Jouw laatste stuk

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Sanibel
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Jouw laatste stuk

Bericht door Sanibel » 19 apr 2011 00:43

Jazz schreef:Jongens en meisjes ken ik ni ! Al lang geleden?

Herinner me plots ook Apenverdriet met Marijke Pinoy en Winne Dierckx. Echt sterk ze en straf decor. Altijd prijs, Apenverdriet en Schöne blumen waren trouwens samenwerkingen met HETPALEIS, da is pas :love:
Ook. :D
Goh, ik heb het vorig jaar gezien, maar in 2005 was de eerste opvoering. Dus ja, lang geleden. :P
Het is trouwens 'meiskes en jongens'.
"Je voudrais bien être ton visage"

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 19 apr 2011 22:38

Sanibel schreef:
Jazz schreef:Jongens en meisjes ken ik ni ! Al lang geleden?

Herinner me plots ook Apenverdriet met Marijke Pinoy en Winne Dierckx. Echt sterk ze en straf decor. Altijd prijs, Apenverdriet en Schöne blumen waren trouwens samenwerkingen met HETPALEIS, da is pas :love:
Ook. :D
Goh, ik heb het vorig jaar gezien, maar in 2005 was de eerste opvoering. Dus ja, lang geleden. :P
Het is trouwens 'meiskes en jongens'.

Check :)

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 20 apr 2011 21:58

Binnenkort:

"Door de bomen het bos" van HETPALEIS en Ultima Thule! (http://www.hetpaleis.be/)

Loki
New user
New user

Bericht door Loki » 23 apr 2011 23:04

Hippoliet, van Het Ongerijmde (een groepje met een aantal acteurs uit W817). Het stuk was gebaseerd op de Hippolytos van Euripides. Een Griekse tragedie, dus dat staat steeds garant voor liefde en jaloezie.

Goed gespeeld, vond ik. Een Griekse tragedie spelen is niet makkelijk, maar ik vind dat ze het er goed van af brachten. Het was ook mooi dat ze het stuk wat 'hedendaagser' brachten, maar toch de typische elementen van een Griekse tragedie behouden hadden. Vooral de tussenkomsten van het koor vond ik héél tof: echt knap hoe ze dat gedaan hadden met die liedjes en die bewegingen. Bovendien waren ze perfect op elkaar ingespeeld. Dat was natuurlijk ook wel nodig, maar toch. Zo'n koorgevoel, dat dwingt respect af! :P
Or turn me but, and you shall see
I was but an inverted tree

- Andrew Marvell

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 02 mei 2011 23:57

Caligula van HETPALEIS (www.hetpaleis.be)

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 05 mei 2011 22:58

Vanmiddag Othella, in een bewerking van De Spelerij. Mooi en een originele versie!
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 08 mei 2011 15:20

Gisterenavond "Katinka Polderman tuigt af" in het cultureel centrum van m'n boerengat van een dorp. Zo'n heerlijk pijnlijke, ongemakkelijke door en door zwarte humor. :love:
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 12 mei 2011 23:41

Loki schreef:Hippoliet, van Het Ongerijmde (een groepje met een aantal acteurs uit W817). Het stuk was gebaseerd op de Hippolytos van Euripides. Een Griekse tragedie, dus dat staat steeds garant voor liefde en jaloezie.

Goed gespeeld, vond ik. Een Griekse tragedie spelen is niet makkelijk, maar ik vind dat ze het er goed van af brachten. Het was ook mooi dat ze het stuk wat 'hedendaagser' brachten, maar toch de typische elementen van een Griekse tragedie behouden hadden. Vooral de tussenkomsten van het koor vond ik héél tof: echt knap hoe ze dat gedaan hadden met die liedjes en die bewegingen. Bovendien waren ze perfect op elkaar ingespeeld. Dat was natuurlijk ook wel nodig, maar toch. Zo'n koorgevoel, dat dwingt respect af! :P
Van dat stuk heb ik ook erg genoten!

