Anime/Manga/Cosplay

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
43 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Anime/Manga/Cosplay

Berichtdoor Kiyo » 23 jan 2016 19:01
Heyooo,

Ik vroeg me af of er hier nog mensen op het forum manga lezen, anime kijken en/of al dan niet cosplayen.
Ik zelf zit al een tijdje in de community, niet dat ik super veel kijk en lees. Ik weet dat er mensen zijn met lijsten van 600 gekeken anime, maar daar heb ik geen tijd voor. Ik ben vooral fan van Vocaloid (de digital singers/divas you know) en cosplay ook.

Misschien dat ik ooit iemand van hier tegen kom op een con in de toekomst? Mij vind je namelijk op bijna iedere conventie, al dan niet als vrijwilliger.

See you ;A; <3
Kiyo
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Vrouw

Re: Anime/Manga/Cosplay

Berichtdoor BiNDing » 23 jan 2016 19:14
Occasioneel kijk ik wel eens een anime, meestal melige/romance series :P
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

Berichtdoor Hombie » 23 jan 2016 21:42
Yosh, al vrij lang een grote manga lezer en occasionele anime-kijker :p
En fanfiction, want hoewel 90% crap is kom je af en toe pareltjes tegen. Zelfde geldt eigenlijk voor yaoi/shonen-ai, enorm veel gigantische brol en een paar echt sterke werken af en toe ;)

Momenteel zijn er geen reeksen die ik echt nog actief volg, ik moet wel nog altijd het 2de seizoen van Tokyo Ghoul is verder uitkijken maar ben er sinds de blok (en sinds dat ik terug efkes meer op Sons of Anarchy focuste) efkes mee gestopt. Verder kijk ook wel uit naar het 2de seizoen Attack on Titan ;)

En qua cons, ik ben ook een vrij vaste FACTS en MIA ganger, en al een paar keer vrij simpele/luie cosplays geprobeerd (L & Makoto Kubota van Wild Adapter), want ik kan echt voor geen meter kleren maken ofzo xD
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Leygasp » 27 jan 2016 23:08
KIYOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO <3

Nooit gedacht dat ik jou hier ging tegenkomen ;)
haha zoals je weet ben ik dus fan van vocaloid, cosplayer en kijk ik af en toe wel eens anime ( kben vooral voor comedies)
en ja da ist zo wa :p
"Madness is not a state of mind, it's a place... Shall we go there?"
~Alice Madness returns
Leygasp
New user
New user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Confusion » 28 jan 2016 20:09
Yeah! Geeks of the forum, unite!

Ik kijk wel eens anime, maar alleen naar series die over het algemeen goeie recenties hebben. Een favoriet genre heb ik niet. Meestal ligt wat ik kijk in de richting van Sci-Fi, Fantasy, Thriller, enz... Mag ook wel humor hebben, hoewel ik ook graag naar andere genres kijk als het een goed verhaal en/of coole animatie heeft. Eigenlijk kijk ik graag naar animatiefilms en -series in het algemeen, soms doodleuk om de artstyle te bewonderen. :blush:

En ik ga ook elk jaar trouw naar FACTS, nog nooit naar een andere con geweest. Maar dat is vooral omdat ik niemand heb om mee te gaan. Mijn vrienden krijg je letterlijk negens anders mee naartoe dan FACTS. Ze willen MIA zelfs niet eens een kans geven, en dat terwijl het dichterbij ligt!

Ik hou van goeie cosplay, en zelf zou ik dat ook graag willen doen. Maar ik ben zelfbeswust genoeg om te beseffen dat ik er het figuur niet voor heb. Als ik het ga doen, dan wil ik het goed doen! En voor de moment kan ik alleen Ellie uit de Borderlands-games, Jigglypuff en Kirby eer aandoen bij cosplay. :wink:

Ik heb ook nog veel andere typische "geek-interesses", maar dat is hier de topic niet voor!
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Darkcrow » 31 jan 2016 19:10
Ok, dit wordt een lange uitleg, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen.

