Welk boek lees je momenteel?

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
cedricdb
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door cedricdb » 25 jun 2013 22:39

Net uitgelezen: Consolations of Philosophy van Alain De Botton, ik vond het goed, maar had het inventiever en speelser verwacht...
Net begonnen: Gödel, Escher, Bach van Douglas R. Hofstadter, het ziet er veelbelovend uit :D !!

Kazemat
New user
New user

Bericht door Kazemat » 28 jun 2013 22:25

raskolnikow schreef:Momenteel lees ik De tranen der acacia's van W.F. Hermans.
Ik ben daar een half jaar geleden in begonnen, in De tranen der acacia's dus. Bijtijds doe ik nog wel een nieuwe, en betere, poging.

Voor het eerst - en wellicht in een vlaag van stompzinnigheid - lees ik een boek van een hedendaagse auteur. Post mortem van Peter Terrin. Ik hou alvast van de interlinie.
Schilder de utopie van de biologische onafhankelijkheid.

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 29 jun 2013 09:44

Met eindelijk de vakantie die aan de deur staat kan ik alle boeken lezen die ik onder het jaar niet kon lezen
-Jane Eyre, Anna Karenina, Dracula en uiteraard wat lichtere lectuur in de vorm van Kathy Reichs' déjà dead
I am too fond of reading books to care to write them.

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 01 jul 2013 14:17

Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
Ars Gratia Artis

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 02 jul 2013 13:37

Telefunken schreef:Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
Bah, vreselijk boek. Ik snap niet wat iedereen er zo goed aan vindt.
I am too fond of reading books to care to write them.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 02 jul 2013 13:52

Cloud schreef:
Telefunken schreef:Eigenlijk ben ik al maaaanden "bezig" in The Catcher in the Rye. Misschien moet ik er toch maar eens in verder lezen.
²! Ik heb hetzelfde met On the Road. Maar je bent niet de enige hoor. Book Riot heeft eens een testje gedaan en kwam dit uit:

Afbeelding
Klik
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 03 jul 2013 16:36

Enkele daarvan worden hierin besproken :).
Ik heb voor mezelf besloten dat ik het gewoon niet ga proberen (Fitzgerald toch zeker niet, Nabokov maakt nog een kans).
Spoiler! :
Afbeelding
Ik vind het heel leuk om dit te lezen. Nodig, nuttig en entertainend (op een bepaalde manier). En respect voor Azar Nafisi.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 03 jul 2013 16:39

Ik ben vandaag begonnen in De eenzaamheid van de priemgetallen van Paolo Giordani, maar ik ga ermee stoppen omdat het te deprimerend is. Een aanrader voor slijmerige koppels!
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

kwebbeltje
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door kwebbeltje » 03 jul 2013 16:39

ik ben bezig in deel twee van hunger games!

benieuwd wat voor spannends er nog staat te gebeuren met de hoofdrolspelers :-)
i'm not a complete idiot, some parts are missing :p (tholens)

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 04 jul 2013 11:37

Hoemmoes schreef: (Fitzgerald toch zeker niet, Nabokov maakt nog een kans).
Spoiler! :
Afbeelding
Lolita is écht de moeite waard! (de film daarentegen...) Fantastisch boek, echt gestoord. :love:
Echo schreef:* En nu ben ik De klassiekers van Jos Vandeloo aan het lezen. :love: :love: :love: Echt fantastisch! De muur, Het gevaar, De vijand en De Croton zijn er in gebundeld. Zo enorm mooi geschreven, wat een taal bezit die man! Met zinnen als: "we zijn slechts acrobaten op de dunne draagdraad van onze woorden." Een nieuwe favoriet!
Ik heb echt een paar dagen gerouwd toen dit boek uit was. ZO goed! Nu weet ik niet meer zeker of ik Hugo Claus wel de beste Belgische auteur vind. Of misschien mag Hugo Claus de beste dode auteur en Jos Vandeloo de beste levende auteur zijn. Dan is het mooi verdeeld.

