Welk boek lees je momenteel?

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Telefunken
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door Telefunken » 04 mar 2013 00:30

Ik heb net "The Catcher in the Rye" besteld.
Ars Gratia Artis

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 04 mar 2013 00:43

Heldere hemel by Tom Lanoye.

Sjo
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Sjo » 07 mar 2013 00:18

'Vang me als ik val' van Nicci French ( topschrijvers ! )
"Don't cry because it's over, smile because it happened."
- Dr. Seuss

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 07 mar 2013 20:42

Thuis van Toni Morrison. Een opvallend korte, maar goed geschreven roman, die desondanks niet echt blijft hangen. Er worden weer intrigerende personages geschetst, maar het verhaal wordt ietwat abrupt afgekapt, waardoor je op je honger blijft zitten. Thematisch past het boek goed in haar oeuvre, maar het valt te licht uit ten opzichte van haar andere romans. Morrison voor beginners.

trutje
New user
New user
Contacteer:

Bericht door trutje » 11 mar 2013 17:00

Nu ik wat meer tijd heb, lees ik zoveel meer dan vroeger.Ik heb net de Wetten van de magie uitgelezen door Terry Goodkind. Spannende boeken. Al vond ik de eerste 4 boeken de beste en daarna vond ik het iets minder.

Daarna ben ik begonnen aan 'On the road' van Jack Karouacs en 'The perks of being a wallflower'. Ik was onder de indruk van Steven Chbosky's boek. (I love Charlie)

Het laatste boek dat ik gelezen heb is 'Klem' van Aron Ralston. Heel aangrijpend waargebeurd verhaal. Zijn verhaal is ook verfilmd: '127 hours'. Deze heb ik nog niet gezien, maar ik denk ook niet dat de film het boek kan evenaren.

Groetjes

writer's blok
New user
New user

Bericht door writer's blok » 11 mar 2013 19:34

Net 'kartonnen dozen' van Tom Lanoye gelezen. Best mooi en vaak herkenbaar. Nu moet ik voor Engels 'The Oxford Murders' lezen en nog een boek voor Frans. Ondertussen liggen deel 2 en 3 van '1q84' op me te wachten en moet ik ook eens beginnen in 'De Dood in Venetië' en 'The Catcher in the Rye'...
Ik ga meer moeten lezen denk ik. :p
"You need chaos in your soul to give birth to a dancing star."

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 11 mar 2013 20:12

Het Verloren Symbool van Dan Brown :) Ik hou van Dan Brown! :D
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 14 mar 2013 13:57

.
Laatst gewijzigd door FiduciaryBank op 03 nov 2013 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Cupcakeje
Regular user
Regular user

Bericht door Cupcakeje » 16 mar 2013 10:18

FiduciaryBank schreef:
Cupcakeje schreef:Het Verloren Symbool van Dan Brown :) Ik hou van Dan Brown! :D
:roflmao:

OT: La grammaire est une chanson douce van Erik Orsenna... Voor Frans... Ik versta er NIETS van ;S en dat is dan voor het examen :crazy:
Ier si, we gaan der allemaal aan! Heil het opperkonijn! Maar eerst nog ff boefen vo dood...

Min19'ers, mis jullie! ♥

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 19 mar 2013 18:57

Zomerhuis met zwembad van Herman Koch. Echt een boek dat je niet kan wegleggen :P
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

downbytheriver
New user
New user

Bericht door downbytheriver » 19 mar 2013 22:43

Ik ga beginnen in 'De Pest' van Albert Camus. Ik ben benieuwd of het ook zo goed is als 'De Vreemdeling', een fantastisch boek! :)

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 20 mar 2013 13:08

The Daylight Gate van Jeanette Winterson was de moeite. Mooi, erg typisch Winterson verhaal met een paar erg gruwelijke (best walgelijke) kantjes. De heksenvervolgingen zoals ik ze nog nooit had gelezen.

Daarna Pippi Langkous van Astrid Lindgren nog eens gelezen. Een colloquium over jeugdliteratuur was de trigger en het was echt boeiend om het eens uit een andere hoek te gaan lezen. De gebroeders Leeuwenhart staat zeker ook nog op het lijstje. :love:

Stefan Boonen was gisteren in onze bibliotheek te gast voor de Jeugdboekenweek, en als voorbereiding heb ik De reus van de zomerflat gelezen. Heerlijk hoe die man je kan meenemen in zijn fantasiewereld, en hoe hij ook zorgt dat jeugdliteratuur niet altijd vrolijk, leuk en vooral niet pijnlijk moet zijn (zoals de hond die iedere week van het vierde verdiep naar beneden wordt geschopt, omdat zijn baasje zich afreageert, maar dan ook altijd gewoon weer terug naar boven gaat, omdat hij dat zo gewoon is). Hij brengt zijn verhaal met zoveel overtuiging en zoveel humor dat je echt gaat hopen dat het hoofdpersonage een echte held wordt. Wat een fijn verhaal!

