Welk boek lees je momenteel?

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Lobbes
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Welk boek lees je momenteel?

Bericht door Lobbes » 17 jun 2012 23:11

Ik heb eindelijk kunnen beginnen aan City of Dragons van Robin Hobb, een van men favoriete fantasy-auteurs :)
It makes it all so ordinary, just like you and me, to know the greatest heroes, they have to shit and pee

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 18 jun 2012 11:13

ziegelstein schreef:Ik wil in de vakantie De gebroeders Karamazow van Dostojewski lezen, La Divina Commedia van Dante en To the Lighthouse van Virginia Woolf. Of toch minstens twee van de drie.
Wat een ambities! Virginia Woolf staat ook op mijn verlanglijstje en als ik écht eens zin heb, begin ik aan Misdaad en Straf. La Divina Commedia lijkt mij eerder een boek dat je op je nachtkastje legt om af en toe eens een hoofdstuk uit te lezen. Ik denk niet dat echt van kaft tot kaft lezen leesplezier stimuleert, al ben ik mss bevooroordeeld.
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

cerclezot
Experienced user
Experienced user

Bericht door cerclezot » 18 jun 2012 11:21

3S schreef:
ziegelstein schreef:Ik wil in de vakantie De gebroeders Karamazow van Dostojewski lezen, La Divina Commedia van Dante en To the Lighthouse van Virginia Woolf. Of toch minstens twee van de drie.
Wat een ambities! Virginia Woolf staat ook op mijn verlanglijstje en als ik écht eens zin heb, begin ik aan Misdaad en Straf. La Divina Commedia lijkt mij eerder een boek dat je op je nachtkastje legt om af en toe eens een hoofdstuk uit te lezen. Ik denk niet dat echt van kaft tot kaft lezen leesplezier stimuleert, al ben ik mss bevooroordeeld.
De gebroeders Karamazow en la divina commedia van Dante heb ik al gelezen. La divina commedia is idd meer een boek om af en toe een hoofdstuk van te lezen. Beiden wel zeer mooie boeken.

OT: Het spel van de engel van Carlos Ruiz Zafón

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 18 jun 2012 11:23

Voila... halverwege boek 7 van harry potter

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 18 jun 2012 11:39

3S schreef:
Ja, da's misschien waar... Ik denk dat ik eerst voor Virginia Woolf ga. Ik ben weet nog niet of ik het in het Nederlands of Engels ga lezen. Ik heb pas Mrs. Dalloway gelezen en vond het echt een heel mooi boek, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn kennis van het Engels hoger had ingeschat. :P
I prefer men to cauliflowers.

Pretty Reckless
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Pretty Reckless » 18 jun 2012 12:17

Ik heb net Allen Ginsberg's Howl gelezen en ben nu bezig met Jack Kerouac's On the road, beiden in het engels omdat ik het geen boeken vind die je in het nederlands kan lezen. La divina commedia heb ik liggen en lees ik af en toe eens een stuk van maar het is, zoals hier al gezegd is, geweest geen boek om ineens uit te lezen.
"This world extends way beyond this little field of dreams we're dancing in & I want to see that world"

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 18 jun 2012 13:40

Pretty Reckless schreef:Ik heb net Allen Ginsberg's Howl gelezen en ben nu bezig met Jack Kerouac's On the road, beiden in het engels omdat ik het geen boeken vind die je in het nederlands kan lezen. La divina commedia heb ik liggen en lees ik af en toe eens een stuk van maar het is, zoals hier al gezegd is, geweest geen boek om ineens uit te lezen.

De perfecte manier om Howl te 'lezen' is door ondertussen te luisteren naar Allen Ginsberg die heel het gedicht opzegt. Hier se!

