Welk boek lees je momenteel?

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
arwen'ke
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door arwen'ke » 31 aug 2012 22:23

Hallo meneer God, met Anna. Ik zit nog niet zo ver, dus ik kan er nog nie zoveel van zeggen :)
Life can only be understood backwards but it must be lived forward.

Anna*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Anna* » 01 sep 2012 13:48

TeQuieroMiChica schreef:De Boekendief - Markus Zusak

Schitterend verhaal :)
Das echt een supermooi boek. :)
OT: De gedachte aan jou, Rosie Alison. Ik zit nog niet ver, maar vind het tot nu toe wel een goed boek.
Life begins at the end of your comfort zone

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 02 sep 2012 19:48

Vlammen, het vervolg op de Hongerspelen. :)
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 02 sep 2012 20:49

De nachtwacht van Sarah Waters.

(ik zag eerst de verfilming "A night watch", vond ik erg goed, nu wel moeilijk om onbevangen het boek te lezen).
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Nickske00
Webmaster
Webmaster
Geslacht: Man

Bericht door Nickske00 » 05 sep 2012 15:23

Het zesde boek van de donkere tijd is bijna uit. :D
King of the Code!

Hoppipolla
Regular user
Regular user

Bericht door Hoppipolla » 08 sep 2012 20:23

Brieven aan Doornroosje van Toon Tellegen. Van mijn mama gekregen, echt een ontzettend schattig boek. Eenvoudig maar toch supermooi en poëtisch geschreven, in één woord: wow :love:
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 08 sep 2012 21:45

dreamersonly schreef:Brieven aan Doornroosje van Toon Tellegen. Van mijn mama gekregen, echt een ontzettend schattig boek. Eenvoudig maar toch supermooi en poëtisch geschreven, in één woord: wow :love:
Toon Tellegen op zich is gewoon al heel veel hartjes. Ik denk dat ik zowat alle mogelijke dierenverhalen hier thuis heb.

OT: Negentien minuten van Jodi Picoult. Nog niet zo lang in bezig, maar tot nu toe heel mooi!
An eye for an eye makes the whole world blind.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 08 sep 2012 21:53

De meester en Margarita van Boelgakov. Nog maar 50 pagina's gelezen, maar nu al vol lof. Wat een geniaal boek! Ik vraag me af er in de literatuur een coole personage bestaat dan de Duivel himself...

Ook nog aan het meesleuren in mijn rugzak dezer dagen:
+ George RR Martin - A Dance with Dragons (enkel te lezen tussen 22u en 8u, ideale voor-slapen en dommel-op-de-trein-literatuur)
+ Nescio - De Uitvreter, Titaantjes, Dichtertje, Mene Tekel (Enkel Mene Tekel moet ik nog lezen, en hoewel ik zowel De Uitvreter als Titaantjes heel erg goed vond - het juiste boek op het juiste moment, weet wel - vind ik het erg afzwakken in Dichtertje. Op zich ook wel goed, maar het gespring met de personages is gewoon bizar en bij momenten erg moeilijk te volgen. Wel veel geniale zinnen, zoals: "Ze stonken van burger-juffrouwen-ingebeeldheid")
+ Archie Brown - De opkomst en ondergang van het communisme (Nog altijd, bijzonder boeiend, maar een zwaar boek om mijn dagelijkse treinrit mee te maken, en bij gevolg ook niet zo snel vastgenomen.)
+ Jay Parini - Het laatste station. (hierin moet ik eigenlijk nog beginnen. Het is een soort fictieve bibliografie over Tolstoj - van wie ik eigenlijk nog niets gelezen heb - en het eerste boek sinds de Kinder- en Jeugdjury in mijn kinderjaren dat ik in clubverband ga lezen).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Salomon

Bericht door Salomon » 09 sep 2012 10:52

Echo schreef:De meester en Margarita van Boelgakov. Nog maar 50 pagina's gelezen, maar nu al vol lof. Wat een geniaal boek! Ik vraag me af er in de literatuur een coole personage bestaat dan de Duivel himself...

:love: :love:
Ik moest het ooit verplicht lezen voor een cursus die ik volgde. Ik had er toen nauwelijks tijd voor en ik heb echt zitten worstelen met dat boek. Maar een jaar later las ik het opnieuw, dit keer met meer tijd en aandacht, en het is inderdaad een geniaal boek.

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 11 sep 2012 17:22

Bulles Bleues - Maurice Maeterlinck
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

eendje
New user
New user

Bericht door eendje » 12 sep 2012 19:03

Geroerd van emma donoghue
“I am fucking insane but my intentions are gold and my heart is pure.”

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 13 sep 2012 15:50

Afbeelding

en ook

Afbeelding

Misschien wel in functie van m'n bachelorpaper.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 13 sep 2012 16:36

Ik bespeur bij mezelf een stuitende drang om Fifty Shades of Grey eens te lezen. Alleen al maar om het nadien met nog meer kennis van zaken af te kraken dan ik nu al doe.

