Wil je later kinderen?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.

Wil je later kinderen?

Ja
228
58%
Nee
62
16%
Dat zien we later wel
100
26%

Totaal aantal stemmen: 390

JFK
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Wil je later kinderen?

Bericht door JFK » 04 apr 2017 09:55

TylerXD schreef:Ik ben nog heel jong :p maar ik zie het steeds meer zitten om later toch een à twee kinderen te hebben. Als mijn future husband dat ook zou willen uiteraard :) Als hij dat niet wil, zou ik er weinig problemen mee hebben. Ik zou al content zijn met de rol van gulle suikeroom of peter van de kinderen van mijn zussen of vrienden.
En dat is zeer leuk!
8)

Plus je hebt de lusten van een 'toffe nonkel/peter' die alleen maar leuke dingen hoeft te doen ermee..maar niet de dagelijkse lasten van opvoeden. :groovy:
Fluctuat nec mergitur

Marlboro
Regular user
Regular user

Bericht door Marlboro » 03 jun 2017 22:35

Met ouder worden ( :( ) is de kinderwens groter geworden. Dus het zit er wel in indien we na onze studies nog samen zouden zijn.
It's who I am, it's what I am. Right or wrong, I can't change that.

It’s like being able to fly.
Just like growing wings.
If it’s in your blood, you can’t get it out.
You just want more.

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door idk » 01 nov 2018 12:16

AIs je mij deze vraag een aantal jaren geleden gesteld had zou ik gezegd hebben: zeker weten, zonder kinderen zou mijn leven niet compleet zijn. Ik zie mezelf niet zonder kinderen. Hoe rapper, hoe liever.
En mensen die bewust geen kinderen wilden, verklaarde ik zot.

Tegenwoordig relativeer ik dat meer. Ik zie nog steeds graag kinderen, maar ik wacht er liever nog even mee.
En als het er niet van komt, dan zal ik niet helemaal ongelukkig sterven. Denk ik.
Ik hoef niet ten koste van alles (eigen) kinderen hebben.
Spoiler! :
En noodpleegouder zou ik eigenlijk een prima alternatief vinden.
Ik zal wel zien, er is geen haast bij, laat me nog maar eventjes 'verre tante' zijn.

Bij de meesten wordt hun kinderwens groter met ouder worden, ik moet weer tegendraads doen ;)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

NarcissaHelga
New user
New user

Bericht door NarcissaHelga » 02 nov 2018 18:02

idk schreef:
01 nov 2018 12:16
AIs je mij deze vraag een aantal jaren geleden gesteld had zou ik gezegd hebben: zeker weten, zonder kinderen zou mijn leven niet compleet zijn. Ik zie mezelf niet zonder kinderen. Hoe rapper, hoe liever.
En mensen die bewust geen kinderen wilden, verklaarde ik zot.

Tegenwoordig relativeer ik dat meer. Ik zie nog steeds graag kinderen, maar ik wacht er liever nog even mee.
En als het er niet van komt, dan zal ik niet helemaal ongelukkig sterven. Denk ik.
Ik hoef niet ten koste van alles (eigen) kinderen hebben.
Spoiler! :
En noodpleegouder zou ik eigenlijk een prima alternatief vinden.
Ik zal wel zien, er is geen haast bij, laat me nog maar eventjes 'verre tante' zijn.

Bij de meesten wordt hun kinderwens groter met ouder worden, ik moet weer tegendraads doen ;)
Ik kan me hier ook in vinden.

Heb jaren lang absoluut kinderen gewild, zo snel mogelijk als het even kon. Het was mijn rationele kant die ervoor zorgde dat het nog niet gebeurde, want mijn hart wou niets liever.

Maar nu is die noodzaak toch ook wat gekalmeerd precies. Ik wil er nog altijd graag, maar als het nog even duurt, is dat zo erg niet. En andere alternatieven van ouderschap zie ik ook veel beter zitten nu. Ik wil nog altijd graag kinderen in mijn toekomst, maar wanneer en op welke manier is een stuk minder duidelijk of dringend geworden.

Leeftijd brengt wijsheid, ofzo?

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door idk » 02 nov 2018 19:00

NarcissaHelga schreef:
02 nov 2018 18:02

Ik kan me hier ook in vinden.

Heb jaren lang absoluut kinderen gewild, zo snel mogelijk als het even kon. Het was mijn rationele kant die ervoor zorgde dat het nog niet gebeurde, want mijn hart wou niets liever.

Maar nu is die noodzaak toch ook wat gekalmeerd precies. Ik wil er nog altijd graag, maar als het nog even duurt, is dat zo erg niet. En andere alternatieven van ouderschap zie ik ook veel beter zitten nu. Ik wil nog altijd graag kinderen in mijn toekomst, maar wanneer en op welke manier is een stuk minder duidelijk of dringend geworden.

Leeftijd brengt wijsheid, ofzo?
Vooral dat laatste!

Ik denk dat ik voorlopig toch maar voor een pleegkat ofzo ga gaan ;)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 03 nov 2018 00:25

Ik heb altijd al gezegd dat ik eerder geen kinderen wilde, maar hield beide opties toch wel een beetje open. De laatste tijd besef ik dat ik echt geen kinderen wil. Ook als ik nadenk over mijn toekomst komen kinderen er nooit bij kijken.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 03 nov 2018 21:35

Ik wil al 3 jaar kinderen, en nu nog altijd ben ik even veel zin in kinderen! :)
Ik zie mezelf later niet zonder kinderen, eerlijk gezegd :ibi:
"Alt er Love" -> Alles is liefde

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 05 nov 2018 07:45

BartV schreef:
03 nov 2018 21:35
Ik wil al 3 jaar kinderen, en nu nog altijd ben ik even veel zin in kinderen! :)
Bij mij is de kinderwens ook intact gebleven de laatste jaren :D
maar wel een even getal liefst :lol:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 05 nov 2018 08:01

Florre schreef:
05 nov 2018 07:45
BartV schreef:
03 nov 2018 21:35
Bij mij is de kinderwens ook intact gebleven de laatste jaren :D
maar wel een even getal liefst :lol:
Ik ga al blij zijn als ik er één heb, dan zal zien of mijn partner dan en ik nog een 2de kind willen :)
"Alt er Love" -> Alles is liefde

Plaats reactie