Slices of Life [9]

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
148 berichten • Pagina 1 van 81, 2, 3, 4, 5 ... 8

Slices of Life [9]

Berichtdoor Coincidence » 03 maart 2017 01:19
tsjieptsjieptsjiep schreef: Soms maak ik iets mee en dan wil ik dat 'rapporteren' (humhum) maar ik vind die gebeurtenissen geen positivo, ergernis of frustratie, onpopulaire mening, starf*ck of stiekemerd confess. Ook vind ik het stom om dat in het babbeltopic te gooien (waar men meestal bezig is met diepgaande conversaties) omdat het daar precies niet past.

Daarom dacht ik eraan om een nieuw topic te beginnen, dus bij deze: wat gebeurde er vandaag met jullie?

Ik zou het niet beter kunnen omschrijven.
Tijd voor een nieuw topic. Het oude is hier terug te vinden.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24
Geslacht: Man

Re: Slices of Life [9]

Berichtdoor TheQuibbler » 06 maart 2017 22:22
Het zou misschien kunnen dat ik via mijn stiefpa aan een job in Ierland zou kunnen geraken :crazy:
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 22

Berichtdoor Fantasy Lover » 09 maart 2017 23:06
Ik heb een rare dag gehad: gisterenavond kon ik niet slapen, de minuten passeerden en rond middernacht hoorde ik plotseling rare geluiden vanuit de living. Ik dacht wat is die kat aan het doen? Ik ga naar de living en ik zie iemand in mijn living, opeens hoor ik mijn ma haar stem, bleek dat ze was uitgegaan en niet thuis kon geraken. 's middags had ik afgesproken met mijn vriendin, maar ik had me overslapen, ik had geslapen tot 14.30! Ik was 50 minuten te laat :/.
Fantasy Lover

Berichtdoor JFK » 13 maart 2017 09:43
Zaterdagavond met de fiets door Brussel langsheen de musea en maar bijna twee keer omver gereden.

woot woot!

Dat viel mee.
:zap:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor redwings » 14 maart 2017 20:15
Ik moet eigenlijk thuisblijven van de dokter om te rusten, maar dat gaat gewoon niet met dat het morgen mijn laatste dag op mijn dienst is en ik overmorgen ergens anders begin. Dan heb ik maar moeten beloven dat het thuiskomen en rusten zal zijn...
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Coincidence » 14 maart 2017 20:20
Een nieuwe Nortafiets besteld. Nu nog 2-3 weken wachten.. :bounce:
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor Confusion » 14 maart 2017 20:48
Ik mag vast beginnen in het schooltje waar ik stage gedaan heb! :D Begeleid werk, wel te verstaan, maar ik ben tenminste nuttig bezig! :yes:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23

Berichtdoor geeninspiratie » 18 maart 2017 21:27
Donderdagavond kwam een lens vast te zitten in mijn rechteroog. Het raakte ontstoken en ik moest uiteindelijk naar de spoed gebracht worden. Nu moet ik een week een bril dragen en ik haat brillen...
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor Thor » 18 maart 2017 21:52
Sinds eergisteren last gekregen van keelpijn: hopelijk gaat het over! Want heb geen zin in keelontsteking of in het algemeen ziek zijn ;)
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor BartV » 19 maart 2017 08:17
Al 2 dagen dat ik om 7u opsta om te studeren...

Ik heb altijd het gevoel dat ik de enige op deze planeet ben dan (iedereen slaapt nog, ...) :o
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Senior user
Senior user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Pancake » 19 maart 2017 12:17
Gisteren ben ik een grote, zwarte paal tegengekomen en dat heb ik gevoeld ook.

Spoiler! :
FYI: het gaat over een straatlamp. Aw mijn neus :mrgreen:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Berichtdoor TD163 » 19 maart 2017 13:30
BartV schreef:Al 2 dagen dat ik om 7u opsta om te studeren...

