Onpopulaire meningen [4]

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
450 berichten • Pagina 1 van 231, 2, 3, 4, 5 ... 23

Onpopulaire meningen [4]

Berichtdoor Coincidence » 14 jun 2015 13:19
Het vorige topic was weer goed gevuld. Tijd voor een nieuw topic dus.

Disco Trut schreef:Wat vinden we het allemaal heerlijk om tegen huisjes, heiligheid en andermans schenen te schoppen.

Omdat ons enige levensdoel er uiteraard in bestaat om jullie het forumleven zo aangenaam mogelijk te maken zijn er hier 25 nieuwe pagina's waarop u uw meest tegen-de-stroom-ingaande gedachten kan delen met uw medemens.

Probeer een beetje respectvol en to the point te antwoorden als dat nodig zou zijn, en als je halve boeken discussie wil voeren over een bepaald onderwerp is het misschien niet slecht om er een apart topic aan te wijden.

Go nuts.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen [4]

Berichtdoor Samotex » 14 jun 2015 14:22
Om verder te gaan op die belastingen. Mensen oordelen snel en graag over iemand die niet kan werken door omstandigheden, depressie, minder zichtbare problemen,....Wat je doet qua job is ook één van de eerste vragen die nieuwe contacten je stellen en wanneer je door een moeilijke periode gaat en daar eerlijk in bent, oordelen velen erg snel. Het kan hen nooit overkomen.
Ik heb lange periodes willen werken en vond snel werk als ik alles wilde aannemen wat ze me voorstelden. Zeker door mijn talenkennis kwam ik wel ergens, maar al snel werd ik ontslagen en moest ik het bij een volgende sollicitatie weer uitleggen en vaak ook liegen omdat je nu eenmaal niet anders kan om te overleven in deze verrotte wereld.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Disco Trut » 16 jun 2015 17:50
Ik kom na eeuwen nog eens op het forum snuisteren in mijn favoriete topic.

Nu kan het aan mij en mijn afwezigheid liggen, maar ik zie met de beste wil van de wereld de mening niet in bovenstaand bericht. Of die onpopulair is valt dus moeilijk te beoordelen, ik kan er in elk geval weinig over zeggen.

Misschien moet ik het voorbeeld geven en hier nog eens tegen wat schenen schoppen:

Ik vind Ringland een heel mooi en leuk idee, maar heb ondanks alle voorstellingen en crowdfunding nog steeds vragen bij de (financiële) haalbaarheid ervan:
- De kosten worden geraamd op hetzelfde bedrag als dat van de Oosterweel (?), maar de zeer vergelijkbare constructie in Madrid had een uiteindelijke kostprijs (tussen de 9-10 miljard, afhankelijk van de bron) die meer dan het dubbele was van de raming (4 miljard).
Als je iets van openbare aanbestedingen kent weet je dat België/Vlaanderen er bijzonder goed in is om een 'geraamde kostprijs' lustig te overstijgen. Als we over 3,5 miljard spreken en het worden er uiteindelijk eerder 10, spreken we toch niet meer over hetzelfde, denk ik.
- De drijvende krachten achter het project denken een heel groot deel van die investeringen terug te gaan winnen via enerzijds een tolheffing (hierover spreek ik me niet uit, maar de Liefkenshoek is toch alvast geen succes, en het lijkt me typisch Belgisch/Vlaams om benzine te verspillen dor binnendoor en 'om' te rijden dan een tol te betalen) en door verkoop van woningen op de site zelf. Misschien ben ik een snob, maar ik vraag mij écht af wie er daar wil gaan wonen. Bovenop wat vermoedelijk/hopelijk (gezien de tol) een van de drukste verkeerspunten van Vlaanderen zal worden.
- Mij werd verteld dat de grootste veroorzakers van fijn stof stiekem eigenlijk bussen en trams zijn. In de stad. Ik vraag me ook af wat ze gaan doen met al het fijn stof en de uitlaatgassen en weet ik veel wat die toch ergens uit die tunnel moeten komen.