Ik ben een frequent manga lezer en af en toe kijk ik naar anime. Volgens MAL heb ik 3020 manga volumes gelezen goed voor 26523 hoofdstukken en heb ik 620 anime series gezien, goed voor 7963 afleveringen. Ik veronderstel dat ik een hardcore fan ben en ik ben hier al vrij actief mee bezig sinds 2007-2008. Mijn eerste anime's (van mijn tienerjaren) zijn waarschijnlijk Pokémon, Dragonball Z, Yu-gi-Oh en Alfred J. Kwak(Ja, dit is een anime omdat een studio in Kyoto het gemaakt heeft.) Eigenlijk waren Pokémon, DBZ en Yu-Gi-Oh slechte series er zijn er veel betere uit op het moment.

Ik probeer ook naar conventies te gaan, hoewel dit voor mij moeilijk is omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Ik ga jaarlijks naar Atsunacon, en dit jaar denk ik eraan om naar FACTS te gaan om het eens te proberen. Tot nu toe was mijn beste conventie die van Abunai, deze is jammer genoeg niet meer haalbaar omdat ik het niet aangenaam vond om, om drie uur 's nachts terug naar België te fietsen.

Hombie schreef:Yosh, al vrij lang een grote manga lezer en occasionele anime-kijker :p
En fanfiction, want hoewel 90% crap is kom je af en toe pareltjes tegen. Zelfde geldt eigenlijk voor yaoi/shonen-ai, enorm veel gigantische brol en een paar echt sterke werken af en toe ;)

Niet overdrijven 80% is crap en er zijn nog vele pareltjes in de zee verscholen, maar het is de moeite om ze te vinden. Dit is voor yaoi/shounen-ai ook hetzelfde, ik heb er al veel gevonden. Met behulp van ratingsites is het gemakkelijker om ze te vinden.

Hombie schreef:Momenteel zijn er geen reeksen die ik echt nog actief volg, ik moet wel nog altijd het 2de seizoen van Tokyo Ghoul is verder uitkijken maar ben er sinds de blok (en sinds dat ik terug efkes meer op Sons of Anarchy focuste) efkes mee gestopt. Verder kijk ook wel uit naar het 2de seizoen Attack on Titan ;)

Ik raad je aan om de manga te lezen van Tokyo Ghoul, ik heb de anime gezien en je krijgt een wrang gevoel na het eind van het tweede seisoen. Ik heb al overal gelezen dat de adaptie van Tokyo Ghoul slecht is, dat er veel wordt weggelaten, zelfs ganse personages. Ik koop zelfs op het moment de manga van Tokyo ghoul omdat ik deze goed vind.

Confusion schreef:En ik ga ook elk jaar trouw naar FACTS, nog nooit naar een andere con geweest. Maar dat is vooral omdat ik niemand heb om mee te gaan. Mijn vrienden krijg je letterlijk negens anders mee naartoe dan FACTS. Ze willen MIA zelfs niet eens een kans geven, en dat terwijl het dichterbij ligt!

Ik ondervind hetzelfde probleem, ik heb geen vrienden die ook geïnteresseerd zijn in manga en anime. En ik moet altijd alleen gaan. Zeker pijnlijk.

Om terug te komen op cosplay, ik ben zelf geen cosplayer, dit simpelweg omdat ik het te duur vind en dat ik dat geld liever spendeer aan manga. Ik heb al veel manga's gekocht, denk maar aan Bakuman, Attack on Titan, Deadman Wonderland, A silent voice, enz.

Ik hoop dat ik ook enkele reacties krijg.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30

Berichtdoor Confusion » 31 jan 2016 22:09
@Darkcrow: FACTS is eigenlijk relatief goed te berijken met het openbaar vervoer. Is het gemakkelijk voor jou om in Antwerpen te geraken? Want van daaruit is het gewoon de trein nemen, vervolgens de tram op bij de halte voor het station, en dan uitstappen vlak bij bij de voordeur van de Expo-hallen! Misschien moet je wel een keer overstappen met de trein, dat weet ik nu niet meer. :hmm:

Als je vanuit Hasselt wilt vertrekken zullen er ook wel mogelijkheden zijn, maar daar ben ik zelf niet bekend, dus...

