Onpopulaire meningen [3]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
BiNDing
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen [3]

Bericht door BiNDing » 18 aug 2014 16:22

JFK schreef:
TylerXD schreef: En het gezegde: "Alchohol moet je leren drinken" is bullsh*t. Als je het niet lust dan lust je niet en daarmee basta.
Op jouw leeftijd had ik ook die mening. :wink: Ik dronk alcohol ook niet graag en vond het ook :roll: als leeftijdsgenoten zich aan het bezatten waren uit stoerheid of fun.

Het is op de unief dat ik geleidelijk aan leerde en inzag dat alcohol meer is dan enkel iets om stoer te doen maar ook effectief lekker was. Je leerde echt smaken kennen en apprecieren. (allez..ik toch). Alcohol leer je wel degelijk drinken.
Ondertussen ben ik een grote bier- en champagneliefhebber geworden.

Nog niet te hard zijn in je mening dus. :wink: Als je het nu niet wilt drinken, dan doe je het gewoon niet. 8) Niemand kan je verplichten. :wink:
Ik volg JFK heuuulemaal.
Er zijn duizend-en-één biersmaken. Er is echt voor ieder wat wils :)
Spoiler! :
Wat daarom nog niet wil zeggen dat je bier moet drinken. Mijn beste vriend drinkt dat niet, niet voor de smaak, maar gewoon omdat het alcohol is. No biggie.
OT: Als KU Leuven student pen ik hier neer: UGent is beter dan de KUL.
Spoiler! :
Toch zeker al op administratief en organisatorisch vlak. En dat maakt 50% van je uniefervaring, imho Jongens toch...
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 23 aug 2014 16:33

Het Antwerpse dialect is een van de lelijkste die aan mij bekend is. Er gaat geen enkele charme van uit. Het klinkt alleen maar plat en bot.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Laynee
**BANNED**
Geslacht: Vrouw

Bericht door Laynee » 23 aug 2014 23:18

raskolnikow schreef:Het Antwerpse dialect is een van de lelijkste die aan mij bekend is. Er gaat geen enkele charme van uit. Het klinkt alleen maar plat en bot.
Straffen toebak, der moet nen oek af zen. Meh iêl Aentwaerpe mor ni meh mij. 't Aentwaerps is een wêreldtaol, de rest is geruis... geruis, volksverraderke. :)
Go with the flow.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 25 aug 2014 15:43

Laynee schreef:
raskolnikow schreef:Het Antwerpse dialect is een van de lelijkste die aan mij bekend is. Er gaat geen enkele charme van uit. Het klinkt alleen maar plat en bot.
Straffen toebak, der moet nen oek af zen. Meh iêl Aentwaerpe mor ni meh mij. 't Aentwaerps is een wêreldtaol, de rest is geruis... geruis, volksverraderke. :)
Maar 't moet dan wel schoon Antwerps zijn.

Daarnaast, ondanks het feit dat ik me niet zo verdiept heb in het hele kluwen dat men spoorwegen noemt moeten de spoorbonden toch eens afstappen van dat feit van "minimale dienstverlening bij stakingen niet kan" afschermen met items als veiligheid. Kom kom op zondag houden ze met een zondagsbediening ook het spoornet veilig draaiende. In de gezondheidszorg vliegen ze normaal ook op een minimum bezetting bij stakingen (opvorderingen etc). Bovendien is het ook niet veilig als je ineens ergens een rode vlag aan een spoor zet.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 aug 2014 16:00

Ik heb echt geen zin om (nog meer dan anders) als haringen in een ton te zitten op zo'n minimale dienstverleningstakingsdag. Of niet weten of je trein al dan niet afkomt.

Dan heb ik liever geen treinen tout court die dag dan een 'beetje' treinen.
Fluctuat nec mergitur

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 29 aug 2014 11:54

Een waarschijnlijk erg onpopulaire mening.
(en gevoelig, wie niet lezen wilt, die leest niet)
Spoiler! :
Ik vind dat mensen die al jaren problemen hebben met zelfmoordgedachten en proberen uit te voeren, dat deze een kans moeten hebben tot euthanasie. Psychisch lijden is toch ook lijden? Volgens mij heeft dit ook bepaalde voordelen: er zal hier een lange procedure aan te pas komen en mensen kunnen zich nog bedenken, er kan afscheid genomen worden van vrienden en famillie, er komt minder last voor de maatschappij (in de zin van personenaanrijdingen, mensen die met hun auto ergens tegen rijden,...) enzovoort. Er kan misschien zelfs het voordeel van organendonoren opleveren.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 29 aug 2014 16:00

