Wat heb jij vannacht gedroomd?

Weet je met je eigen gedachten geen blijf? Post-it!
Fluostift
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Bericht door Fluostift » 11 jan 2014 12:07

Ik weet het niet meer :(

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Zathura » 19 jan 2014 23:59

Ik heb gedroomd dat mijn crush met mij mee naar huis ging en dat Veronique van Familie me wurgde, maar dat was niet het belangrijkste van de droom. :')
Stiekem droomde ik dit een paar nachten eerder, maar ik wil deze droom nog niet meteen vergeten.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 20 jan 2014 09:57

Ik droomde dat ik zeven buizen had dit semester. Zeven! Ik was er toch even niet goed van toen ik wakker werd. Misschien is het een hint van mijn onbewuste zelve dat ik echt wel mijn best moet doen voor die laatste twee examens... :roll:

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 20 jan 2014 11:03

Ik droomde dat ik samen met mei_meisje naar een concert van Lacuna Coil ging. Het ging door in een klein cafeetje (wat wel vreemd was) en Cristina Scabbia zong gewoon achter de toog. In het deel na de pauze gingen we aan de toog gaan zitten wat dichter bij de plaats waar ze zong. Daar kwam ik mijn vroegere beste vriendin tegen met haar vrienden. Ik ging eens even babbeltje doen en kreeg toen zelfs 3 kussen (3 kussen van hallo zeggen wel te verstaan). Toen begon het opnieuw en ging ik terug aan de toog zitten. De rest van het concert was erg goed en op een moment had Cristina plots tranen in haar ogen. Dat was wel maar van korte duur. Na het concert ging ik weer kort langs bij die vroegere beste vriendin. We waren beide nogal overenthausiast over het concert en helemaal vertederd toen ze tranen in haar ogen kreeg tijdens het zingen. Vervolgens namen we afscheid en kreeg ik een dikke knuffel.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 20 jan 2014 11:56

ik droomde vannacht dat er plots allemaal bekende schrijvers van vroeger aan men deur stonden en hun werken begonnen citeren, ik weet nog dat ik Oscar Wilde, Umberto Eco (al leeft hij nog...) en Emile Zola heb gezien en het was allemaal in hun eigen taal en toch verstond ik het allemaal.
I blame mijn examen van Literatuurgeschiedenis en professor Keunen, maar toch heb ik het gevoel dat er iets meer achter zat, ik weet enkel niet wat
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 20 jan 2014 16:04

Fluostift schreef:Ik weet het niet meer :(
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic. Ik kan niet wachten tot het volgende verslag van dromen die je je niet herinnert.
fabio schreef: I blame mijn examen van Literatuurgeschiedenis en professor Keunen, maar toch heb ik het gevoel dat er iets meer achter zat, ik weet enkel niet wat
Wees gerust. Er zit niet meer achter dan wat je al weet.

OT: Ik fietste samen met 'een nieuwe vriend' langs de fietsroute voor mijn middelbare school. Terwijl we reden, toonde ik hem hoe goed je de zonsopgang kon zien tussen de velden. Ik wees hem er ook op hoe goed je de haven kon zien terwijl we mijn kleine, provinciale metropooltje naderden; veel beter dan in boerenanus Gent, waar de haven veel te ver lag om te zien. Daarna kwamen we aan bij de bibliotheek.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 23 jan 2014 19:49

Door op korte tijd teveel taurine binnen te krijgen smaakte alles wat ik at naar energiedrankjes. Dat zou nooit meer weggaan omdat ik er gewoon al veel te veel van had gedronken. Ik denk dat ik pas besefte dat het allemaal maar een droom was toen ik deze morgen cornflakes in mijn kommetje deed.

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 24 jan 2014 13:41

Ik droomde vannacht dat ik me moest klaarmaken om binnen een uur op het gemeentehuis te staan om te trouwen met m'n vriendin. We woonden wel al samen in een mooi, groot huis (het leek wel een villa, volgens mij moeten we onderweg nog een Win For Life gewonnen hebben ofzo) met een zwembad in. M'n lief was weeral aan het treuzelen en ik was op mijn beurt dan weer heel zenuwachtig met de schrik om te laat te komen op mijn eigen bruiloft.

Licht verward wakker geworden... en ik ben dan nog niet eens verloofd! :D

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 12 feb 2014 20:12

Ik bevond me in een hut van één of ander woestijnvolk, samen met de mensen die daar woonden. Het was het droge seizoen, dus ze dwongen me om plat op mijn rug te liggen, zodat ik niet aan de hitte zou bezwijken. Buiten wandelende een man met zijn zoon rond, later waren ze mensapen.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 12 feb 2014 20:20

Ik heb laatst gedroomd van mini-babyolifantjes (maximum 15cm groot) waar ik voor moest zorgen. Ik was er eentje, de kleinste die amper een paar centimeter was, kwijtgeraakt. Uiteindelijk bleek het dat ik er op was gaan zitten, waardoor hij gekrompen was tot 3mm en ik het olifantje zo op het topje van mijn vinger kon leggen.
Oh ja, en toen kwam Kürt Rogiers langs en kuste hij me, ook de normaalste zaak van de wereld natuurlijk.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 25 feb 2014 14:29

Ik droomde voor de zoveelste keer weeral dat ik in een hoge bus (het zou een dubbeldekker kunnen zijn) zat met een chauffeur die nogal wild aan het rijden was, snel redelijk scherpe bochten nam, bijna tegen de gevel van een huis reed (met hoge snelheid) enz. Uiteindelijk kantelde de bus toen de chauffeur gekke manoeuvres aan het doen was op een steil stuk - en daar stopte de droom.

