Jouw laatste stuk

Dit is de locatie van de "Grote C": Alles over podiumkunsten, literatuur, musea en beeldende kunsten kan je hier bespreken.
Springbal
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Jouw laatste stuk

Bericht door Springbal » 27 feb 2011 18:00

Nou, we hebben al een currently reading, wel album luister je, jouw laatste film, ... dus voor de toneelliefhebbers/bezoekers onder ons: welk toneelstuk zag je het laatst, plus wat extra info.

Gisteren "Eclips" van Playerwater gaan zien in Kapellen-Op-Den-Bos. Een stuk gebaseerd op de film
Magdelene Sisters

Beklijvend stuk, waarin we 6 vrouwen volgen in de wasserij van het instituut van de Magdalena zusters (vier ontuchtige vrouwen, een novice en moeder Overste). Mooie vertolkingen, doorleefde emoties. Aangrijpend gebracht, zeker wanneer op het einde een hulde wordt gebracht aan de vrouwen die er "leefden" en gestorven zijn. Mijn eerste toneel op Belgische bodem, maar ik ben verkocht denk ik.

http://www.playerwater.be/home_pagina/e ... lipsed.htm
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Valova
Senior user
Senior user

Re: Jouw laatste stuk

Bericht door Valova » 28 feb 2011 09:07

Oh tof, een theaterdraad :)!

Het laatste stuk dat ik zag was Trilogy, van Albert Quesada en Vera Tussing, in de Monty: een dansvoorstelling in drie delen, waarin telkens de partituur van een muziekstuk (klassiek, rock en opera) als basis wordt genomen voor de choreografie en de muziek wordt blootgesteld in dans.

Wat ik ervan heb meegenomen is dat dansvoorstellingen niet echt mijn ding zijn. Ik vond het niet boeiend, maar het was wel goed gemaakt (mooi lichtspel). Ik had alleen andere verwachtingen.

ruben_d
Experienced user
Experienced user

Bericht door ruben_d » 01 mar 2011 12:26

Deze week ga ik kijken naar Sois Belge et tais-toi... Satirisch cabaret waarin Vlaamse, Franstalige en ook buitenlandse politici op de korrel genomen worden en er in het algemeen wat gelachen wordt met ons belgenlandje. :) Heb er wel zin in!

Hier een fragmentje van enkele jaren geleden:
(De voorstelling bestaat wel uit meerdere sketches met verschillende acteurs.)
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 02 mar 2011 00:36

Alex Agnew, in het sportpaleis, heel goed maar het was al de derde keer dat'k em live zag en in een kleine zaal is het precies toch net iets beter (interactie met het publiek enzo)
Spoiler! :
wel een fantastisch cadeau van mijn beste vriend, he rocks
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 07 mar 2011 00:18

Vandaag in de Singel: Met Gesloten Deuren (door derde jaar Herman Teirlinck)
Een bewerking van een stuk van Sarte, heeeeeeel goed. Licht humorischtisch maar wel met zo'n wrange nasmaak waardoor je zo een licht ongemakkelijk gevoel krijgt.

Hun 2e stuk dat'k zie, die zijn echt goed, binnen paar maand weer eentje :greenthing:
Spoiler! :
en nu ben'k weer in zo'n theaterfase maar ik ken daar dus niets van é, tips altijd welkom. :angelface:
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Valova
Senior user
Senior user

Bericht door Valova » 07 mar 2011 08:45

Gasquet schreef:en nu ben'k weer in zo'n theaterfase maar ik ken daar dus niets van é, tips altijd welkom. :angelface:
Hoe lang zit je al in die fase? Heb je Tagfish van Berlin nog kunnen meepikken? Ik denk dat dat wel iets voor jou had kunnen zijn. Nu zitten die in echter in Frankrijk, en ik denk niet dat ze nog terugkomen.

