Welk boek lees je momenteel? [2]

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Re: Welk boek lees je momenteel? [2]

Bericht door bieke007 » 14 jul 2014 18:20

geeninspiratie schreef:Net klaar met Gone 5 van Michael Grant. Nu hebik al deel 1 t.e.m. 5 gelezen. Helaas hadden ze de 6de niet in bieb, dus ik zal nog wat moeten wachten op het einde :(
Ik ben die reeks ook aan het lezen. Toen ik een tijdje terug in Canterbury was heb ik me daar deel 1 en deel 2 aangeschaft. Na een paar pagina's had ik al spijt dat ik niet direct heel de reeks meegebracht had. Gelukkig gaan zowat alle scholen hier in de stad in het 4de middelbaar naar Canterbury en mijn nichtje heeft een maand later deel 3 t.e.m. deel 6 meegebracht.

Ik vind het een heel goed concept, alle mensen ouder dan 15 jaar verdwijnen en bekijk hoe de jeugd probeert te overleven. Ik ben heel benieuwd naar het einde, naar het 'wie', 'wat', 'waar', 'wanneer', 'waarom'. Spannend!
every new beginning comes from some other beginning's end

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 27 jul 2014 14:40

'Congo een geschiedenis' van David Van Reybrouck. Boek voor school, maar voor iedereen een aanrader, vlot geschreven en interessant!
Laatst gewijzigd door redwings op 27 jul 2014 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 27 jul 2014 14:45

bieke007 schreef:
geeninspiratie schreef:Net klaar met Gone 5 van Michael Grant. Nu hebik al deel 1 t.e.m. 5 gelezen. Helaas hadden ze de 6de niet in bieb, dus ik zal nog wat moeten wachten op het einde :(
Ik ben die reeks ook aan het lezen. Toen ik een tijdje terug in Canterbury was heb ik me daar deel 1 en deel 2 aangeschaft. Na een paar pagina's had ik al spijt dat ik niet direct heel de reeks meegebracht had. Gelukkig gaan zowat alle scholen hier in de stad in het 4de middelbaar naar Canterbury en mijn nichtje heeft een maand later deel 3 t.e.m. deel 6 meegebracht.

Ik vind het een heel goed concept, alle mensen ouder dan 15 jaar verdwijnen en bekijk hoe de jeugd probeert te overleven. Ik ben heel benieuwd naar het einde, naar het 'wie', 'wat', 'waar', 'wanneer', 'waarom'. Spannend!
Ik heb gisteren Gone 6 uitgelezen. Ik moest bij het einde wenen. Zeker verderlezen :) .
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 06 aug 2014 12:04

Triëst: De melancholie van een plek - Jan Morris : Iets minder gemijmer en iets meer geschiedenis ware beter geweest en Morris' kritiekloze gedweep met de Oostenrijks-Hongaarse bourgeoisie wordt een beetje ergerlijk naarmate het boek vordert. Haar simplistische beschouwingen over nationalisme zijn ook een domper. Sommige anekdotes maken echter wel wat goed en naar de stad zelf word ik gaandeweg steeds nieuwsgieriger.

Wat is sociologie? - Norbert Elias : Eindelijk eens tijd om dit boek van flap tot flap te lezen. Alvast interessant om zijn herwaardering van Comte te lezen.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Grensgeval
Regular user
Regular user

Bericht door Grensgeval » 12 aug 2014 00:21

Ben al maanden bezig in "A Feasf for Crows" van George R.R. Martin, maar heb veel te weinig tijd om er verder te lezen. Moet er echt nog eens tijd voor maken.
Welcome to my world of make believe

Cornerstone
New user
New user

Bericht door Cornerstone » 17 aug 2014 15:06

Net begonnen aan Stoner van John Williams.

