Films, series,... die gaan over holebiliefde

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Bernard
**BANNED**
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Films, series,... die gaan over holebiliefde

Bericht door Bernard » 09 okt 2010 16:24

den twijfelaar schreef:ik heb een tijdje geleden een film gezien op vitaya, maar weet niet meer hoe hij heette
wil je me helpen hoe hij heette?
Spoiler! :
het speelde zich af in amerika, en het was over een jongen uit een katholiek gezin die homo was, dit niet mocht zijn van zijn moeder vooral, dan naar New York bij zijn nicht gaat logeren (denk toch dat het new york was, toch zeker een grote stad). Grote boosdoener hier is de bijbel, want omdat het in de bijbel staat dat holebi zijn niet goed is (volgens zijn moeder) pleegt die zelfmoord. een tijdje erna komt die moeder in contact met een bijbelgroep die zegt dat het wel ok is en dan meegaat in een parada ofzo
ik vond dit echt een mooie film, zou hem graag op mijn computer hebben
ik durf wedden dat het deze is :)

Sistje
Regular user
Regular user

Bericht door Sistje » 09 okt 2010 19:28

Dit weekend heb ik Shelter bekeken, en die komt ook mijn persoonlijke lijst van favorieten binnen.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Silke PinkH » 10 okt 2010 14:55

Geen idee of hij er al tussenstaat maar:
The world unseen: Film naar gelijknamig boek geschreven en geregisseerd door Shamim Sarif. Het is een fantastische film die zich afspeelt tijdens de apartheid in Zuid-Afrika.
Meer weten -->
http://www.youtube.com/watch?v=jlD3EprZp5M
Zeker een aanrader !!
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Re:

Bericht door Silke PinkH » 10 okt 2010 15:03

Sweet Sugah'Lips schreef:Affinity is dat gebaseerd op een boek?
Ik herken zo het begin en ook het boek eindigt compleet anders dan verwacht...

EDIT: En eventjes gegoogled en blijkt idd een verfilming te zijn, ik moet eens de film bekijken dus!

Affiniteit van auteur Sarah Waters voor degene die ook graag een boek lezen...
Affinity is inderdaad de verfilming van het gelijknamige boek door Sarah Waters. Ook Fingersmith en Tipping the Velvet zijn door BBC verfilmd. Stuk voor stuk kunstwerken, zeker aanraders (heb ze alledrie, alsook de boeken)
Laatst gewijzigd door Silke PinkH op 10 okt 2010 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 10 okt 2010 15:21

En nog een laatste post, deze nog even vergeten:

Eloïse: Spaanse film. Begint in een ziekenhuis, waar Asia in een coma ligt, met haar moeder aan haar zijde, alsook haar vriendinnen en lief (man). Vanaf daar gaan we terug in de tijd en kijken we naar de maanden voor haar ongeval. Hierin leert ze de eigenzinnige kunstenares Eloïse kennen. Eens zien hoe dat verder gaat... (Te bekijken op Holebifilmfestival binnenkort)
http://www.youtube.com/watch?v=GOWU6C2Njkc

La Tourneuse de Pages: De tienjarige Mélanie, afkomstig uit een slagersfamilie, is een getalenteerde pianiste. Ze neemt deel aan het toegangsexamen voor het conservatorium, maar faalt wanneer de juryvoorzitster, een gevierde concertpianiste, haar uit haar concentratie haalt. Zwaar ontgoocheld beslist Mélanie nooit meer een piano aan te raken. Een tiental jaar later ontmoet Mélanie de echtgenoot van de vrouw die destijds haar leven grondig veranderde. Haar organisatietalent en toewijding zorgen ervoor dat Mélanie al snel wordt opgemerkt. Ze wordt aangenomen om op hun zoon te passen tijdens de vakantie. De kennismaking met mevrouw Fouchécourt verloopt opmerkelijk goed: Mélanie is dan ook uiterst gevoelig voor haar pianomuziek en al snel mag ze de muziekpagina's voor haar omdraaien…
http://www.youtube.com/watch?v=KBbaTOIKlPY

Je te mangerais (ook bekend als Highly Strung): Marie gaat weg bij haar ouders om piano te gaan studeren aan het conservatorium. Ze deelt een appartement met Emma, een vriendin van vroeger, die alleen woont sinds de dood van haar ouders. Emma fascineert haar, domineert haar, keert haar wereld om. Ze vecht tussen de liefde voor Emma, en de drang om aan haar te ontsnappen. Al haar kracht steekt ze dan in haar passie voor piano.
http://www.youtube.com/watch?v=KDgp-94pPNI

Allemaal prachtige drama's.