Dat gezegd zijnde vind ik het een geweldig idee. Alleen valt voor mij voorlopig de onvermijdelijke gigantische (meer)kost niet te rijmen met het gegeven dat er net veel te weinig geld is voor zowat alles, blijkbaar. En hoewel ik zelf dicht in Antwerpen woon zou ik me ook behoorlijk bekaaid voelen als ik inwoner was van een andere grote Vlaamse stad met ook een grote ring met ook veel verkeersdrukte...

Zo. Dat is dus een mening. En ik denk toch dat die eerder onpopulair is. Hoewel ik op mijn huidige oude dag mogelijks veel te genuanceerd ben om echt onpopulaire meningen te verkondigen.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Disco Trut
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Reuel » 17 jun 2015 00:36
Het is inderdaad een beetje van een utopisch project, maar dat maakt het juist mooi. Maar toch: hieronder nog wat extra bedenkingen en voorstellen zonder miljardenkost Ringland:

- tolheffing, rekeningrijden of nog iets anders bij elk stedelijk gebied. De trick lijkt om die slim en over heel de stad toe te passen en maken dat de keuze voor de snelweg/ring goedkoper is dan op voor een sluipweg te kiezen. Mensen denken dan hopelijk twee keer na voor ze die auto pakken voor onzinnig kleine afstanden. Een deel van die pot opzij zetten voor Ringland is dan wel mogelijk.
- Die lage emissiezones = purre quatsch en greenwashing. Want een "vuile oude" dieselwagen die één keer in de maand eens rijdt om mémé rolstoel te vervoeren naar de kaartersclub, zou niet meer kunnen. Maar de buurman met een gloednieuwe stadsjeep, die elke dag pietluttige afstanden aflegt om naar de bakker te gaan mag, dan weer wel. Autoluwe zones, afgedwongen met tol/rekeningrijden lijken me effectiever. En misschien kun je dan een aangepast tarief lanceren verbonden ad milieukwaliteit van de wagen.
- Dat bussen in exploitatie inderdaad een bron van vervuiling in de stad zijn, dat lijdt geen twijfel. Maar trams, dat lijkt me wel heel bijzonder? :p Op zich is de technologie voor hybride, elektrische, gas-, waterstof- of trolleybussen er. Gewoon een keuze maken. (Cf. MIVB die zijn laatste conventionele 170 dieselbussen ooit geleverd heeft gekregen. Daarna mag het volgens een ordonnantie niet meer. De komende jaren komt er daarentegen wel een hele vloot gasbussen bij. Ietsje duurder in aankoop, maar goedkoper, stiller en milieuvriendelijker in exploitatie. )
- Wonen op een drukke verkeersader doet er niet zo veel toe volgens mij. Als op de ring wonen betekent in fijn parkje in het groen, en niet op een betonnen filewoestijn: waarom niet?
Ik zit nu op kot op +/-50 meter van een van de drukste mobiliteitsaders ter wereld: De Brusselse Noord-Zuid verbinding, met om de halve minuut een trein in de spits. Maar die zit lekker onder de grond en je hoort of ziet er niets van. Dat lijkt me geen reden om er niet te gaan wonen, juist om er wel te gaan wonen. Zeker met alle geneugten (treinen naar overal/wegen naar overal)
Ik heb veel meer last van enkele ongeduldige toerende chauffeurs in m'n klein straatje willen rondcrossen op onmogelijke uren...

Maar goed, vroeger staken ze het OV vervoer onder de grond, ten dienste van de wagen. Nu de wagen, ten dienste van de leefbaarheid. Hopelijk veranderen ze binnen 50 jaar niet weer :p
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Disco Trut » 17 jun 2015 10:12
Reuel schreef:- Dat bussen in exploitatie inderdaad een bron van vervuiling in de stad zijn, dat lijdt geen twijfel. Maar trams, dat lijkt me wel heel bijzonder? :p Op zich is de technologie voor hybride, elektrische, gas-, waterstof- of trolleybussen er. Gewoon een keuze maken. (Cf. MIVB die zijn laatste conventionele 170 dieselbussen ooit geleverd heeft gekregen. Daarna mag het volgens een ordonnantie niet meer. De komende jaren komt er daarentegen wel een hele vloot gasbussen bij. Ietsje duurder in aankoop, maar goedkoper, stiller en milieuvriendelijker in exploitatie. )

Ik had het specifiek over fijn stof omdat Ademloos daar een van de grote speerpunten van maakte. Uiteraard zijn er nog veel andere soorten vervuiling die niet minder schadelijk zijn.