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 11 mar 2011 10:44

Gisteren in het Stuk, een dansvoorstelling "Loop Me" (op zijn Engels! :) ) van Su Wenchi.
De voorstelling zelf was bevreemdend, ik had heel de tijd het gevoel dat ik context miste. Natuurlijk, als ik had geweten dat Loop Me niet 'loop met me mee' betekent maar 'herhaal me', had het vervreemdingseffect niet zo groot geweest. :)
En wat een ongelooflijke spiercontrole had die vrouw!
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 25 mar 2011 15:27

Baal - Bertolt Brecht, van Theater Antigone. Het was goed! Moeilijk om te volgen wel en soms serieus bevreemdend, maar ongelooflijke prestaties van de acteurs (waaronder 3 Franse acteurs). Onder de indruk!
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Martijn
Experienced user
Experienced user

Bericht door Martijn » 29 mar 2011 23:26

De kakewieten: 'Apocalypse Wauw'
Een heel erg donker stuk gelukkig doorspekt met absurde humor die het allemaal wel draaglijk maakt. De reacties achteraf zijn eigenlijk erg verdeeld: you love it or you hate it. Wel moet ik zeggen dat het heel sterk begon en dan daarna een beetje inzakte. En Koen de Graeve is een beest, en Dimitri Leue ook. Wie had gedacht dat die echt nog een lekker lijfie had (om eens lekker oppervlakkig te doen) Ik vond het best wel goed, maar de boodschap was me wat te somber.

Twilightje
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Twilightje » 07 apr 2011 10:59

mial schreef:Baal - Bertolt Brecht, van Theater Antigone. Het was goed! Moeilijk om te volgen wel en soms serieus bevreemdend, maar ongelooflijke prestaties van de acteurs (waaronder 3 Franse acteurs). Onder de indruk!
Ah dat was ook mijn laatste toneelstuk. Goed geacteerd. Dat het soms bevreemdend was is normaal, Brecht gebruikt graag vervreemdingstechnieken he. Ik vond er zelfs weinig van inzitten.

Dit seizoen wel nog twee betere stukken gezien: 'Back to School' van Union Suspecte, interactief theater over religie op de schoolbanken (letterlijk), en 'Zomergasten' - Gorki, door STAN, over verveelde intellectuelen in Rusland begin 20ste eeuw.

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 12 apr 2011 11:20

Twilightje schreef:
mial schreef:Baal - Bertolt Brecht, van Theater Antigone. Het was goed! Moeilijk om te volgen wel en soms serieus bevreemdend, maar ongelooflijke prestaties van de acteurs (waaronder 3 Franse acteurs). Onder de indruk!
Ah dat was ook mijn laatste toneelstuk. Goed geacteerd. Dat het soms bevreemdend was is normaal, Brecht gebruikt graag vervreemdingstechnieken he. Ik vond er zelfs weinig van inzitten.

Dit seizoen wel nog twee betere stukken gezien: 'Back to School' van Union Suspecte, interactief theater over religie op de schoolbanken (letterlijk), en 'Zomergasten' - Gorki, door STAN, over verveelde intellectuelen in Rusland begin 20ste eeuw.
Baal is nochtans een stuk dat dateert uit de periode voor zijn episch theater, dus in principe had het moeten meevallen. En we gingen met school, dus ik heb nog een serieuze nabespreking mogen houden met mijn leerlingen.

Volgende: Othello, ook weer van Theater Antigone. Ik ben 'ns benieuwd!
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 13 apr 2011 00:24

Martijn schreef:De kakewieten: 'Apocalypse Wauw'
Een heel erg donker stuk gelukkig doorspekt met absurde humor die het allemaal wel draaglijk maakt. De reacties achteraf zijn eigenlijk erg verdeeld: you love it or you hate it. Wel moet ik zeggen dat het heel sterk begon en dan daarna een beetje inzakte. En Koen de Graeve is een beest, en Dimitri Leue ook. Wie had gedacht dat die echt nog een lekker lijfie had (om eens lekker oppervlakkig te doen) Ik vond het best wel goed, maar de boodschap was me wat te somber.
Ik ben het hier quasi helemaal mee eens, buiten dat vetgedrukte dan. Ik vond het net andersom, het werd hoe langer hoe beter. Het eerste deel was wel veel grappiger (de poëzie van Tine Embrechts :love: en wat een benen heeft die vrouw!) maar net een beetje te chaotisch en teveel geroep naar mijn goesting.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 13 apr 2011 13:57

