Goeie voornemens voor 2015

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
Wall
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Goeie voornemens voor 2015

Bericht door Wall » 14 dec 2014 13:24

Je kent het wel, elk jaar hou je je voor om een heleboel zaken aan je leven(sstijl) te veranderen. Althans, dat is wat ik van jullie, brave forummertjes, verwacht. Ga je eindelijk wat meer sporten of die ongezonde gewoontes achterwege laten? Hou jullie niet in om ons met je goeie voornemens te verblijden.

2015 wordt fantastisch! En wie weet lukt het dit jaar wél eens om die voornemens te laten uitkomen. Ik wens het jullie in elk geval toe ;)

Afbeelding

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Re: Goeie voornemens voor 2015

Bericht door redwings » 14 dec 2014 13:42

-Ik wil, na het zien van de koppenreportage over leven zonder suiker, mijn andere levensstijl weer opnemen waarin ik praktisch geen gluten en suikers at.

- Ik ga mij een lief zoeken.

- ik ga terug meer boeken lezen, tijdsgebrek is een flauw excuus.

-Ik ga genieten van elk moment, want het leven kan zo plots gedaan zijn...

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 14 dec 2014 13:46

Ik ga minder uitstellen!
Spoiler! :
Dat zeg ik al 2 jaar. Derde keer goede keer?
En meer lezen ook ja, maar dat hangt samen met het vorige.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 14 dec 2014 14:05

- Nu ik bijna ben afgestudeerd, wil ik eindelijk toch eens van mijn uitstelgedrag vanaf;
-Terug beginnen sporten. Tijdsgebrek is een flauw excuus;
- Een normaal slaap- en waakritme opbouwen;
- Minder tijd doorbrengen achter mijn computer.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 14 dec 2014 15:06

in 2015 wil ik

...weer beginnen sporten. (compleet mislukt in 2014)

...veel tijd doorbrengen met mijn liefje.

ik ga niet te veel voornemens maken, want ik houd me er toch meestal niet aan dan. :)

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 14 dec 2014 16:44

...mijn uitstelgedrag een beetje dimmen.
...oma en opa wat vaker opzoeken op het kerkhof en wat vertellen over hoe het gaat.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 14 dec 2014 17:07

Haha uitstelgedrag komt hier wel heel vaak voor (en ik moet zelf niet veel zeggen..).

OT:
Geen specifieke voornemens.
Ik zie wel dat ik er het beste van maak, en dat ik 'er' kom.
Come quickly, I'm tasting stars!

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 14 dec 2014 19:17

- Ik ga weer wat meer boeken lezen want het lijstje wordt veel te lang.
- Ik ga meer sporten, lang leve een gezonde levensstijl!
- Ik wil en ga weer eens een verhaal afmaken dat ik zelf heb geschreven.
- Ik moet minder series kijken en meer tijd doorbrengen buiten.
Logic will get you from A to Z. Imagination will get you everywhere.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 14 dec 2014 22:56

Ik doe daar normaal gezien niet aan mee (denk ik toch, ik vergeet dat steeds), maar ik ga flink zijn volgend jaar:

- Opnieuw elke week een zelfportret maken.
- Opnieuw beginnen schilderen ondanks het plaatsgebrek.
- Mijn nieuwe comic afwerken en opsturen naar een uitgever.
- Écht werk vinden.
- Meer weggeven aan mensen die minder hebben.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 14 dec 2014 23:18

- Meer tijd besteden aan de dingen die ik belangrijk vind en mij minder laten leiden door angst.
- Ophouden met mij schuldig voelen over zaken die jaren geleden zijn gebeurd en voor iedereen definitief verleden tijd zijn.
- Op één of andere manier politiek actief worden. Misschien lucht het op om mijn woede eens positief te uiten. :p
- Meer aanwezig zijn op het forum. Drie jaar geleden was ik sowieso al een paar keer genomineerd als relnicht van het jaar. Ik ben een beetje te braaf geworden.
- Aansluitend bij het vorige: de mods meer werk geven. :p
- Maar toch vooral verder doen zoals ik bezig ben. De tendens is toch hoofdzakelijk positief.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 15 dec 2014 02:05