En hey, ik ken Deadman Wonderland! Nou ja, ik heb enkele scènes van de anime gezien, nog niet eens een volledige aflevering. Het ziet er wel uit als iets dat ik tof zou vinden. En de intro-muziek van de anime is ook best neig!
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 01 feb 2016 01:16
Confusion schreef:En hey, ik ken Deadman Wonderland! Nou ja, ik heb enkele scènes van de anime gezien, nog niet eens een volledige aflevering. Het ziet er wel uit als iets dat ik tof zou vinden. En de intro-muziek van de anime is ook best neig!

De OP is een aangepaste versie van "Black hearts & Dollar signs" van Fade, btw ;)

Btw, iemand Free!! en/of Free Eternal Summer!! gezien? Mss waren mn verwachtingen gewoon nogal laag maar ik was er best nog positief door verrast. En de intros zijn ook best nog nice

Spoiler! :

en @Darkcrow, ja precieze procenten varieren vooral van fandom tot fandom by Fanfiction :p
Als je nog echt goeie shonen-ai of yaoi manga weet mag je ze altijd aanraden btw (Seven Days en NightS heb ik al gelezen, meen me te herinneren dat ik die ergens vermeld zag). Ik kan alleszinds verder nog het werk van Est Em en de manga 'Faraway' van Hinode Heim aanraden, zeker die laatste is simpel maar om de een of andere reden vind ik hem echt sterk.
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Darkcrow » 01 feb 2016 17:14
Confusion schreef:@Darkcrow: FACTS is eigenlijk relatief goed te berijken met het openbaar vervoer. Is het gemakkelijk voor jou om in Antwerpen te geraken? Want van daaruit is het gewoon de trein nemen, vervolgens de tram op bij de halte voor het station, en dan uitstappen vlak bij bij de voordeur van de Expo-hallen! Misschien moet je wel een keer overstappen met de trein, dat weet ik nu niet meer. :hmm:

Wel, ik neem de trein Lommel-Antwerpen Berchem, en daar neem ik de trein Antwerpen Berchem- Gent Sint Pieters (het grote station van Gent). en van daaruit ga ik te voet naar de expohal. Ik vind het een beetje belachelijk om de tram te nemen voor die korte afstand. Ik heb deze trip al eens gedaan voor Atsunacon, immers deze doorgaat in dezelfde expohal.

Confusion schreef:En hey, ik ken Deadman Wonderland! Nou ja, ik heb enkele scènes van de anime gezien, nog niet eens een volledige aflevering. Het ziet er wel uit als iets dat ik tof zou vinden. En de intro-muziek van de anime is ook best neig!

Ik persoonlijk raad je aan om de manga te lezen, deze is stukke beter dan de anime. En het is ook aangeraden omdat de anime enkel over de eerste 5 volumes gaat van de dertien volumes. Ondanks dat ik het dertiende volume nog moet kopen, heb ik deze al online gelezen. En ik moet zeggen dat het een heel goed einde heeft. Een einde waar je tevreden mee kan zijn.

Hombie schreef:Btw, iemand Free!! en/of Free Eternal Summer!! gezien? Mss waren mn verwachtingen gewoon nogal laag maar ik was er best nog positief door verrast. En de intros zijn ook best nog nice

Ik heb het eerste deel volledig gezien, maar van Free Eternal Summer!! moet ik nog steeds de laatste 4 afleveringen zien. Ik weet dat de serie goed is. Maar toen deze serie een lopende serie was ben ik op een gegeven moment mijn focus voornamelijk op manga gaan leggen. Hierdoor moet ik nog de laatste 4 afleveringen en de special nog van zien. Maar ik moet eerlijk toegeven het is een favoriet.

Hombie schreef:en @Darkcrow, ja precieze procenten varieren vooral van fandom tot fandom by Fanfiction :p
Als je nog echt goeie shonen-ai of yaoi manga weet mag je ze altijd aanraden btw (Seven Days en NightS heb ik al gelezen, meen me te herinneren dat ik die ergens vermeld zag). Ik kan alleszinds verder nog het werk van Est Em en de manga 'Faraway' van Hinode Heim aanraden, zeker die laatste is simpel maar om de een of andere reden vind ik hem echt sterk.