En trams wel degelijk. Het heeft net met het 'elektrisch' voortbewegen van die dingen te maken, de slijtage aan de bovenleidingen en stroomafnemers die het rijden veroorzaakt zorgt voor een uitstoot van koper, lood en...fijn stof :)

Ergens stond een vergelijkbaar rapport uit Nederland online waar ik het eens las. En ook hier kan je dit lezen: "Bij plantjes in de buurt van spoorwegen werd beduidend meer fijn stof gemeten omdat trams en treinen ook metaaldeeltjes afgeven."

En nu moet ik weer onpopulair zijn:

Ik zou Kristof Calvo een goed politicus kunnen vinden, maar hij gedraagt zich veel te vaak als een ongelofelijke kwal. En in zijn Grote Verontwaardiging is hij naar mijn mening nog veel te vaker intellectueel serieus oneerlijk. Samengevat: Hij wil de (in zijn woorden) "platte populisten" omver werpen, maar zal dan toch in een beweging zichzelf mee omver moeten kegelen.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Berichtdoor JFK » 17 jun 2015 16:01
Moet elke politicus niet een beetje de Grote Verontwaardiging zijn?
Een bepaalde regeringspartij is er zelfs groot mee geworden.

En ivm met Ringland..
Het is een goede denkoefening. Het opent een gans debat. Realistisch project of niet. Maar vanuit een boekhoudersmentaliteit wil ik ook niet denken.
We moeten nadenken over onze mobiliteit... Iedereen de auto in, werkt niet meer. Iedereen die van het principe is 'Mijn auto, mijn vrijheid-en durf daaraan niet te komen' wens ik heel veel fileleed toe. En dat is meteen mijn OT.

hiermee wil ik niet zeggen dat ik van de auto een paria wil maken. Maar een auto mag niet meer hét transportmiddel zijn, maar één van de zovele mogelijkheden. Mobiliteit moet een en-verhaal zijn, ipv een of-verhaal.
Van mijn part mag iemand zwaar gesubsidieerd en asociaal met zijn bedrijfswagen naar zijn werk rijden, als hij dan maar de zaterdag de trein of de tram naar de stad neemt om te shoppen of de zondag de fiets naar de bakker.

Ringland zal de vervuiling niet oplossen. Aan de tunnelmonden zullen er ook nog grote concentraties fijn stof zijn. Zeker als we op dezelfde manier met de autorijden als nu. Ringland kan pas slagen als we onze mobiliteit aanpassen.

Bovendien doet Ringland ons ook goed nadenken over ruimtelijk ordening. Hoe willen we onze steden zien? Hoe moet wonen gebeuren in de toekomst? Wat geven we waar plaats... Wat zijn de prioriteiten.
En op dat vlak heeft Ringland meer toekomstpotentieel dan welk ander plan. Ringland is een plan voor een stad in de 21ste eeuw. BAM die voor een stad in de 20ste eeuw.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor Samotex » 18 jun 2015 23:34
Ik vind Pascale Naessens toch zo overroepen. Ze gaat ineens verklaren dat bepaalde voedingsgroepen moeten worden gebannen, dat bepaalde combinaties niet mogen,....en promoot pokkedure voeding. En dat verkoopt en slaat aan want hoe vaak ik al niet heb gehoord: oei, neen, niet doen. Dat mag niet van Pascale Naessens.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor JFK » 19 jun 2015 08:46
Samotex schreef:Ik vind Pascale Naessens toch zo overroepen. Ze gaat ineens verklaren dat bepaalde voedingsgroepen moeten worden gebannen, dat bepaalde combinaties niet mogen,....en promoot pokkedure voeding. En dat verkoopt en slaat aan want hoe vaak ik al niet heb gehoord: oei, neen, niet doen. Dat mag niet van Pascale Naessens.

haha; ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen hoor. :lol: Misschien in jouw kringen misschien meer..

