Welk boek lees je momenteel? [2]

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Welk boek lees je momenteel? [2]

Bericht door Echo » 04 nov 2014 09:35

Het Gouden Kompas trilogie van Philip Pullman. Geniale boeken. Zoveel niveau's, zo spannend, zoveel intriges!

:love: voor fantastische kinderboeken!

(nog zo'n aanrader: Spinder van Simon Vander Geest, natuurlijk niet te vergelijken met Het Gouden Kompas, maar bijzonder grappig!).

Nog gelezen de laatste tijd:
Speciale vermelding voor een nieuwe favoriet uit de prentenboeken van dit najaar:
* Pieter Gaudesaboos - Wat zit er in die kist: prachtig geïllustreerd, heerlijk verhaaltje dat de spanning weet op te bouwen, met leuke herhalingen (om het voorlezen nog leuker te maken), en een heel fijne pointe op het einde).
* Gaea Schoeters - De kunst van het vallen: niet uitgelezen omdat het me na een tweehondertal pagina's écht niet meer kon boeien. Soms wat 'dik' geschreven, maar met mooie zinnen, en het verhaal zit duidelijk in een dichte structuur, die soms zo benauwend wordt, dat alles het geraamte van het boek lijkt.
* Filip Canfyn - Het syndroom van verkavelingsvlaanderen: zou verplichte kost moeten zijn voor iedereen die van plan is te gaan kopen/bouwen. Maakt brandhout van heel de ruimtelijke ordening en kiest radicaal voor de stad of het platteland, maar niets daar tussen. Vooral de socio-economische linken die hij daarbij nog eens legt, maken het bijzonder interessant. Lees dit!
* Philip Blom - Alleen de wolken. Cultuur en crisis in het Westen tussen 1918 en 1938. Een heerlijk dikke klepper. Al ben ik niet zo te vinden voor de chronologische aanpak die hij hanteert, en soms wat saai wegens "captain obvious"-gehalte, maar voor een lekenpubliek ongetwijfeld echt boeiend. Er staan vaak leuke details en weetjes in.
* Alice Munro - De droom van mijn moeder. Kortverhaaltje, en echt een pareltje. Ik heb erdoor een bundel kortverhalen van Munro gekocht, en het staat hoog op mijn te lezen lijst (een keer dat mijn boeken uitgepakt zijn...)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Homba
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Homba » 27 dec 2014 14:30

Afbeelding

Net uit en met stip boek van het jaar.

Centurion
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Centurion » 27 dec 2014 23:40

Afbeelding
Aim for the world.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 28 dec 2014 17:18

Homba schreef:Afbeelding

Net uit en met stip boek van het jaar.
JA! :love:

Ook onlangs gelezen!

En nog gelezen en aan het lezen:
* Alice Munro - Te Veel Geluk: :love: Zelfs mijn moeder houdt ervan, ze heeft normaal een hekel aan kortverhalen.
* Sylvia Plath - The Bell Jarr: best oké.
* Ludo Simons - Te Boek, over boeken en boekenmensen. Heel erg interessant boek over bibliotheken en uitgeven, bibliotheekwetenschap, ed. Wel heel Antwerps, Vlaams en Katholiek. Of toch de omgeving waar die man in zat. Maar met een fijne kwinkslag geschreven.
* Peter Brown - Meneer Tijger wordt wild. :love: Mijn favoriete prentenboek van dit jaar! Die prenten, dat verhaal. PRACHTIG.
* William Faulkner - Absalom! Absalom! Heel erg uitdagend (echt een vertellende schrijfstijl), best moeilijk om te volgen zelfs, maar wel heel erg intrigerend.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 29 dec 2014 21:45

The Maze Runner

In het Nederlands, maar De labyrintrenner klinkt echt vreselijk!
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Joke.
New user
New user

Bericht door Joke. » 02 jan 2015 15:29

Cecelia Ahern - Zo word je verliefd :adore:

Laat je niet misleiden door de titel! Veel meer dan een standaard romantisch verhaaltje, maar wel weer eentje om bij weg te dromen.
How do we change the world? "One random act of kindness at a time"...