Van Est Em heb ik nog niet veel gelezen, Faraway heb ik wel gelezen. Ik geef het een 8,5/10 op MU en een 7/10 op MAL. Als ik me nog goed herinner, dan was het eerste verhaal zeer goed, maar de laatste twee waren slecht. Het kan ook zijn dat ik deze na een masterpiece gelezen heb, waardoor ik ze minder rate. Mijn ratings op MU liggen hoger dan op MAL omdat MU ook achter de comma accepteerd. Ik moet er ook bij zeggen dat ik vroeger strenger was met raten.
Well, ik kan je mijn manga en anime lijst geven, deze bevind zich hier: http://myanimelist.net/profile/darkbirt
Ik weet niet of je ook een lijst hebt op MAL, ze hebben daar een tool dat aangeeft hoe jouw lijst overeenkomt met iemand anders. Ik hoop ook dat je daar op de website de knoppen met mijn lijsten kan zien, anders moet je misschien een account maken.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Confusion » 01 feb 2016 17:50
Darkcrow schreef:
Confusion schreef:@Darkcrow: FACTS is eigenlijk relatief goed te berijken met het openbaar vervoer. Is het gemakkelijk voor jou om in Antwerpen te geraken? Want van daaruit is het gewoon de trein nemen, vervolgens de tram op bij de halte voor het station, en dan uitstappen vlak bij bij de voordeur van de Expo-hallen! Misschien moet je wel een keer overstappen met de trein, dat weet ik nu niet meer. :hmm:

Wel, ik neem de trein Lommel-Antwerpen Berchem, en daar neem ik de trein Antwerpen Berchem- Gent Sint Pieters (het grote station van Gent). en van daaruit ga ik te voet naar de expohal. Ik vind het een beetje belachelijk om de tram te nemen voor die korte afstand. Ik heb deze trip al eens gedaan voor Atsunacon, immers deze doorgaat in dezelfde expohal.

Ik persoonlijk raad je aan om de manga te lezen, deze is stukke beter dan de anime. En het is ook aangeraden omdat de anime enkel over de eerste 5 volumes gaat van de dertien volumes. Ondanks dat ik het dertiende volume nog moet kopen, heb ik deze al online gelezen. En ik moet zeggen dat het een heel goed einde heeft. Een einde waar je tevreden mee kan zijn.

Ja, vorige editie had één van mijn vrienden uitgestippeld hoe wij daar met het openbaar vervoer moesten geraken, en ik ging gewoon verder op wat toen zijn planning was. Blijkbaar is hij dan net bij een iets meer ingewikkelde route uitgekomen. Daar moet ik wel aan toevoegen dat inplannen niet die gast zijn beste vaardigheid is. (Uiteindelijk hebben de ouders van een andere vriend ons genade getoond en mochten we met hen carpoolen. :wink: )

Trouwens, merci voor je tip. Nu heb ik wat te binge-lezen dit weekend. En ook merci aan Hombie, want nu heb ik wederom een nieuwe band om te binge-luisteren. Uiteraard in combinatie met het binge-lezen!
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 02 feb 2016 02:30
Darkcrow schreef:Van Est Em heb ik nog niet veel gelezen, Faraway heb ik wel gelezen. Ik geef het een 8,5/10 op MU en een 7/10 op MAL. Als ik me nog goed herinner, dan was het eerste verhaal zeer goed, maar de laatste twee waren slecht. Het kan ook zijn dat ik deze na een masterpiece gelezen heb, waardoor ik ze minder rate. Mijn ratings op MU liggen hoger dan op MAL omdat MU ook achter de comma accepteerd. Ik moet er ook bij zeggen dat ik vroeger strenger was met raten.
Well, ik kan je mijn manga en anime lijst geven, deze bevind zich hier: http://myanimelist.net/profile/darkbirt
Ik weet niet of je ook een lijst hebt op MAL, ze hebben daar een tool dat aangeeft hoe jouw lijst overeenkomt met iemand anders. Ik hoop ook dat je daar op de website de knoppen met mijn lijsten kan zien, anders moet je misschien een account maken.

Ja, idd, het eerste verhaal van (in twee chapters) van Tomo en Kajita is het verhaal dat het meest blijven plakken is, dat was echt herkenbaar ergens, veel meer dan de meeste verhalen dan ik al gelezen heb, zelfs al zijn ze technisch beter geschreven en/of getekend.