Het mens schrijft gewoon maar kookboekjes hoor....niets meer en niets minder.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Samotex » 20 jun 2015 16:18
Maar kookboekjes, dat zal ze zelf niet graag horen. Ze vertegenwoordigt een levenswijze, een filosofie.

Nu gaat het er mij gewoon om dat je een kliekje mensen hebt die ineens dingen gaan elimineren die altijd al gezond waren.

Ik eet geen koolhydraten meer, ik drink geen melk meer,....enkel fruit on nuchtere maag,....Je hoort het steeds vaker met als argument dingen als: wanneer ik brood eet, ben ik de volgende vijf dagen ziek.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor Disco Trut » 22 jun 2015 09:53
JFK schreef:Moet elke politicus niet een beetje de Grote Verontwaardiging zijn?
Een bepaalde regeringspartij is er zelfs groot mee geworden.

En ivm met Ringland..
Het is een goede denkoefening. Het opent een gans debat. Realistisch project of niet. Maar vanuit een boekhoudersmentaliteit wil ik ook niet denken.
We moeten nadenken over onze mobiliteit... Iedereen de auto in, werkt niet meer. Iedereen die van het principe is 'Mijn auto, mijn vrijheid-en durf daaraan niet te komen' wens ik heel veel fileleed toe. En dat is meteen mijn OT.

Dat en wat er nog op volgde is dan misschien wel heel mooi gezegd, maar met een "ik wil niet denken vanuit een boekhoudersmentaliteit" creëer je niet plotseling 10 miljard euro. Ik had het over de praktische bezwaren, en die zijn er. Geld is er daar een van. Je betoog verpakken als denken over een nieuw mobiliteitsconcept vind ik eerlijk gezegd overtrokken, want hoewel het dan een "mooie" tunnel is, het blijft de een-tunnel-of-een-brug-discussie. Nergens is er sprake van een ander soort mobiliteit, als in: minder wagens.

Ik ben het met je eens dat heel ons mobiliteitssysteem en denken rond en over transport serieus gewijzigd moet worden, maar dat heeft voor mij weinig met Ringland te maken. Dat is een verkoopspraatje.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Berichtdoor JFK » 22 jun 2015 10:15
En BAM is geen verkoopspraatje? :greentongue:

Ik geloof wel in een duurzame mobiliteitsoplossing. We zullen moeten ook. Dat mag je gerust naïef vinden.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Disco Trut » 22 jun 2015 12:04
Het zijn allemaal verkoopspraatjes.

En hoewel ik al twee keer heb gezegd niet tegen "Ringland" te zijn, lijk je je toch te bezondigen aan de "ze spreekt zich niet positief uit over X, dan is ze dus voor Y"-gedachte :) Ik denk niet dat ik érgens zeg, zelfs niet insinueer, dat ik een voorstander ben van het BAM-tracé.
Integendeel, ik heb zelfs uitdrukkelijk gezegd dat ik Ringland een heel fijn idee vind.

Blijkbaar is het tegenwoordig echt not done om vraagtekens bij iets te plaatsen, laat staan nuance te willen. Het automatisme waarmee elke opmerking je blijkbaar meteen in een specifiek kamp plaats is gruwelijk en afstompend. Het is dat automatisme, die denkwijze, die mij mateloos ergert, die mij al meer dan eens bijna van Facebook heeft gejaagd (ik blijf verknocht voor de praktische event-planning en voor Erasmus-vriendjes-contact). (JFK, dit is uiteraard niet meer specifiek tegen jou gericht.)

Ik geloof overigens ook in een duurzame mobiliteitsoplossing, maar ik zie nog steeds de link niet tussen mobiliteit, duurzaamheid en Ringland. Ringland gaat net zo weinig over minder auto's of ontmoediging van het gebruik van de wagen als BAM als om het even welk alternatief ik nog al gehoord heb.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Berichtdoor JFK » 22 jun 2015 15:07
Minder auto's heeft te maken andere maatregelen. Maatregelen die overheden moeten nemen. Daar heeft een broodnodig groot infrastructuurwerk weinig invloed op ja. Dat heb ik ook niet willen beweren. Ringland gaat de files niet oplossen. Ze past wel in een bredere visie op mobiliteit.