Ergens heb je een punt. Ik ken een vrouw die euthanasie heeft gepleegd omdat ze terminaal was. Ze heeft dat laten doen twintig jaar nadat haar man en enige dochter zijn verongelukt. Op dat moment zei ze: eigenlijk ben ik 20 jaar dood geweest, ik zag therapeuten en een oplossing gaven ze nooit, dat het ok was om te rouwen, dat je het een plaats moet geven,.....maar voor velen heeft dit gewoon geen zin meer. Je moet je herpakken, zeggen ze. Maar kan je ooit nog genieten als je zo'n drama hebt meegemaakt? Is het leven dan niet reikhalzend uitkijken naar het moment dat je evt. met je overleden geliefden zal zijn herenigd? Is het wel allemaal de moeite waard als je weet dat je met een soort pijn moet leven die niet meer overgaat, dat je voor niemand meer leeft en weet dat niets of niemand dit ooit kan of zal goedmaken.

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 29 aug 2014 23:35

Chocopot schreef:Een waarschijnlijk erg onpopulaire mening.
Spoiler! :
Ik vind dat mensen die al jaren problemen hebben met zelfmoordgedachten en proberen uit te voeren, dat deze een kans moeten hebben tot euthanasie. Psychisch lijden is toch ook lijden? Volgens mij heeft dit ook bepaalde voordelen: er zal hier een lange procedure aan te pas komen en mensen kunnen zich nog bedenken, er kan afscheid genomen worden van vrienden en famillie, er komt minder last voor de maatschappij (in de zin van personenaanrijdingen, mensen die met hun auto ergens tegen rijden,...) enzovoort. Er kan misschien zelfs het voordeel van organendonoren opleveren.
Volkomen mee eens.

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 30 aug 2014 00:47

Onpopulaire mening van mijzelf:

Ik vind die ALS Ice Bucket Challenge ronduit belachelijk en marginaal. Pas op, het idee zal wel goed zijn geweest. ALS en alle andere spierziektes zouden meer 'bekendheid' mogen/moeten verwerven.

Nu is het echter gewoon een belachelijke en marginale Facebookhype geworden: ' Ik nomineer X Y en Z voor de Ice Bucket Challenge. Doe dit binnen de 24 uur anders moet je mij een fles Martini Rosé schenken. #ALS

Kijk, dat mensen zichzelf graag belachelijk maken tot daar aan toe. Maar onder het motto 'Ja maar 't is voor een goed doel.' gebruiken ze hun 5 minutes of fame om even in the picture te staan.

Alsof die mensen ook maar iets geven om die ziekte, likes en reacties DAAR is het ze om te doen. Bende hypocriete mensen.

Bovendien, die nomineerspelletjes, stopt dat ooit? Het is afgezaagd en marginaal. Stop ermee.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 30 aug 2014 01:56

Ik heb iets van: spendeer voor iedere emmer over je hoofd ook een uurtje met een ALS-patient om te zien dat dit geen simpel waterspelletje is.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 05 sep 2014 01:24

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_01250672

mocht je nu nog toegeven: ja, ik heb een fout begaan en ga eraan werken om dat gedrag te verbeteren, maar neen, excuusgedrag.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 05 sep 2014 09:16

Samotex schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_01250672

mocht je nu nog toegeven: ja, ik heb een fout begaan en ga eraan werken om dat gedrag te verbeteren, maar neen, excuusgedrag.
Een maand rijverbod..en 240 euro? Mevrouw De Gucht was heel mild blijkbaar.
Fluctuat nec mergitur

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 05 sep 2014 22:59

JFK schreef:

Wschl zag ze hem en dacht ze bij zichzelf: Toby, Toby, ik voel vlinders in mijn buik.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 07 sep 2014 17:49

Chocopot schreef:Een waarschijnlijk erg onpopulaire mening.
Spoiler! :
Dat bestaat wel degelijk hoor :) een patiënt op mijn stage in het psychiatrisch ziekenhuis was al jaren bipolair, psychotisch, had genderproblematiek, en had niemand van familie (nog andere problemen ook ...) . Die kon, en deed dat, een euthanasieprocedure doorlopen, maar het fijne weet ik er niet van, enkel dat die heel streng was ...

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 08 sep 2014 11:06

Disco Trut schreef:
JFK schreef:

Een maand rijverbod is niet zo weinig, als hij geen weekend-rijverbod losgepeuterd krijgt. En 240 euro boete is nog te vermeerderen met opdeciemen, wat momenteel wil zeggen: x 6. Mega Toby heeft dus € 1.440 aan zijn broek, plus gerechtskosten, plus bijdrage slachtofferfonds.