Ik doe niet mee aan de jaarlijkse 'goede voornemens': tegen eind december bedenken wat je precies moet veranderen, om dit dan de tweede week van januari weer te vergeten. Doorheen het jaar denken we er dan nog wel eens aan, maar ach, "dat zal dan mijn goede voornemen voor volgend jaar worden, want het komt me nu niet goed uit ". Herkenbaar?
Goede besluiten en goede doelstellingen, zelfs al is het er maar één, voila! En waarom wachten tot 2015? Waarom niet meteen nu beginnen?

Mijn besluiten:
- ik heb te vaak te lang uitgeslapen waardoor ik minder tijd had om nuttige dingen te doen.
- ik heb het sporten drie maanden kunnen volhouden, omdat ik het steeds tegen mijn zin deed.
- ik heb veel kansen laten liggen uit angst om te falen, al heb ik er me een aantal keer wel kunnen overzetten.
- ik heb steeds twee keer nagedacht wanneer ik mijn mond wilde opentrekken om een geheim of roddel (over mezelf of een ander) te vertellen.
- ik heb veel mensen liefgehad (in de brede zin van het woord) , en dit ook getoond.
- ik heb vaker voor mezelf durven opkomen, en mijn eigen weg kunnen volgen.

Mijn doelstellingen:
- ik ga één dag in de week uitslapen tot maximum 11u, en de andere dagen (als ik niet ergens naartoe moet) sta ik op om ten laatste 9u.
- ik ga bij elk obstakel dat ik tegenkom voor mezelf na wat het precies is dat me schrik aanjaagt. Als faalangst en perfectionisme de reden zijn, dan vraag ik aan de mensen in mijn omgeving hoe ik me hier het best kan overzetten.
- vanaf dat mijn stage voorbij is, ga ik 1x in de week sporten, en ik heb tot dan om te beslissen welke sport precies.

Dat is het dus.. niet veel en niets groot, maar genoeg om er in te slagen iets te veranderen!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 15 dec 2014 08:42

De lachende profeet schreef:- Meer tijd besteden aan de dingen die ik belangrijk vind en mij minder laten leiden door angst.
- Ophouden met mij schuldig voelen over zaken die jaren geleden zijn gebeurd en voor iedereen definitief verleden tijd zijn.
- Op één of andere manier politiek actief worden. Misschien lucht het op om mijn woede eens positief te uiten. :p
- Meer aanwezig zijn op het forum. Drie jaar geleden was ik sowieso al een paar keer genomineerd als relnicht van het jaar. Ik ben een beetje te braaf geworden.
- Aansluitend bij het vorige: de mods meer werk geven. :p
- Maar toch vooral verder doen zoals ik bezig ben. De tendens is toch hoofdzakelijk positief.
dat tweede voornemen vind ik wel nog toepasselijk voor mij ook. ;)

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 15 dec 2014 11:55

In 2015 ga ik ...
  • ... minder twijfelen. Echt waar.
  • ... naar alle lessen gaan. :whistle:
  • ... nog meer forummers proberen te ontmoeten!
  • ... elke kans grijpen om iemand een plezier te doen.
Spoiler! :
Ik hou van dit topic :lovesigh:
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 15 dec 2014 13:18

Ik zal mijn goede voornemens ook eens posten...
Spoiler! :
of ze gaan lukken is een ander paar mouwen :whistle:
- Een klassieker: minder uitstellen, en meer op voorhand doen! (Hoewel ik veel productiever ben in tijdnood :-? )
- Meer sporten (ben ik in 2013 mee begonnen, dit jaar is er niet veel van gekomen :whistle: )
-Gezonder eten (Echt al de 4de keer dit jaar ofzo dat ik deze beslissing maak)
- Meer lezen! Het is superleuk, maar ik heb er 'nooit tijd' voor. Mijn verlanglijstje voor kerstmis bestaat al grotendeels uit boeken. Dus dat is al een goed begin!
-En uiteraard veel tijd doorbrengen hier op het forum :) (Zal niet zo héél moeilijk zijn :awkward: )

