Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
450 berichten • Pagina 21 van 231 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23

Re: Onpopulaire meningen [4]

Berichtdoor idk » 16 apr 2017 08:46
Het vlees van bij de betere slager komt vaak uit hetzelfde slachthuis... enkel onbewerkt zodat de slager er zijn ding mee kan doen.

Als je echt vlees wilt eten waarvan je weet dat het dier een goed leven gehad heeft, dan moet je bij de boer zelf gaan.
Ik was er vroeger zo tegen dat mijn grootouders hun dieren zelf slachtten, maar nu vind ik die werkwijze veel beter. Hun dieren hadden een prachtig leven en veel ruimte. Ze werden ook zo snel mogelijk geslacht en op een dierwaardige manier begeleid (ja, ik heb het soms gezien in mijn kinderjaren tot ik op een bepaalde leeftijd zodanig boos was en als ze eentje geslacht hadden, ik dagen geen hallo kwam zeggen terwijl ik anders zo goed als elke dag op de boerderij was ehehhehe).

Maar dus: de betere slager zijn vlees komt meestal ook uit een gewoon slachthuis. I'm very sorry.

(+ bio is ook niet in elk bedrijf perse diervriendelijker.)

Nu ja.. kijk idd gewoon een beetje uit met wat je koopt maar om mezelf nu echt onpopulair te maken zal ik eens een 'argument' dat ik vroeger altijd hoorde, hier smijten voor als je in de supermarkt staat: Het dier is toch al dood dan kan je het toch maar beter opeten. Anders is het voor niets gestorven. (Geloof mij, dat heb ik tientallen keren gehoord tot mijn grote frustratie en ik ben helemaal tegen die mening, maar nu kan ik eens de bal terugkaatsen ook al weet ik dat niet elke vleeseter die argumentatie volgt.)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor VitC » 16 apr 2017 11:38
Hoi idk,
Een beetje naïef van me, in mijn hoofd zal de boer die zoveel belang aan het welzijn van zijn dieren hecht, ook het betere slachthuis kiezen en zal die weten wat er daar gaande is.
Ik slacht zelf wel eens een haan, op een heel snelle manier dat ik van een Indisch gezin afkeek in een documentaire.
Er is nog werk aan om de boodschap "minder en duurder vlees eten" te verspreiden.
x
"Een uitspraak kan via chat/forum afknappen, maar diezelfde uitspraak in combinatie met je geur, stem, ondeugend en speels blik, kan een BFF betekenen." -Met liefde geschreven.
x
VitC
New user
New user

Leeftijd: 35
Geslacht: Man

Berichtdoor Hombie » 16 apr 2017 11:50
VitC schreef:Al dit vlees is inderdaad véél duurder, maar ik eet er minder en voel me veel beter.
x

Niet dat ik zelf zo te klagen heb, maar om even advocaat van de duivel te spelen, je moet het natuurlijk wel kunnen betalen é. Ik kan best begrijpen als je al op beperkt budget zit en niet heel actief met dierenleed bezig bent dat het enorme prijsverschil voor veel mensen al een brug te ver is. En minstens een deel ervan is dat ecologisch/ethisch verantwoorde producten ook ietwat een 'hype' zijn of waren waardoor prijzen verder omhoog gaan dan verantwoordbaar enkel door hogere productiekosten.

Hetzelfde geldt voor veel ecologisch of ethisch meer verantwoorde producten, al is het maar omdat gebrek aan ecologische en ethische overwegingen de productiekosten van veel standaardproducten gigantisch gedrukt heeft, mede waardoor we het soort absurde situaties krijgen zoals vandaag waar frisdrank goedkoper is in de supermarkt dan water. Ergens is het al enorm problematisch dat de mogelijkheid om verantwoorder of zelfs gezonder te consumeren in belangrijke mate kan samenhangen met socio-economische factoren.

Natuurlijk is minder vlees de betere optie, maar die boodschap zal nog wel even duren om verspreid te geraken, al is het maar omdat veel mensen ook niet erg bewust lijken te zijn van de ecologische impact van veeteelt, het feit dat we hier bijna systematisch te veel vlees eten en de toestanden in slachthuizen. Ik denk dat ook gewoon de enorme afstand tussen het dier en het eindproduct een probleem is. Het vlees ligt overal in de supermarkt en niemand is zich al te bewust van het proces van hoe het daar terechtkomt.