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 02 jan 2015 16:24

geeninspiratie schreef:The Maze Runner

In het Nederlands, maar De labyrintrenner klinkt echt vreselijk!
Die ben ik ook aan het lezen! Het tweede deel "The Scorch Trails" (want idd de Nederlandse titel "De Schroeiproeven" klinkt vreselijk) ligt ook al klaar :D

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 03 jan 2015 20:22

Augustus - John Williams: eigenlijk een briefroman, dus eventjes wennen maar eens gewoon leest het als een trein!! Het boek is de Hype zeker waard!
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 08 jan 2015 20:07

Heb net Er ist wieder da (gelezen in het Engels, zo goed is mijn Duits helaas niet meer) uitgelezen. "Daar is hij weer" heet het in het Nederlands. Sterk geschreven, al is het duidelijk voor een Duitstalig publiek.

Nu begonnen in Gone Girl. Tot hiertoe zeer intrigerend :)
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 08 jan 2015 21:05

Harry Potter and the Chamber of Secrets , door J.K. Rowling.

Ook in het Nederlands.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 08 jan 2015 21:16

geeninspiratie schreef:Harry Potter and the Chamber of Secrets , door J.K. Rowling.

Ook in het Nederlands.
Ik lees harry potter en de steen der wijzen :D

Vierkantje
New user
New user

Bericht door Vierkantje » 08 jan 2015 21:58

Vijftig tinten grijs :)
Girls just wanna have fun.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 09 jan 2015 19:18

iamagirl schreef:
geeninspiratie schreef:Harry Potter and the Chamber of Secrets , door J.K. Rowling.

Ook in het Nederlands.
Voor het eerst? :D

- J.K. Rowling

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 11 jan 2015 11:40

Momenteel lees ik "De vlammende wereld" van Siri Hustvedt.

Het leest vlot en ik heb met momenten al hard kunnen lachen.

Groetjes
Nora

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 11 jan 2015 14:27

geeninspiratie schreef:
iamagirl schreef:

Ook in het Nederlands.
Ja voor het eerst! Schandalig eigenlijk :s

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 11 jan 2015 19:32

iamagirl schreef:
geeninspiratie schreef:
iamagirl schreef:

Ook in het Nederlands.
Aiai :goodbyecruelworld:

Je weet niet wat je mist ;). Heb je de films al gezien? Ik had de eerste 4 films gezien toen ik begon aan de boeken. Zo kon ik de eerste 4 boeken vergelijkingen met de films en dan later bleef het toch nog spannend hoe alles afliep ;)

- J.K. Rowling

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 11 jan 2015 21:48

geeninspiratie schreef:
iamagirl schreef:
geeninspiratie schreef:
iamagirl schreef:

Ook in het Nederlands.
Aiai :goodbyecruelworld:

Je weet niet wat je mist ;). Heb je de films al gezien? Ik had de eerste 4 films gezien toen ik begon aan de boeken. Zo kon ik de eerste 4 boeken vergelijkingen met de films en dan later bleef het toch nog spannend hoe alles afliep ;)
Ik heb de films al een paar keer gezien! :) geweldig!! En meestal zijn de boeken nog beter dus da beloofd! ;)

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 11 jan 2015 22:01

De boeken zijn altijd beter ;-). Geniet ervan :D :)

- J.K. Rowling

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 11 jan 2015 22:31

geeninspiratie schreef:De boeken zijn altijd beter ;-). Geniet ervan :D :)
Haha dankuuu!! :)

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 09 feb 2015 12:13

"Dubbelrol is de titel van een Franse stomme film uit 1914, een roemruchte film die lang verloren gewaand werd vanwege een grote brand in de Parijse Pathé Filmstudio s. Nu, in 1967, wordt de film teruggevonden, maar zonder de cruciale scène met de beroemde Adèle Roux, een actrice die betrokken raakte bij een sensationele moordzaak kort nadat de film in première was gegaan. Niet lang nadat de film is herontdekt, wordt de jonge journaliste Juliette Blanc benaderd door niemand minder dan Adèle Roux, die op zoek is naar een ghostwriter voor haar memoires. Zij neemt Juliette mee naar het tijdperk van de eerste stomme films, de glamoureuze filmwereld van Parijs waar zij, als boerenmeisje uit de Languedoc haar droom probeerde te verwezenlijken, naar haar ontmoeting met de Amerikaan André Durand, de beroemdste regisseur, en zijn mysterieuze vrouw Terpsichore, de meest gevraagde actrice van het moment. Adèle raakt direct in de ban van de aantrekkelijke André, maar wanneer hij haar voorstelt aan Terpsichore, ontstaat er een gevaarlijke driehoeksverhouding."

Dit boek vind ik een aanrader.

Plaats reactie