En eerlijkgezegd, nooit echt de tijd gestoken om lijsten op MAL ofzo bij te houden, moet ik mss es doen. Ik meen me te herinneren dat Miyamoto Kano ook best sterk werk leverde.

EDIT: Btw, gezien dat je ook fan bent van BECK en Durarara!!, ook wel coole series. Zeker BECK is magnifiek ^^
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Darkcrow » 02 feb 2016 17:09
Confusion schreef:Ja, vorige editie had één van mijn vrienden uitgestippeld hoe wij daar met het openbaar vervoer moesten geraken, en ik ging gewoon verder op wat toen zijn planning was. Blijkbaar is hij dan net bij een iets meer ingewikkelde route uitgekomen. Daar moet ik wel aan toevoegen dat inplannen niet die gast zijn beste vaardigheid is. (Uiteindelijk hebben de ouders van een andere vriend ons genade getoond en mochten we met hen carpoolen. :wink: )

Trouwens, merci voor je tip. Nu heb ik wat te binge-lezen dit weekend. En ook merci aan Hombie, want nu heb ik wederom een nieuwe band om te binge-luisteren. Uiteraard in combinatie met het binge-lezen!

Ik moet er wel bij vermelden dat je voor Deadman Wonderland moet zijn, maar ik veronderstel van wel. Dat je van horror houdt met veel bloed en gore. Zeker de art is zeer goed, ik vind het een echte aanrader.

Je hebt geluk gehad met het carpoolen. Ik moet het altijd met het openbaar vervoer doen. En dit is niet bepaalt gemakkelijk als je van een uithoek van het land komt. Het is een probleem dat me blijft achtervolgen zolang ik in Lommel woon, vrees ik.

Hombie schreef:
Ja, idd, het eerste verhaal van (in twee chapters) van Tomo en Kajita is het verhaal dat het meest blijven plakken is, dat was echt herkenbaar ergens, veel meer dan de meeste verhalen dan ik al gelezen heb, zelfs al zijn ze technisch beter geschreven en/of getekend.

De eerste twee hoofdstukken waren inderdaad goed. Het probleem met verzamelingen van one-shots is dat ze goeie verhalen met slechte verhalen combineren, met het beste verhaal vooraan in het volume en het slechtste achteraan. hierdoor krijgt de manga in zijn totaliteit een veel lagere rating. Ik heb al regelmatig gemerkt dat verzamelingen van one-shots het minder goed doen dan volwaardige series. Dit heeft er ook mee te maken dat one-shots minder diepgaand zijn dan een langer verhaal. Een langer verhaal kan beter worden uitgewerkt dan korte. Het voorbeeld dat jij aanhaalde had ook een lengte van twee hoofdstukken waardoor het beter werd dan al de andere korte one-shots.

Hombie schreef:En eerlijkgezegd, nooit echt de tijd gestoken om lijsten op MAL ofzo bij te houden, moet ik mss es doen. Ik meen me te herinneren dat Miyamoto Kano ook best sterk werk leverde.

Ik raad je ten sterkste aan om een lijst op MAL, MU, anidb of ANN bij te houden. Als je dat niet doet kom je in de toekomst in de problemen. Dan krijg je het voorval dat ik heb meegemaakt. Je vind iets interessant om te lezen, je leest het en je komt erachter dat je het al gelezen hebt en het was bovendien slecht. Je bent dan niet alleen een hele avond verloren, maar het laat ook een wrang gevoel na. En dit begint zich met regelmaat te herhalen. Hoewel MU een betere site is om manga bij te houden (deze laat zien waarvan er hoofdstukken uit zijn en ook waar je bent gebleven), zijn er velen die MAL verkiezen omwille van dat het zowel anime als manga kan bijhouden.

Om terug te komen op Miyamoto Kano's werk, Vanilla Star en Nemureru Tsuki waren zeer goed. Nemureru Tsuki heb ik zelfs gekocht.