Of ik kan er compleet naast zitten ¯\_(ツ)_/¯
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor VitC » 16 apr 2017 12:27
Hoi Hombie,
Je hebt gelijk over het artificiëel duur maken van producten enzo...
+Kansarmen zijn idd dikwijls minder op de hoogte, maar onderschat ze niet: Die denken niet: "kweek maar een varken voor me in een kweekbak, nauwelijks groter dan het varken en slacht het dan op de ergste manier zodat ik me iedere dag een kotelet op mijn bord kan permiteren". De varkenssector heeft een harde klap gekregen en een groot deel is ook door mensen met minder geld die de beelden van het slachthuis zagen.
Spijtig genoeg zijn ze snel weer vergeten, versterkt door de boodschap: "alles is terug ok".
x
"Een uitspraak kan via chat/forum afknappen, maar diezelfde uitspraak in combinatie met je geur, stem, ondeugend en speels blik, kan een BFF betekenen." -Met liefde geschreven.
x
VitC
New user
New user

Berichtdoor Hombie » 16 apr 2017 12:54
VitC schreef:Hoi Hombie,
Je hebt gelijk over het artificiëel duur maken van producten enzo...
+Kansarmen zijn idd dikwijls minder op de hoogte, maar onderschat ze niet: Die denken niet: "kweek maar een varken voor me in een kweekbak, nauwelijks groter dan het varken en slacht het dan op de ergste manier zodat ik me iedere dag een kotelet op mijn bord kan permiteren". De varkenssector heeft een harde klap gekregen en een groot deel is ook door mensen met minder geld die de beelden van het slachthuis zagen.
Spijtig genoeg zijn ze snel weer vergeten, versterkt door de boodschap: "alles is terug ok".
x

Tuurlijk niet, dat probeerde ik op geen enkel moment te impliceren, ik bedoel gewoon dat de beslissing voor duurder of goedkoper vlees niet in een vacuum wordt genomen en er dus nog een hoop factoren meespelen, zij het geïnformeerdheid, zij het puur kostprijs, verkrijgbaarheid, etc., en laten we eerlijk zijn, ethisch (potentieel) problematische producenten/slachters zullen ook wel altijd hun best doen om te voorkomen dat er al te veel aandacht op heel het proces terecht komt.

Helemaal los van kansarmen, veel mensen lijken of leken voor heel het Tielt-gebeuren een rooskleuriger beeld van slachthuizen en veeproductie te hebben of gehad hebben, en idd, helaas vervaagt dat besef ook wel veelal weer een deel bij breder publiek als de media-aandacht lang genoeg vervaagt (want ten slotte heeft iedereen wel genoeg dingen aan z'n kop ergens ook)
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor TD163 » 16 apr 2017 13:17
Het is een rechtstreeks gevolg van de economie dat producten met een lagere kwaliteit of in grotere massa geproduceerd goedkoper zijn. Met vlees is dat ook zo. En dierenleed -het al of niet voorkomen ervan- is ook een onderdeel ervan. Er zijn hiervan al meerdere documentaires gemaakt de voorbij jaren. Het is voor een stuk ook de oorzaak dat Amerikanen en Mexicanen over het algemeen dik zijn. Het is aan de overheid om een aantal minimum eisen te stellen en die met de nodige regelmaat te controleren om dergelijke mistoestanden te voorkomen. Maar in het verleden is wel vaker gebleken dat de overheid daar wel eens moeite mee heeft.
Nothing sounds like a straight six TD.
TD163
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Hombie » 16 apr 2017 14:19
TD163 schreef:Het is een rechtstreeks gevolg van de economie dat producten met een lagere kwaliteit of in grotere massa geproduceerd goedkoper zijn. Met vlees is dat ook zo. En dierenleed -het al of niet voorkomen ervan- is ook een onderdeel ervan. Er zijn hiervan al meerdere documentaires gemaakt de voorbij jaren. Het is voor een stuk ook de oorzaak dat Amerikanen en Mexicanen over het algemeen dik zijn. Het is aan de overheid om een aantal minimum eisen te stellen en die met de nodige regelmaat te controleren om dergelijke mistoestanden te voorkomen. Maar in het verleden is wel vaker gebleken dat de overheid daar wel eens moeite mee heeft.

