Je weet dat het blok is als...

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
193 berichten • Pagina 10 van 101 ... 6, 7, 8, 9, 10

Re: Je weet dat het blok is als...

Berichtdoor Thor » 27 dec 2016 15:57
Als het feestdagen zijn: dat ze maar snel zoals in heel wat andere Europese landen het academiejaar in het hoger onderwijs op 1 september laten beginnen, opdat je gedaan hebt met je examens voor de feestdagen beginnen.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor TheQuibbler » 27 dec 2016 20:05
Thor schreef:Als het feestdagen zijn: dat ze maar snel zoals in heel wat andere Europese landen het academiejaar in het hoger onderwijs op 1 september laten beginnen, opdat je gedaan hebt met je examens voor de feestdagen beginnen.

Ik had het daarnet toevallig nog met iemand over in de taxi!
Mijn blok lijkt wel een kleine ramp dit semester, al heb ik al meer gedaan dan andere erasmussers die ik ken :')
Het zou heerlijk zijn, onbezorgd feesten nu :lol: (niet dat ik dat nu niet doe eigenlijk oeps)
TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Leeftijd: 23

Berichtdoor Springbal » 30 dec 2016 18:37
Ik tijdens de dag regelmatig pauze moet nemen omdat mijn pols overbelast is
Spoiler! :
voor de dirty sick minded onder jullie, nice try, maar neen, ik ben een leftie, geen volbloed want ik doe ook zaken rechts, wat wil zeggen dat ik tegen mijn hand schrijf en jammer genoeg nog al te vaak verkrampt schrijf. Naast soms haast onleesbare noties resulteert dat ook in een pijnlijke linker pols. Zeker als ik samenvattingen van 14 pagina's maak (die ook genummerd moesten worden

Je tijdens je voorbereiding voor het mondelinge examen filosofie (waarvoor de docent niet alleen zo goed was om de vragen, maar ook de pagina's en alinea's te duiden waaruit je het antwoord moest destilleren) gesticulerend rondloopt in je kamer en tracht vijf pagina's onbegrijpbare onzin over het anti-humanisme, het dierlijke humanisme, de actuele politieke impasse volgens Ranciere, identificatie en subjectiveringsprocessen, depolitisering van de economie, pleidooi voor intollerantie en andere filosofische onzin en hol gewauwel. Van binnen en van buiten tracht te leren en je de hele mikmak kan opdreunen zonder te weten wat je zegt.

Voor het examen filosofie in het eerste jaar, dat was schriftelijk, kregen we op voorhand eveneens de vragen en plaatsen van de antwoorden (die docent schilderde graag, en kwam in zijn verlof niet graag terug om een herexamen af te nemen, had je een 10/20 wou dat eigenlijk zeggen "snul ge zijt gebuisd, maar voor u kom ik niet terug). Blokte je eveneens de hele tekst van buiten, schreef van zodra je het antwoordblad kreeg zo snel mogelijk je tekst op dat blad, zonder te weten wat je schreef, enkel de tekst die je hebt geleerd, om pas na vijf minuten je blad met vragen te krijgen (bij wijze van spreken) wat je pas op het eind van het examen degelijk bekeek om opgelucht ademt e halen dat het niet alleen exact dezelfde vragen waren dan wat hij op voorhand gaf, maar ook in dezelfde volgorde.

Het is ook blok als je bij sommige cursussen, waar het al een gans semester voor je ogen danste, plots het licht ziet en ein-de-lijk als onnozele student, het geheel kan overzien en er een lijn in steken, in tegenstelling tot de docent.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31

Berichtdoor lottvo » 02 jan 2017 20:18
... je zelf geen blok hebt, maar je vrienden moet aansporen om te studeren met een grote peptalk (elk uur).
Iemand wijs vertelde me ooit: "op elk potje past een potje" ;).
lottvo
Regular user
Regular user

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor lenny » 07 jan 2017 16:06
... Je ineens 'tijd' hebt om in het midden van de winter je ruiten te kuisen
Spoiler! :
Eigenlijk mocht dit 3 maand geleden al eens gebeurd zijn
lenny
Forumkoppel 2017

Leeftijd: 23

Berichtdoor Thor » 07 jan 2017 18:09
TheQuibbler schreef:
Thor schreef:Als het feestdagen zijn: dat ze maar snel zoals in heel wat andere Europese landen het academiejaar in het hoger onderwijs op 1 september laten beginnen, opdat je gedaan hebt met je examens voor de feestdagen beginnen.

Ik had het daarnet toevallig nog met iemand over in de taxi!
Mijn blok lijkt wel een kleine ramp dit semester, al heb ik al meer gedaan dan andere erasmussers die ik ken :')
Het zou heerlijk zijn, onbezorgd feesten nu :lol: (niet dat ik dat nu niet doe eigenlijk oeps)

Wel het is gewoon beter dat je kan meedoen met de feestdagen, dan op je kamer te studeren en heel wat te missen. Ik ben momenteel pro voor dat systeem.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor geeninspiratie » 04 jun 2017 14:22
... je plots de meest vreemde en tijdrovende ideeën krijgt: laat ik een nieuwe serie starten; laat ik eerst dit boek uitlezen.

Gisteren kreeg ik plots zin om op mijn Nintendo te gaan, nadat hij vier jaar ongebruikt in de kast had gelegen.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Marlboro » 04 jun 2017 18:10
Je uitkijkt naar het laatste examen om het dan redelijk geweldig in den drank te gooien. :P
It's who I am, it's what I am. Right or wrong, I can't change that.

It’s like being able to fly.
Just like growing wings.
If it’s in your blood, you can’t get it out.
You just want more.
Marlboro
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor geeninspiratie » 08 jan 2018 22:42
... je mama zegt: "Hier, gebruik dit vel bubbelplastiek om te ontspannen", en je het dankbaar aanneemt.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Thestral » 11 jan 2018 00:30
Als je je beseft dat je al een hele week dezelfde jogging outfit aan hebt
"I guess who I am is exactly the same as who you are. Not better than, not less than. Because there is no one who has been or will ever be exactly the same as either you or me"

"The real violence, the violence I realized was unforgivable, is the violence that we do to ourselves, when we're too afraid to be who we really are"
Thestral
Regular user
Regular user

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor geeninspiratie » 11 jan 2018 13:38
Thestral schreef:Als je je beseft dat je al een hele week dezelfde jogging outfit aan hebt

Ik had tot gisteren tien dagen de zelfde kleren aan :P .

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Robbe » 11 jan 2018 16:09
... alle rotklusjes zoals de tafel dekken, de vaatwas legen, .... ineens echt leuk en ontspannend lijken.

... je tien keer meer geniet van je Netflix-aflevering dan gewoonlijk.

.... de maaltijden echt de lichtpuntjes van de dag zijn, én je echt pissig wordt als het iets is om te eten dat je minder graag lust.

... je toch maar overweegt om te stoppen met studeren en analyseert welke beroepen je eventueel kan gaan doen.
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Leeftijd: 20

Berichtdoor Coincidence » 11 jan 2018 17:47
... het abnormaal rustig is als je op een donderdagnamiddag/-avond in de Colruyt in Ledeberg gaat winkelen.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

193 berichten • Pagina 10 van 101 ... 6, 7, 8, 9, 10

Keer terug naar Post-It!