Wat vond je vandaag walgelijk?

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
Thor
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Wat vond je vandaag walgelijk?

Bericht door Thor » 05 sep 2016 21:57

Niet echt walgelijk, maar toch wel helemaal niet plezant: je eigen kat (helemaal diepgevroren) bij de dierenarts ophalen om dan later te begraven in je tuin (natuurlijk volgens de regels die de Vlaamse overheid oplegt voor het begraven van gezelschapsdieren: oa een put van 0,50 m). Het was precies alsof mijn kat aan het slapen was. Zo vredig lag hij erbij! Ik ga je missen na die fantastische 13 jaar. Ik kan het nog moeilijk vatten dat hij er niet meer is, maar ik hoop dat die plaats in de tuin mijn rouwproces 'vooruithelpt'...

Wat er écht nog meer walgelijk is, is het feit dat mijn kat gestorven is aan lymfeklierkanker rond de darmen, iets wat zeer moeilijk op te sporen is in het bloedonderzoek. Achteraf wist ik wel dat hij zl langer ziek was: ik voelde al een tijdje een knobbeltje aan zijn buik maw die tumor (kanker).
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 05 sep 2016 22:36

Thor schreef:Niet echt walgelijk, maar toch wel helemaal niet plezant: je eigen kat (helemaal diepgevroren) bij de dierenarts ophalen om dan later te begraven in je tuin (natuurlijk volgens de regels die de Vlaamse overheid oplegt voor het begraven van gezelschapsdieren: oa een put van 0,50 m). Het was precies alsof mijn kat aan het slapen was. Zo vredig lag hij erbij! Ik ga je missen na die fantastische 13 jaar. Ik kan het nog moeilijk vatten dat hij er niet meer is, maar ik hoop dat die plaats in de tuin mijn rouwproces 'vooruithelpt'...

Wat er écht nog meer walgelijk is, is het feit dat mijn kat gestorven is aan lymfeklierkanker rond de darmen, iets wat zeer moeilijk op te sporen is in het bloedonderzoek. Achteraf wist ik wel dat hij zl langer ziek was: ik voelde al een tijdje een knobbeltje aan zijn buik maw die tumor (kanker).
Rust in vrede, kat van Thor! :cry: :hugs:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 15 nov 2016 09:12

EU ministers to discuss plan to charge Britons to visit Europe after Brexit

:wtf:
£10 voor een Europees visum? Zijn ze zot geworden? Ok ja. Post-brexit zal de UK buiten de EU liggen...maar praktisch is dit toch te zot voor woorden? Het is een grensgebied! De interactie tussen London, Parijs, Brussel of Kent en Le Nord is gigantisch geworden door de Kanaaltunnel... je kan dat toch niet zomaar negeren?
Dit zal het Britse toerisme in België en Frankrijk echt nekken. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn Britse vrienden gaan moeten betalen als ze mij gaan willen zien.
(of omgekeerd...Wat UK zal dan ook wel met zoiets afkomen..)
Fluctuat nec mergitur

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 16 nov 2016 14:35

JFK schreef:EU ministers to discuss plan to charge Britons to visit Europe after Brexit

:wtf:
£10 voor een Europees visum? Zijn ze zot geworden? Ok ja. Post-brexit zal de UK buiten de EU liggen...maar praktisch is dit toch te zot voor woorden? Het is een grensgebied! De interactie tussen London, Parijs, Brussel of Kent en Le Nord is gigantisch geworden door de Kanaaltunnel... je kan dat toch niet zomaar negeren?
Dit zal het Britse toerisme in België en Frankrijk echt nekken. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn Britse vrienden gaan moeten betalen als ze mij gaan willen zien.
(of omgekeerd...Wat UK zal dan ook wel met zoiets afkomen..)
Toen ik vakantiejob deed bij een touroperator en het nieuws dat de brexit een feit was ons ter oren kwam, is dat het eerste ding wat ze zeiden: "Kun je je dat voorstellen, dat zij een visum gaan nodig hebben om ons te bezoeken, en omgekeerd ook? " Et voila. Ze hebben helaas gelijk gekregen... Absurd.

OT: Dit dus.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... aten.dhtml

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 02 dec 2016 14:29

Een sperperide vor kerstbomen. Man man man waar houden ze zich toch mee bezig...

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161202_ ... rce=google
Come quickly, I'm tasting stars!