Hombie schreef:EDIT: Btw, gezien dat je ook fan bent van BECK en Durarara!!, ook wel coole series. Zeker BECK is magnifiek ^^

Beck vond ik zelfs zeer goed, hoewel de rating anders toont. Ik was een beetje gefrustreerd dat ik hem niet volledig kon kopen door het faillissement van Tokyopop. Daar verloor het een punt door. Van Durarara!! ben ik ook fan van, ik heb het eerste seizoen gezien, maar daarna ben ik overgeschakeld op de manga, die ik ben beginnen te kopen.
Nu ik eraan denk ik koop veel te veel manga, maar ik ben ook een echte verzamelaar geworden.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Vosje » 08 feb 2016 18:43
Joepie, ben blij dat ik dit topic gevonden heb :D

Na een break van twee jaar begin ik weer wat meer manga's te lezen :) (kweenie, k was gewoon even de interesse verloren :/ )
Heb niet echt een favoriet genre, al ben ik wel dol op actie. Momenteel ben ik bezig in fullmetal alchemist, 20th century boys en citrus.
Ik heb manga's eigenlijk altijd leuker gevonden dan anime. De enige anime die ik echt volledig uitgekeken heb is puella magi madoka magica.
Vroeger cosplayde ik ook wel eens, maar wegens tijdgebrek is daar al een tijdje niets van in huis gekomen. Vind ik wel jammer, maar ja... K ga wel nog naar conventies, vooral FACTS.
Vosje
New user
New user

Berichtdoor Hombie » 09 feb 2016 00:13
Btw, als er iemand fan is van Kingdom Hearts, ik ben aan het denken om op de lente-FACTS misschien Axel te cosplayen, maar dan wel een moderne/metalhead versie, vooral geinspireerd door één van de beste stukken fanfiction die ik al gelezen heb (Boys door Casey V)
Spoiler! :
Eerste volle beschrijving van Axel uit de fic:
It was hard to tell how old the guy was with the fire­ engine-red starburst of hair on his head, but he was sitting on a parking block with elbows on his knees, smoking a half­spent cigarette and scanning the area around him with a kind of lazy determination. Everything he wore was black and it was all a bit too faded to have any kind of striking effect, straight­leg jeans and combats and a Megadeth t­shirt combined with a silver wallet chain and­­were those tattoos under his eyes? Were they real? When he started walking again he unwittingly attracted the guy's attention, and he did his best to ignore it, walking straight and staring straight ahead and totally not noticing how the guy's eyes were really, really green­­like Emerald City we're­not­in­Kansas­anymore technicolor green. And there was a spiked collar around his neck and Sora started walking faster, intent on passing the guy and hurrying inside and informing the dorm mother that there was a strange metalhead sitting in the parking lot and smoking and staring at people for no reason. He was intent on this, so much so that just when he was about to pass the guy and make a clean escape the words, "You're Sora, right?" made him jump and freeze in place yet again.
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Confusion » 09 feb 2016 11:57
Vosje schreef:Joepie, ben blij dat ik dit topic gevonden heb :D

Na een break van twee jaar begin ik weer wat meer manga's te lezen :) (kweenie, k was gewoon even de interesse verloren :/ )
Heb niet echt een favoriet genre, al ben ik wel dol op actie. Momenteel ben ik bezig in fullmetal alchemist, 20th century boys en citrus.
Ik heb manga's eigenlijk altijd leuker gevonden dan anime. De enige anime die ik echt volledig uitgekeken heb is puella magi madoka magica. Vroeger cosplayde ik ook wel eens, maar wegens tijdgebrek is daar al een tijdje niets van in huis gekomen. Vind ik wel jammer, maar ja... K ga wel nog naar conventies, vooral FACTS.

Ja, dat is er inderdaad één die zeker de moeite waard is om uit te kijken. Voor de unieke animatiestijl alleen al. En dan heeft het ook nog eens geloofwaardige personages en een sterk uitgewerkt verhaal... :love:

