Davenport speelde tot haar 30ste aan de top. Werd daarna zwanger en speelde nog sporadisch op haar 31-32 waarna ze weer zwanger werd. Dus eigenlijk speelde ze niet zo erg lang.Amigo schreef:Klopt dat van die operatie? volgens mij sukkelt ze nog steeds daarmee, zelfs na haar carrière. En dat van die oudere generatie klopt wel, al vind ik niet dat het een nieuw fenomeen is ofzo. Kijk maar naar speelsters als Davenport. Allez, tis zo iets dat terugkeert precies, ik weet niet.
Navratilova haalde op haar 38 ste nog de finale van Wimbledon, 35ste finale US Open en won op haar 34ste nog Wimbledon.
Kimiko Date Krumm wordt dit jaar 44 en verslaat nog steeds topspeelsters ( won in haar tweede carrière al van oa Sharapova en Stosur, vorig jaar nog van Petrova en Kirilenko).
Heb gelezen dat Henin tot een jaar had kunnen out zijn en dat de garanties op succes maar 80-90 procent waren. Ze is er nooit aan geopereerd, dus daardoor dat het nooit spontaan is geheeld. Ook daarom zie je ze zelfs geen dubbeltornooi als exhibitie doen.
Nu, ze was op haar 25ste twee jaar gestopt, kwam een halfjaar terug en moest dan weer eens zo lang out zijn, mentaal gaat dat wegen, al denk ik dat ze mits herstel nog steeds samen met Serena de beste had geweest.
PS: Alison Van Uytvanck staat door een forfait rechtstreeks op de hoofdtabel van de Australian Open. Zeer hoopgevend om in deze generatie op je 19de al de hoofdtabel van een grandslam te halen.