Lees jij graag manga? Of heb je er al eens eentje gelezen?

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
9 berichten • Pagina 1 van 1

Lees jij graag manga? Of heb je er al eens eentje gelezen?

Berichtdoor Darkcrow » 31 jan 2015 16:02
Dit is een vraag waar ik toch al een tijdje mee zit. Zijn er Holebi's die ook graag manga's lezen hier op WJNH?
En zo ja, lees je dan ook manga's die handelen over holebi's (yaoi, yuri, boys-love, girls-love, bara, etc.)
Een paar titels van Holebi manga's die ik leuk vond:
- Seven Days :love:
- Café Latte Rhapsody :lol:
- NightS :twisted:
- Mr. Mini Mart :roflmao:
- The Man of Tango 8)
etc
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Lees jij graag manga? Of heb je er al eens eentje geleze

Berichtdoor just_me2102 » 01 feb 2015 01:41
Ik heb even manga gelezen :D
vooral Conan toen :)
Geen hilebi-manga ;)

Nu lees ik eigenlijk geen manga meer :)

Edit: amai kheb mijn post hier wel mooi in stukskes gekapt :p
just_me2102
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 17

Berichtdoor BiNDing » 03 feb 2015 13:34
Ik lees Soul Eater, niet holebi-gerelateerd, maar wel een beest van een manga.

Maar wel maar eentje per half jaar, die dingen zijn veel te duur in België.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

Berichtdoor Darkcrow » 04 feb 2015 19:42
BiNDing schreef:Ik lees Soul Eater, niet holebi-gerelateerd, maar wel een beest van een manga.

Maar wel maar eentje per half jaar, die dingen zijn veel te duur in België.

Inderdaad 8 à 10 euro is voor een Engelstalige manga is vrij duur. Zeker als je de Engelse versie verkiest. Ik geef er maximum 70 euro aan uit op twee maanden tijd. Soms ga ik er wel over als ik me een gaymanga of een yaoi manga aanschaf.

Maar we leven tegenwoordig in het Internettijdperk, je kan manga's ook online lezen. Verscheidene uitgevers zetten hun manga's op het Internet waar je ze kan lezen gratis en voor niets. Hier bedoel ik niet mee die illegale sites zoals xxxxxx die massa's manga onder de scanner steken en ze dan pagina per pagina op internet zetten.
Je kan tegenwoordig ook manga's digitaal kopen (in het Engels), deze zijn de helft goedkoper.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Leygasp » 28 jan 2016 01:16
Lezen van manga's doe ik eigenlijk nie zo heel vaak, ik heb er 4 van the legend of zelda gelezen:
Ocarina of time part 1 & 3
Majora's Mask
Oracle of season
Voor de rest kijk ik wel graag naar anime hier is men lijst iets groter van, en vaak wl ik ook de manga's van die serie kopen, ma ik heb altijd schrik dat ik ze nooit allemaal vind XD
"Madness is not a state of mind, it's a place... Shall we go there?"
~Alice Madness returns
Leygasp
New user
New user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Darkcrow » 31 jan 2016 17:00
Leygasp schreef:Lezen van manga's doe ik eigenlijk nie zo heel vaak, ik heb er 4 van the legend of zelda gelezen:
Ocarina of time part 1 & 3
Majora's Mask
Oracle of season
Voor de rest kijk ik wel graag naar anime hier is men lijst iets groter van, en vaak wl ik ook de manga's van die serie kopen, ma ik heb altijd schrik dat ik ze nooit allemaal vind XD

Welke anime heb je zoal gezien? Van welke anime series wil je de manga kopen?
Waar koop jij jouw manga's? Het is tegenwoordig geen probleem om manga's te vinden en compleet te krijgen. Je moet wel met jouw handen afblijven van Nederlandstalige manga's. Omdat alle uitgevers ermee zijn gestopt met het uitgeven van Nederlandstalige manga, mensen zijn gestopt met het kopen daarvan omwille van de slechte vertalingen( de vertalingen waren van het Japans naar het Frans en dan naar het Nederlands.) en de andere reden was door de scanlation industrie.
Voor Franstalige manga en Engelstalige manga moet je geen schrik hebben deze wordt meestal de serie van vervolledigd. Je moet alleen oppassen dat je niks van Del Rey of Tokyopop koopt, deze uitgevers zijn een tijd geleden failliet gegaan en hierdoor kan je van deze niets meer vervolledigen.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Akiko » 11 feb 2016 00:50
Gosh, ja, ik lees al manga sinds m'n 12de (biblotheek toen nog) geloof ik :)
(Hoewel ik in verhouding maar heel weinig fysieke exemplaren bezit (ja, zelfs nog enkele Nederlandse exemplaren! :D).)

Seven days! Heb je de films ervan gezien die onlangs zijn uitgekomen?
Twee shounen ai manga's die ik tot mijn persoonlijke favorieten reken zijn:
Let Dai
(Hoewel ik de laatste twee volumes nog niet gelezen hebt, aangezien elk volume me wat emotioneel breekt en ik er dus telkens enkele weken tussen laat XD)
Koimonogatari
(ongoing maar erg goed tot nu toe)

Een leuke shoujo ai manhua (Chinees en dus in kleur!) is Their Story/ Tamen De Gushi. (Hiervan komt ook mijn avatar ^-^)

Yuri... De eerste yuri manga die ik ooit las was Girl Friends van Milk Morinaga. Onlangs herlas ik dit, en begreep ik niet meer waarom ik dit ooit zo super vond, maar ik zal er altijd bijzondere herinneringen aan koesteren aangezien het de eerste girls love manga was die ik ooit las, en zeker nadat ik zelf op een meisje verliefd geworden was. :)

Yaoi...
Oh man, ik heb reeds veel te veel yaoi gelezen. XD
Een manga die ik onlangs gelezen heb en die me bijgebleven is, is 'Thank you my god' van Kawai Hideki, maar het begin is beter dan het einde wel.