^ this
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor VitC » 16 apr 2017 17:32
Ok, we zitten redelijk op een lijn.
Ik probeer niet te fanatiek te zijn. Mijn vrienden weten enkel dat ik probeer te weten wat ik eet en mijn best doe om juist te kiezen in de winkel. Als de groep meer wil weten ga ik er dieper op in, maar zeker niet ten koste van de avond of zo.
Een vraag dat dikwijls op een sceptische manier naar me afgevuurd wordt: "Is bio dan lekkerder? Is dat zijn geld waard?"
Een van mijn antwoorden: "Het is niet omdat het lekkerder is dat ik ervoor kies, neem nu de bio kip." Hun gezichten zijn nu nog sceptischer! WAT IS EEN FUCKING BIO KIP????
Dan vertel ik wat over resistentie en gewone kippen die preventief antibiotica krijgen. Resistentie en dat we teveel antibiotica binnenkrijgen is actueel in het nieuws, dus wisten ze er al iets van, maar hadden deze lijn nog niet getrokken.
Eten jullie bio?
x
x
VitC
New user
New user

Berichtdoor LumpySpacePrince » 17 apr 2017 17:12
VitC schreef:Eten jullie bio?
x

In termen van groenten en fruit in ieder geval niet. Op zicht klinkt het bio-gegeven misschien wel goed, maar als we allemaal biologische groenten en fruit zouden eten zou dat op den duur slechter zijn voor het milieu dan als we allemaal conventionele groenten en fruit zouden eten. Dit is door het feit dat bio bijvoorbeeld geen kunstpesticiden of genetisch gemanipuleerde zaden mag gebruiken, waardoor er bij ziektes bijvoorbeeld minder makkelijk kan worden ingegrepen. Hierdoor kan de opbrengst tot een kwart lager liggen bij biologische landbouw.

Bij dierlijke producten ligt het natuurlijk anders, maar daar weet ik te weinig van :p

Spoiler! :
Yeah, whatever, fine.
LumpySpacePrince
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 16

Berichtdoor VitC » 18 apr 2017 19:56
Hey Dries,
Super dat dit je al interesseert en je de moeite doet om dit op te zoeken! Ik las het artikel. Een sceptische kijk is altijd goed. Je moet wel altijd opletten welke lobby het onderzoek betaald heeft, vooral in de USA.
oa Het punt over de 3de wereld kan wat genuanceerd worden: Boeren worden bvb arm gehouden door genetisch gemanipuleerde zaden die perfecte groenten geven maar die geen nieuwe zaden produceren waardoor de boer dan weeral dezelfde dure zaden moet blijven afnemen. Ik dacht dit gezien te hebben in "We feed the world". "Genetische manipulatie niet toelaten beperkt onze weerbaarheid tegen rampen." Velen zijn bang dat genetische manipulatie rampen zal veroorzaken...
Daarnaast zijn er gevallen van massale bijensterfte door sproeistoffen. = ook een ramp.

"Cowspiracy" is een absolute aanrader over misschien nog belangrijkere redenen om weinig vlees te eten naast dat het ongezond is.
x

Dries schreef:
VitC schreef:Eten jullie bio?
x

In termen van groenten en fruit in ieder geval niet. Op zicht klinkt het bio-gegeven misschien wel goed, maar als we allemaal biologische groenten en fruit zouden eten zou dat op den duur slechter zijn voor het milieu dan als we allemaal conventionele groenten en fruit zouden eten. Dit is door het feit dat bio bijvoorbeeld geen kunstpesticiden of genetisch gemanipuleerde zaden mag gebruiken, waardoor er bij ziektes bijvoorbeeld minder makkelijk kan worden ingegrepen. Hierdoor kan de opbrengst tot een kwart lager liggen bij biologische landbouw.

