JAAAAAAA. Louisiana is de max! Met de trein vanuit Kopenhagen, doorheen de groene buitenwijken en langs het water. Dan kom je aan in zo'n perfect Deens dorpje...kleine wandeling erdoorheen... ZaligReuel schreef:Louisiana in Humlebæk (DK). Prachtig museum, alleen al voor de architectuur en het uitzicht op de Sont.
Altijd andere exposities: toen ik er waren er tentoonstellingen van Louise Bourgeouis, Daniel Richter en Poul Gernes. Al vond ik de laatste dat niet. Maar desondanks, zeker eens doen forummers, voor als jullie toevalligerwijs eens in Denenmarken passeren
En dan die villa zien met zicht op de Sont..Geweldig. En als het mooi weer is kan je lunchen in de beeldentuin. Fantastisch gewoon
Nadeel bij Louisiana is wel dat je moet geluk hebben met de tentoonstellingen. Er is niet echt een vaste collectie en als de thema-tentoonstelling wat je tegenvalt kan je misschien wel een 'verloren moeite' gevoel hebben.
maar dat is ruimschoots goedgemaakt door de locatie. Louisiana is één mijn lievelingsmuseums