Welk boek lees je momenteel?

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Koen1989
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door Koen1989 » 18 dec 2012 19:54

Consu schreef:Ik ben verslaafd aan de boeken van Raymond E. Feist.
Een echte aanrader, hij schrijft fantasie boeken!
I agree ;) Welke is je favoriet? :P
If I'm honest, I have to tell you I still read fairy tales. And I like them best of all.
- Audrey Hepburn

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 18 dec 2012 23:33

Net begonnen in The book of illusions van Paul Auster.
raskolnikow schreef:De donkere kamer van Damokles - W.F. Hermans
Ik las onlangs een boekbespreking door mezelf van De donkere kamer van ergens in het middelbaar. Hilarisch :) Maar zeker ook een leuk boek.
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 19 dec 2012 14:20

La grammaire est une chanson douce...

ewel tis waar!! prachtig boek!
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 19 dec 2012 16:17

siegie schreef:Ik las onlangs een boekbespreking door mezelf van De donkere kamer van ergens in het middelbaar. Hilarisch :) Maar zeker ook een leuk boek.
Ik heb dat indertijd ook moeten lezen, tegen heug en meug, want ik las toen helemaal niet graag. Ik weet zelfs niet zeker of ik het toen wel heb uitgelezen. Er staat me maar weinig van bij.

Het vandaag opnieuw te lezen én te smaken: ik heb een lange weg afgelegd blijkbaar. :)
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

freeboy
New user
New user

Bericht door freeboy » 19 dec 2012 22:11

beetje mainstream op het moment: Vlammen - Suzanne Collins

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 20 dec 2012 10:09

De avonden van Gerard Reve, ideaal deze tijd van het jaar. Een mooi muziekje, een whiskey en een hele avond heerlijk lezen.

Daarnaast ook nog De melkweg van Bart Moeyaert (heel mooi boekje, voor het werk).
Een tijdreis door België (schrijvers op bezoek) van Peter Jacobs. Erg onderhoudend, maar niet meer dan dat.
Wolf Hall van Hilary Mantel. Nog altijd. Wat een taai boek.
Written on the body van Jeanette Winterson. Toch echt een van mijn favoriete boeken.
On the road van Jack Kerouac. Ik begrijp nog altijd niet zo goed wat the fuzz is. Voor z'n tijd in Amerika waarschijnlijk best revolutionair, maar Nescio's Titaantjes en Den Uitvreter zijn écht veel beter, en niet zo irritant geschreven.

En net uitgelezen: Veronderstellingen van Annelies Verbeke. Mooi, maar niet zo speciaal. Lighthousekeeping van Jeanette Winterson (toch wat minder zot goed dan dat ik me herinnerde) en eindelijk eens Leopold I van Gita Deneckere uitgelezen (ik vond het jammer dat hij dood ging, die grote koning).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Wendyke
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wendyke » 27 dec 2012 19:34

Momenteel "Norwegian Wood" van Haruki Murakami.

Eens je in zijn boeken begint... wil je ze allemaal gelezen hebben! :)

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 27 dec 2012 19:35

'Verkozen'
Uit de reeks Huis van de Nacht van P.C. Cast en Kristin Cast.
Vampiershizzle, maar wel nice vampiershizzle!
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 27 dec 2012 19:45

Wendyke schreef:Momenteel "Norwegian Wood" van Haruki Murakami.

my favorite :love:
Ik ben er toevallig gisteren opnieuw in begonnen.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 27 dec 2012 19:54

herman frodiet schreef:
Wendyke schreef:Momenteel "Norwegian Wood" van Haruki Murakami.

my favorite :love:
Ik ben er toevallig gisteren opnieuw in begonnen.
Super! Ik ben zo benieuwd naar het einde.. Voorlopig is Watanabe net terug gekeerd van Naoko, waar zij samen met Reiko afgezonderd leeft om te "herstellen".

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 29 dec 2012 14:29

Pieter Aspe: Min 1
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Icecream
New user
New user

Bericht door Icecream » 29 dec 2012 21:08

Torment (kwelling) van Lauren Kate
A career is born in public - talent in privacy.

dr_kat
Regular user
Regular user

Bericht door dr_kat » 30 dec 2012 00:16

Net begonnen aan 2 boeken

"Citadel" van Kate Mosse over een vrouw die met een aantal anderen een verzetsgroep in de 2e wereldoorlog start bestaande uit alleen maar vrouwen. Het kreeg overal goede recensies,dus ik ben benieuwd

En een getekend verhaal : "Melk en sneeuw" van Leen Van Hulst,die haar belevenissen als uitwisselingsstudente in Finland neertekende. Ze heeft het ooit voorgesteld in het Verschil,en sinds die tijd stond het op mijn to read lijstje.