Op vlak van moderne stadsplanning is Ringland toch geniaal? Dat moet je toch erkennen?

Disco Trut schreef:Blijkbaar is het tegenwoordig echt not done om vraagtekens bij iets te plaatsen, laat staan nuance te willen. Het automatisme waarmee elke opmerking je blijkbaar meteen in een specifiek kamp plaats is gruwelijk en afstompend. Het is dat automatisme, die denkwijze, die mij mateloos ergert, die mij al meer dan eens bijna van Facebook heeft gejaagd

Inderdaad. Hierin geef ik je volledig gelijk.
Er is geen nuance meer

Dat is spijtig genoeg het politieke klimaat waarin we terecht zijn gekomen de laatste jaren.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor TD163 » 22 jun 2015 22:26
Ringland verbetert niks aan de mobiliteit van Antwerpen. Het zorgt er alleen voor dat Antwerpen veel leefbaarder wordt (en dan vooral in de buurt van de ring). Op zich is dat al een goede reden om zo 'n project te overwegen en op termijn kan Antwerpen er positief uit komen.
Het is wel een duur en gecompliceerd project en het maakt uitbreiding in de toekomst nog moeilijker.
Nothing sounds like a straight six TD.
TD163
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor FiduciaryBank » 01 jul 2015 16:28
Er is geen nette oplossing voor de Griekse eurocrisis. En wel hierom:

De sleutel tot het begrijpen van de eurocrisis is het trilemma: een land kan maar twee beleidsdoelen kiezen uit
• een soeverein monetair beleid.
• vrije kapitaalstromen,
• een vaste wisselkoers,

Nu, de EU
• is een monetaire unie.
• heeft vrije kapitaalstromen,
• heeft in theorie vrij verkeer van arbeid. Echter, vanwege de culturele verschillen is het niet zo flexibel als bijvoorbeeld de arbeidsmarkt in de VS. Dit is waarom we kunnen kijken naar de EU als afzonderlijke landen met een vaste wisselkoers van 1:1. Dus 1 Griekse Euro = 1 Duitse Euro.

Dit betekent dat Griekenland
• een vaste wisselkoers moet kiezen
• op zijn minst sterk aangemoedigd is om vrije kapitaalstromen toe te laten

Dan is er nog de interactie tussen export en wisselkoersen. Als een land veel goederen exporteert, dan willen buitenlanders de valuta van dat land kopen. Vraag naar de munt stijgt, en dus wordt de munt sterker, waardoor vraag naar goederen daalt omdat ze nu relatief gezien duurder worden.

Duitsland na de eenwording zat niet in de sterkste economische situatie. Hun strategie was export gedreven groei. Had Duitsland de Duitse mark nog, dan zou die munt sterker worden door de export. Er zijn manieren om die negatieve invloed van de munt op uw export te omzeilen: China gebruikte in het verleden monetair beleid om de wisselkoers te verlagen (nu is dat minder het geval). Duitsland heeft echter veel problemen gehad met inflatie, en is dus niet al te happig op ingrijpend monetair beleid.

Maar Duitsland zit nu bij de Euro. Dit betekent dat de invloed van de Duitse export verspreid is over de eurozone, en de Duitse wisselkoers is zwakker dan het zou zijn met de Deutsche Mark. Griekenland is minder competitief om verschillende redenen zoals zware corruptie. Dus voor Griekenland is de wisselkoers sterker dan het zou zijn met de Drachme. Dit verhoogt de Duitse export. In de VS zou deze onevenwichtigheid geen groot probleem zijn: mensen verhuizen naar waar de banen zijn. De EU heeft niet zo’n flexibele arbeidsmarkt. Dus de wanverhouding blijft.

Omdat Griekenland in de EU zit, kan het nu wel lenen in euro's, maar niet met geld drukken zich de schuld uitwerken. Griekenland heeft plotseling erg goedkoop schulden en een sterke munt, dat maakt het importeren erg goedkoop, maar het exporteren minder winstgevend. Het is nog steeds niet erg competitief. Ook zit de wereld middenin een hoop vastgoedmarktzeepbellen. Dat leidt allemaal tot een situatie waarin het erg verleidelijk is voor de Griekse regering om te lenen en uit te geven. Veel van dit geld is afkomstig van Duitse banken.