Gisteren zag ik een opvoering van Oresteia (de trilogie van Aeschylos) door De Roovers. Het vond plaats in een oud slachthuis, een erg indrukwekkende ruimte. Er was ook een koor en hun gezang was echt kei-mooi.
http://www.deroovers.be/productie_detail.jsp
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 13 mei 2011 18:16

Iedereen die Oresteia heet mag trouwens gratis naar binnen!
go for it!

Laatste voorstelling:

'Door de bomen het bos' van HETPALEIS! Een erg mooi figurentheater. De moeite om eens te bekijken.

www.hetpaleis.be :!:

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 17 mei 2011 23:06

Sanibel schreef:Vorst-Forest van Johan Heldenbergh en Titus De Voogdt
Alweer een productie van Compagnie Cecilia die top was. Weinig woorden, des te meer visueel spektakel. Slapstick, acrobatie, subtiliteit, ... Johan en Titus hebben me nog maar eens verbaasd. Het spelplezier spat er van af. Aanrader!
massa's kudos voor Sanibel want dankzij hem kwam ik bovenstaand stuk op't spoor en ik vond het een fantastisch stuk, een van beste toneelstukken die ik al zag. Aanrader.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Kazemat
New user
New user

Bericht door Kazemat » 19 mei 2011 20:48

Vorige maand: Een bruid in de morgen (Claus, NTG).
Waarlijk een topper.
Schilder de utopie van de biologische onafhankelijkheid.

tijmen
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door tijmen » 20 mei 2011 00:26

Jazz schreef:Iedereen die Oresteia heet mag trouwens gratis naar binnen!
go for it!
:D

tijmen
Senior user
Senior user

Bericht door tijmen » 20 mei 2011 00:29

Deze avond met een charmant meisje naar de repetitie van "Bloed & Rozen" van Guy Cassiers in de prachtige Bourlaschouwburg mogen gaan meevolgen en kijken.
Spoiler! :
Afbeelding
Een sterk stuk toch, en wat een heerlijk goede actrice die Jeanne d'Arc vertolkt!! Ik denk wel dat de voorstellingen, vanaf volgende week, de moeite zullen zijn. :)
Overigens ja, het stuk gaat over Jeanne d’Arc en Gilles de Rais.

Sanibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sanibel » 20 mei 2011 23:43

Gasquet schreef:
Alweer een productie van Compagnie Cecilia die top was. Weinig woorden, des te meer visueel spektakel. Slapstick, acrobatie, subtiliteit, ... Johan en Titus hebben me nog maar eens verbaasd. Het spelplezier spat er van af. Aanrader!
massa's kudos voor Sanibel want dankzij hem kwam ik bovenstaand stuk op't spoor en ik vond het een fantastisch stuk, een van beste toneelstukken die ik al zag. Aanrader.
Jeej! :P
"Je voudrais bien être ton visage"

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 22 mei 2011 22:55

Als kunstbende telt, gisteren finale van kunstbende meegemaakt.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

3S
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door 3S » 27 mei 2011 23:02

tijmen schreef:Deze avond met een charmant meisje naar de repetitie van "Bloed & Rozen" van Guy Cassiers in de prachtige Bourlaschouwburg mogen gaan meevolgen en kijken.
Een sterk stuk toch, en wat een heerlijk goede actrice die Jeanne d'Arc vertolkt!! Ik denk wel dat de voorstellingen, vanaf volgende week, de moeite zullen zijn. :)
Ik ben gisterenavond naar de première gegaan, en heb er eig niet zo hard van genoten. Het duurde vooral véél te lang. Tussen de twee delen mocht perfect een pauze, er was toch een stijlbreuk en er gebeurden personagewissels. Als je teksttheater (!) van 2,5 uur wilt vertonen, is een pauze trouwens écht wel oké. Ik heb van het tweede deel niet meer kunnen genieten, mijn gedachten dwaalden af, mijn plaats was niet zo fantastisch, en op den duur was ik door mijn verstrooidheid niet meer mee met het verhaal. En de stukjes die ik dan wel meepikte zaten vaak vol nogal vingerdikke verwijzingen naar de actualiteit, en dat stoorde me op dat moment een beetje.