En nog een droom dat ik met een vriend in een hoog gebouw zat met heel veel verschillende trappen en liften (de ene ging bv. van -1 tot +1, een andere van 0 tot +7), waar vreemd genoeg de parkeergarage helemaal op de bovenste verdieping was. :wtf: En op het einde waren we de afwas aan het doen bij een speelgoedkeukentje voor kleuters.
Come quickly, I'm tasting stars!

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 27 apr 2014 23:08

Het was echt absurd...

Ik had een grote, rauwe gehaktbal die als telefoon fungeerde. Ik kreeg een telefoontje en dacht dat het Lindsay Lohan was, maar het was iemand van de bank die me een nieuwe spaarrekening of belegging wou aansmeren. Dat probeerde ik beleefd af te schepen, maar uiteindelijk werd de bankbediende heel kwaad en noemde die me een walgelijk iemand.

Like :wtf: :wtf:

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 30 apr 2014 07:51

Gisteren droomde ik dat op kamp niemand om brood was geweest en we bijgevolg doriotos met salsasaus gaven aan de kinderen bij het ontbijt.
Deze nacht droomde ik dat België zou vergaan door storm en regen en dat we moesten vluchten: elk voor zich.
Toen werd ik veel te vroeg wakker en nu ben ik moe :( .

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 05 mei 2014 07:59

Ik droomde dat mama en papa heel de badkamer en hun kamer opnieuw hadden ingericht. Ze hadden babybedjes neergezet en een verzorgingstafel waardoor ik opeens grote druk voelde dat ze grootouders willen worden. Amai. Eng.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 27 mei 2014 08:17

Er zat van alles wat in mijn droom:
  • een ex dat mij niet meer herkende;
  • een busrit in Rusland;
  • Stockholmsyndroom;
  • een raam ter grote van een muur met zicht op heel de stad;
  • exhibitionisme;
  • de refter uit de lagere school;
  • slechte rijstpudding waar ik niet van mocht eten;
  • iemand met een mot als huisdier.
En toch was het een mooie droom.

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 31 mei 2014 14:42

Ik droomde dat ik enorme borstspieren had en daarom een BH droeg.

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 31 mei 2014 15:32

Ik droomde dat ik in een toneelzaal zat met heel wat vrienden (in het echt ken ik die mensen niet). Er was een meisje verliefd op mij maar ik had geen gevoelens voor haar. Tussen het publiek stond er ergens een hoofd van een etalagepop met een muts. Plots zag ik en enkele vrienden dat dat meisje die muts stal. Wij zaten te kijken dat het overduidelijk was en snapten niet waarom ze dat deed. Enkele minuten later keek ik naar mijn heuptas en begon te denken. Ik deed hem open en die muts zat daarin. Ik ben dan met enkele vrienden die het ook zagen gebeuren naar de leerkrachten/lectoren? geweest en deed dit verhaal. Toen werd dat meisje 'opgepakt' door enkele lectoren en uit de zaal gebracht. Heel de zaal riep haar naam (die ik ondertussen vergeten ben :p).
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 10 jun 2014 14:58

Ik had een wonde aan mijn enkel. En daar kwam opeens een doorzichtige botsbal uitgesprongen, met een griezelig oog in het midden.
We werden dikke vriendjes.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 28 aug 2014 12:28

Het was een soort oorlogssituatie. Het landschap bestond uit grote dorre velden en rivieren met bruggen en wegen.
Veel mensen waren op kleine bootjes aan het varen en elkaar in allerlei formaties aan het beschieten, toen ik zo een paar keer een kleine formatie zag die onder een brug aan het varen was. En ik dacht "wat zou het netjes zijn als die brug nu zou instorten!" en net op dat moment vloog er dan een brokstuk uit een explosie op die brug met zodanige kracht dat de pijlers het begaven. Multiple kill!

En toen werd een of andere barrière doorbroken waardoor we allemaal naar een terrein liepen waar 2 kooien waren. Om een of andere reden liepen we daarin en sloten we ons op (we waren groepen "vrienden"), waarop het een spel werd elkaar te proberen afmaken, de ene kooi tegen de andere. Ze waren afgeschermd met kogelbestendige mazen, al kon die afscherming soms omzeild worden.
Na de tegenpartij de meeste succesvolle salvo's te hebben bezorgd, geraakten zij toch nog vrij en braken onze mazen af, waarop ze mij beschoten en ik met pijn in de romp ging liggen. Kort nadien werd ik wakker met nog steeds het vaag gevoel van die pijn...

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 16 okt 2014 08:21

Ik stond op het punt te bevallen.
Spoiler! :
Ik weet niet of dat mijn onderbewustzijn is die me iets probeert te vertelen.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Gesloten