Ondertussen las ik ook Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Zijn laatste boek Dit zijn de namen is dit jaar voor verschillende prijzen genomineerd (waaronder de Gouden Boekenuil). De thematiek van dat verhaal sprak me wat minder aan, maar ik wou zeker een boek van hem lezen. Met Joe Speedboot brak hij een aantal jaar geleden door. Een bildungsroman zoals het hoort te zijn, maar enorm grappig en vanuit een prachtige hoek vertelt. Een echte aanrader!!!

En nu ben ik Wij en ik van Saskia De Coster aan het lezen. Ze is al een tijdje een van mijn favoriete auteurs en ik had hele hoge verwachtingen van dit boek dat zich laat presenteren als een nieuwe "Grote Vlaamse Roman". Haar schrijfstijl valt helemaal niet meer te vergelijken met pakweg Jeuk of Held. In die zin valt dit boek dan ook een beetje tegen. Soms heb ik het gevoel dat de dialogen heel erg geforceerd zijn en de personages zijn clichés. Het lijkt niet écht, maar het betert doorheen het verhaal en de breuklijnen van het gezin gaan steeds meer blootliggen en de personages gaan zich beter aftekenen. Je kan het natuurlijk niet vergelijken met de rauwheid van een Hugo Claus, maar bij momenten wordt alles pijnlijk duidelijk. De woordkeuze van De Coster blijft wel fantastisch; hoe ze met een woord als "orangerie" een hele mentaliteit kan blootleggen. Love it! Al hoop ik echt dat dit boek niet als haar meesterwerk zal worden beschouwd, want dat is niet, maar wel heel fijne, plezante literatuur (en haar haar is lelijk geworden, hoe jammer, maar ze mag nog altijd eens in mijn zetel komen voorlezen :D ).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 21 mar 2013 23:37

Ik post hier eigenlijk te weinig, hoewel ik wel altijd aan het lezen ben. Maar goed, ik wilde eigenlijk zeggen: "Hoe goed is Kurt Vonnegut wel niet?"
Momenteel ben ik bezig in Galápagos, en ik kan niet goed geloven dat dit nog maar het tweede boek van Vonnegut is dat ik lees. Ik had ze allemaal al lang in mijn bezit moeten hebben. Zodra ik rijk ben, ga ik ervoor. Na elk hoofdstuk van Galápagos verbaas ik me over zijn geweldige humor, fantastische verbeelding en ontzettend goeie schrijfstijl.
Wikipedia schreef:Galápagos is the story of a small band of mismatched humans who are shipwrecked on the fictional island of Santa Rosalia in the Galápagos Islands after a global financial crisis cripples the world's economy. Shortly thereafter, a disease renders all humans on Earth infertile, with the exception of the people on Santa Rosalia, making them the last specimens of humankind. Over the next million years, their descendants, the only fertile humans left on the planet, eventually evolve into a furry species resembling seals.
Geniaal. :lovesigh:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

blauwe pikachu
New user
New user

Bericht door blauwe pikachu » 22 mar 2013 14:52

Lolita van Vladimir Nabokov. Het eerste deel vond ik enorm goed geschreven, leuk om te lezen, ondanks het foute thema. Maar het tweede deel is toch even doorbijten.
Everyone wants happiness, no one wants pain, but you can't make a rainbow without a little rain.

Beukenootje22
New user
New user

Bericht door Beukenootje22 » 02 apr 2013 20:52

Het menselijk lichaam

Afbeelding

PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Bericht door PieceOfMyHeart » 02 apr 2013 20:57

Anna Karenina van Tolstoj.
940 pagina´s om me van mijn gedachten af te leiden.
The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 02 apr 2013 23:11

Ik lees voor de tweede keer: Athena van John Banville. Ik was bijna vergeten hoe mooi die man kan schrijven.

Net Haunted uitgelezen van Chuck Palahniuk. Er zitten leuke verhalen bij, maar ik vond het hoofdverhaal wat te warrig. En wat een verschil in stijl met bovenvermelde.
FiduciaryBank schreef:
Cupcakeje schreef:Het Verloren Symbool van Dan Brown :) Ik hou van Dan Brown! :D
:adore:

En terecht.
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 03 apr 2013 00:03

Life of Pi, het boek van Yann Martel. Geniaal in grote en kleine dingen. Ik zag nog nooit zoveel kleuren terwijl ik zwarte letters op een wit blad las, en moest al zeker drie keer luidop lachen. Ik heb me ook al meerdere keren afgevraagd hoe ik zo hard kan meeleven met een schipbreukeling terwijl ik nog niet eens gezeild heb.
Terecht de Booker Prize gewonnen!
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 03 apr 2013 16:32

Beukenootje22 schreef:Het menselijk lichaam

Afbeelding
Net terug binnen gedaan in de bib. Fantastisch boek!
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 03 apr 2013 20:34

Ik ga 'De eenzaamheid van de priemgetallen' reserveren in de bib. :greenthing:

Gesloten