Ik lees nu af en toe eens een paar hoofdstukken in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 18 jun 2012 14:13

Endalaust schreef:Ik lees nu af en toe eens een paar hoofdstukken in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Die wil ik nu echt al ZO lang lezen maar ik heb nog nooit het eerste deel gevonden tegen een deftige prijs. (Misschien toch maar eens gewoon online bestellen. Of online bestellen bij Sterling. 8) :p)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 18 jun 2012 14:23

Echo schreef:
Endalaust schreef:Ik lees nu af en toe eens een paar hoofdstukken in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
Die wil ik nu echt al ZO lang lezen maar ik heb nog nooit het eerste deel gevonden tegen een deftige prijs. (Misschien toch maar eens gewoon online bestellen. Of online bestellen bij Sterling. 8) :p)
zeker doen... is een van mijn lievelingsboeken.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 18 jun 2012 15:13

er is ondertussen ook een deel 6 van uit... geschreven door de auteur van artemis fowl... best wel goed eigenlijk.

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 18 jun 2012 16:09

'De beren los' door John Irving
Tweede poging om eerlijk te zijn. Het verhaal spreekt enorm aan, maar ik geraak er maar niet door.

Pimcake
Regular user
Regular user

Bericht door Pimcake » 20 jun 2012 23:50

Net 'Hoe staat het met de liefde?' (Bert Natter) uit en begonnen in 'Wanneer koesteren hoop betekent' (John Bradshaw)
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 21 jun 2012 15:44

Het Communistisch Manifest van Marx en Engels. Ooit eens in begonnen, maar niet uitgelezen. Nu dus wel.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

wonderwall
Regular user
Regular user

Bericht door wonderwall » 24 jun 2012 20:31

'Why be happy when you could be normal?' van Jeanette Winterson. Zeker en vast een aanrader.
Stranger, if you passing meet me and desire to speak to me, why should you not speak to me? And why should I not speak to you? (Walt Whitman)

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 24 jun 2012 21:18

Rubinrot van Kerstin Gier (in het Nl. vertaald als Robijnrood)

ben al helemaal weg van het hoofdpersonage Gwendolyn :love:
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 25 jun 2012 10:24

wonderwall schreef:'Why be happy when you could be normal?' van Jeanette Winterson. Zeker en vast een aanrader.
:love: !!!

Net uit: De dood van Ivan Iljitsj van Tolstoj. Wat een geniaal boek! Maar echt geniaal! Toch één van de beste boeken die ik dit jaar al gelezen heb.

En ondertussen ook: Hotel Tussentijd van Lisa Boersen. Genomineerd voor de Kinder- en Jeugdjury van 2012-2013. Bwabwa, ik had er meer van verwacht. Onderhoudend, maar leg het naast iets van Joke van Leeuwen en het verdwijnt in het niets.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 25 jun 2012 11:12

De dagen van de bluegrass liefde: Edward van de vendel... Het was allemaal begonnen bij mijn examens... Ik had voor mijn Nederlands net iets te weinig punten behaald. En als herexamen kreeg ik een taak. Ik moest 3 boeken uit een lijst lezen en een verslag over schrijven. Mijn aandacht ging meteen naar de lijst met Holebi boeken. En sinds dien ben ik stapel gek van dit boek. :love:

ZVdv
New user
New user
Contacteer:

Bericht door ZVdv » 27 jun 2012 00:02

ik ben momenteel in 4 boeken tegelijk bezig, daarmee dat ze ook wat langer blijven liggen natuurlijk ^^
ik ben bezig in Erfenis van Christopher Paolini, het 4e deel van de erfoed-boeken
Assassin's Creed, Renaissance van Oliver Bowden, de eerste in een reeks verhalen die de wereld van Ezio en anderen verder verkend.
Kronieken van de onderwereld, Stad van Glas, het 3e boek in en reeks van Cassandra Clare
en last but not least Seriously… I'm kidding van Ellen Degeneres

:)

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 27 jun 2012 00:17

Verzameld werk van Willem Elsschot.
Ars Gratia Artis

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 27 jun 2012 00:33

Nu de examens gedaan zijn kan ik eindelijk weer veel lezen :D
Net begonnen in De verborgen universiteit van Nathalie Koch. Heel veelbelovend.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

Gesloten