Ik heb bewondering voor ...

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
Gesloten
Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Ik heb bewondering voor ...

Bericht door Robbe » 06 apr 2017 21:39

Ik dacht al lang na om eens opnieuw een topicje te starten... Stiekem hoop ik dat deze misschien een succesvolle mag worden!

Wie heb jij al altijd bewonderd? Wie/wat bewonderde je vandaag? Wie/wat bewonderde je gisteren of vorige week?

Is het nu dat mooie universiteitsgebouw, het nieuwe mobiliteitsplan, die leuke kassierster in de carrefour, je leerkracht of misschien wel een medeforummer ... ?
Deel het met uw forumgezellen en laat ons misschien ook weten waarom juist :D
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Re: Ik heb bewondering voor ...

Bericht door idk » 06 apr 2017 21:48

Aaah superleuk topic!!

Ik heb bewondering voor.. cliché.. mijn oma.
Al tijdens de ziekte van mijn opa hield ze zich erg sterk. Nu enkele jaren later heeft ze het nog steeds moeilijk met zijn afwezigheid, maar ze doet haar best. De laatste grote klap voor haar was toen mijn andere oma overleden is. Het eerste wat ze toen zei was: ik ben de volgende. Jullie laatste grootouder.
Het menske rijdt nog vaak en ver met haar auto, rijdt met de fiets, heeft nog enkele koeien etc.
Zelfs haar soms 'korte' opmerkingen (die er vroeger nooit waren) vergeef ik haar.
Binnenkort wordt ze nog eens geopereerd want niet al haar mankementen blijven draaglijk.. maar ze ziet het zitten. (Het is geen zware ingreep).
Als we iets vragen zal ze haar best doen om ons te helpen.
Mijn oma is top!

Verder heb ik ook bewondering voor...
Hoh voor zoveel, maar ik laat de anderen aan het woord ;)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 07 apr 2017 09:15

Ik heb bewondering voor verplegers in rust-en ziekenhuizen...

Als je ziet hoe hard deze mensen hun best doen met de weinige middelen die ze krijgen, dan verdienen al deze mensen de nobelprijs voor liefde en doorzettingsvermogen! Ik ben 5 jaar lang regelmatig naar het rusthuis van mijn grootmoeder geweest en ik heb zelf kunnen zien hoe hard ze ervoor werken om iedere bewoner het naar zijn zin te geven. De laatste 2 jaar zat mijn grootmoeder op een afdeling voor zwaar dementerenden, waar de verplegers vaak maar met 2 voor een groep van 10 stonden, wat bijna onhoudbaar is, zeker mentaal. Mensen met (zware) dementie praten immers niet terug als je ze iets vraagt, ze kunnen meestal niet meer zeggen wanneer ze naar toilet moeten, ...

Dus: aan alle verplegers: nen dikke merci om zo voor iedereen te zorgen, jullie zijn goud waard!!!
"Alt er Love" -> Alles is liefde

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 07 apr 2017 23:49

BartV schreef:Ik heb bewondering voor verplegers in rust-en ziekenhuizen...

Als je ziet hoe hard deze mensen hun best doen met de weinige middelen die ze krijgen, dan verdienen al deze mensen de nobelprijs voor liefde en doorzettingsvermogen! Ik ben 5 jaar lang regelmatig naar het rusthuis van mijn grootmoeder geweest en ik heb zelf kunnen zien hoe hard ze ervoor werken om iedere bewoner het naar zijn zin te geven. De laatste 2 jaar zat mijn grootmoeder op een afdeling voor zwaar dementerenden, waar de verplegers vaak maar met 2 voor een groep van 10 stonden, wat bijna onhoudbaar is, zeker mentaal. Mensen met (zware) dementie praten immers niet terug als je ze iets vraagt, ze kunnen meestal niet meer zeggen wanneer ze naar toilet moeten, ...

Dus: aan alle verplegers: nen dikke merci om zo voor iedereen te zorgen, jullie zijn goud waard!!!
't zijn ook heel wat zorgkundigen die er werken, maar we appreciëren het ;)
Soms staan we maar met twee zorgkundigen en een verpleegkundige voor 18 tot 20 bewoners

Okay, ik heb best bewondering voor het nieuwe gebouw, allez nieuw, het staat er al bijna twee jaar, van de dienst voor het Bloed van het Rode Kruis, namelijk "Sango". Ik vind het best mooi gebouwd, met oog voor duurzaamheid (BREAM score "outstanding"). Jep ik kom er graag om te gidsen of vergaderen. Open, licht, fris, tuintje in de patio, wat groen er rond. Ja.
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 21 apr 2017 07:07

Ik heb bewondering voor...
mijn mama die naast 80 % werken ook nog eens al het huishoudelijk werk doet bij ons thuis
(lees als kuisen, koken, strijken... maar ook onze veel te grote tuin onderhouden).
En hoe ze erin slaagt om ondanks vijf totaal verschillende agenda's alles in goede banen te kunnen leiden!

:adore:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Gesloten