23:08
Vandaag een PANO-reportage gezien op Eén mbt de ouderenzorg. Heel veel is herkenbaar, wat mij vooral hard trof was het feit dat er zoveel mensen zich eenzaam voelen. Zo erg zelfs dat ze tekenen vertonen van marasme en zelfs wensen dood te gaan (euthanasie bij psychisch lijden). Eigenlijk is er een weliswaar heel dure, maar gemakkelijke oplossing: meer mensen die ouderen verzorgen. Je betaalt volgens mij wel genoeg als patiënt. Hopelijk worden de wettelijke minimumnormen mbt personeelsbezetting opgetrokken. Dit zal de werkstress (bijgevolg burn-outs) en het psychisch welbevinden van de bewoners ten goede komen. 's Avonds en in het weekend is het ergste qua (onder)bezetting van personeel.
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor Perdrix » 12 okt 2017 20:57
Thor schreef:Vandaag een PANO-reportage gezien op Eén mbt de ouderenzorg. Heel veel is herkenbaar, wat mij vooral hard trof was het feit dat er zoveel mensen zich eenzaam voelen. Zo erg zelfs dat ze tekenen vertonen van marasme en zelfs wensen dood te gaan (euthanasie bij psychisch lijden). Eigenlijk is er een weliswaar heel dure, maar gemakkelijke oplossing: meer mensen die ouderen verzorgen. Je betaalt volgens mij wel genoeg als patiënt. Hopelijk worden de wettelijke minimumnormen mbt personeelsbezetting opgetrokken. Dit zal de werkstress (bijgevolg burn-outs) en het psychisch welbevinden van de bewoners ten goede komen. 's Avonds en in het weekend is het ergste qua (onder)bezetting van personeel.

Voor de reportage hebben ze 200 uur gefilmd. Dat hebben ze voor ons samen gevat in 1u. Dat wil zeggen dat we 199 uur niet gezien hebben. Procentueel gezien hebben we dus 0.5% gezien. Wat gebeurt er in die 99.5%?

Ik praat niets goed, maar statistisch gezien is er vaak meer dan genoeg bezetting. De vraag is hoe efficiënt deze te werk gesteld worden. Vaak kan er veel meer uit een situatie gehaald worden mits enkele heel kleine aanpassingen. Onmiddellijk de bezetting optrekken is doen aan incidentenmanagement.
Perdrix
Senior user
Senior user

Berichtdoor Reuel » 15 okt 2017 11:50
Aaaah, gisteren nog eens zo'n typische Brussel-scepticus op zwier genomen en het finaal verdict over de stad veranderde van "lelijk shithole" naar "positief verrast".

Victorie! 8)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 24

Berichtdoor BartV » 15 okt 2017 23:14
Ik ben bezig met het moeilijkste pianostuk te leren da'k ooit heb gespeeld: Nuvole Bianche van Ludicovo Einaudi..

Deze is echt een breinbreker, bijna letterlijk te nemen :o

Maar ik ga er 100% voor, want dit is wat ik noem: piano spelen :D
BartV
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor BartV » 18 okt 2017 18:59
Daarnet op de tram aan de praat geraakt met een super lieve gepensioneerde vrouw :)

De tram stond 10 minuten in panne, gelukkig had ik een boeiend gesprek ondertussen :D
BartV
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor TheQuibbler » 18 okt 2017 21:24
Frietjes gaan eten in 't centrum met de kotgenootjes :mrgreen:
(twee dagen na elkaar frietjes wel ma bon, moet kunnen :awkward: )
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

140 berichten • Pagina 6 van 71 ... 3, 4, 5, 6, 7

Keer terug naar Post-It!