Forumvraag: meetings: hoe, wat, waar, wanneer?

What to do, where to go? Over holebi- gerelateerde feestjes en activiteiten.
3 berichten • Pagina 1 van 1

Poll: Wanneer liefst een meeting?

's avonds - 47%
's morgens - 7%
's namiddags - 47%
maakt niet uit - Geen stemmen
Totaal aantal stemmen : 15

Forumvraag: meetings: hoe, wat, waar, wanneer?

Berichtdoor redwings » 02 okt 2017 20:13
Dag allemaal!
Omdat we soms als mods merken dat meetings organiseren niet simpel is en om ten volle rekening te houden met iedereens wensen en voorkeuren hier eventjes een kleine rondvraag naar hoe jullie een ideale meeting zien?
- Zijn jullie bijvoorbeeld bereid eventjes te reizen (meetings zullen steeds bereikbaar zijn met openbaar vervoer, meestal zelfs trein) of vinden jullie nabijheid heel belangrijk?
- Is een activiteit in de namiddag beter dan eentje 's avonds? Voor het overzicht voegde ik hierbij ook een poll voor deze vraag.
- Verkiezen jullie een actieve activiteit of liever ergens rustig anderen leren kennen?
- Mag een forumactiviteit wat kosten of liever very cheap?
- zijn er nog factoren die jullie zouden kunnen overhalen om naar een forummeeting te komen?
En tot slot, zelf voorstellen doen mag zeker in het daartoe bestemde topic en zelf een activiteit organiseren is ook zeker altijd toegelaten! :D

tot ziens!
Het moderatorenteam
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Re: Forumvraag: meetings: hoe, wat, waar, wanneer?

Berichtdoor Robbe » 04 okt 2017 14:47
Op het speelplein denken wij bij het organiseren van activiteiten altijd na over de VICU-meter. VICU staat voor de volgende vier parameters: Vrijheid, Interesse, Comfort & Uitdaging. Ik schets even hoe jullie het als uitgangspunt ook eventueel kunnen gebruiken in jullie denken ;) .

Vrijheid: Kan ik doen wat ik wil bij de activiteit, of wordt mij iets opgelegd? Is er een vaste activiteit, nl we spelen paintball en als je geraakt bent, ben je af OF is er vrijheid; ik denk aan de spaghetti-meet: iedereen kon zijn eigen plekje zoeken, wat babbelen = gelijk aan grotere vrijheid.
Interesse: Kortweg: vind je de activiteit leuk? Als je spaghetti niet lust, kom je misschien niet af. Vind je pretparksensaties maar niks, kom je niet af... Maar vind je gezelschapsspelletjes fantastisch, zul je misschien wel op een gezelsschapsspel-meet komen.
Comfort: Voel ik mij op mij gemak? Bij de spaghetti-meet zal de drempel misschien wat hoger liggen bij sommigen, omdat je zelf moet praten of je zit er gewoon bij. Het kan voor de sociaal onzekerdere personen moeilijker zijn om iemand aan te spreken. Op dat moment is het comfort heel laag bij die personen. Comfort kan ook inhouden dat je weet wat er komt..., maar ook ... welk gevoel hebben degene die afkomen achteraf? Vind ik een pretpark niet te eng...? Comfort is een heel belangrijke.
Uitdaging: is de activiteit iets bekend, of net niet bekend. Wil ik iets dat ik ken, of net niet. Hoe extreem is de activiteit, of net niet?

Natuurlijk is het grote probleem dat die VICU meters bij elke activiteit heel erg verschillen EN dat de best mogelijke VICU-meter voor elke persoon anders is....

Efin ... een hele hoop zever die misschien overbodig is hier, maar misschien is het de moeite waard om na te denken wat universeel onder de forummers een goede of meest passende VICU-meter vormt :mrgreen:

Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 20
Geslacht: Man

Re: Forumvraag: meetings: hoe, wat, waar, wanneer?

Berichtdoor idk » 04 okt 2017 20:06
Bedankt voor de inbreng, Robbe.
We nemen het zeker mee!
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22
Geslacht: Vrouw

3 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Uitgaan & activiteiten