Er waren ook technische foutjes (micro van een ene acteur werkte plots niet meer, heel pijnlijk, vooral omdat hij net een monoloog aan het houden met luide achtergrondmuziek - je kon er dus niets van verstaan). Kan natuurlijk altijd voorkomen, bijzonder spijtig, maar dat is dan ook het nadeel als je ervoor kiest om je van techniek afhankelijk te maken. De acteurs verspraken zich ook nogal vaak. Ik vind dat als je ervoor kiest om poëtische taal te gebruiken, dat je er dan op zijn minst wel voor mag zorgen dat die versprekingen volledig weg zijn. Versprekingen komen idd voor in natuurlijk taalgebruik, maar versprekingen in onnatuurlijk/literair taalgebruik komen gewoon amateuristisch over. Maar dat lag wss aan de voorstelling, ze hebben al de hele week try-outs en avant-prèmieres achter de rug; die kunnen niet allemaal even vlekkenloos verlopen natuurlijk.

De tekst op zich (van Lanoye) was eigenlijk best erg goed en wist op de juiste momenten te raken. Ook de acteerprestaties waren dik in orde. De kostuums (hoewel door Tim Van Steenbergen) vond ik ronduit lelijk, maar dat lag hoogstwaarschijnlijk aan de bizarre keuze om er poppenhanden in te verwerken (hier en daar waren wel enkele fijne uitzonderingen, zoals de jurk en het hoofddeksel van de koningin).

Kazemat schreef:Vorige maand: Een bruid in de morgen (Claus, NTG).
Waarlijk een topper.
Amai, dat is zo waar! één van de beste stukken die ik ooit zag! Heel origineel gebracht. Wat een spel! Ze sprongen wel erg vrij om met de tekst, Claus draait zich om in zijn graf :p
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.

Isokrates
Forum addict
Forum addict

Bericht door Isokrates » 28 mei 2011 23:06

3S schreef:
tijmen schreef:Deze avond met een charmant meisje naar de repetitie van "Bloed & Rozen" van Guy Cassiers in de prachtige Bourlaschouwburg mogen gaan meevolgen en kijken.
Ik ben gisterenavond naar de première gegaan, en heb er eig niet zo hard van genoten. Het duurde vooral véél te lang. Tussen de twee delen mocht perfect een pauze, er was toch een stijlbreuk en er gebeurden personagewissels. Als je teksttheater (!) van 2,5 uur wilt vertonen, is een pauze trouwens écht wel oké. Ik heb van het tweede deel niet meer kunnen genieten, mijn gedachten dwaalden af, mijn plaats was niet zo fantastisch, en op den duur was ik door mijn verstrooidheid niet meer mee met het verhaal. En de stukjes die ik dan wel meepikte zaten vaak vol nogal vingerdikke verwijzingen naar de actualiteit, en dat stoorde me op dat moment een beetje.
Al goed dat ik in al mijn vermoeidheid dan toch niet geweest ben (zonde van de vrijkaarten wel).
Moedig voorwaarts

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 29 mei 2011 14:01

Dat was ook de laatste voorstelling die ik zag, en ik ben het er helemaal mee eens: aanrader!
Heldenbergh en De Voogdt zijn echt geweldig op elkaar ingespeeld. Geen seconde verveeld!

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 20 aug 2011 22:44

Binnenkort 'Sartre zegt sorry' van Laura van Dolron. Benieuwd...
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Glamourgirl_10
Senior user
Senior user

Bericht door Glamourgirl_10 » 30 aug 2011 01:06

Glamourgirl_10 schreef:Binnenkort 'Sartre zegt sorry' van Laura van Dolron. Benieuwd...
Recht op doel af maar niettemin zeker 13,4 keer gedacht dat het geniaal was. Ik wou dat ik het had opgenomen. Heb ook wel een beetje een zwak voor monologen :love: En de kaaistudios-stoelen zijn OK
We gaan oh we gaan naar daar
waar het wilde bloed stroomt

Gesloten