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 15 dec 2014 21:48

- een nieuwe job vinden
- verhuizen
- gezonder eten
- meer vertalen
- weer contact aanknopen met mensen die ik al een tijdje niet meer gezien heb

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 15 dec 2014 21:56

De top 3 clichématige voornemens (toch voor mij)

- meer sporten
- gezonder eten
- minder uitstellen

En nu diegene die ik misschien kan vervullen

- meer op dit forum zitten
- een lief vinden
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 15 dec 2014 22:28

Vorig jaar waren dat afvallen , meer sporten en socialer worden. Wel, check, halve check en check!
Ben zo'n 15 kilo afgevallen, gewoon, omdat het kan. Niemand heeft me gepusht, niemand heeft me aangespoord, ik deed het gewoon lekker zelf. :greentongue: Meer sporten is meer bewegen geworden, als in 'wandelen naar het station en terug'. Das toch iedere dag zo'n 7 km in totaal. Verklaar me maar gek maar het werkt! En socialer worden: ik heb nieuwe leuke mensen ontmoet op de meeting.

Dit jaar ga ik dit gewoon blijven behouden. En een voorlopig rijbewijs halen, al veel te lang uitgesteld!
Klassiekers zoals uitstelgedrag ja daar wil ik aan werken, maar of dat goedkomt... :blush: Ik ben iemand die dooie lijnen nodig heeft om in actie te schieten :) En verder nog ehm goed blijven studeren en een modeltraject proberen behouden. Daar ga ik allemaal voor in 2015! :)

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 16 dec 2014 14:29

Mijn blog met voornemens:

Een lijstje waar ik geen groot fan van ben omdat ik echt amper mensen ken die zich er aan houden. Ikzelf heb nog maar één voornemen waar ik mij aan hield. Het voornemen dat ik twee jaar geleden maakte was het volgende:
Ik zal nooit meer met goede voornemens wachten tot het nieuwjaar is, maar ik verander direct waar ik niet tevreden over ben.
Het werkt! Als de weegschaal kapot is en een kilo te veel aanrekent, eet ik gezonder. Als ik met een kater thuiskom, beslis ik minder te drinken en doe ik dat direct ook (voor een week). Als ik slechte punten heb, werk ik harder (ook meestal tijdelijk). Als ik vind dat ik uitstel, dan begin ik er direct aan. Dit is trouwens een heel ironische, want iedereen die als goede voornemen heeft ‘minder uitstellen’ stelt die meestal tot het begin van het jaar om die dan weer wat uit te stellen omdat je met de feestdagen toch niet hoort te werken.

Los daarvan wil ik volgend jaar wel nog eens in Gent komen om uit te gaan en mensen te ontmoeten die ik nooit zie omdat we doen alsof Gent en Leuven ver uiteen liggen. Dikke zever natuurlijk! Maar als ik dat dit jaar nog kan doen, zal ik niet wachten om dat per se volgend jaar te doen.

Carpe diem, alles dat je uitstelt is tijd die je verliest. I like me like I am.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 31 dec 2014 16:10

Ik doe ook eens mee aan goede voornemens:

Afgesproken zaterdag met 3S:
- geen nieuwe boeken meer bijkopen indien er geen twee zijn uitgelezen (anders gaan we de achterstand nooit kunnen wegwerken)

en
- minderen met koffie, zoals ik al bezig was in 2014
Fluctuat nec mergitur

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 31 dec 2014 17:12

JFK schreef:Ik doe ook eens mee aan goede voornemens:

Afgesproken zaterdag met 3S:
- geen nieuwe boeken meer bijkopen indien er geen twee zijn uitgelezen (anders gaan we de achterstand nooit kunnen wegwerken)
:cry:

Een eigen bibliotheek is een investering voor het leven. Is het niet super dat je uit je eigen grote collectie net dat boek kan uitkiezen waar je op dat moment zin in hebt?

Gesloten