Ik heb altijd het gevoel dat ik de enige op deze planeet ben dan (iedereen slaapt nog, ...) :o

Ge zou er van verschrikken hoeveel mensen er al tussen half 6 en 7 in de file staan :wink:
Nothing sounds like a straight six TD.
TD163
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor TheQuibbler » 20 maart 2017 07:31
Of op de trein :woot:
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Nora79 » 20 maart 2017 11:45
geeninspiratie schreef:Donderdagavond kwam een lens vast te zitten in mijn rechteroog. Het raakte ontstoken en ik moest uiteindelijk naar de spoed gebracht worden. Nu moet ik een week een bril dragen en ik haat brillen...

Hopelijk gaat het al beter met je rechteroog. Liever een bril dan iets veel erger aan het oog. Brillen kunnen toch dat ietsje extra hebben?
Veel beterschap, Geeninspiratie.
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor geeninspiratie » 20 maart 2017 22:15
Nora79 schreef:
geeninspiratie schreef:Donderdagavond kwam een lens vast te zitten in mijn rechteroog. Het raakte ontstoken en ik moest uiteindelijk naar de spoed gebracht worden. Nu moet ik een week een bril dragen en ik haat brillen...

Hopelijk gaat het al beter met je rechteroog. Liever een bril dan iets veel erger aan het oog. Brillen kunnen toch dat ietsje extra hebben?

Dank je :) . Zelf vind ik brillen niet echt leuk ;).
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor vorvzie » 20 maart 2017 23:21
geeninspiratie schreef:
Nora79 schreef:

Dank je :) . Zelf vind ik brillen niet echt leuk ;).

Ik merk dat mijn ogen, 'rustiger' zijn als ik lens met bril afwissel. Sinds ik dat doe, geen droge, rode ogen meer gehad.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.
vorvzie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Thor » 21 maart 2017 00:05
Vandaag samen met 2 andere maatschappelijk assistenten met 1 uur met een dakloze gesproken op het kruispunt van de Keizerinlaan met de bergstraat in Brussel. Beter bekend als de buurt rond Vivaqua en het pleintje voor de Sint-Michiels en Sint-Goedele Kathedraal in Brussel. Zeer boeiend verhaal! Eigenlijk erg dat er nog zoveel daklozen zijn in een land als België! Tijd om daar verandering in te brengen, denk ik dan... Vooral met de huidige vluchtelingencrisis is de problematiek nog meer gediversifieerd en uitgebreid soms.

Daarvoor (vorige week donderdag 16 maart) zijn we wel naar het Klein Kasteeltje geweest, maar daar vonden we niet direct het geschikte profiel voor een gesprek voor de opdracht van 'Stad, Cultuur en Sociaal werk'. Maar hoe dan ook, hadden we toch uitgebreid gebabbeld op het terras van o'reilly's irish pub aan de Beurs met die Pakistaanse vluchteling uit Klein Kasteeltje. En toen was de zon nog van de partij! Vandaag 20 maart, zag ik trouwens op Facebook dat de meteorologische lente begint...

Ik mis vanavond wel de typische maandagavond sfeer bij Verkeerd Geparkeerd in Gent! Nu ik studeer in Brussel, heb ik nauwelijks tijd om naar Gent te gaan en laat staan op een maandagavond in het midden/start van de week... Wel spijtig, want ik mis het wel nu.
Thor
Senior user
Senior user

Berichtdoor TheQuibbler » 21 maart 2017 08:17
Thor schreef:Vandaag samen met 2 andere maatschappelijk assistenten met 1 uur met een dakloze gesproken op het kruispunt van de Keizerinlaan met de bergstraat in Brussel. Beter bekend als de buurt rond Vivaqua en het pleintje voor de Sint-Michiels en Sint-Goedele Kathedraal in Brussel. Zeer boeiend verhaal! Eigenlijk erg dat er nog zoveel daklozen zijn in een land als België! Tijd om daar verandering in te brengen, denk ik dan... Vooral met de huidige vluchtelingencrisis is de problematiek nog meer gediversifieerd en uitgebreid soms.