Fantasy Lover

Bericht door Fantasy Lover » 04 dec 2016 13:47

Dit filmpje https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2641765697 ik ga een email sturen, ik pik dit niet

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 05 dec 2016 08:39

Coincidence schreef:Een sperperide vor kerstbomen. Man man man waar houden ze zich toch mee bezig...

Aan de andere kant vind ik het even absurd dat mensen al in november hun kerstboom zetten. Tegen dat het kerstmis is, ligt er al kilo's stof op. :roll:
Ik snap dat mensen 'iets gezelligs' in hun huiskamer willen... maar dan heeft het toch geen reet meer te maken met het kerstfeest an sich meer dan een maand op voorhand? Dan moet je maar een leuk decoratiestuk zoeken voor in je huis.
Fluctuat nec mergitur

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 05 dec 2016 19:22

JFK schreef:
Coincidence schreef:Een sperperide vor kerstbomen. Man man man waar houden ze zich toch mee bezig...

Aan de andere kant vind ik het even absurd dat mensen al in november hun kerstboom zetten. Tegen dat het kerstmis is, ligt er al kilo's stof op. :roll:
Ik snap dat mensen 'iets gezelligs' in hun huiskamer willen... maar dan heeft het toch geen reet meer te maken met het kerstfeest an sich meer dan een maand op voorhand? Dan moet je maar een leuk decoratiestuk zoeken voor in je huis.
Moh, als die mensen dat nu graag willen, wie zijn wij dan om te oordelen? :p
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 06 dec 2016 01:53

JFK schreef:

Ik vind het ook een gek idee om al in november de boom te zetten, dat zou ik sowieso pas na Sinterklaas doen. Maar als er anderen zijn die dat per se al half november willen doen, en het niet erg vinden om op Kerstmis met een stel dorre takken met daarin wat ballen te zitten, dan denk ik: leven en laten leven. Als zij daar tevreden mee zijn is dat toch goed voor hen. Het is zoals Dries zegt: waarom moeten mensen daar nu over oordelen? Niemand doet er toch iets kwaad mee.

Anyway, geef mij ook maar kerstsfeer en gezelligheid vanaf half december, wanneer ik echt in de stemming geraak.
Come quickly, I'm tasting stars!

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 06 dec 2016 09:14

Ah nee.. Ik ben daar ook niet tegen hé. Mensen doen wat ze willen in hun huis. Vrijheid blijheid. Er is ook niemand die praat over 'verbieden'.
Ik vraag me alleen persoonlijk af wat voor waarde kerstmis heeft voor die mensen. Het is een feest...Geen show hé.

Het is een beetje inherent aan onze maatschappij. Alles moet snel en vlug gaan. Liefst nu. Kerstmis is een leuke tijd...Dus wil ik er het maximum uithalen. Ook al is Kerstmis één dag en duurt mijn kerstperiode meer dan een maand. Mensen kunnen niet meer wachten. Hoe sneller ik het heb, hoe liever. Wie doet mij wat?

In De Morgen stond er onlangs een artikel over waarin een volkskundige zijn mening hierover graag. Ook hij wees erop dat we onze tradities laten samenvloeien waardoor feestdagen hun waarde verliezen.

Persoonlijk vind ik het ook jammer voor kinderen bijvoorbeeld, een groep die nog volop bezig is om zijn maatschappelijk referentiekader op te bouwen. Begin maar eens uit te leggen dat kort na Halloween al kerstmannen in het straatbeeld verschijnen terwijl Sinterklaas daar tussen ook nog eens moet komen.
Fluctuat nec mergitur

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Bericht door redwings » 20 feb 2018 12:55

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 24 feb 2018 12:32

De website om de testservers op school vanop te beheren is echt héél erg veilig * KUCH KUCH *
Je moet Internet Explorer gebruiken (andere browsers gaan niet) MET Adobe Flash Player... :o :kots:
"Alt er Love" -> Alles is liefde

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Bericht door redwings » 05 sep 2018 22:18

De pano-documentaire over schild en vrienden. En de docu was niet slecht, schild en vrienden daarintegen :kots:
En dan weten dat die kerel die baas speelt studentenvertegenwoordiger is bij de Ugent :wtf:
Wie het wil bekijken: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/pano/2 ... -s2018a10/
Ik ben gedegouteerd tot en met...

Plaats reactie