In bara ben ik niet zo goed thuis, hoewel ik wel enkele titels gelezen heb is dat niet echt mijn genre.

Een goede online reader voor yaoi/shounen ai manga is trouwens Mangago, aangezien het lezerspubliek daar voornamelijk uit yaoi/shounen ai fans bestaat, die dus ook vaak goede aanbevelingen kunnen geven en er ook veel reactie is op nieuwe hoofdstukken. Als je de auteurs wil steunen gebruik je deze dan beter niet voor de reeksen die reeds in het Engels vertaald zijn en te koop. Er zijn echter talloze reeksen die nooit officieel uitgegeven zijn in het Engels en wellicht nooit uitgegeven zullen worden en waarvoor dit soort sites dus echt wel handig zijn.
μῆνιν ἄειδε θεὰ Πηληϊάδεω Ἀχιλῆος
Akiko
New user
New user

Leeftijd: 20
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Hombie » 11 feb 2016 15:48
Akiko schreef:Gosh, ja, ik lees al manga sinds m'n 12de (biblotheek toen nog) geloof ik :)
(Hoewel ik in verhouding maar heel weinig fysieke exemplaren bezit (ja, zelfs nog enkele Nederlandse exemplaren! :D).)

Let Dai
(Hoewel ik de laatste twee volumes nog niet gelezen hebt, aangezien elk volume me wat emotioneel breekt en ik er dus telkens enkele weken tussen laat XD)
Koimonogatari
.

Koimonogatari is echt awesome, ben die ook aan het volgen ^^
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Darkcrow » 14 feb 2016 18:13
Akiko schreef:Gosh, ja, ik lees al manga sinds m'n 12de (biblotheek toen nog) geloof ik :)

Let Dai
Koimonogatari

De film van Seven Days heb ik nog niet gezien, dit heeft er mee te maken dat ik de laatste tijd weinig filmen en anime heb gezien.
Let Dai ga ik zeker een keer proberen en dat geld ook voor Koimonogatari. Nog niet gelezen,maar ik ga het zeker doen.

Akiko schreef:Een leuke shoujo ai manhua (Chinees en dus in kleur!) is Their Story/ Tamen De Gushi. (Hiervan komt ook mijn avatar ^-^)

Die ken ik, Tamen De Gushi is één van mijn favorieten, en één van de weinige shoujo Ai die ik lees. Je kent misschien ook 19 Days ook één van mijn favorieten en een kei goeie shounen Ai.

Akiko schreef:Yuri... De eerste yuri manga die ik ooit las was Girl Friends van Milk Morinaga. Onlangs herlas ik dit, en begreep ik niet meer waarom ik dit ooit zo super vond, maar ik zal er altijd bijzondere herinneringen aan koesteren aangezien het de eerste girls love manga was die ik ooit las, en zeker nadat ik zelf op een meisje verliefd geworden was. :)

Ik zal eerlijk zijn, ik lees heel weinig yuri, wegens een gebrek aan interesse. Ik ben homo dus ik heb meer interesse in yaoi en bara.

Akiko schreef:Yaoi...
Oh man, ik heb reeds veel te veel yaoi gelezen. XD
Een manga die ik onlangs gelezen heb en die me bijgebleven is, is 'Thank you my god' van Kawai Hideki, maar het begin is beter dan het einde wel.

In bara ben ik niet zo goed thuis, hoewel ik wel enkele titels gelezen heb is dat niet echt mijn genre.

Ik lees bijna elke dag yaoi, en die heb ik juist niet gelezen, bedankt om me hem aan te raden. :D

Akiko schreef:Een goede online reader voor yaoi/shounen ai manga is trouwens Mangago, aangezien het lezerspubliek daar voornamelijk uit yaoi/shounen ai fans bestaat, die dus ook vaak goede aanbevelingen kunnen geven en er ook veel reactie is op nieuwe hoofdstukken.

Ik probeer zoveel mogelijk online readers te mijden en zoveel mogelijk op de site van herkomst het te lezen of te downloaden. Hier heb je de garantie dat je de hoogste kwaliteit hebt (hoogste resolutie), immers Mangago grote afbeeldingen naar een kleiner formaat comprimeerd. Hierdoor kan kleinere tekst moeilijker leesbaar zijn, of gewoonweg onleesbaar. Dit is vervelend, daarom lees ik het op de site van herkomst. Als het om heel oude manga gaat, kan dit niet en dan download ik het van kissmanga omdat zij de hoogste beschikbare resolutie garanderen.

Akiko schreef: Als je de auteurs wil steunen gebruik je deze dan beter niet voor de reeksen die reeds in het Engels vertaald zijn en te koop. Er zijn echter talloze reeksen die nooit officieel uitgegeven zijn in het Engels en wellicht nooit uitgegeven zullen worden en waarvoor dit soort sites dus echt wel handig zijn.

Wel, ik probeer mijn favoriete manga te kopen, en hierbij de mangaka te steunen. En zo'n verzameling met echte manga is leuk. Het enige probleem is dat ze behoorlijk duur zijn. Dus series zoals One Piece of Berserk heb ik niet gekocht omwille van te duur. Hoewel ik al enkele lange series heb, zoals Bakuman, Attack on Titan, King of Hell en Chronicles of the Cursed Sword (de laatste twee zijn niet compleet omdat Tokyopop ten onder is gegaan.)

Hombie schreef:Koimonogatari is echt awesome, ben die ook aan het volgen ^^

Die ga ik zeker eens proberen, hoewel ik misschien wacht totdat hij compleet is.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

9 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Cultuur