En dan twee oldies die niet op de lijsten mogen ontbreken, baanbrekende films voor holebi's:
La Cage aux Folles: http://www.youtube.com/watch?v=-pQpWdpYl1s

Bilitis: Film door David Hamilton, helaas geen trailer beschikbaar, wegens te oud denk ik.
Laatst gewijzigd door Silke PinkH op 10 okt 2010 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 10 okt 2010 15:25

Omg, die Prayers for Bobby ziet er zo verschrikkelijk melig uit :o
en wat is dat nu voor een trailer? 't is gewoon de samenvatting van de hele film..

Ik heb al gezien (en goed bevonden):
- Eyes wide open (misschien wat traag maar minstens even pakkend)
- The Bubble (een onmogelijke liefde in een joods-islamitische context, ondanks die zware thematiek toch relatief luchtige film)
- Brokeback mountain (geen uitleg nodig)

Nog niet gezien, maar werd mij sterk aangeraden (en is in deze topic nog niet eerder vernoemd!):
Bent
Deze speelt zich af tijdens de tweede wereldoorlog en gaat over twee homo's in een concentratiekamp. Clive Owen doet erin mee, dus da's al een reden op zich om ernaar te kijken ;)

Verder ben ik verbaasd dat Little Britain hier nog niet aan bod is gekomen. Soms wat over de top, maar meestal gewoon hillarisch. :D

den twijfelaar
New user
New user

Bericht door den twijfelaar » 10 okt 2010 21:10

Bernard schreef:
den twijfelaar schreef:ik heb een tijdje geleden een film gezien op vitaya, maar weet niet meer hoe hij heette
wil je me helpen hoe hij heette?
Spoiler! :
het speelde zich af in amerika, en het was over een jongen uit een katholiek gezin die homo was, dit niet mocht zijn van zijn moeder vooral, dan naar New York bij zijn nicht gaat logeren (denk toch dat het new york was, toch zeker een grote stad). Grote boosdoener hier is de bijbel, want omdat het in de bijbel staat dat holebi zijn niet goed is (volgens zijn moeder) pleegt die zelfmoord. een tijdje erna komt die moeder in contact met een bijbelgroep die zegt dat het wel ok is en dan meegaat in een parada ofzo
ik vond dit echt een mooie film, zou hem graag op mijn computer hebben
ik durf wedden dat het deze is :)

ja, het is die
bedankt :merci: :merci: :merci: :merci:
* wishing i knew what i wanted *

I'm here because I feel more like me when I'm with you, than I do when I'm with me. - D.E.B.S.

The only real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes. - Marcel Proust

Trophys don't matter, the only thing that matters is love. - Nina's Heavenly Delight

neon09
New user
New user

Bericht door neon09 » 10 okt 2010 22:53

Sistje schreef:Dit weekend heb ik Shelter bekeken, en die komt ook mijn persoonlijke lijst van favorieten binnen.
Shelter is de àller, allerbeste 'gay themed' film die er is. Geen stereotypes in deze film en het verhaal eindigt eens niet met dood, verderf of gebroken relaties - zoals het maar al te vaak het geval is in dit soort films. (Alsof wij gedoemd zijn om een ongelukkig, eenzaam leven te leiden...)

Niets daarvan dus in deze film. The boy meets boy and they live happily ever after. Echt een must see voor iedereen!

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 10 okt 2010 23:09

neon09 schreef:
Sistje schreef:Dit weekend heb ik Shelter bekeken, en die komt ook mijn persoonlijke lijst van favorieten binnen.
Shelter is de àller, allerbeste 'gay themed' film die er is. Geen stereotypes in deze film en het verhaal eindigt eens niet met dood, verderf of gebroken relaties - zoals het maar al te vaak het geval is in dit soort films. (Alsof wij gedoemd zijn om een ongelukkig, eenzaam leven te leiden...)

Niets daarvan dus in deze film. The boy meets boy and they live happily ever after. Echt een must see voor iedereen!
:merci: om toch al het einde te verklappen ;)

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 09 nov 2010 14:24

Ik heb net The Celluloid Closet gezien: een documentaire over hoe holebi's werden weergegeven in (Hollywood-)films (vanaf de stille films tot ongeveer '90). 'T is soms grappig, dan weer ontroerend, maar vooral interessant.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=JL_vrb4-6_0
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)

Appleheadcat
Experienced user
Experienced user

Bericht door Appleheadcat » 13 nov 2010 09:57

Secret2 schreef:Ik heb net The Celluloid Closet gezien: een documentaire over hoe holebi's werden weergegeven in (Hollywood-)films (vanaf de stille films tot ongeveer '90). 'T is soms grappig, dan weer ontroerend, maar vooral interessant.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=JL_vrb4-6_0
Dat is zeker een aanrader! De interviews met al die acteurs vind ik zo leuk en de reis door de tijd.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 14 nov 2010 23:32

Marc St James en Cliff St Paul waren zo'n mooi koppel samen in 'Ugly Betty'.

