Ik vraag me af ... [11]

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
Thor
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Ik vraag me af ... [11]

Bericht door Thor » 17 jan 2017 22:29

Dries schreef:Ik vind die onderwijshervorming zó belachelijk. Hier en daar wat kleine aanpassingen, maar dat achterhaalde 'ASO ,TSO en BSO' zit er wel nog steeds in :roll:
Wel ja, da's waar. Maar het zal altijd blijven bestaan. Al kleef je er een andere naam op. Eigenlijk wel spijtig vind ik. Ze zouden het aantrekkelijk moeten maken en niet zoveel ASO promoten als 'het beste'.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 18 jan 2017 20:45

ASO is de beste richting om een Master te halen, al zijn er een heel aantal TSO richtingen waar dat ook mee kan.
Ik denk dat ze naar de toekomst meer naar die domeinen gaan werken en dat is wel goed voor de scholen en ook voor de jongeren.
Nothing sounds like a straight six TD.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 18 jan 2017 23:59

Ik vraag me af of ze ooit de idiote beslissing zullen nemen om Latijn volledig af te schaffen....

Anders zit ik hier mooi te studeren voor niks.
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 19 jan 2017 17:56

Heeft mijn leerkracht frans ooit gestudeerd...of zat haar diploma bij de cornflakes? Ik denk het laatste. :what:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 22 jan 2017 11:49

Robbe schreef:Ik vraag me af of ze ooit de idiote beslissing zullen nemen om Latijn volledig af te schaffen....

Wel, ik denk dat ze dat niet meteen gaan veranderen: misschien op termijn wel een vermindering van het aantal uren Latijn. Latijn deed ik echt super graag, behalve in de laatste 2 jaar van het middelbaar. Ik had altijd goede punten en ik vond het een meerwaarde: je kan veel afleiden. Het is immers een Romaanse taal en daardoor komt dat zeker van pas bij oa. Spaans, Italiaans en Frans. Ook Engels heeft bepaalde woorden die gemakkelijk afleidbaar zijn. Wij moesten ook in de laatste 3 jaar van het middelbaar (4e, 5e en 6e) vaak ook op een test vocabularium ook afleidingen geven van Latijnse woorden. Ook toen ik kinesitherapie deed vond ik de voorkennis van Latijn een serieus voordeel bij Anatomie.

Dus ik zeg zeker JA tegen de afschaffing van Grieks als aparte studierichting, maar zeker NEE tegen de afschaffing van Latijn. Er zijn meer voordelen dan nadelen. Alleen had ik beter de laatste 2 jaar misschien Latijn laten vallen om mij meer te focussen op Wetenschappen en Wiskunde. Maar ik had dat ook in mijn richting in het middelbaar: Latijn - Wiskunde -Wetenschappen. Dus ik kreeg 4 uur Latijn (meer dan genoeg), 2 uur van elke wetenschap (chemie, fysica en alternerend een jaar 2 uur of 1 uur biologie en aardrijkskunde) en 6 uur Wiskunde (voldoende vond ik). Wel had ik graag meer biologie, want dat deed ik graag. Wel hadden wij bijna geen labo's en ook geen kunstgeschiedenis.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 22 jan 2017 13:23

Thor schreef:
Robbe schreef:Ik vraag me af of ze ooit de idiote beslissing zullen nemen om Latijn volledig af te schaffen....

Wel, ik denk dat ze dat niet meteen gaan veranderen: misschien op termijn wel een vermindering van het aantal uren Latijn. Latijn deed ik echt super graag, behalve in de laatste 2 jaar van het middelbaar. Ik had altijd goede punten en ik vond het een meerwaarde: je kan veel afleiden. Het is immers een Romaanse taal en daardoor komt dat zeker van pas bij oa. Spaans, Italiaans en Frans. Ook Engels heeft bepaalde woorden die gemakkelijk afleidbaar zijn. Wij moesten ook in de laatste 3 jaar van het middelbaar (4e, 5e en 6e) vaak ook op een test vocabularium ook afleidingen geven van Latijnse woorden. Ook toen ik kinesitherapie deed vond ik de voorkennis van Latijn een serieus voordeel bij Anatomie.

Dus ik zeg zeker JA tegen de afschaffing van Grieks als aparte studierichting, maar zeker NEE tegen de afschaffing van Latijn. Er zijn meer voordelen dan nadelen. Alleen had ik beter de laatste 2 jaar misschien Latijn laten vallen om mij meer te focussen op Wetenschappen en Wiskunde. Maar ik had dat ook in mijn richting in het middelbaar: Latijn - Wiskunde -Wetenschappen. Dus ik kreeg 4 uur Latijn (meer dan genoeg), 2 uur van elke wetenschap (chemie, fysica en alternerend een jaar 2 uur of 1 uur biologie en aardrijkskunde) en 6 uur Wiskunde (voldoende vond ik). Wel had ik graag meer biologie, want dat deed ik graag. Wel hadden wij bijna geen labo's en ook geen kunstgeschiedenis.
Waarom zou je Grieks dan wel afschaffen?
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 22 jan 2017 14:46

... waarom ik altijd zoveel ellende heb? Deze middag de belastingsbrief uit de brievenbus gehaald, staat bijna het dubbel op als de boekhouder geteld heeft :o . Nu maar hopen dat hij zich niet vergist heeft :roll:
Nothing sounds like a straight six TD.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 22 jan 2017 21:07

... of anderen in een relatie ook hetzelfde voorhebben of herkennen.

