Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
VitC
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen [4]

Bericht door VitC » 27 apr 2017 17:35

Het is voortschrijdend inzicht. Het uitgangspunt voor mij was een beetje dat het iets meer mag kosten als de dieren van het begin tot het einde een goed bestaan gehad hebben. Tielt: Daar leven ze zelfs de gedateerde regels niet na.

Disco Trut schreef:
Peanut schreef: OT: Kwestie van een tijdje geleden, maar: ik heb dus nihil schuldgevoel over dat slachthuis in Tielt (of andere slachthuizen), en ik laat het mij ook niet aanpraten "als consument". Los van het feit dat ik sowieso weinig vlees eet (wat ik niet volledig relevant vind), vind ik het niet mijn taak om te waken over de omstandigheden in slachthuizen. Er zijn genoeg regeringen en andere overheden in België die zich met de regelgeving (en opvolging hiervan) (zouden) moeten bezighouden. Eveneens los van het feit dat je als consument in principe überhaupt al geen toegang hebt tot de slachthuizen in kwestie om daar te gaan controleren, is dat niet iets waar ik mij wil of kan mee bezighouden als ik naar de winkel ga. Loopt het naleven van de regels in kwestie niet altijd vlot? Duidelijk, dat blijkt uit de casus van Tielt. Moet daar iets aan gedaan worden? Uiteraard. Is het mijn fout dat het daar is misgelopen? Nope.

Dat is vast niet populair, maar dat is dan ook de bedoeling.
"Een uitspraak kan via chat/forum afknappen, maar diezelfde uitspraak in combinatie met je geur, stem, ondeugend en speels blik, kan een BFF betekenen." -Met liefde geschreven.
x

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 01 mei 2017 22:29

Hmmm. Ik heb gemengde gevoelens bij heel die hetze rond de Saudis die in de VN - Vrouwencommissie zitten. Iedereen reageert zo diplomatiek gezien een beetje... Achterlijk.

Persoonlijk vind ik het absoluut niet slecht dat het geweer eens van schouder gewisseld wordt. In plaats van met het uitgestoken vingertje verwijtend te wijzen dat het niet goed gaat met de vrouwenrechten, kan dit misschien een momentum zijn om ze op een structurele manier te betrekken in de besluitvorming.

Gewapend met hopen wetenschappelijke studies en zorgvuldige diplomatie, dialoog en deliberatie, kan het daar misschien eindelijk wel eens van de grond komen. Zonder in te boeten op de fundamentele rechten weliswaar, maar gewoon een change of strategy en in dialoog. Een prachtige kans om veel fundamenteler in te grijpen op vlak van mensenrechten daar.

En hopelijk is de Belgische /Europese diplomatie niet te vooringenomen om die kansen met beide handen aan te grijpen in plaats van verongelijkt te grienen omdat er een moeilijk geval in de klas zit.

Een VN vrouwenraad met enkel West-Europese en Scandinavische landen die de betweter uithangen mbt vrouwenrechten helpt de boel ook maar weinig vooruit waar het echt nodig is...
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 01 mei 2017 22:44

Spoiler! :
Reuel schreef:Hmmm. Ik heb gemengde gevoelens bij heel die hetze rond de Saudis die in de VN - Vrouwencommissie zitten. Iedereen reageert zo diplomatiek gezien een beetje... Achterlijk.

Persoonlijk vind ik het absoluut niet slecht dat het geweer eens van schouder gewisseld wordt. In plaats van met het uitgestoken vingertje verwijtend te wijzen dat het niet goed gaat met de vrouwenrechten, kan dit misschien een momentum zijn om ze op een structurele manier te betrekken in de besluitvorming.

Gewapend met hopen wetenschappelijke studies en zorgvuldige diplomatie, dialoog en deliberatie, kan het daar misschien eindelijk wel eens van de grond komen. Zonder in te boeten op de fundamentele rechten weliswaar, maar gewoon een change of strategy en in dialoog. Een prachtige kans om veel fundamenteler in te grijpen op vlak van mensenrechten daar.

En hopelijk is de Belgische /Europese diplomatie niet te vooringenomen om die kansen met beide handen aan te grijpen in plaats van verongelijkt te grienen omdat er een moeilijk geval in de klas zit.

Een VN vrouwenraad met enkel West-Europese en Scandinavische landen die de betweter uithangen mbt vrouwenrechten helpt de boel ook maar weinig vooruit waar het echt nodig is...
Ik moet toegeven da geen enkeke vrouw beter wordt van het feit of Saudi-Arabië erbij is of ni. Ik vind dat elk land zijn mening mag verdedigen in de raad.
"Alt er Love" -> Alles is liefde

Thor
Senior user
Senior user

Re: Frustraties, irritaties en ergernissen [12]

Bericht door Thor » 18 jun 2017 12:43

Theresa May is niet goed bezig. Volgens mij als ze nu een nieuw EU-referendum houdt, dan zouden de Britten voor stemmen (geloof ik). Ook haar besparingsmaatregelen en haar apathische reacties van tegenwoordig zorgen ervoor dat haar populariteit flink daalt. Haar reactie op de brand van die woonblok was eerder ontwijkend. Ze zou eerder toch ten minste eens met die mensen kunnen babbelen en haar medeleven betuigen (als ze dat wel heeft). Het is alsof dat ze de minder gegoede burgers gewoon negeert, althans dat is mijn gevoel toch...
modverplBericht verplaatst. Ik denk dat het hier beter past. -Reuel.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 19 jun 2017 22:38

Thor schreef:
Ik denk niet echt dat 'Theresa May is niet goed bezig' een onpopulaire mening is :awkward:

OT: Calibri is een godslelijk lettertype.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 19 jun 2017 22:44