Fluctuat nec mergitur

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 15 nov 2010 14:29

Het Belgische Ma Vie en Rose (1997). Niet echt holebi, maar toch een (lichte) aanrader.
Afbeelding
Dit debuut van Alain Berliner won ook een Golden Globe voor beste buitenlandse film.

iSyl
New user
New user

Bericht door iSyl » 15 nov 2010 19:46

Bandaged
http://www.bandagedthefilm.com/

Forbidden love and unnatural obsession collide in this atmospheric gothic horror from director Maria Beatty. Lucille (Janna Lisa Bonbrowsky) is the beautiful daughter of Arthur (Hans Piesbergen), a stern and unforgiving doctor who has kept a close watch on his child since the death of his wife. Arthur wants Lucille to focus her studies on math and sciences, but she has developed a passion for poetry and wants to attend a college where she can learn to write. Arthur does not approve of Lucille's ambitions, and in a moment of despair the girl tries to kill herself. Lucille survives but suffers severe burns on her face; refusing to trust her to a hospital, Arthur cares for his daughter at home, and needing assistance he hires a nurse, Joan (Susanne Sachsse). As Joan tends to Lucille's needs and bathes her, the two women become deeply attracted to one another, and passion grows between them, but as Lucille's bandages begin to come off, Joan makes a startling discovery -- Arthur is using his knowledge of plastic surgery to transform Lucille into the image of his late spouse.

Persoonlijk vond ik hem gewoon vreemd. Een aparte stijl om 'holebiliefde' in beeld te brengen.

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 12 dec 2010 21:48

The incredible true adventure of two girls in love: Een verhaal over twee meisjes met verschillende sociale achtergronden (en huidskleur) die verliefd worden op elkaar en daarmee proberen om te gaan... Met een 15 jaar jongere Laurel Holloman (Tina uit the L Word) die super butch is :roflmao: .

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 15 dec 2010 19:17

Secret2 schreef:The incredible true adventure of two girls in love: Een verhaal over twee meisjes met verschillende sociale achtergronden (en huidskleur) die verliefd worden op elkaar en daarmee proberen om te gaan... Met een 15 jaar jongere Laurel Holloman (Tina uit the L Word) die super butch is :roflmao: .
ooh da zie der nog mooie film uit!
die wilk wel zien :p
en thaha alleen al om laurel holloman is jonger te zien :D

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 20 dec 2010 23:33

"Goede tijden slechte tijden" uit Nederland maakt nu ook woelige tijden mee met Lukas en Edwin. (de hele verhaallijn is youtubable) Ja, ik geef toe een uit de hand gelopen guilty pleasure. :lol: :wink:

Secret2
Experienced user
Experienced user

Bericht door Secret2 » 21 dec 2010 01:30

Skipperke schreef:
Secret2 schreef:The incredible true adventure of two girls in love: Een verhaal over twee meisjes met verschillende sociale achtergronden (en huidskleur) die verliefd worden op elkaar en daarmee proberen om te gaan... Met een 15 jaar jongere Laurel Holloman (Tina uit the L Word) die super butch is :roflmao: .
ooh da zie der nog mooie film uit!
die wilk wel zien :p
en thaha alleen al om laurel holloman is jonger te zien :D
Spoiler! :
Check youtube :wink:
Martijn schreef:"Goede tijden slechte tijden" uit Nederland maakt nu ook woelige tijden mee met Lukas en Edwin. (de hele verhaallijn is youtubable) Ja, ik geef toe een uit de hand gelopen guilty pleasure. :lol: :wink:
Er is in die serie ook nog een lesbische verhaallijn geweest, met Ronja en Isabelle. Maar daar kwamen soms toch wel wat vreemde toestanden in voor! Hopelijk is deze nieuwe verhaallijn dan wat beter!
OT: Ook in Verbotene Liebe is er weer een lesbische verhaallijn, met Rebecca (het nichtje van vorige lesbo van dienst, Carla) en Miriam. Mijn uitvlucht, buiten guilty pleasure, is dat het goed is voor mijn Duits ( dat ik volg als keuzevak) :D .

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 21 dec 2010 03:08

A Single Man is prachtig :greenthing:

Bernard
**BANNED**
Contacteer:

Bericht door Bernard » 21 dec 2010 15:18

AGE-411 schreef:A Single Man is prachtig :greenthing:

Vooral de vertolkingen. :greenthing: De rest is mooie verpakking. Mooi maar toch maar verpakking... 8)

Gesloten