Mijn lief kan mij missen in gradaties. Als we langer niet samen zijn, kan hij op een bepaalde avond mij heel erg missen en super cute doen. Maar een dag later kan hij het dan vervelend vinden als ik hem wat stuur en heeft hij precies zijn eigen ruimte nodig :p .

Bij mij is het gevoel van gemis toch één constante die niet echt enorm afwijkt van die constante :p
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Nora79
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Nora79 » 25 jan 2017 12:49

of ik zelf geen dikke vette PING geef op de gaydar van die lesbische moeders......

Afbeelding

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 25 jan 2017 20:00

Of/Hoeveel forummers ik al ben tegengekomen of langsgewandeld zonder het door te hebben in Gent of Brugge, gezien ik niemand hier echt bij gezicht ken :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 25 jan 2017 23:29

Hombie schreef:Of/Hoeveel forummers ik al ben tegengekomen of langsgewandeld zonder het door te hebben in Gent of Brugge, gezien ik niemand hier echt bij gezicht ken :p
Ik vraag me ook soms af of ik er niet veel tegenkom hier in Gent :hmm:

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 26 jan 2017 00:03

Wel, moest iemand mij spotten, voel je vrij het te zeggen enzo xD

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 26 jan 2017 11:27

Hombie schreef:Of/Hoeveel forummers ik al ben tegengekomen of langsgewandeld zonder het door te hebben in Gent of Brugge, gezien ik niemand hier echt bij gezicht ken :p
De kans is wel best groot ja aangezien ik vrij vaak in de buurt van de Blandijn passeer :lol:

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 26 jan 2017 12:01

Hombie schreef:Wel, moest iemand mij spotten, voel je vrij het te zeggen enzo xD
Speaking of which, kan dat dat gij in het Sint-Pieters waart dinsdagavond? En op een trein zat richting Brugge?

'k Wist niet of gij het waart, maar ie leek toch wel op u dan :D
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 26 jan 2017 15:28

Pancake schreef:
Hombie schreef:Wel, moest iemand mij spotten, voel je vrij het te zeggen enzo xD
Speaking of which, kan dat dat gij in het Sint-Pieters waart dinsdagavond? En op een trein zat richting Brugge?

Eyup, zou wel goed kunnen dat ik dat was dan. Bruine leren frak, grijze jeans en combats? Dacht precies al dat ik een vaag bekend gezicht zag :p
Kwas op terugweg van blok@blandijn enzo, maar ik doe die treinrit sws ongeveer dagelijks.

OT: Hoe zwaar ik m'n laatste examen verkloot heb (want verkloot is het alleszinds xD )
Spoiler! :

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 26 jan 2017 16:18

Hombie schreef:
Pancake schreef:

Eyup, zou wel goed kunnen dat ik dat was dan. Bruine leren frak, grijze jeans en combats? Dacht precies al dat ik een vaag bekend gezicht zag :p
Kwas op terugweg van blok@blandijn enzo, maar ik doe die treinrit sws ongeveer dagelijks.

OT: Hoe zwaar ik m'n laatste examen verkloot heb (want verkloot is het alleszinds xD )
Spoiler! :
Ahha, dat waart gij denk ik :p

Ot: Wanneer ik eens een dag mij geen zorgen ga maken... :roll:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 26 jan 2017 19:40

Hombie schreef:
Pancake schreef:

Spoiler! :

OT, of ik nog ga wakker geraken.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 02 feb 2017 22:00

Waarom heel dat 'vapen' opeens zo maatschappelijk aanvaard is :what:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 06 feb 2017 13:10

Dries schreef:Waarom heel dat 'vapen' opeens zo maatschappelijk aanvaard is :what:
In tegenstelling tot bij normaal roken produceer je met vapen enkel wat damp en stoor je dus niet echt anderen (of toch niet op gezondheid of zelfs echt geur-vlak). Dus lijkt me nog niet zo onlogisch.

(ik blijf zelf liever gewoon doorsaffen tho)

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 08 mar 2017 16:07

Hoe lang het nog gaat duren voordat er een steen gelegd wordt aan het Oosterweel-traject...
"Alt er Love" -> Alles is liefde

Plaats reactie