Bij dierlijke producten ligt het natuurlijk anders, maar daar weet ik te weinig van :p

Spoiler! :
x
VitC
New user
New user

Berichtdoor Peanut » 26 apr 2017 00:55
Iedereen die het moedig vindt dat een moeder/vader zijn of haar kind in de vondelingenschuif legt. Zo moedig vind ik dat allemaal niet. Een zwangerschap duurt 9 maanden, in die 9 maanden kan je een beslissing nemen: houden, abortus, afstaan voor adoptie. Je kind zomaar in een schuif leggen om daarna met de noorderzon te verdwijnen vind ik vrij laf. Vooral voor het kind zelf: waar komt het vandaan? waarom is het afgestaan? Allemaal vragen waar hoogstwaarschijnlijk nooit een antwoord op zal komen. Dat mensen zoiets moedig noemen gaat er bij mij niet in.
Peanut
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor VitC » 26 apr 2017 18:03
Hoi Peanut,
Moedig gaat het meisje/vrouw zich zeker niet voelen op dat moment, eerder absoluut radeloos denk ik.
* De mensen die dit moedig noemen, zijn waarschijnlijk dezelfde simpele zielen die bij ieder HLN-artikel een comment plaatsen.

Peanut schreef:Iedereen die het moedig vindt dat een moeder/vader zijn of haar kind in de vondelingenschuif legt. Zo moedig vind ik dat allemaal niet. Een zwangerschap duurt 9 maanden, in die 9 maanden kan je een beslissing nemen: houden, abortus, afstaan voor adoptie. Je kind zomaar in een schuif leggen om daarna met de noorderzon te verdwijnen vind ik vrij laf. Vooral voor het kind zelf: waar komt het vandaan? waarom is het afgestaan? Allemaal vragen waar hoogstwaarschijnlijk nooit een antwoord op zal komen. Dat mensen zoiets moedig noemen gaat er bij mij niet in.
x
VitC
New user
New user

Berichtdoor Peanut » 26 apr 2017 18:10
Ik ben er zeker van dat de moeder zich radeloos moet voelen en gegronde redenen heeft om niet voor haar kind te kunnen zorgen. Ik ben dan ook niet tegen het bestaan van de vondelingenschuif. Het zijn eerder de reacties die mij storen, het 'moedig' vinden of het nog ergere 'liever dat dan dat het kind dood is'. Alsof er maar twee opties zijn.

VitC schreef:Hoi Peanut,
Moedig gaat het meisje/vrouw zich zeker niet voelen op dat moment, eerder absoluut radeloos denk ik.
* De mensen die dit moedig noemen, zijn waarschijnlijk dezelfde simpele zielen die bij ieder HLN-artikel een comment plaatsen.

Peanut schreef:Iedereen die het moedig vindt dat een moeder/vader zijn of haar kind in de vondelingenschuif legt. Zo moedig vind ik dat allemaal niet. Een zwangerschap duurt 9 maanden, in die 9 maanden kan je een beslissing nemen: houden, abortus, afstaan voor adoptie. Je kind zomaar in een schuif leggen om daarna met de noorderzon te verdwijnen vind ik vrij laf. Vooral voor het kind zelf: waar komt het vandaan? waarom is het afgestaan? Allemaal vragen waar hoogstwaarschijnlijk nooit een antwoord op zal komen. Dat mensen zoiets moedig noemen gaat er bij mij niet in.
Peanut
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor VitC » 26 apr 2017 18:19
Juist. Ik had door dat je dat bedoelt.
- Gelukkig is deze in Antwerpen nog maar een keer of 3 gebruikt dacht ik. 3 moedige meisjes volgens sommige HLN-lezers.

Peanut schreef:Ik ben er zeker van dat de moeder zich radeloos moet voelen en gegronde redenen heeft om niet voor haar kind te kunnen zorgen. Ik ben dan ook niet tegen het bestaan van de vondelingenschuif. Het zijn eerder de reacties die mij storen, het 'moedig' vinden of het nog ergere 'liever dat dan dat het kind dood is'. Alsof er maar twee opties zijn.