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 17 aug 2014 23:44

The untouchable, John Banville. Zeer leuk boek, aangenaam geschreven en meeslepend.
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 17 aug 2014 23:58

raskolnikow schreef: Een geschiedenis van België - Deneckere, De Wever, Vanthemsche & De Paepe : beetje heropfrissen, al blijkt het minder nodig dan gedacht. Fraai geïllustreerd boek wel, al snak ik af en toe naar een lap tekst die nu eens niét halfweg onderbroken wordt door een prent, een kadertekst of een statistiek.
Dat heb ik juist nog moeten leren voor een examen...
Enorm goed boek om uit te leren trouwens, ik kon eens een les skippen als gita aan de beurt was om les te geven (echte ramp, gelukkig hebben we vaak les van bruno de wever gehad, das pas ne sympathieke mens)
OT: das Kapital van Karl Marx
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 19 aug 2014 19:14

"The Fault in Our Stars" - John Green. Moest echt wel eens gebeuren en ben sinds twee dagen al 200 pagina's ver. Heel goed boek! Naar het schijnt wordt het laatste deel wel heel zwaar en dramatisch, dus ben benieuwd.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Centurion
New user
New user

Bericht door Centurion » 24 aug 2014 17:36

Afbeelding

Net uitgelezen, en al onmiddellijk in de Engelse versie begonnen.
Zelden heeft iets mij zodanig kunnen aangrijpen als dit verhaal. Gewoonweg prachtig.

Enige interesse in de Griekse geschiedenis / mythologie is wel handig.

Het betreft ook homoseksualiteit, dus een aanrader voor iedereen hier !
Aim for the world.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 24 aug 2014 18:41

Centurion schreef:Afbeelding

Net uitgelezen, en al onmiddellijk in de Engelse versie begonnen.
Zelden heeft iets mij zodanig kunnen aangrijpen als dit verhaal. Gewoonweg prachtig.

Enige interesse in de Griekse geschiedenis / mythologie is wel handig.

Het betreft ook homoseksualiteit, dus een aanrader voor iedereen hier !
inderdaad een prachtig boek! zeker als je interesse hebt voor geschiedenis :)
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 25 aug 2014 11:43

De onzichtbare steden van Italo Calvino. :love: :love: :love:

Een nieuw favoriet boek, denk ik.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

arwen'ke
Experienced user
Experienced user

Bericht door arwen'ke » 11 sep 2014 18:12

"De trage wals van de schildpadden" van Katherine Pancol (deel twee van een trilogie)
Life can only be understood backwards but it must be lived forward.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 sep 2014 22:27

Net uit: Maartse Kamers
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding
Nu een medische Thriller van Robin Cook: Intern
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

gr8ycin
New user
New user

Bericht door gr8ycin » 18 sep 2014 02:17

Goh, ik lees veel door elkaar. Momenteel heb ik "Geschiedenis van de filosofie" door Störig en "The rogue" van Trudi Canavan (deel 2 van een trilogie) het meeste vast.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 28 sep 2014 10:54

Mevrouw Rowling, wat doe je mij toch aan... Al de derde nacht op rij dat ik tot 3u in Harry Potter lees.
Spoiler! :
Numero uno, dos y très al herlezen. De magie is er nog steeds.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 08 okt 2014 16:49

Laatste roman (novelle) was Billy Budd, voormarsgast van Herman Melville. Best intrigerend. Het tempo is laag: Melville breekt voortdurend in het verhaal om karakters, gedragingen en (moraalfilosofische) bespiegelingen uit te bouwen en elk woord lijkt naar de lamp te rieken. (8.5/10)

Thans lees ik: Grensland: een geschiedenis van Oekraïne - Marc Jansen
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 01 nov 2014 20:34

Je moet dansen op mijn graf, door Aidan Chambers. Niet het meest gemakkelijke boek :hmm: .
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

raskolnikow

Bericht door raskolnikow » 02 nov 2014 22:53

Begonnen met de herlezing van De Gebroeders Karamazov (Dostojevski). Aangezien mijn leestempo met het klimmen der jaren steeds trager is geworden zal ik er nog maanden van kunnen genieten.

Mevrouw Burton
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Mevrouw Burton » 04 nov 2014 00:14

De nazi en de kapper (origineel in het duits: Der Nazi und der Friseur) een boek van Hilsenrath!
Ik zit nog maar aan pagina 70 (van de 440 ofzo), dus het echte verhaal moet (hopelijk) nog beginnen :D
Mijn mening zal je horen als ie uit is!

Plaats reactie