Slices of Life [5]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Manspersoon
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Slices of Life [5]

Bericht door Manspersoon » 15 mei 2014 16:23

Lawstudent schreef:
Manspersoon schreef:Hond poept op straat. Stoute hond!
Meneer haalt zakje uit. Brave meneer.
Meneer werpt zakje rioolput. Stoute meneer!
Maar ik doe dat ook :( Daarbij waar moet de hond anders zijn behoeftes doen?
Oei, ik had eventjes een totaal foute interpretatie.
Maar inderdaad, het zakje moet in de vuilnisbak. En voor de hond is er de honden-wc (een soort zandbak zoals katten zandbakken gebruiken).

OT: Ontdekking van de dag: het examen programmeren is op 20 mei. Aah.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Aap in een Potje » 16 mei 2014 07:52

Wie zegt dat gaan kaarten voor ouderen is zit er toch dik naast!
Tegenwoordig spenderen ik en m'n vriendin elke zondagmiddag/avond aan het gaan kaarten met best wel geweldige vrienden!
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 16 mei 2014 09:04

In een zwembad zijn zogenaamde "walrussen" vast deel van het decor. Daarmee bedoel ik niet het uiterlijk, wel het gedrag van sommige zwemmers. Nou, zwemmers: ze hangen half in half uit het water tegen de kant, waar ze baantjeszwemmers beletten hun draai te nemen en vanwaar ze het zwembad, het dorp en de wereld van commentaar voorzien. Af en toe peddelen ze ook eens een lengte. :lol: En dan hoor je aan de uitgang zo eentje pochen over het feit dat ze zo sportief bezig zijn, geweldig is dat :p.
Dat is mij allemaal best, met gekinderte waar een label "verboden op te voeden" op staat heb ik meer moeite, niet alleen in zwembaden.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 16 mei 2014 09:06

Auden schreef:In een zwembad zijn zogenaamde "walrussen" vast deel van het decor. Daarmee bedoel ik niet het uiterlijk, wel het gedrag van sommige zwemmers. Nou, zwemmers: ze hangen half in half uit het water tegen de kant, waar ze baantjeszwemmers beletten hun draai te nemen en vanwaar ze het zwembad, het dorp en de wereld van commentaar voorzien. Af en toe peddelen ze ook eens een lengte. :lol: En dan hoor je aan de uitgang zo eentje pochen over het feit dat ze zo sportief bezig zijn, geweldig is dat :p.
Dat is mij allemaal best, met gekinderte waar een label "verboden op te voeden" op staat heb ik meer moeite, niet alleen in zwembaden.
ZWEMBADFLANEURS !!!

:D
Fluctuat nec mergitur

dingetje
Experienced user
Experienced user

Bericht door dingetje » 16 mei 2014 11:15

Sanseveria's, katten en presentaties
Op tijd en stond werd naar mijn stoel gekeken, gepolst of ik al wortel schoot.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 16 mei 2014 12:45

Wisten jullie dat professor Gobelijn echt bestaat? Ik krijg er al drie jaar les van.
Er zijn nog net geen gewonden gevallen. Maar ach, het is die hyperintelligente lieverd wiens goedheid bijna nog grootser is. Dus zijn we gul met onze glimlach naar hem.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 16 mei 2014 19:27

Ik zat net op de trein naar huis:
Mama voor mij met haar kind: "Oei, Jeffreyken, ge ziet zo bleek?"
Jeffreyken: "BLARGHGARGHL... BLEUEURUERHGHEHGHHHH... BLEOEOERERERHGHGHGHGHH"
Spoiler! :
kots dus.
Echt, dat begon onder zijn zetel onderdoor te lopen naar mij toe. En dat rook naar gore parmezaan.

Ik ben in Lier van wagon veranderd. Bah.
Ars Gratia Artis

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 16 mei 2014 22:26

Telefunken schreef:Ik zat net op de trein naar huis:
Mama voor mij met haar kind: "Oei, Jeffreyken, ge ziet zo bleek?"
Jeffreyken: "BLARGHGARGHL... BLEUEURUERHGHEHGHHHH... BLEOEOERERERHGHGHGHGHH"
Spoiler! :
kots dus.
Echt, dat begon onder zijn zetel onderdoor te lopen naar mij toe. En dat rook naar gore parmezaan.

Ik ben in Lier van wagon veranderd. Bah.
Het is andersom: parmezaan ruikt naar braaksel. Dit dankzij het boterzuur dat in beide substanties aanwezig is.
Dat ik een kaashater ben, is irrelevant. It's science!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 17 mei 2014 19:18

Ik zag een rat vandaag en ik keek hem recht in de ogen, tot ik plots besefte dat het een rat was... Het jammere is dat ik buiten zat te studeren op kot en de rat die zat achter het raam, dus binnen! Gelukkig is dat niet iemands kamer, maar een kotje vol zetels.
Ik ben hier helemaal alleen en ik voel me tijd niet zo op mijn gemak precies :-?

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 17 mei 2014 19:26

Afbeelding

WIE WILT ER EEN POST-PRIDE IJSJE?
Spoiler! :
Het is roze, dus....
Ars Gratia Artis

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 17 mei 2014 23:01

Geen Pride helaas, maar wel Nationale Feestdag met daarboven op het Grunnlovsjubileet. Dat was ook wel fijn :)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 18 mei 2014 21:43

Ik ben kweetniehoe jaloers. Vandaag was het hier voor de zesde dag op rij 12°C en regenachtig.
Vanaf morgen zou de zomer hier ook beginnen.