Valova schreef:
Thor schreef:
Ik denk niet echt dat 'Theresa May is niet goed bezig' een onpopulaire mening is :awkward:

OT: Calibri is een godslelijk lettertype.
Als Calibri al godslelijk is, wat is Comic Sans dan? ;)

Ot: Ik heb het echt gehad met die seniele Vlamingen die op elke Facebook-post van de Morgen hun oerconservatief gewauwel aanhalen. Rot toch op.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 20 jun 2017 00:10

Thor schreef:Theresa May is niet goed bezig. Volgens mij als ze nu een nieuw EU-referendum houdt, dan zouden de Britten voor stemmen (geloof ik). Ook haar besparingsmaatregelen en haar apathische reacties van tegenwoordig zorgen ervoor dat haar populariteit flink daalt. Haar reactie op de brand van die woonblok was eerder ontwijkend. Ze zou eerder toch ten minste eens met die mensen kunnen babbelen en haar medeleven betuigen (als ze dat wel heeft). Het is alsof dat ze de minder gegoede burgers gewoon negeert, althans dat is mijn gevoel toch...
Mensen verschillen nu eenmaal van karakter. May is vrij koel en afstandelijk; Gordon Brown was ook zo iemand. Persoonlijk hou ik daar wel van.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 20 jun 2017 00:11

Pancake schreef:Ot: Ik heb het echt gehad met die seniele Vlamingen die op elke Facebook-post van de Morgen hun oerconservatief gewauwel aanhalen. Rot toch op.
Oei, wat hebben ze geschreven?
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 20 jun 2017 09:06

raskolnikow schreef:
Thor schreef:Theresa May is niet goed bezig. Volgens mij als ze nu een nieuw EU-referendum houdt, dan zouden de Britten voor stemmen (geloof ik). Ook haar besparingsmaatregelen en haar apathische reacties van tegenwoordig zorgen ervoor dat haar populariteit flink daalt. Haar reactie op de brand van die woonblok was eerder ontwijkend. Ze zou eerder toch ten minste eens met die mensen kunnen babbelen en haar medeleven betuigen (als ze dat wel heeft). Het is alsof dat ze de minder gegoede burgers gewoon negeert, althans dat is mijn gevoel toch...
Mensen verschillen nu eenmaal van karakter. May is vrij koel en afstandelijk; Gordon Brown was ook zo iemand. Persoonlijk hou ik daar wel van.
..maar doorvoor is ze nog geen goede politica.
May heeft gegokt én verloren. Ze moet de politieke gevolgen er nu van dragen.
Fluctuat nec mergitur

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 20 jun 2017 12:57

Valova schreef:Calibri is een godslelijk lettertype.
Ik vind dat net het mooiste lettertype om een degelijk document op te stellen :oops:

Ik heb een enorme hekel aan van die Serif/schreef lettertypes(Times New Roman, etc.), die zijn echt nog lelijker dan het achterwerk van een baviaan..
"Alt er Love" -> Alles is liefde

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 20 jun 2017 14:46

Nu, ik vind dit toch wel het fonts der fonts :adore:
Afbeelding
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 20 jun 2017 22:47

BartV schreef:
Valova schreef:Calibri is een godslelijk lettertype.
Ik vind dat net het mooiste lettertype om een degelijk document op te stellen :oops:
!
Afbeelding

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 22 jun 2017 19:45

Heiligschennis.

Cambria, dat is de shit. Echt waar.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 25 jun 2017 21:57

JFK schreef:May heeft gegokt én verloren. Ze moet de politieke gevolgen er nu van dragen.
Over welke 'politieke gevolgen' hebben we het dan?

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 27 jun 2017 09:30

raskolnikow schreef:
JFK schreef:May heeft gegokt én verloren. Ze moet de politieke gevolgen er nu van dragen.
Over welke 'politieke gevolgen' hebben we het dan?
Dat ze mag aanblijven als premier, het vertrouwen van de kiezer heeft en volledig legitimiteit om de brexit-onderhandelingen keihard te voeren. Zij en de Conservatieve Partij staan als een rots. Wie doet haar wat?
Fluctuat nec mergitur

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 27 jun 2017 11:39

JFK schreef:Dat ze mag aanblijven als premier, het vertrouwen van de kiezer heeft en volledig legitimiteit om de brexit-onderhandelingen keihard te voeren. Zij en de Conservatieve Partij staan als een rots. Wie doet haar wat?
Kortom, niets aan de hand. Een veldslag verloren, maar nog niet de oorlog.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 28 jun 2017 10:57

Ja. Het Verenigd Koninkrijk gaat hier stukken beter van worden. Strong and stable leadership, weet je wel.
Fluctuat nec mergitur

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 28 jun 2017 11:24

JFK schreef:Ja. Het Verenigd Koninkrijk gaat hier stukken beter van worden. Strong and stable leadership, weet je wel.
De kiezer heeft de kaarten geschud. Politici moeten er maar naast best vermogen mee aan de slag. Zeg me anders maar eens wat het alternatief is. Dat May opstapt? Wat lost dat op?

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 28 jun 2017 14:39

Inderdaad..Naar beste vermogen moeten politici aan de slag... TINA
En May heeft met DUP echt een hele betrouwbare partner gevonden.
Fluctuat nec mergitur

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 28 jun 2017 22:21

JFK schreef:Inderdaad..Naar beste vermogen moeten politici aan de slag... TINA
En May heeft met DUP echt een hele betrouwbare partner gevonden.
Het steekt, hé. Ik geniet hier eigenlijk wel van. Met elke verzuurde reactie van jou ga ik May weer wat sympathieker vinden.

Plaats reactie