Tot dan lees ik een beetje Batman, en ook Essex County.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 13 sep 2012 21:01

GUT symmetrie - J. Winterson.
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 13 sep 2012 22:35

Disco Trut schreef:Ik bespeur bij mezelf een stuitende drang om Fifty Shades of Grey eens te lezen. Alleen al maar om het nadien met nog meer kennis van zaken af te kraken dan ik nu al doe.
Ik vind het uitermate gemakkelijk om dit fenomeen (onding) te negeren. :) Misschien omdat ik niet tot de doelgroep behoor?

OT: Ik ben begonnen in 'De Pest' van Albert Camus en ik vond de eerste 25 bladzijden alvast veelbelovend. De laatste weken heb ik nog een aantal boeiende boeken gelezen, een update volgt later.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 14 sep 2012 10:23

Stilicho schreef:
Disco Trut schreef:Ik bespeur bij mezelf een stuitende drang om Fifty Shades of Grey eens te lezen. Alleen al maar om het nadien met nog meer kennis van zaken af te kraken dan ik nu al doe.
Ik vind het uitermate gemakkelijk om dit fenomeen (onding) te negeren. :) Misschien omdat ik niet tot de doelgroep behoor?
Ik zit ook niet in de doelgroep denk ik, maar ik wil de mensen die wel in de doelgroep zit beschermen tegen zichzelf :)

OT ben ik nog steeds dezelfde boeken aan het lezen als gisteren.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Nickske00
Webmaster
Webmaster

Bericht door Nickske00 » 14 sep 2012 14:35

Ik ben het momenteel aan het lezen. :lol: Het is wel eens vermakelijk om eens iets 'anders' te lezen dan mijn gewoonlijke fantasy. :P
King of the Code!

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 14 sep 2012 17:09

Disco Trut schreef: Ik zit ook niet in de doelgroep denk ik, maar ik wil de mensen die wel in de doelgroep zit beschermen tegen zichzelf :)
Tegen zichzelf beschermen? Ben je bang dat ze de sm in het boek gaan naäpen ofzo? :P

OT: Ik ben bezig in Lord of the flies van William Golding
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 14 sep 2012 17:20

Simon... schreef:
Disco Trut schreef: Ik zit ook niet in de doelgroep denk ik, maar ik wil de mensen die wel in de doelgroep zit beschermen tegen zichzelf :)
Tegen zichzelf beschermen? Ben je bang dat ze de sm in het boek gaan naäpen ofzo? :P

OT: Ik ben bezig in Lord of the flies van William Golding
Dat niet, wel is het mijn nobele doel om mensen te weerhouden van gruwelijk slechte literatuur te lezen. Subjectief? Smaken verschillen? Nah, mijn elitaire mening op dat vlak is veel belangrijker. Echo is het zeker met me eens :D

Eigenlijk kort samengevat: op basis van de stukjes die ik heb gelezen en wat ik er al over heb gelezen vind ik het een ontzettend str***-boek, maar ik vind dat ik daar niet teveel over mag verkondigen en anti-preken afsteken als ik het niet zelf (volledig) heb gelezen. Zoiets.

Lord of the Flies is fantastisch. Als je dat soort klassiekers graag leest, erna zeker eens Brave New World van Aldous Huxley lezen. 1984 van Orwell mag daar ook bij. Interessante visies op maatschappij en samenleving, net zoasl in Lord of the Flies, zij het dan niet vanuit het perspectief van kinderen.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 14 sep 2012 17:38

We weten al langer dan vandaag dat populariteit en kwaliteit zelden gelijkmatig verdeeld zijn. Ik ga mijn energie niet stoppen in de bestrijding daarvan, tenzij bij mensen die heel veel boeken willen lezen en bijgevolg hun tijd niet mogen verliezen met dat boek.
Disco Trut schreef:Lord of the Flies is fantastisch. Als je dat soort klassiekers graag leest, erna zeker eens Brave New World van Aldous Huxley lezen. 1984 van Orwell mag daar ook bij. Interessante visies op maatschappij en samenleving, net zoasl in Lord of the Flies, zij het dan niet vanuit het perspectief van kinderen.
Brave New World heb ik al eens gelezen, zij het dan in een versie met eenvoudiger Engels. Ik denk dat dat voor dat boek niet zo erg is, omdat het verhaal toch primeert boven de schrijfstijl. Ik moet wel toegeven dat ik het niet zo graag las, vanwege het ononderbroken pessimisme. Er gebeurt echt niets goeds in dat boek, waardoor ik na het lezen altijd een zwaar gevoel had. Lezen blijft voor mij toch een vorm van ontspanning.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Gesloten