Een (veel) hogere straf is mogelijk, maar er wordt altijd gekeken naar concrete omstandigheden en voor hoge snelheden op de autostrade wordt er doorgaans milder geoordeeld.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat hij maar rustig 175km/u mag rijden uiteraard.
Ah! Dan is het goed. 8)

Vraag raad aan een advocaat! :yeahimcool:
Fluctuat nec mergitur

the legionnaire
New user
New user

Bericht door the legionnaire » 09 sep 2014 19:53

Samotex schreef:Ik heb iets van: spendeer voor iedere emmer over je hoofd ook een uurtje met een ALS-patient om te zien dat dit geen simpel waterspelletje is.
Volkomen mee eens. Ik heb iemand op een amper 2 jaar enorm zien aftakelen. Ze had ALS en is nog niet zo lang geleden overleden.
Verander de wereld, begin bij jezelf

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 10 sep 2014 13:28

JFK schreef:
Disco Trut schreef:
JFK schreef:

Een maand rijverbod is niet zo weinig, als hij geen weekend-rijverbod losgepeuterd krijgt. En 240 euro boete is nog te vermeerderen met opdeciemen, wat momenteel wil zeggen: x 6. Mega Toby heeft dus € 1.440 aan zijn broek, plus gerechtskosten, plus bijdrage slachtofferfonds.

Een (veel) hogere straf is mogelijk, maar er wordt altijd gekeken naar concrete omstandigheden en voor hoge snelheden op de autostrade wordt er doorgaans milder geoordeeld.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat hij maar rustig 175km/u mag rijden uiteraard.
Ah! Dan is het goed. 8)

Vraag raad aan een advocaat! :yeahimcool:
Pft, ik vind dat toch maar beetje dwaas. Hier schreeuwen we moord en brand als iemand 175 rijdt, in Duitsland is dat ineens veilig. Wat een crimineel die Toby.. te snel is dat zeker, maar ook niet overdrijven he, het was op de snelweg.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 10 sep 2014 16:01

Ik vind de cliché-uitspraken rond: "mensendom, dierenrijk" of "wie niet van dieren houdt,....." een beetje oppervlakkig.
Zelf ben ik als kind zwaar aangevallen door een hond. En ja, misschien komt dat wel door de slechte opvoeding van het dier. Feit is dat die dingen wel gebeuren en dat de menselijke slachtoffers onschuldige mensen zijn. Moet je een kind van 5 dan de schuld geven en zeggen: tja, dat kind is begonnen en heeft de hond uitgedaagd.
Ook gaan die hard dierenfreaks beweren dat een hond voelt wanneer je angstig bent. Ja, ik ben angstig naar dieren toe en kan dat niet controleren. Moet je dan als een soort "schuldige" worden aanzien?

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 10 sep 2014 16:43

Samotex schreef:Ik vind de cliché-uitspraken rond: "mensendom, dierenrijk" of "wie niet van dieren houdt,....." een beetje oppervlakkig.
Zelf ben ik als kind zwaar aangevallen door een hond. En ja, misschien komt dat wel door de slechte opvoeding van het dier. Feit is dat die dingen wel gebeuren en dat de menselijke slachtoffers onschuldige mensen zijn. Moet je een kind van 5 dan de schuld geven en zeggen: tja, dat kind is begonnen en heeft de hond uitgedaagd.
Ook gaan die hard dierenfreaks beweren dat een hond voelt wanneer je angstig bent. Ja, ik ben angstig naar dieren toe en kan dat niet controleren. Moet je dan als een soort "schuldige" worden aanzien?
Goh, ik ben opgegroeid op een boerderij en ben helemaal niet bang van dieren, maar ik hou er echt niet van. De hond van mijn schoonmoeder, die heb ik ingeslikt, maar dat is het enige beest waar ik me nog iets of wat mee kan bezig houden, maar voor de rest, nee dankje, geen huisdieren voor mij.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 11 sep 2014 01:23

Disco Trut schreef:OT: Ik vind het bizar dat er zo relatief weinig ophef werd gemaakt over de wetswijziging die de ontslagnemende regeling nog snel-snel had doorgevoerd, die stelt dat de overheid in een procedure nooit rechtsplegingsvergoedingen moet betalen als zij in het ongelijk wordt gesteld.

Lees: de fiscus, de wooninspecteur, .. kunnen naar believen burgers dagvaarden als iets niet naar hun zin is, over de volledige lijn ongelijk krijgen van de rechtbank (dat gebeurt in het geval van de fiscus trouwens heel regelmatig, dat zij regelgeving "anders" interpreteren) en het kost hen toch geen cent. Pure terreur. Veel mensen geven zich dan al op voorhand gewonnen omdat ze bang zijn voor de gevolgen van een procedure of de kosten van zo'n procedure lopen te hoog op om nog te renderen. Degoutant.
Ik dacht dat dat herbekeken ging worden omdat het eigenlijk discriminatie is?
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Gesloten