VitC schreef:Hoi Peanut,

x
VitC
New user
New user

Berichtdoor Peanut » 26 apr 2017 20:27
Sinds het bestaan is het al 10x gebruikt. Er is slechts één vondelingenschuif in ons land,hoewel er een volgende zit aan te komen, in Evere.
Peanut
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Disco Trut » 27 apr 2017 12:07
Peanut schreef:Ik ben er zeker van dat de moeder zich radeloos moet voelen en gegronde redenen heeft om niet voor haar kind te kunnen zorgen. Ik ben dan ook niet tegen het bestaan van de vondelingenschuif. Het zijn eerder de reacties die mij storen, het 'moedig' vinden of het nog ergere 'liever dat dan dat het kind dood is'. Alsof er maar twee opties zijn.

Het feit dat de schuif in kwestie "al" 10 keer is gebruikt lijkt mij aan te geven dat ze nodig is.

Moedig is niet meteen een woord dat ik zelf zou gebruiken, maar ik heb al lang geleden geleerd om niet te (proberen te) oordelen over de keuzes die een ander iemand maakt in zijn of haar leven.

Het is niet omdat er (in theorie) meer mogelijkheden bestaan dat die er voor de vrouw die van het kind bevallen is ook effectief zijn. Er kunnen talloze redenen voorhanden zijn waarom een van de andere mogelijke 'keuzes' er in realiteit voor de vrouw in kwestie geen was. Je kan dan gaan debatteren over de "geldigheid" van de redenen in kwestie, maar daar hanteer ik opnieuw mijn bovenstaand principe. Het lijkt me bijzonder moeilijk om te gaan oordelen over het hoe en waarom van iemands keuze als je de omstandigheden die tot de keuze hebben geleid niet kent.

In dat opzicht lijkt het mij dus inderdaad nog altijd een betere optie om een kind in de vondelingenschuif achter te laten dan het kind te laten sterven.

Ik begrijp jouw reactie, maar het blijft een dermate delicate situatie dat er soms gewoon te weinig woorden zijn om daarover te spreken.

OT: Kwestie van een tijdje geleden, maar: ik heb dus nihil schuldgevoel over dat slachthuis in Tielt (of andere slachthuizen), en ik laat het mij ook niet aanpraten "als consument". Los van het feit dat ik sowieso weinig vlees eet (wat ik niet volledig relevant vind), vind ik het niet mijn taak om te waken over de omstandigheden in slachthuizen. Er zijn genoeg regeringen en andere overheden in België die zich met de regelgeving (en opvolging hiervan) (zouden) moeten bezighouden. Eveneens los van het feit dat je als consument in principe überhaupt al geen toegang hebt tot de slachthuizen in kwestie om daar te gaan controleren, is dat niet iets waar ik mij wil of kan mee bezighouden als ik naar de winkel ga. Loopt het naleven van de regels in kwestie niet altijd vlot? Duidelijk, dat blijkt uit de casus van Tielt. Moet daar iets aan gedaan worden? Uiteraard. Is het mijn fout dat het daar is misgelopen? Nope.

Dat is vast niet populair, maar dat is dan ook de bedoeling.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Disco Trut
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31

Berichtdoor VitC » 27 apr 2017 17:35
Het is voortschrijdend inzicht. Het uitgangspunt voor mij was een beetje dat het iets meer mag kosten als de dieren van het begin tot het einde een goed bestaan gehad hebben. Tielt: Daar leven ze zelfs de gedateerde regels niet na.

Disco Trut schreef:
Peanut schreef:OT: Kwestie van een tijdje geleden, maar: ik heb dus nihil schuldgevoel over dat slachthuis in Tielt (of andere slachthuizen), en ik laat het mij ook niet aanpraten "als consument". Los van het feit dat ik sowieso weinig vlees eet (wat ik niet volledig relevant vind), vind ik het niet mijn taak om te waken over de omstandigheden in slachthuizen. Er zijn genoeg regeringen en andere overheden in België die zich met de regelgeving (en opvolging hiervan) (zouden) moeten bezighouden. Eveneens los van het feit dat je als consument in principe überhaupt al geen toegang hebt tot de slachthuizen in kwestie om daar te gaan controleren, is dat niet iets waar ik mij wil of kan mee bezighouden als ik naar de winkel ga. Loopt het naleven van de regels in kwestie niet altijd vlot? Duidelijk, dat blijkt uit de casus van Tielt. Moet daar iets aan gedaan worden? Uiteraard. Is het mijn fout dat het daar is misgelopen? Nope.