Ik begrijp mensen die liever manga lezen ergens wel. Zelf kijk ik graag anime omdat ik in hart en nieren een "animation buff" ben, zoals mijn vrienden het omschrijven. Maar soms ondervind ik dat een anime qua verhaal me enorm tegenvalt, en wanneer ik dan de manga opneem blijkt die toch een heel pak beter te zijn omdat het gewoon anders in mekaar steekt. Niet alleen in de manier waarop het verhaal evolueerd, maar vaak ook in de interactie tussen de personages, het belang van bepaaalde gebeurtenissen, en soms zelfs doodleuk in het hele plot! Dat heb ik bijvoorbeeld al voorgehad bij Hellsing. Helaas is dit een fenomeen dat heel vaak terugkomt. Daarom dat ik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar naar de anime kijk als de recenties in het algemeen positief zijn.
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 09 feb 2016 14:30
Confusion schreef:Ja, dat is er inderdaad één die zeker de moeite waard is om uit te kijken. Voor de unieke animatiestijl alleen al. En dan heeft het ook nog eens geloofwaardige personages en een sterk uitgewerkt verhaal... :love:

Ik begrijp mensen die liever manga lezen ergens wel. Zelf kijk ik graag anime omdat ik in hart en nieren een "animation buff" ben, zoals mijn vrienden het omschrijven. Maar soms ondervind ik dat een anime qua verhaal me enorm tegenvalt, en wanneer ik dan de manga opneem blijkt die toch een heel pak beter te zijn omdat het gewoon anders in mekaar steekt. Niet alleen in de manier waarop het verhaal evolueerd, maar vaak ook in de interactie tussen de personages, het belang van bepaaalde gebeurtenissen, en soms zelfs doodleuk in het hele plot! Dat heb ik bijvoorbeeld al voorgehad bij Hellsing. Helaas is dit een fenomeen dat heel vaak terugkomt. Daarom dat ik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar naar de anime kijk als de recenties in het algemeen positief zijn.

Als animatie-buff, heb je Ghost in the Shell gezien? Of eigenlijk alles geregisseerd door Mamoru Oshii dat ik al gezien heb, de animatie van Jin-Roh: The Wolf Brigade was ook fantastisch, om nog maar te zwijgen van een het feit dat het een regisseur van actieverhalen met diepgang is die effectief iets weet over hoe vuurwapens functioneren (pet peeve van me, ook op vlak van actiefilms in het algemeen).

En ik weet niet of je Hellsing Ultimate hebt gezien, maar die was qua art & animatie een goede slag sterker dan de eerste reeks ^^

Algemeen vind ik het wel jammer dat veel kleinere reeksen of OVAs nogal pover/simpel zijn qua animatie. Begrijpelijk, maar toch jammer, zeker als het bv OVAs zijn van een manga die ik echt goed vond.
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Confusion » 09 feb 2016 17:55
Hombie schreef:Als animatie-buff, heb je Ghost in the Shell gezien? Of eigenlijk alles geregisseerd door Mamoru Oshii dat ik al gezien heb, de animatie van Jin-Roh: The Wolf Brigade was ook fantastisch, om nog maar te zwijgen van een het feit dat het een regisseur van actieverhalen met diepgang is die effectief iets weet over hoe vuurwapens functioneren (pet peeve van me, ook op vlak van actiefilms in het algemeen).

En ik weet niet of je Hellsing Ultimate hebt gezien, maar die was qua art & animatie een goede slag sterker dan de eerste reeks ^^

Algemeen vind ik het wel jammer dat veel kleinere reeksen of OVAs nogal pover/simpel zijn qua animatie. Begrijpelijk, maar toch jammer, zeker als het bv OVAs zijn van een manga die ik echt goed vond.

Aaaargh, Ghost in The Shell staat letterlijk al een eeuwigheid en drie dagen bovenaan mijn Nog-Te-Kijken-Lijst!

Hellsing Ultimate had echt een fantastische blending van handgetekende- en SGI animatie. Het vloeide zowat naadloos in mekaar over en was echt een meerwaarde aan de viuele sfeer. Verschillende vormen van animatie met elkaar combineren is niet gemakkelijk om te laten werken, dus veel respect voor de artiesten. Maar qua vertelling van het verhaal vond ik de originele Hellsing dan weer een pak sterker. De gebeurtenissen volgden mekaar op in een meer geloofwaardige manier en het verhaal had ook iets meer details en diepgang. In Hellsing Ultimate gingen ze overal nogal vluchtig over, en zeker in het begin van de serie. Maar dat is mijn mening.