Hé!! Ik heb jullie zien zitten dan toen ik gisteren rond kwart na vier naar mijn trein liep richting Brussel Centraal! Het viel mij op omdat ik dat dakloos koppel daar dikwijls zie zitten en nu zaten er drie studenten rond :groovy:
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor lenny » 22 maart 2017 00:59
Om een superlang verhaal 'kort' te maken:

Om van de gelegenheid gebruik te maken (kleine verbouwing aan het huis van mijn ouders) is aan de elektricien gevraagd om een nieuwe telefoonlijn te trekken vanuit de kelder naar een centrale locatie in ons huis. en van daaruit een netwerkkabel naar de muur in de keuken.
Fout 1: de elektricien had 2 telefoonlijnen getrokken vanuit de kelder naar de andere 2 locaties. gelukkig op tijd opgemerkt door mijn pa (die er zelf niet zo heel veel van kent en begrijpt) dat er geen kabel (netwerkkabel dus) liep van de centrale nieuwe modem locatie naar de keukenmuur.

Nu is alles dus in 'orde' gezet door de elektricien. Modem verzet, netwerkkabels aangesloten, telefoonlijn aangesloten.
Wat blijkt nu... Dat in plaats van een snellere internetverbinding te hebben door een betere wifiverbinding alles ineens een stuk trager gaat, vol fouten en haperingen. Af en toe viel de digitale tv uit. Internet valt om de haverklap uit. Trage internetverbinding.

Waar komt mijn ma nu ineens mee af: DAT ONS INTERNET UITVALT IEDERE KEER DAT ER EEN TELEFOON BINNEN OF BUITENGAAT...
Heb ik nog mogen uitzoeken waar het probleem precies zat. Gelukkig ben ik toch een beetje mee in heel het internetgebeuren bij ons thuis, en ben ik nogal rap weg met zo'n dingen.

Wat blijkt nu: de elektricien heeft de telefoonkabel naar de modem aangesloten op alle andere telefoonlijnen, terwijl dat eigenlijk moest aangekoppeld zijn op de DSL lijn. (aangezien er al eerder in ons huis een opsplitsing is van onze binnenkomende lijn in telefoonlijn en datalijn.)

We surfen dus al een kleine week (met 5 man) aan lage 'inbel-achtige' snelheid...
Dan wordt diene mens betaald om zijn werk te doen, mag ik het nog correct afwerken ook.
lenny
Forumkoppel 2016

Berichtdoor Thor » 22 maart 2017 16:07
TheQuibbler schreef:
Thor schreef:Vandaag samen met 2 andere maatschappelijk assistenten met 1 uur met een dakloze gesproken op het kruispunt van de Keizerinlaan met de bergstraat in Brussel. Beter bekend als de buurt rond Vivaqua en het pleintje voor de Sint-Michiels en Sint-Goedele Kathedraal in Brussel. Zeer boeiend verhaal! Eigenlijk erg dat er nog zoveel daklozen zijn in een land als België! Tijd om daar verandering in te brengen, denk ik dan... Vooral met de huidige vluchtelingencrisis is de problematiek nog meer gediversifieerd en uitgebreid soms.

Hé!! Ik heb jullie zien zitten dan toen ik gisteren rond kwart na vier naar mijn trein liep richting Brussel Centraal! Het viel mij op omdat ik dat dakloos koppel daar dikwijls zie zitten en nu zaten er drie studenten rond :groovy:

Haha, klopt!! Studeer je ook in Brussel? Of moest je daar gewoon zijn?
Thor
Senior user
Senior user

148 berichten • Pagina 1 van 81, 2, 3, 4, 5 ... 8

Keer terug naar Post-It!