Dat is vast niet populair, maar dat is dan ook de bedoeling.
x
VitC
New user
New user

Berichtdoor Disco Trut » 28 apr 2017 17:15
VitC schreef:Het is voortschrijdend inzicht. Het uitgangspunt voor mij was een beetje dat het iets meer mag kosten als de dieren van het begin tot het einde een goed bestaan gehad hebben. Tielt: Daar leven ze zelfs de gedateerde regels niet na.

Dat is niet het punt dat ik wilde maken. Ik heb er geen enkel probleem mee om een hogere prijs te betalen voor het vlees dat ik wil consumeren, als dat nodig is om betere omstandigheden te kunnen voorzien en handhaven. Waar het mij om gaat is dat ik als consument niet de verantwoordelijkheid voor de wanpraktijken wil aangepraat krijgen. De taak om regels op te leggen en die te laten naleven ligt niet bij mij, maar bij de overheid enerzijds en de sector zelf anderzijds.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Disco Trut
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31

Berichtdoor Reuel » 01 mei 2017 22:29
Hmmm. Ik heb gemengde gevoelens bij heel die hetze rond de Saudis die in de VN - Vrouwencommissie zitten. Iedereen reageert zo diplomatiek gezien een beetje... Achterlijk.

Persoonlijk vind ik het absoluut niet slecht dat het geweer eens van schouder gewisseld wordt. In plaats van met het uitgestoken vingertje verwijtend te wijzen dat het niet goed gaat met de vrouwenrechten, kan dit misschien een momentum zijn om ze op een structurele manier te betrekken in de besluitvorming.

Gewapend met hopen wetenschappelijke studies en zorgvuldige diplomatie, dialoog en deliberatie, kan het daar misschien eindelijk wel eens van de grond komen. Zonder in te boeten op de fundamentele rechten weliswaar, maar gewoon een change of strategy en in dialoog. Een prachtige kans om veel fundamenteler in te grijpen op vlak van mensenrechten daar.

En hopelijk is de Belgische /Europese diplomatie niet te vooringenomen om die kansen met beide handen aan te grijpen in plaats van verongelijkt te grienen omdat er een moeilijk geval in de klas zit.

Een VN vrouwenraad met enkel West-Europese en Scandinavische landen die de betweter uithangen mbt vrouwenrechten helpt de boel ook maar weinig vooruit waar het echt nodig is...
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 24

Berichtdoor BartV » 01 mei 2017 22:44
Spoiler! :
Reuel schreef:Hmmm. Ik heb gemengde gevoelens bij heel die hetze rond de Saudis die in de VN - Vrouwencommissie zitten. Iedereen reageert zo diplomatiek gezien een beetje... Achterlijk.

Persoonlijk vind ik het absoluut niet slecht dat het geweer eens van schouder gewisseld wordt. In plaats van met het uitgestoken vingertje verwijtend te wijzen dat het niet goed gaat met de vrouwenrechten, kan dit misschien een momentum zijn om ze op een structurele manier te betrekken in de besluitvorming.

Gewapend met hopen wetenschappelijke studies en zorgvuldige diplomatie, dialoog en deliberatie, kan het daar misschien eindelijk wel eens van de grond komen. Zonder in te boeten op de fundamentele rechten weliswaar, maar gewoon een change of strategy en in dialoog. Een prachtige kans om veel fundamenteler in te grijpen op vlak van mensenrechten daar.

En hopelijk is de Belgische /Europese diplomatie niet te vooringenomen om die kansen met beide handen aan te grijpen in plaats van verongelijkt te grienen omdat er een moeilijk geval in de klas zit.

Een VN vrouwenraad met enkel West-Europese en Scandinavische landen die de betweter uithangen mbt vrouwenrechten helpt de boel ook maar weinig vooruit waar het echt nodig is...

Ik moet toegeven da geen enkeke vrouw beter wordt van het feit of Saudi-Arabië erbij is of ni. Ik vind dat elk land zijn mening mag verdedigen in de raad.
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20

450 berichten • Pagina 21 van 231 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23

Keer terug naar Het Praatcafe