Koen1989
Regular user
Regular user

Bericht door Koen1989 » 30 dec 2012 00:46

dr_kat schreef:Net begonnen aan 2 boeken

"Citadel" van Kate Mosse over een vrouw die met een aantal anderen een verzetsgroep in de 2e wereldoorlog start bestaande uit alleen maar vrouwen. Het kreeg overal goede recensies,dus ik ben benieuwd

En een getekend verhaal : "Melk en sneeuw" van Leen Van Hulst,die haar belevenissen als uitwisselingsstudente in Finland neertekende. Ze heeft het ooit voorgesteld in het Verschil,en sinds die tijd stond het op mijn to read lijstje.
Oh, Kate Mosse is een geweldige schrijfster, echt waar! Je moet zeker haal andere boeken / kortverhalen lezen! Ik ben fan :P
If I'm honest, I have to tell you I still read fairy tales. And I like them best of all.
- Audrey Hepburn

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 01 jan 2013 20:39

En dan nog iets van Paulien Cornelisse, echt hilarisch!
Spoiler! :
Ja lap, we zitten hier met een taalnerd :P
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 01 jan 2013 20:45

Spoiler! :
Afbeelding
Lelijkste cover ooit.
Maar 't is wel plezant. Nogal vrijblijvend, en vaak hetzelfde, want 't zijn interviewtjes met verschillende vrouwen. Maar wel tof.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 04 jan 2013 09:18

Momenteel liggen er op mijn bed/salontafel/in mijn rugzak deze boeken:
* Fernando Pessoa - Boek der Rusteloosheid: prachtig. Wat een pareltjes staan er daar in!
* Valeria Luiselli - Valse papieren: net als bovenstaande een tsjooldersboek, maar dan door hedendaags Venetië, New-Mexico en New York. Echt fantastisch hoe ze je meeneemt in haar denken. Heerlijk!
* Hilary Mantel - Wolf Hall: ik geef niet op! En het boek begint me ook echt in de ban te hebben. Het had alleen echt wel wat minder dik mogen zijn. (Ik denk eigenlijk niet dat ik het vervolg Het boek Henry zal lezen...)
* Gerard Reve - De avonden: Ik dacht tussen Kerst en Nieuw iedere avond een hoofdstuk te lezen, maar dat is er natuurlijk niet van gekomen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, er gebeurt echt niets. Op een moment zegt het hoofdpersonage ook letterlijk: "Sommige mensen hebben geen verhaal". Geen wonder dat Nescio dit eigenlijk een anti-boek heeft genoemd. Wel bijzonder mooi geschreven, je voelt bij momenten echt de leegte van Frits' bestaan.
* Jack Kerouac - On the road: het blijft maar liggen, en ik had mezelf voorgenomen om het toch een kans te geven en uit te lezen, maar het komt er gewoon niet van...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 04 jan 2013 11:13

Echo schreef: * Gerard Reve - De avonden: Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, er gebeurt echt niets. Op een moment zegt het hoofdpersonage ook letterlijk: "Sommige mensen hebben geen verhaal".
Ik heb het gelezen toen ik in het vijfde middelbaar zat, en ik denk nu dat dat het ideale moment was om het te lezen. Ik denk er nog steeds met warme gevoelens aan terug. Al kan ik niet precies zeggen waarom.

Ik heb gisteren Deception van Philip Roth uitgelezen en snapte niet zo goed waarom hij werd toegejuicht vanaf de achterflap. Het deed me een beetje denken aan het modernekunstdebat. Al bij al wel een goed boek. Filosofisch. Of zo.

Afgelopen weken ook gelezen:
Why be happy when you could be normal van Jeanette Winterson: ideaal boek om te krijgen, schitterend boek om te lezen.
Annie on my mind van Nancy Garden: terecht een pionier voor de lesbische "literatuur". Heel interessant interview met de auteur op het einde van het boek ook.
Ik raak maar niet verder in A visit from the goon squad (Jennifer Egan). Best wel moeilijk met de verschillende verhaallijnen, en als je dan nog eens een paar dagen wacht voor je verderleest ben je de draad volledig kwijt.
En ik hoop gauw te kunnen beginnen in Life of Pi (Yann Martel) en The unbearable lightness of being (Milan Kundera), want ze liggen al lang op me te wachten. Al is dat bullshit, want ik moet er natuurlijk zelf tijd voor maken hé.

O, en tip: veel goedkope graphic novels bij de solden van de Fnac!
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 04 jan 2013 12:26

Pretty Little Liars 7. In de blok ben ik niet in de stemming voor hoogstaande literatuur.
An eye for an eye makes the whole world blind.

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 04 jan 2013 12:30

Echo schreef: * Jack Kerouac - On the road: het blijft maar liggen, en ik had mezelf voorgenomen om het toch een kans te geven en uit te lezen, maar het komt er gewoon niet van...
Je moet een beetje je best doen om erin te geraken, maar 't is echt wel de moeite.
Ik denk ook wel dat het het best is als je het leest op de manier dat het geschreven is, gewoon zoveel mogelijk aan één stuk door. (Maar da's natuurlijk niet altijd mogelijk ;-))
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Gesloten