Nu ben ik andere boeken aan het lezen, een beetje van alles door elkaar:
* Tommy Wieringa - Dit zijn de namen: Niet echt een boek dat ik onmiddellijk zomaar zou kiezen, maar doordat ik volledig was overweldigd door zijn schrijfstijl in Joe Speedboot, dan toch gekocht. Zijn taal blijft me boeien, en het boek wordt met het hoofdstuk grimmiger, wranger, spannender. Er staat iets te gebeuren, en je weet niet wat.
* Carl Norac & Stéphane Poulin - In het land van vergeten: wou ik al heel lang eens lezen, en het werd ingeleverd aan mijn balie in de bib. Beetje teleurstellend. Heel mooie prenten (echt wauw! Een pagina omslaan en compleet overdonderd worden), maar het verhaal zat niet zo strak waardoor het boek eigenlijk heel veel van z'n waarde verliest, jammer.
* Annelies Verbeke & Sanneke Van Hassel (red.) - Naar de stad: een bundel van kortverhalen van internationale schrijvers over de stad. Er zitten echte pareltjes tussen (Zambra!!! :love: ), maar ook een paar verhalen die me niet konden boeien. Af en toe lees ik eens een stukje, wel de moeite eigenlijk.
* Archie Brown - Opkomst en ondergang van het Communisme. Voor de verandering weer eens aan het verder lezen hierin. 'k Zit al aan communistische staten in Azië, best spannend eigenlijk. Deze vakantie eens me helemaal in smijten. Tenzij het volgende boek me veel meer gaat boeien:
* Jeroen Wijnendaele - Romeinen en barbaren. De ondergang van het Romeinse Rijk in het Westen. Een bevriende historicus heeft een boek geschreven, en hoewel de Oudheid en Vroege Middeleeuwen niet zo mijn ding zijn, belooft het wel heel erg boeiend te zijn. En hem kennend ook wel geschreven met de nodige kwinkslagen. Ik ben benieuwd!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 04 jul 2013 15:34

Ik heb in amper een dag tijd deel 4 van de serie Huis van de Nacht van P.C Cast en Kristin Cast uitgelezen, namelijk Ontembaar.
En het was Ontembaar spannend!
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 04 jul 2013 21:01

Cloud schreef:
Het staat vooral hip om het te lezen. De kwaliteit van de lectuur is dan bijkomstig.

No offence, maar als je je er na maanden nog altijd door moet worstelen, zou ik het aan de kant leggen.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 04 jul 2013 22:25

Oh, komaan. Salinger was een fantastische schrijver. The Catcher in the Rye is het beste coming of age-verhaal dat ik tot nu toe gelezen heb. En Holden Caulfield is een van mijn favoriete geschreven mensen ooit (en sowieso mijn favoriete geschreven adolescent ooit (sorry, Charlie.))
Ik herinner me dat ik The Catcher in the Rye voor het eerst las toen ik net uit de periode was waarin Holden volop zit, dus misschien is het belangrijk dit boek op het juiste moment of met de juiste ingesteldheid te lezen. En liefst in in één regenachtige dag, in bed, met comfort food en een rood mutsje op.

OT: Nog altijd De Steppewolf, want ik heb de voorbije week net iets te veel film gekeken en net iets te weinig gelezen. Ik verwacht wel dat ik het tegen het einde van dit weekend uit heb en dan begin ik in 2001: A Space Odyssey van Arthur C. Clarke.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 05 jul 2013 09:18

Stilicho schreef:
Cloud schreef:
Het staat vooral hip om het te lezen. De kwaliteit van de lectuur is dan bijkomstig.

No offence, maar als je je er na maanden nog altijd door moet worstelen, zou ik het aan de kant leggen.
Nee, dat vind ik nu ook niet. Ik geef KK gelijk. Het geleidelijkaan binnendringen in de gedachtegang van het hoofdpersonage vind ik zo fascineren en een openbaring.

TCITR reduceren tot een boek die enkel hip eruit zit is het echt afbreuk doen.
Spoiler! :
En dat komt van iemand die eigenlijk vooral non-fictie leest. :P
Fluctuat nec mergitur

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 05 jul 2013 21:30

Ik vind het vooral jammer dat je door heel lang met weinig goesting in hetzelfde boek te lezen, je tijd verdoet. Je had ondertussen enkele boeken kunnen lezen die je wel interesseerden. :cry2:

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 06 jul 2013 21:53

Godin bij vergissing
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 08 jul 2013 09:54

Stilicho schreef:Ik vind het vooral jammer dat je door heel lang met weinig goesting in hetzelfde boek te lezen, je tijd verdoet. Je had ondertussen enkele boeken kunnen lezen die je wel interesseerden. :cry2:
In De Morgen stond er vorige week een interessant artikel over hoe we eigenlijk moet en toegeven/durven om eens een boek niet uit te lezen.
Ik zal het eens online opzoeken.
Fluctuat nec mergitur

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 08 jul 2013 13:17

The Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald en Ghost Stories van Charles Dickens.
Met dank aan het boekenfestijn.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

arwen'ke
Experienced user
Experienced user

Bericht door arwen'ke » 09 jul 2013 19:29

De gele ogen van de krokodillen geschreven door Katherine Pancol

Ik zit aan pag 200 en het boeit me maar matig eerlijk gezegd...
Life can only be understood backwards but it must be lived forward.

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 10 jul 2013 00:22

Honderd Jaar Eenzaamheid van Gabriël Garcia Márquez.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Gesloten