En in dat laatste geef ik je volkomen gelijk.
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 10 feb 2016 01:33
Confusion schreef:
Hombie schreef:Als animatie-buff, heb je Ghost in the Shell gezien? Of eigenlijk alles geregisseerd door Mamoru Oshii dat ik al gezien heb, de animatie van Jin-Roh: The Wolf Brigade was ook fantastisch, om nog maar te zwijgen van een het feit dat het een regisseur van actieverhalen met diepgang is die effectief iets weet over hoe vuurwapens functioneren (pet peeve van me, ook op vlak van actiefilms in het algemeen).

Aaaargh, Ghost in The Shell staat letterlijk al een eeuwigheid en drie dagen bovenaan mijn Nog-Te-Kijken-Lijst!
.

Ik kan GiTS echt niet genoeg aanraden :p
Stand Alone Complex en de nieuwe Arise OVA's zijn ook wel van hoge kwaliteit btw, algemeen levert Production I.G. als studio visueel zeer sterk werk, ook op vlak van mengen van digitale en handmatige technieken. En de achtergronden alleen al zijn soms bijna om van achterover te vallen, zeker in de eerste GiTS film. De studio maakte als ik me niet vergis ook de anime-segmenten voor Kill Bill vol 1 btw ;).

Btw, als er iemand van 'gritty' of martial arts manga houdt raad ik zeker ook Holyland aan, nu ik toch bezig ben xD Ik wou dat die serie groot genoeg was voor een hoge kwaliteits OVA/anime te krijgen, maar helaas, alleen een koreaanse dramareeks die er naar mijn mening niet echt op trekt :p
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Darkcrow » 10 feb 2016 23:02
Hombie schreef:Btw, als er iemand van 'gritty' of martial arts manga houdt raad ik zeker ook Holyland aan, nu ik toch bezig ben xD Ik wou dat die serie groot genoeg was voor een hoge kwaliteits OVA/anime te krijgen, maar helaas, alleen een koreaanse dramareeks die er naar mijn mening niet echt op trekt :p

Ik heb Holyland ook gelezen (tot volume 14). Mijn eerste indruk was daar goed van, maar toch had ik het gevoel dat het iets miste. Ik gaf het wel nog een 9/10, maar ik moet hem een keer uitlezen. Het jammere is wel dat er maar weinig martial arts manga zijn waarvan ik kan zeggen, dat is een masterpiece. 'The Breaker' is een goed voorbeeld, ook al is het een manhwa. Bij horror series heb je hetzelfde probleem dat het aantal goede series vrij laag ligt ( rond de 60 goeie manga's). Terwijl er voor het actie genre rond de 450 goeie manga's telt en het komedie genre telt er zelfs rond de 875. Met een paar goeie horror series te noemen die ik heb gelezen; Berserk, Dorohedoro, Shingeki no Kyojin (Attack on Titan), Kiseijuu (Parasyte), Kieli, Toukyou Kushu (Tokyo Ghoul), Sugar Dark, Ajin, Aphorism en Apocalypse no Toride En voor de martial arts: Het eerder vernoemde 'The Breaker', Shana Oh Yoshitsune, History's Strongest Disciple Kenichi, Demon King, Dash!, Yongbi en Zippy Ziggy
Het valt ook op dat de Koreanen beter zijn vertegenwoordigd in het Martial Arts genre. Holyland is één van de uitzonderingen.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 03 maart 2016 13:49
Darkcrow schreef:Het valt ook op dat de Koreanen beter zijn vertegenwoordigd in het Martial Arts genre. Holyland is één van de uitzonderingen.

Bwah, valt op zich nog mee, ik kan nog wel wat reeksen afratelen, maar de meeste zijn wel al beindigd ondertussen, behalve Karate Shoukoushi Kohinata Minoru dan, maar je hebt nog klassiekers als Ranma 1/5, (vooral vroege) Dragonball, Hokuto no Ken (fist of the north star), Tough, Kenichii allerlei box-manga zoals Hajime no Ippo, dan delinqentenmanga met veel gevechten, zij het minder formele techniek (Worst en Crows bijvoorbeeld, waar er nog een paar redelijk deftige live action films van zijn) en kleinere reeksen die wat lichter van toon zijn zoals Full Contact, die ik zelf best amusant vond.
Hombie
Senior user
Senior user

43 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Keer terug naar Lifestyle