Ik vind het gewoon degoutant!

En, zeg het een keer: wat vind jij zo irritant? Spuw al je frustraties eruit.
Trouwens, het vorige topic staat hier.
Als je daarmee bedoelt dat ze een geit is, dan ga ik volmondig akkoord.
NatuurlijkStilicho schreef:Als je daarmee bedoelt dat ze een geit is, dan ga ik volmondig akkoord.
Maak andere vrienden die wel willen afkomen.Vanille schreef:Het is vervelend als al je vrienden altijd verwachten dat jij naar hén reist als jullie afspreken en nooit omgekeerd. Het kost me zo'n €100 op een jaar (en dan heb ik het enkel over openbaar vervoer). Maar een keertje naar mijn kot komen? Oh nee, da's veel te ver om maar voor een paar uurtjes over en weer te komen.
Spuugzat ben ik dat!
Ja hoor, Vanille zal wel even tussen de soep en de patatten de ideale vriendengroep samenstellen. Dit is dan meteen ook on topic: ik amuseer me wel met de vrienden die ik heb, maar ik heb soms het gevoel dat de 'match' beter zou kunnen. Zowel mijn vrienden als ik zouden mensen die beter bij hen passen kunnen vinden, het probleem is dat dat niet vanzelf gaat, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt.mei_meisje schreef:Maak andere vrienden die wel willen afkomen.Vanille schreef:Het is vervelend als al je vrienden altijd verwachten dat jij naar hén reist als jullie afspreken en nooit omgekeerd. Het kost me zo'n €100 op een jaar (en dan heb ik het enkel over openbaar vervoer). Maar een keertje naar mijn kot komen? Oh nee, da's veel te ver om maar voor een paar uurtjes over en weer te komen.
Spuugzat ben ik dat!
Wel..Ergens moet je 'het weten' om er tegen te kunnen reageren. Om te weten waar je moet reflecteren en aanpassen. Hoe je niet wilt worden, bijvoorbeeld. Voor pakweg veel pubermeisjes is Joy Anna een rolmodel geworden.mientje schreef:Ik begrijp niet goed waarom je dat dan allemaal weet. Ik ben niet op de hoogte van Eva Daelemans leven of van dat van Joy en Lena Dunham moest ik zelfs opzoeken. Negeer die rommel toch gewoon, dan erger je jou er niet aan... Er zijn spreekbuizen van onze generatie die zich wel met nuttige dingen bezighouden. Volg hen dan op Twitter en FB en kranten.
Dank je Manspersoon! Nieuwe vrienden maken is inderdaad geen eitje, daar kwam ik de laatste maanden helaas achter. En ik kom eigenlijk wel prima overeen met mijn vrienden, enkel lijkt mijn definitie van vriendschap wat meer lading te dekken dan die van hen. Of zoiets?Manspersoon schreef:Ja hoor, Vanille zal wel even tussen de soep en de patatten de ideale vriendengroep samenstellen. Dit is dan meteen ook on topic: ik amuseer me wel met de vrienden die ik heb, maar ik heb soms het gevoel dat de 'match' beter zou kunnen. Zowel mijn vrienden als ik zouden mensen die beter bij hen passen kunnen vinden, het probleem is dat dat niet vanzelf gaat, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt.mei_meisje schreef:Maak andere vrienden die wel willen afkomen.Vanille schreef:Het is vervelend als al je vrienden altijd verwachten dat jij naar hén reist als jullie afspreken en nooit omgekeerd. Het kost me zo'n €100 op een jaar (en dan heb ik het enkel over openbaar vervoer). Maar een keertje naar mijn kot komen? Oh nee, da's veel te ver om maar voor een paar uurtjes over en weer te komen.
Spuugzat ben ik dat!
Een heel aanvaardbaar mooi antwoordJFK schreef:Wel..Ergens moet je 'het weten' om er tegen te kunnen reageren. Om te weten waar je moet reflecteren en aanpassen. Hoe je niet wilt worden, bijvoorbeeld. Voor pakweg veel pubermeisjes is Joy Anna een rolmodel geworden.mientje schreef:Ik begrijp niet goed waarom je dat dan allemaal weet. Ik ben niet op de hoogte van Eva Daelemans leven of van dat van Joy en Lena Dunham moest ik zelfs opzoeken. Negeer die rommel toch gewoon, dan erger je jou er niet aan... Er zijn spreekbuizen van onze generatie die zich wel met nuttige dingen bezighouden. Volg hen dan op Twitter en FB en kranten.Kijk maar naar het succes van haar 'plak'boek. Ik heb er keiveel schrik voor dat velen zo'n gedrag als de 'norm ' zien. (en vooral....doodongelukkig worden omdat ze nooit zo'n leven als het hare kunnen realiseren) Onze wereld wordt narcistischer en zij zijn daar toevallig het gezicht van.
Je 'tegenstander' negeren is nooit een goede optie om een alternatief aan te bieden.
Ik leef bijvoorbeeld altijd extreem-rechtse pamfletten of verkiezingsfolders...Bekeek zelfs ook al de Pegida-facebookpagina;.gewoon omdat ik wil weten wat zij denken. Niet dat ik ermee akkoord ben, maar omdat ik mij wil wapenen met argumenten en hun denkwereld en manier wil blootleggen. Waardoor je ze weer beter kan bekampen.
Spoiler! :
Het gaat niet vanzelf. Maar je moet ze wel ontmoeten. Plus hoe ontdek je dat je in die persoon meer moet investeren dan die andere? Daar kruipt inderdaad veel tijd inManspersoon schreef:Ja hoor, Vanille zal wel even tussen de soep en de patatten de ideale vriendengroep samenstellen. Dit is dan meteen ook on topic: ik amuseer me wel met de vrienden die ik heb, maar ik heb soms het gevoel dat de 'match' beter zou kunnen. Zowel mijn vrienden als ik zouden mensen die beter bij hen passen kunnen vinden, het probleem is dat dat niet vanzelf gaat, in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt.mei_meisje schreef:Maak andere vrienden die wel willen afkomen.Vanille schreef:Het is vervelend als al je vrienden altijd verwachten dat jij naar hén reist als jullie afspreken en nooit omgekeerd. Het kost me zo'n €100 op een jaar (en dan heb ik het enkel over openbaar vervoer). Maar een keertje naar mijn kot komen? Oh nee, da's veel te ver om maar voor een paar uurtjes over en weer te komen.
Spuugzat ben ik dat!