Endalaust schreef:
Martijn schreef:De kakewieten: 'Apocalypse Wauw'
Ik ben het hier quasi helemaal mee eens, buiten dat vetgedrukte dan. Ik vond het net andersom, het werd hoe langer hoe beter. Het eerste deel was wel veel grappiger (de poëzie van Tine Embrechts :love: en wat een benen heeft die vrouw!) maar net een beetje te chaotisch en teveel geroep naar mijn goesting.
Ik zag het stuk een paar keer. In het begin vond ik het eerste deel ook leuker en sterker. Maar als je het stuk nog eens ziet, vond ik het tweede deel wel evenwaardig. Deel één is inderdaad chaos, geroep, getier, gemusical,... maar stel je eens voor dat je zelf in zo'n stolp terecht komt met een aantal mensen. Zelfde effect gegarandeerd. Deel twee vond ik mooi, omdat daarin naar voor komt hoe elk personage zich gedraagd. Sommigen geven het op, anderen worden gek, en nog anderen denken dat ze in een soort van Big Brother zitten. In het algemeen vond ik het misschien iets te lang duren, maar echt wel topprestatie.

Laatste voorstelling: Prinses Turandot door HETPALEIS en Walpurgis. Een sterke sprookjesopera. Opera voor de kleinsten lukt dus echt wel.

Sanibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sanibel » 15 apr 2011 23:49

Vorst-Forest van Johan Heldenbergh en Titus De Voogdt
Alweer een productie van Compagnie Cecilia die top was. Weinig woorden, des te meer visueel spektakel. Slapstick, acrobatie, subtiliteit, ... Johan en Titus hebben me nog maar eens verbaasd. Het spelplezier spat er van af. Aanrader!
"Je voudrais bien être ton visage"

Twilightje
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Twilightje » 16 apr 2011 12:08

mial schreef:
Twilightje schreef:
Baal is nochtans een stuk dat dateert uit de periode voor zijn episch theater, dus in principe had het moeten meevallen. En we gingen met school, dus ik heb nog een serieuze nabespreking mogen houden met mijn leerlingen.
Ah ok, daarvan was ik niet op de hoogte. Maar het lijkt me wel logisch dat een hedendaags theatergezelschap er enkele nieuwe of mulitmediale elementen in wilt steken.
Je kijkt wel met andere ogen als je dat met leerlingen nog moet nabespreken denk ik; bederft wel een klein beetje het kijkplezier, niet?

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 16 apr 2011 23:40

Sanibel schreef:Vorst-Forest van Johan Heldenbergh en Titus De Voogdt
Alweer een productie van Compagnie Cecilia die top was. Weinig woorden, des te meer visueel spektakel. Slapstick, acrobatie, subtiliteit, ... Johan en Titus hebben me nog maar eens verbaasd. Het spelplezier spat er van af. Aanrader!
Weet je waar ze het nog spelen?

Sanibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sanibel » 17 apr 2011 00:55

Jazz schreef:
In Leuven (STUK) spelen ze op 17 en 18 mei en zijn er voorlopig nog kaarten.
Niet te lang mee wachten, want in Gent is het uitverkocht.

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 17 apr 2011 22:05

Sanibel schreef:
Jazz schreef:
Ah zalig! Merci!
Heb ook Altijd prijs! en Schöne blumen gezien :greenthing:

Sanibel
Regular user
Regular user

Bericht door Sanibel » 18 apr 2011 11:39

Jazz schreef:
Sanibel schreef:
Jazz schreef:
Ah zalig! Merci!
Heb ook Altijd prijs! en Schöne blumen gezien :greenthing:
Arne Sierens :love:
Heb ook Schöne Blumen gezien. En 'jongens en meisjes'.

Jazz
Regular user
Regular user

Bericht door Jazz » 18 apr 2011 22:52

Jongens en meisjes ken ik ni ! Al lang geleden?

Herinner me plots ook Apenverdriet met Marijke Pinoy en Winne Dierckx. Echt sterk ze en straf decor. Altijd prijs, Apenverdriet en Schöne blumen waren trouwens samenwerkingen met HETPALEIS, da is pas :love:

Gesloten