En zo komen we bij de recessie veroorzaakt door de financiële crisis. De economie stort ineen, en al die schuld valt onmogelijk terug te betalen. Plaatsen zoals IJsland, zonder de Euro, printen zich een weg naar buiten. Maar in de EU is de Duitse economie nog steeds vrij sterk, zodat zij zich verzetten tegen het drukken van meer euro’s.

Het alternatief is interne devaluatie. Ze kunnen hun schuld niet verkleinen via inflatie (want geen soeverein monetair beleid), en ze kunnen niet de export stimuleren door verzwakking van hun munt (want vaste wisselkoers). Ze kunnen wel de export stimuleren en investeringen aantrekken door de eigen lonen naar beneden te duwen: bezuinigen dus. Het probleem is dat bezuinigen veel vergt: het is een negatieve fiscale schok bovenop een bestaande recessie. Devaluatie met monetair beleid is in dat opzicht minder pijnlijk (het verhoogt louter de kost van toekomstige leningen).

Ierland is het gelukt, Griekenland zat veel verder in het gat en was politiek onrustiger. Duitsland eist bezuinigingen ruil voor een bailout. In tussentijd beschermen ze wel hun eigen belangen: lage inflatie, zwakke euro die hun export stimuleert, het beschermen van de leningen van hun banken. Maar Griekenland heeft echt veel structurele problemen die hervorming kunnen gebruiken (tsja, is een recessie daar het goeie moment voor…).

Als Griekenland het afbolt kunnen ze de munt devalueren zonder extra bezuinigingen. Daar tegenover staat het verlies van de bijkomende voordelen van het EU-lidmaatschap en het risico op financiële paniek en speculatieve aanvallen. Toen IJsland de devaluatie toepaste, moest het een bailout krijgen van het IMF in combinatie met tijdelijke kapitaalcontroles.

Laatst bijgewerkt door FiduciaryBank op 07 jul 2015 11:23, in totaal 1 keer bewerkt.
FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor FiduciaryBank » 06 jul 2015 00:33
Ik breid graag mijn briljante en volledig originele, eerder vermelde opinie over de Griekse crisis uit met deze recente analyse van Dr. Konstantin Bubakles.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor raskolnikow » 19 jul 2015 09:51
De nabestaanden van de slachtoffers van de Germanwings-crash schijnen geen genoegen te nemen met het hen aangeboden smartegeld. Als het aan mij lag kregen ze nog geen twintig cent.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor Samotex » 29 jul 2015 01:07
Wanneer je met iemand praat en vertelt dat je een job in de erotische sector overweegt ( al is het maar camboy-man-vrouw), krijg je vaak meteen een: doe het niet ipv dat mensen je tips geven over hoe je het beste en veiligste aanpakt. Door het onderwerp zo te mijden, riskeer je net dat mensen minder betrouwbare sites, buurten,...opzoeken.
Samotex
Senior user
Senior user

Berichtdoor raskolnikow » 29 jul 2015 11:18
Samotex schreef:Wanneer je met iemand praat en vertelt dat je een job in de erotische sector overweegt ( al is het maar camboy-man-vrouw), krijg je vaak meteen een: doe het niet ipv dat mensen je tips geven over hoe je het beste en veiligste aanpakt. Door het onderwerp zo te mijden, riskeer je net dat mensen minder betrouwbare sites, buurten,...opzoeken.

Je blijft me verbazen.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor Coincidence » 29 jul 2015 12:51
Samotex schreef:Wanneer je met iemand praat en vertelt dat je een job in de erotische sector overweegt ( al is het maar camboy-man-vrouw), krijg je vaak meteen een: doe het niet ipv dat mensen je tips geven over hoe je het beste en veiligste aanpakt. Door het onderwerp zo te mijden, riskeer je net dat mensen minder betrouwbare sites, buurten,...opzoeken.

Ik ben niet echt mee met je logica, denk ik.. :-?
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

450 berichten • Pagina 1 van 231, 2, 3, 4, 5 ... 23

Keer terug naar Het Praatcafe