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 19 mei 2014 00:10

Stilicho schreef:Ik ben kweetniehoe jaloers. Vandaag was het hier voor de zesde dag op rij 12°C en regenachtig.
Vanaf morgen zou de zomer hier ook beginnen.
Pas maar op, de lente in Praag kan een bitch zijn. (no pun intended) Vorig jaar waren er begin juni overstromingen.
OT: Heimwee naar Praag. Zeker nu, examens daar waren toch net iets minder stresserend. :)

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 19 mei 2014 09:22

Reuel schreef:Geen Pride helaas, maar wel Nationale Feestdag met daarboven op het Grunnlovsjubileet. Dat was ook wel fijn :)
Ik was zaterdagavond op een feestje waar een Noorse gast was wiens ouders persoonlijke vrienden zijn van Koning Harald. :o
Echt zotjes.

Voor de rest...Hoofdpijn, keelpijn, moe.....
MAAR DAT KAN MIJ ALLEMAAL NIETS SCHELEN WANT BRUSSEL/PRIDEWEEKEND WAS FANTASTISCH !!

:groovy:

Heerlijke mensen, zon en bier op de Pride, George Ezra in de Botanique, teveel cava en fancy gedoe op een dakterrasfeestje, terrasjes in de zon en heel veel :love:
Fluctuat nec mergitur

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 19 mei 2014 11:10

Mijn leven is een slapstick sitcom.
Ik had vannacht mijn slaapkamerraam opengezet. Normaal gezien doe ik dat nooit omdat ik bang ben dat er dan allerlei vieze beestjes of enge mannen met baarden binnenkomen. Maar ik had het warm, ondanks het dunste dekentje van heel de ikea. En uiteraard zat er vanochtend een spin op de lijst van mijn raam een beetje te hangen. Ik kroop op de vensterbank om te zien of ik écht bang moest zijn, of dat mijn hart overdreef en gerust wat kalmer mocht gaan kloppen. Toen sprong de spin op een walgelijk elegante manier van het raam naar de muur. Mijn hoofd deed ongeveer dit:

Afbeelding

Ik sprong paniekerig van de vensterbank naar mijn bed en raakte met mijn hoofd de lamp. Mijn slaapkamer ligt vol glas, de spin is nog steeds ergens binnen en mijn hoofd voelt zich vreselijk.
Spoiler! :
Afbeelding

Ik vond het gelukkig niet zo'n mooie lamp, dus nu kan ik op zoek naar een nieuwe. Hoera.
_

Edit: Update. Ander raam.
Spoiler! :
Afbeelding

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 19 mei 2014 18:44

Ik ben nog nooit zo slecht voorbereid geweest op de examens. Als ik er van deze keer voor alles door ben, dan pak ik het in het vervolg meer op deze manier aan. :bid:

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 20 mei 2014 16:40

Gisteren uit de kast gekomen bij een goede vriend, die van de gelegenheid gebruik maakte om zelf ook uit de kast te komen bij mij. Zo leuk en tegelijk een beetje grappig. :D
Come quickly, I'm tasting stars!

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 20 mei 2014 22:42

Typisch mij: tijdens het examen aan stomme dingen denken (zoals vandaag, pratende honden) en dan hard mijn best moeten doen om mijn lach in te houden.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 21 mei 2014 17:49

Beste studenten

Hierbij geef ik jullie verduidelijking rond het examen van dit blok. De scores op de mcq vragen fysiologie (25) worden samengeteld tot een cijfer op 20. De punten op de dissectietoets en de punten op de mcq van anatomie, waarbij de dissecties meetellen voor 20% en de mcq voor 80% (32 mcq vragen) worden samengevoegd tot een cijfer op 20. De punten van de overige deelvakken worden als volgt samengeteld: 100 punten op 10 mcq vragen histologie, 20 punten voor radioanatomie, 40 punten voor 4 mcq vragen over voeding, 60 punten voor 6 vragen over biochemie. Dit wordt herleid tot een cijfer op 20. De 3 cijfers op 20 worden samengeteld en gedeeld door 3 zodat een eindscore op 20 wordt bekomen. Deze wordt wiskundig afgerond. Er worden GEEN buispunten of correcties voor lage cijfers op een deelvak toegepast. Er wordt dit academiejaar wel nog gewerkt met giscorrecties bij de mcq examens.

Veel succes!
Dit maakt alles een pak duidelijker :wtf:
Spoiler! :
alsof het zo al niet ingewikkeld genoeg is :p best dat die buispunten zijn afgeschaft

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 22 mei 2014 00:54

lenny schreef:
Beste studenten

Hierbij geef ik jullie verduidelijking rond het examen van dit blok. De scores op de mcq vragen fysiologie (25) worden samengeteld tot een cijfer op 20. De punten op de dissectietoets en de punten op de mcq van anatomie, waarbij de dissecties meetellen voor 20% en de mcq voor 80% (32 mcq vragen) worden samengevoegd tot een cijfer op 20. De punten van de overige deelvakken worden als volgt samengeteld: 100 punten op 10 mcq vragen histologie, 20 punten voor radioanatomie, 40 punten voor 4 mcq vragen over voeding, 60 punten voor 6 vragen over biochemie. Dit wordt herleid tot een cijfer op 20. De 3 cijfers op 20 worden samengeteld en gedeeld door 3 zodat een eindscore op 20 wordt bekomen. Deze wordt wiskundig afgerond. Er worden GEEN buispunten of correcties voor lage cijfers op een deelvak toegepast. Er wordt dit academiejaar wel nog gewerkt met giscorrecties bij de mcq examens.

Veel succes!
Dit maakt alles een pak duidelijker :wtf:
Spoiler! :
alsof het zo al niet ingewikkeld genoeg is :p best dat die buispunten zijn afgeschaft
Wat hielden die buispunten anders in?
Come quickly, I'm tasting stars!

Gesloten